Ukrainan konflikti/sota

Paljonko valokuitu kestää lämpöä? Tekoälyltä kyselin niin 30A DC saisi 3km 0,7mm kuparilankaa 300 asteiseksi.
tätä samaa päissäni pohtinut että ratkaisu näiden torjuntaan saatta olla helposti jotain tosi yksinkertaista mekaanista juttua tai lämpöön perustuvaa, noh aika näyttää
 
Jos nyt oletellaan, että tämä on totta, niin nyt pitää ryssän sitten tarkistaa jokaisen junan jokainen vaunukin jatkossa. Tässä on jonkinlainen rautatielogistiikan epäsujuvoitumisen potentiaali.
Tuo Spiderwebin konttiylläri oli varmaankin jo myrkkyä logistiikalle. Jos myös junakuljetukset joudutaan tutkimaan lähtiessä/pysähtyessä/10-20km ennen tärkeää määränpäätä niin se on morjens logistiikan toimivuudelle. Kaikki hidastuu, äijiä tarvitaan tähän paljon ja perinteinen ryssimisen/hälläväliä mahdollisuus kasvattaa iskujen onnistumisen mahdollisuutta ml. Ukrainen soluttautujien yms. toimenpiteet. Tällä voi olla iso lumipalloefekti. MIL-kuljetukset ovat kuitenkin varmasti etusijalla muuhun liikenteeseen nähden.
 
Kuitudronen torjuntaa saksilla
Kai noiden kuitujen käyttöä rajoittavat kaikki liikeneväylät ja suuremmat joetkin, sikäli kuin halutaan lentää niin kauas rintamalinjojen taakse, että liikennöityjen reittien yli joutuisi lentämään. Olettaisin kuidun menevän rikki tai todennäköisimmin myös poikki jos siitä ajetaan kuormurilla tai edes moottoripyörällä yli. Avomaalla kuitu lienee jossakin korsien päällä, siis luultavasti noin metrin korkeudella ja metsässä jossakin puiden ja pensaiden latvojen korkeudella, jos drone lentää latvojen yläpuolella. Logiikka kai pitäisi olla iskeä ensimmäiseen viholliseen ja raivata näin reittiä seuraavalle.
 
tätä samaa päissäni pohtinut että ratkaisu näiden torjuntaan saatta olla helposti jotain tosi yksinkertaista mekaanista juttua tai lämpöön perustuvaa, noh aika näyttää
Saunan lauteilla omissa päissäni (?) olen pohtinut jonkinlaista "liikkuvaa käänteistä sulkupalloa" eli drooni raahaa kuumaa rautalankaa/vaijeria (paino alhaalla vaijerin päässä) pitkin taistelukenttää, joka katkoo liike-energiallaan/lämmöllä eteen tulevat kuidut. Paremmin tietävät kommentoikoon/teilatkoon.
 
Se kuituhan on lasia, joka kestää melkoisesti lämpöä. Ei taida tavallinen kynttilänliekki, tai edes normi ruohikkopalo riittää sulattamaan sitä.
E: Taitaa vetolujuuskin olla parempi kuin teräksellä. Eli kun lasista tehdään kuitua, tulee siitä kaikin tavoin kestävää.
 
Paljonko valokuitu kestää lämpöä? Tekoälyltä kyselin niin 30A DC saisi 3km 0,7mm kuparilankaa 300 asteiseksi.
Niin se on lasia eli semmonen 1500 astetta. Muovi kuituja on mutta ei voi käytää droneissa koska niissä kanto matka on luokkaa 500 metriä. Tosin sen päällä on muovi kuori joka kestää ehkä 70 astetta. jos eilo tuota kuorta niin valo säteily kasvaa ja kuidun nopeus tipuu en tiedä voiko se lopettaa valon kuljettamisen jos tuota muovi kuorta ei ole tietyllä matkalla
 
Viimeksi muokattu:
Se kuituhan on lasia, joka kestää melkoisesti lämpöä. Ei taida tavallinen kynttilänliekki, tai edes normi ruohikkopalo riittää sulattamaan sitä.
E: Taitaa vetolujuuskin olla parempi kuin teräksellä. Eli kun lasista tehdään kuitua, tulee siitä kaikin tavoin kestävää.
jo noin mutta ei kestä taivutusta yhtään sivuttais suunnassa
 
Paljonko valokuitu kestää lämpöä? Tekoälyltä kyselin niin 30A DC saisi 3km 0,7mm kuparilankaa 300 asteiseksi.
Ihan sirpaleliivin hiasta ravistettuna, tuo vaatis luokkaa kilovoltin jännitelähteen, että siellä johdon toisessa päässä olis mitään eloo. Eli puhuttaisi omakotitalon sähköliittymän tehoista per johdin.

Saunan lauteilla omissa päissäni (?) olen pohtinut jonkinlaista "liikkuvaa käänteistä sulkupalloa" eli drooni raahaa kuumaa rautalankaa/vaijeria (paino alhaalla vaijerin päässä) pitkin taistelukenttää, joka katkoo liike-energiallaan/lämmöllä eteen tulevat kuidut. Paremmin tietävät kommentoikoon/teilatkoon.
Tässä drone kasvaisi äkkiä aika suureks ja lentoaika jäis lyhyeks "leikkurin" tarvitseman akkukapasiteetin vuoks.
 
Eiköhän noita kuituja katko jollain laserilla esim tulevaisuudessa? Ei luulisi olevan mahdoton rasti luoda jonkulaista laseriin perustuvaa systeemiä mut minä nyt en mistään mitään tiedäkkään.
 
Ihan sirpaleliivin hiasta ravistettuna, tuo vaatis luokkaa kilovoltin jännitelähteen, että siellä johdon toisessa päässä olis mitään eloo. Eli puhuttaisi omakotitalon sähköliittymän tehoista per johdin.

Hihapohdiskeluja lisää, mutta teho oli P=UI eli virta kertaa jännite. Ja kauanko sitä tehoa piti ottaa kaapelin katketessa? Tyhjentää superkonkan lyhyen aikaa?
 
Mitähän tapahtuu kun nyt joutuukin tarkastamaan jokaisen vaunun jokaisesta junasta pitkinpoikin laajaa ryssänmaata..

Sillä on kenties suurempi vaikutus kuin itse tuhoilla. Sitoo henkilöstöä, tuottaa toimituksiin kitkaa ja kumuloituu vielä ketjujen loppupäihin. Ruuhkat, viivästykset, tuotantoseisokit...

Ja vaikka tekee mitä tahansa valvontaa ja tarkastuksia niin paukkuu silti.

Jos Venäjä ei reagoi tähän tilanteeseen todella kovaa, niin se tarkoittaa, ettei työkalupakissa ole sopivaa keinoa.
 
Päivän luvut:
504936053_1062353949411016_1302879601508189405_n.jpg
 
Sillä on kenties suurempi vaikutus kuin itse tuhoilla. Sitoo henkilöstöä, tuottaa toimituksiin kitkaa ja kumuloituu vielä ketjujen loppupäihin. Ruuhkat, viivästykset, tuotantoseisokit...

Ja vaikka tekee mitä tahansa valvontaa ja tarkastuksia niin paukkuu silti.

Jos Venäjä ei reagoi tähän tilanteeseen todella kovaa, niin se tarkoittaa, ettei työkalupakissa ole sopivaa keinoa.
Ja sit kun tarkastukset kuukauden parin päästä herpaantuu niin uutta paskaa tuulettimeen - todella raskasta kun siihen liittyy jo väsähdys ja joutuu ryssäkin syyttämään itseään kun herpaantui. Noin se selkäranka katkeaa.

Eiköhän tällä oo myös tarkoitus näyttää ryssälle, että muutaman ruplan panoksella soluttautuneet joukot pystyvät todella raskaita tappioita aiheuttamaan jäätävällä tuotos-panossuhteella ja nämä solut voivat nukkua vuosia ryssänmaalla.

Väitän, että kun heti paljastettiin yksityiskohdat tuosta niin yksi puistattavimpia ryssälle oli juuri tuo yli vuoden sleeper-moodi. Vaikka Ukraina häviäisi paljonkin rintamalla, tämä kyvykkyys ei katoa mihinkään. Tasan ainoa asia millä nämä uudenlaiset iskut voidaan oikeasti estää on saada Ukraina haluamaan lopettaa ne. No tuohan ei onnistu muulla kuin rauhaan neuvottelemalla. Zelenskyille sanottiin ettei sillä ole kortteja. Siltä se on välillä meinannut jopa näyttää. Mut olikin kokonainen pakka hihassa.

Jos ryssä jatkaa sotaa ja rintamalinja jäätyy niin eipä enää ole pelkkä suojavyöhyke tuskana vaan Siperian perämetsiin saakka on nyt merkittävä vaikutuskyky. Mitäs läksit, ryssä.
 
Russiadefencellä on tutkittu satelliittikuvia tuhotuista lentokoneista ja odotetusti analyysin tulos on kuvamanipulaatio. Venäjän varaulkoministeri oli oikeassa, koneita ei tuhoutunut.
Something about these images didn't look 100% koshe to me, too much uniformity between the wrecks, and some sharp discontinuties between undamaged wing panels and totally burnt out debris. It occurred to me that we could be looking at digitally altered images (AI fabrications) but I dismissed that idea at the time as simply being wishful thinking. Now however there is scuttlebutt that this is indeed the case, and that when closely analysed the images bear the hallmarks of such manipulations. Alexander Mercouris mentioned this on his recent daily show, but as he admits, he is just repeating what others have said. No sources to list I'm afraid, so no proof, but if true it would fit 100% with the established pattern of Western infowar games, similiar to the known manipulation of the orbital pics of Yuzmash/Yuznoye after the Oreshnik strike (where even pics purchased from "independent" and "commercial" imagery providers were digitally altered to pre-stike conditions).

While such was dismisssed with ridicule at the time, I think its possible that Ryabkov is right and that no bombers were actually destroyed and that what damage was suffered could (and will be) be repaired.
 
Sillä on kenties suurempi vaikutus kuin itse tuhoilla. Sitoo henkilöstöä, tuottaa toimituksiin kitkaa ja kumuloituu vielä ketjujen loppupäihin. Ruuhkat, viivästykset, tuotantoseisokit...

Ja vaikka tekee mitä tahansa valvontaa ja tarkastuksia niin paukkuu silti.

Jos Venäjä ei reagoi tähän tilanteeseen todella kovaa, niin se tarkoittaa, ettei työkalupakissa ole sopivaa keinoa.
Eikä tarkastukset pelkästään kulussa oleviin juniin riitä.
Sivuraiteilla ja asemilla voi olla vaunuissa mitä vaan. Samoin keppi rattaisiin voi tulla radan vierestä maantiellä liikkuvasta rekasta tai parkissa
olevasta perävaunusta.
Siis lähes mistä vain.

Ryssän rautatiet ovat otollisia kohteita koska isot määrät tavaraa kulkee nimenomaan kiskoilla.
 
Back
Top