Ukrainan konflikti/sota

Epäilen hiukan tuota 7500 metrin korkeutta. Saako tuon propellimopon nousemaan niin ylös?
Ei tuo varmaan ihan mahdotonta ole. Suurin ongelma lienee vapaasti hengittävä mäntämoottori, minkä tehosta on ehkä 1/3 jäljellä tuolla lentokorkeudella. Jos polttoainekuormaa ja/tai taistelukärkeä vähän keventää, niin ehkä Shahed 131 tai sen ryssäläiset kloonit silti nousevat hitaasti 7500 metriin. Kun moottoriin laittaa ahtimen, niin silloin pitäisi nousta jo ihan kivasti, jos jostakin syystä haluaa lentää noin korkealla.
 
Ei tuo varmaan ihan mahdotonta ole. Suurin ongelma lienee vapaasti hengittävä mäntämoottori, minkä tehosta on ehkä 1/3 jäljellä tuolla lentokorkeudella. Jos polttoainekuormaa ja/tai taistelukärkeä vähän keventää, niin ehkä Shahed 131 tai sen ryssäläiset kloonit silti nousevat hitaasti 7500 metriin. Kun moottoriin laittaa ahtimen, niin silloin pitäisi nousta jo ihan kivasti, jos jostakin syystä haluaa lentää noin korkealla.
Kyllä se mahdottoman puolelle taitaa luiskahtaa tuolla koneella. Shahed/geranista löytyy myös jet-versio, en tiedä paljonko siinä on työntövoimaa, mutta päässee noihin korkeuksiin ja aavistuksen ylemmäskin.
Ja jos tosiaan oli 7,5 km korkeudessa, niin miten se interceptor drone sinne heitettiin?
 
Tämä tieto tuoapsen öljysataman tyhjentymisestä on mielenkiintoinen. Periaatteessa kyseinen satama on niin kaukana Ukrainasta kun ryssän maaperällä voi olla Mustanmeren rannalla. Siitä huolimatta ryssä ei voi enää liikennöidä siellä. En usko päivääkään että kyseessä olisi öljyputken katko, kyllä tuonne viimeistään junalla tulee tavaraa. Tosiasian pitää siis olla jotain muuta ja se on se että ryssän on menettänyt täysin Mustanmaren hallinan Ukrainalle. Käytännössähän tilanne näyttää täysin sille että Ukraina on saartanut ryssän Mustallamerellä.

Jos se kävelee kuin ankka, ääntelee kuin ankka ja näyttää ankalle niin se on ankka. Tässätapauksessa merisaarto.

Tämä oli se aiemmin palstalla ollut uutinen. Tuapsessa on sekä jalostamo että jalosteiden/raakaöljyn terminaali. Ensin meni jalostamo marraskuun 2. päivä (voi voi) ja sitten lastausinfra vahingoittui 5. päivä (voi voi).

Toiminta on ilmeisesti tosiaan seis ennenkuin vähintään lastausinfra saadaan korjattua.

 
2 päivä sitten Yhdysvaltain NATO-lähettiläs vieraili ensimmäistä kertaa Ukrainassa: keiden kanssa hän tapasi
Ukrainassa vieraili Pohjois-Atlantin liiton (NATO) delegaatio, jota johti Yhdysvaltain NATO-lähettiläs Matthew Whitaker. Delegaatio tapasi Ukrainan presidentin Volodymyr Zelenskyin, puolustusministeri Denys Shmyhalin sekä muita virkailijoita.
Whitakerille tämä vierailu Ukrainaan oli ensimmäinen. Zelensky korosti Telegram-kanavallaan, että Whitakerin mukana vierailivat myös NATO-lähettiläät Isosta-Britanniasta, Saksasta, Ranskasta, Italiasta, Puolasta, Kanadasta ja Alankomaista.
 
Jompy on julkaissut pitkän ketjun jossa hän pohtii Venäjän panssarivaunujen aktivoinnin, peruskorjauksen ja modernisoinnin kapasiteettia.

Tämä ensimmäinen ketju käsittelee T-54/55, T-62, T-64 ja T-80 perheidenpanssarivaunuja (T-72 ja T-90 vaunuja käsittelevä ketju julkaistaan myöhemmin).

En lainaa pitkän ketjun koko tekstiä, mutta suosittelen lukemaan:

It's time to take a look at Russian tank productions and refurbishment rates!

Long time delayed, I know, but finally here!

This first part of the thread will be about T-54/55s, T-62s, T-64s and T-80s.

T-72 and T-90s and specifics on the industry will come in the second part.



-

Pitkän pohdinnan tiivistys numeroina: LÄHDE

That’s it for now!

I’ll try to write up ASAP the second half of this tank BTRZ thread regarding T-72s, T-90s and specifics on production and future developments!

So far, this is a summary of what’s been discussed:


Katso liite: 126079

-

Taulukon numeroiden summa on 640-940 kpl per vuosi, tosin pitää muistaa että tästä puuttuu Jompyn arvio T-72 ja T-90 vaunuperheiden osalta.

Oliko sitten niin että Uralvagonzavod tuotti T-72 / T-90?
Näitä arvioita odotellessa uutinen joka kertoo, ettei ainakaan tankkituotanto joka igoria jaksa työllistää.

 
Back
Top