-TripleX-
Respected Leader
Krimillä on tuhottu droonilla S-400 laukaisualusta.
Halvalla menee kallista kampetta romuksi.
Halvalla menee kallista kampetta romuksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Noissa lienee ne kaasuttimella varustetut bensiinillä käyvät 2-tahtimoottorit, niin minkäänlainen ahtaminen ei kyllä tule kyseeseen. Tuossa 7500m videossa näyttää shadedin kohtauskulma pilviin/horisonttiin verrattuna aika omituiselta.Ei tuo varmaan ihan mahdotonta ole. Suurin ongelma lienee vapaasti hengittävä mäntämoottori, minkä tehosta on ehkä 1/3 jäljellä tuolla lentokorkeudella. Jos polttoainekuormaa ja/tai taistelukärkeä vähän keventää, niin ehkä Shahed 131 tai sen ryssäläiset kloonit silti nousevat hitaasti 7500 metriin. Kun moottoriin laittaa ahtimen, niin silloin pitäisi nousta jo ihan kivasti, jos jostakin syystä haluaa lentää noin korkealla.
Paha näistä on varmasti sanoa, mutta jotain outoa tuossa videossa on.Pidempi video. Nyt on pakko sanoa että se ei selvennä vaan pikemmin herättää enemmän kysymyksiä...Dagestanissa Ka-226 onnettomuudessa, mukana meni useampi sanktioitu sotilastehtaan työntekijä
Pakko olla kännikuski...Pidempi video. Nyt on pakko sanoa että se ei selvennä vaan pikemmin herättää enemmän kysymyksiä...
Videossa ei ole mitään epäselvää kun ottaa huomioon missä määrin Ukrainalla on partisaanitoimintaa ryssälässä. Kuvaaja on todennäköisesti tähystäjä ja syy kopterin käytökseen on erittäin todennäköisesti isokaliiberisen luodin reikä pilotin kohdalla tuulilasissa. Kopteri yrittää hätälaskua mutta samalla taitaa paukkua lisää osumia runkoon. Tämän takia tulee kiire evakuoitua paikalta mutta osumat tekee tehävänsä ja joko pilotti kuolee tai kopterista loppuu tiima osuman takia.Pidempi video. Nyt on pakko sanoa että se ei selvennä vaan pikemmin herättää enemmän kysymyksiä...
Voi hyvinkin olla totta sillä ihan kuin videossa lopussa kuuluisi käsiaseen lyhyttä sarjaa.Videossa ei ole mitään epäselvää kun ottaa huomioon missä määrin Ukrainalla on partisaanitoimintaa ryssälässä. Kuvaaja on todennäköisesti tähystäjä ja syy kopterin käytökseen on erittäin todennäköisesti isokaliiberisen luodin reikä pilotin kohdalla tuulilasissa. Kopteri yrittää hätälaskua mutta samalla taitaa paukkua lisää osumia runkoon. Tämän takia tulee kiire evakuoitua paikalta mutta osumat tekee tehävänsä ja joko pilotti kuolee tai kopterista loppuu tiima osuman takia.
Propelli se vaan hakkaa tuohon hullunmulkkuna heiluvaan peräsinosaan. Sama ääni kuuluu ekassa maakosketuksessa ja tempo täsmää vähän turhan hyvin roplotukseen. Ehkä.Voi hyvinkin olla totta sillä ihan kuin videossa lopussa kuuluisi käsiaseen lyhyttä sarjaa.
Vaikka en ole Baikal, niin kysymyksesi on niin kiintoisa etten malta olla siihen tarttumatta. Mielestäni ratkaisu on sama, kuin kysymykseen "Kuinka pitää Suomen nuoret täällä, etteivät lähtisi maailman tuuliin?"On tuhannen miljardin kysymys "miten Suomeen saadaan pitovoimaa?"
On sitä "pitoa" vielä vanhoissa jäärissä, mutta jos nuorten työllistyminen opintojen jälkeen sakkaa, niin ei ole ihme, jos lähdetään maailmalle. Täältä on vielä varaa lähteä, kun vanhemmilla on varaa maksaa lentolippu ym. Baikalillakin on hyviä kysymyksiä ja vihjeitä aiheesta kuin aiheesta, mutta miten ratkaisisit "rajamaiden pitovoiman"?
Tottakai 2-tahdin saa ahdettua. Kaasuttimella tai ruiskulla.Noissa lienee ne kaasuttimella varustetut bensiinillä käyvät 2-tahtimoottorit, niin minkäänlainen ahtaminen ei kyllä tule kyseeseen. Tuossa 7500m videossa näyttää shadedin kohtauskulma pilviin/horisonttiin verrattuna aika omituiselta.Paha näistä on varmasti sanoa, mutta jotain outoa tuossa videossa on.
Shahed 131:ssa on MDR-208 Wankel-moottorin klooni, kun taas suuremmassa Shahed 136:ssa on Limbach L550E 2-tahtimoottorin klooni. Videolla väitettiin mopedin lentävän 7500 metrissä. Jos drooni olisi lentänyt 7500 jalassa eli 2300 metrissä, se ei olisi ollut uutinen. Video on melko heikkolaatuinen mutta "maasto" on niin tasaisen muhkuraista, että droonit näyttävät lentävän pilvikerroksen yläpuolella, mikä tuskin onnistuisi 2300 metrissä:Noissa lienee ne kaasuttimella varustetut bensiinillä käyvät 2-tahtimoottorit, niin minkäänlainen ahtaminen ei kyllä tule kyseeseen. Tuossa 7500m videossa näyttää shadedin kohtauskulma pilviin/horisonttiin verrattuna aika omituiselta.Paha näistä on varmasti sanoa, mutta jotain outoa tuossa videossa on.
Aamulla Ukraina ilmoitti pudottaneensa yhden kopterin. Ehkä tämä oli se.Videossa ei ole mitään epäselvää kun ottaa huomioon missä määrin Ukrainalla on partisaanitoimintaa ryssälässä. Kuvaaja on todennäköisesti tähystäjä ja syy kopterin käytökseen on erittäin todennäköisesti isokaliiberisen luodin reikä pilotin kohdalla tuulilasissa. Kopteri yrittää hätälaskua mutta samalla taitaa paukkua lisää osumia runkoon. Tämän takia tulee kiire evakuoitua paikalta mutta osumat tekee tehävänsä ja joko pilotti kuolee tai kopterista loppuu tiima osuman takia.
Eiköhän korkeus ole 7500 jalkaa eli n. 2300m kuten on jo epäiltykin.Tuossa 7500m videossa näyttää shadedin kohtauskulma pilviin/horisonttiin verrattuna aika omituiselta.
Minua askarruttaa millaisella lennokilla tuo video kuvattiin, varsinkin jos korkeus oli oikeasti se melko teoreettiselta vaikuttava 7500 m.Shahed 131:ssa on MDR-208 Wankel-moottorin klooni, kun taas suuremmassa Shahed 136:ssa on Limbach L550E 2-tahtimoottorin klooni. Videolla väitettiin mopedin lentävän 7500 metrissä. Jos drooni olisi lentänyt 7500 jalassa eli 2300 metrissä, se ei olisi ollut uutinen. Video on melko heikkolaatuinen mutta "maasto" on niin tasaisen muhkuraista, että droonit näyttävät lentävän pilvikerroksen yläpuolella, mikä tuskin onnistuisi 2300 metrissä:
Videon drooni näyttää Shahed 131:ltä siivenkärkien perusteella mutta näihin on voinut tulla muutoksia, joten se voisi olla myös isompi Shahed 136. Jonkun speksin mukaan Shahed 136 maksimilentokorkeus on 4000 metriä. Jos tämä on ilmoitettu maksimimassalla, mikä on 200 kiloa, niin droonin painosta on hävinnyt yli 1/3, kun polttoainetta on käytetty 70 kiloa. Sattumoisin ilman tiheydestä häviää myös noin 1/3, kun lentokorkeutta nostetaan 4000 metristä 8000 metriin.
Siiven tuottama noste on suoraan verrannollinen ilman tiheyteen eli kevyempi drooni voi lentää korkeammalla muuttamatta lentonopeuttaan tai kohtauskulmaansa. Vapaasti hengittävän mäntämoottorin teho laskee lineaarisesti ilman ohetessa mutta niin laskee myös droonin parasiittinen vastus! Tässä ei ole huomioitu esimerkiksi potkurin hyötysuhteen muuttumista mutta jos muut oletukset pitävät edes suunnilleen paikkansa, niin bensahöyryillä lentävä drooni pystyy nousemaan paljon korkeammalle kuin mihin se täysillä tankeilla kykenee.