"Greece, Italy, Spain, France and Hungary have refused to restrict visa issuance to Russians, - Pronews."
Ai että, veriraha kiinnostaa aina vaan...
Paskakansoja kaikki!
Taitaa olla taas suoraan sylttytehtaalta tämä uutinen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Greece, Italy, Spain, France and Hungary have refused to restrict visa issuance to Russians, - Pronews."
Ai että, veriraha kiinnostaa aina vaan...
Paskakansoja kaikki!
Jaa ja samalla perusteella meillä olisi raja pitänyt pitää auki, jotta itäsuomen turismi ja kauppa...Olisi aika härdelli( ainakin iso mahdollisuus) nyt jos rajaa ei olisi suljettu. Noilla Atalntin rantamailla ei ole yhteistä rajaa, joten tuottavat sitten rajamaiden selän taakse mahdollisesti riskin, ja schengenalue ilman rajatarkastuksia.
Tätä mä olen kokeillut täällä kailottaa sillä otannalla että itse asun italiassa 10kk vuodesta. Ryssän raha kelpaa täällä paremmin ku hyvin, etenkin Milanon mutta varsinkin Gardan ympäristössä. Tilalle on tullu vähä muitakin kuluttamaan mutta ryssä rahan vähenemistä ne ei pysty paikkaa ja se harmittaa paikallista.
Hoo, ja jos sellasen ison junaruuhkan saisi aikaiseksi, niin siitä ois ehkä helpompi poimia arvokkaita maaleja, jos sattuis tiedustelulla olemaan sellaisista tietoa.Siltojen tms. Katkominen. Kun logistiikka ähkii korkeapaineella, niin mikä tahansa häiriö voi aiheuttaa kokoaan paljon suuremman vahingon. Ukrainalle voisi koitua etua, jos venäjän rautatiet syystä tai toisesta ruuhkautuvat. Kohta on asemilla junaletka poikineen odottamassa, kohta on sekaisin kaikki järjestys ym.
En usko, että isoja varastoja on voitu kerryttää etappeihin. Ja jos onkin, niin onko varastoissa puoltakaan materiaalia tallessa?
Et ehkä tarkoittanut konkreettisesti raideleveyden kasvattamista, mutta tästä tuli mieleeni, että mahtaisiko tosiaan riittää jos sabotöörillä olisi paineilmatunkki ja sukelluskäyttöön tarkoitettu paineilmasäiliö. Riittäisikö voima painaa raiteet 20 cm leveämmälle. Tälläiset laitteethan olisi varmasti mahdollista ostaa vaikka ryssälästä, niin ei olisi tarve salakuljettaa mitään tuhovälineitä pelipaikalle. Jos tuo toimisi, niin pari ukkoa, pakettiauto ja yksi yö aikaa, niin raiteet on mutkalla aika monesta kohdasta.Muutamassa kohteessa kun saneerattais raideleveyttä vähän isommalle toleranssille varsinkin nyt kun talvi on tulossa ja polttoainepakotteet puree,niin olishan se mukava vähän jeesata kaveria,sehän on ku leivällä heittäis ku olis pikku puuhaa eikä tarvis ryssien palella,kun ottais ns. työstä lämmöt...![]()
No niin käsi ylös, kuka täällä meni ihmettelemään mikseivät käytä ihmiskilpiä?Venäjä käyttää siepattuja ukrainalaisia lapsia hyökkäyslennokkien kokoamiseen
Kreml käyttää Krasnodarin alueelta sijaitsevan Smena-lastenleirin suojissa miehitetyiltä Ukrainan alueilta siepattuja lapsia hyökkäyslennokkien kokoamiseen, joita sitten käytetään Ukrainaa vastaan, Yalen yliopiston humanitaarisen tutkimuksen laboratorion raportin mukaan.
Vuodesta 2022 lähtien yli 300 lasta Donetskin, Luhanskin, Hersonin ja Zaporižžjan alueilta on kulkenut Smena-leirin läpi.
Leiri järjestää ainakin kuusi ohjelmaa Venäjän ja miehitettyjen Ukrainan alueiden lapsille.
Pari helpompaa keinoakin olis,mutta en viitti tähän julkisesti niitä pistää kun joku saa kuitenkin päissään "hyvän idean"Et ehkä tarkoittanut konkreettisesti raideleveyden kasvattamista, mutta tästä tuli mieleeni, että mahtaisiko tosiaan riittää jos sabotöörillä olisi paineilmatunkki ja sukelluskäyttöön tarkoitettu paineilmasäiliö. Riittäisikö voima painaa raiteet 20 cm leveämmälle. Tälläiset laitteethan olisi varmasti mahdollista ostaa vaikka ryssälästä, niin ei olisi tarve salakuljettaa mitään tuhovälineitä pelipaikalle. Jos tuo toimisi, niin pari ukkoa, pakettiauto ja yksi yö aikaa, niin raiteet on mutkalla aika monesta kohdasta.
Saa nähdä. Ylen uutisen mukaan herättää "ristiriitoja" maille joille turismi on tärkeää.Taitaa olla taas suoraan sylttytehtaalta tämä uutinenAinakin kreikkalainen Pro News on ryssän propagandaa.
Pari helpompaa keinoakin olisi ....
Pulttipyssyllä muutamat pultit irti ja hydrauliikka tunkilla painais raiteet kapeemmalle?Nämä tämmöiset välineet liikkuisivat helposti kahden miehen voimin ja homma sujuisi. En osaa mitenkään arvoida, kuinka pitkälti kiskoja pitäisi avartaa ja voisiko olla vaarana, että juna nousisi jotenkin takaisin kiskoille, kun avarruskohta loppuisi, jos se jäisi liian lyhyeksi.
- Raiteiden vääntelyyn tulisi itselleni mieleen ihan hydraulinen tunkki. Ei tarvitsi kuljetella raskaita paineilmasäiliötä ja toisaalta paineilmalaitteissa tuskin riittäisi edes voimakaan. Työtä voisi nopeuttaa, jos olisi joku akkukäyttöinen malli tai akkukäyttöinen ulkoinen pumppuyksikkö, ettei käsin tarvitsisi nitkutaa. Työ käsivoimin tuskin olisi kovin raskasta mutta se olisi hidasta. Tarvittaisiin siis tunkki ja siihen sopiva jatkopala 150x150 RHS palkkia, pienet raiteeseen istuvat kengät molempiin päihin. Tunkkeja löytyy erilaisille kapasiteeteille mutta joku 50 t tunkki nyt ei vielä kummoinen ole ja jos ei riitä niin sitten vaikka joku 100 t tunkki joka alkaa jo painavakin olla niin eiköhän raideväliä saisi jo avarrettua.
- Kiskothan ovat myös ihan pulteilla kiinni niissä betonissa "pölkyissä". Jollakin todella järeällä rautatieläisen pulttipyssyllä varmaan voisi nopeasti myös irrotella noita pultteja sopivan kaarteen kohdilta ja pulttejahan ei tarvitsi irrotella oikeastaan kuin toisesta kiskosta.
- Rautatieläisen polttomoottorirälläkällä saisi kiskoja myös palasteltua. Viileällä ilmalla niissä pitäisi olla vetoa, lämpimällä säällä voi olla puristusta ja laikka juuttuisi kiinni.
- Termiittipanoksin kiskot saisi kätevästi sulatettua poikki tai niihin voisi sulattaa kiinni jonkin rautakiilan. Termiittipanosten kantaminen olisi luultavasti vaihtoehdoista kevyintä ja paikalta voisi poistua nopeiten. Voi olla vaan perin vaikeasti saatavaa ainetta.
Mielenkiintoista nähdä numeroita siitä miten tämä "Yak-52 potkurikone + kiväärimies takapenkillä" viritys on suoriutunut (tässä lainataan WSJ:n artikkelia joka on maksumuurin takana ja joka on julkaistu 24.8.2025)
WSJ: Two Ukrainians — a 56-year-old hobby pilot and a 38-year-old mechanic — fly a Soviet Yak-52 with a rifle to down Russian drones.
In a year, they’ve flown ~300 missions, shooting down nearly 60 of their unit’s 120 kills.
Katso liite: 124828
Part of Ukraine’s 11th Army Aviation Brigade, the duo uses a Yak-52 trainer in tactics echoing WWI dogfights.
With no radar, they rely on ground radio guidance before spotting targets, mainly Russian Orlan, Zala recon drones and Shahed kamikaze drones.
Flying a Yak-52 at 180+ mph, faster than drones’ 115 mph, pilot “Maestro” and gunner “Ninja” close in to within 200–300 ft of targets.
Ninja, comparing it to “shooting a gun while riding a horse,” uses a German Haenel MK55 rifle to bring drones down.
Ukraine’s Yak-52 squadron downs 10-12% of daily Russian drones, per Col. Lykhatskiy. At times, pilots even clip drones with their wings, echoing WWII tactics vs. V-1s.
Russian strikes have targeted them, destroying their original plane in a missile attack.
In July, squadron commander Kostyantyn Oborin was killed by a missile strike on his hangar. Russia now equips drones with rear cameras to spot pursuers.
The unit also uses vintage missiles and truck-mounted guns — cheap tactics to complement costly air defenses.
Source:
https://www.wsj.com/world/ukraine-r...c?st=cdqJhS&reflink=desktopwebshare_permalink
Ryssän Morozovsk sotilaslentokentällä palaa jotain, väitetysti Ukrainan dronet hyökkäsivät kenttää vastaan viime yönä:
A fire was detected today at Morozovsk Airport in the Rostov Oblast, where Russian fighter and bomber aircraft are parked.
The area was reportedly attacked by Ukrainian drones last night.
I wonder what the Ukrainians hit...
Coordinates: 48.3185589, 41.7766261
-
Morozovsk sotilaslentokentän sijainti eli koordinaatit 48.3185589, 41.7766261 kartalla:
Katso liite: 124853
-
Tässä yksi tiedonmurunen lisää, tosin en tiedä kuinka paljon kentän käyttö on muuttunut sota-aikana: LÄHDE
The base hosts the 559th Bomber Aviation Regiment.
Taas kannattaa kiinnittää vähemmän huomiota siihen kuka sanoo ja piitata vain siitä kuka puhuu totta.Saa nähdä. Ylen uutisen mukaan herättää "ristiriitoja" maille joille turismi on tärkeää.
![]()
EU haluaa tiukentaa venäläisten maahantulorajoituksia, kertovat lehdet
Useat EU-maat myöntävät edelleen turistiviisumeita venäläisille. Näiden viisumien avulla venäläiset voivat matkustaa myös Suomeen lomalle.yle.fi