Ukrainan konflikti/sota

Eikös me olla turvatakuista puhuttu? Tai ainakin minä olen, sitten sinä tulit änkyttämään Budapestin muistiosta jonka sisällöstä sinulla ei ollut hajuakaan. Ja nyt et taida itsekään enää tietää mikä se sun pointti alun perin oli.
Hienosti jäsennelty kuinka lyödään sumuun kaikki vastaukset... Siirretään vähän maalitolppia, niin luulee itse olleensa oikeassa siinäkin sopimuksessa, vaikkakin näytettiin että olit väärässä...Mutta kunhan jankkaat ja esitän viisasta, niin joku uskoo, ainakin vasemmistosiivessä... tätäkö ajat takaa???? Vaihdetaan vähän sanoja , vaikka kaikki tarkoituksen ja asian ytimen tietää, niin taas voit paistatella läänin isoimpana vassarina? mitä sinä täältä haet????? ps. minä en änkytä, ei ainakaan kukaan ole koskaan asiasta maininnut... Sinä ja eräät toiset nimimerkit tuntuvat omaavan hegemonian venäjän puolusteluun... suotakoon se teille...

Viimeksi muokattu:
Hienosti jäsennelty kuinka lyödään sumuun kaikki vastaukset... Siirretään vähän maalitolppia, niin luulee itse olleensa oikeassa siinäkin sopimuksessa, vaikkakin näytettiin että olit väärässä...Mutta kunhan jankkaat ja esitän viisasta, niin joku uskoo, ainakin vasemmistosiivessä... tätäkö ajat takaa???? Vaihdetaan vähän sanoja , vaikka kaikki tarkoituksen ja asian ytimen tietää, niin taas voit paistatella läänin isoimpana vassarina? mitä sinä täältä haet????? ps. minä en änkytä, ei ainakaan kukaan ole koskaan asiasta maininnut... Sinä ja eräät toiset nimimerkit tuntuvat omaavan hegemonian venäjän puolusteluun... suotakoon se teille...
Mihin helvetin Venäjän puolusteluun ja missä vasemmistosiivessä?

Koko "keskustelu" lähti siitä että sinun mielestäsi Yhdysvaltojen tekemät sopimukset ovat paskapaperin arvoisia ja esimerkkinä käytit muistiota jossa sovittua he eivät rikkoneet? 😂
Kenenköhän asiaa tuollaisen narratiivin ajaminen mahtaa ajaa, ei varmaan Moskovan ainakaan, eihän???????????????????

Tuliko tarpeeksi kysymysmerkkkejä???????????

Sieltä taas yksi 2022 jälkeen liittynyt paskahousu heittelemässä ryssäkorttia ihmiselle jota maanpuolustus on todistetusti kiinnostanut jo tätä konfliktia ennen. Haista YYA käyrä pitkä vittu.

Eikös me olla turvatakuista puhuttu? Tai ainakin minä olen, sitten sinä tulit änkyttämään Budapestin muistiosta jonka sisällöstä sinulla ei ollut hajuakaan. Ja nyt et taida itsekään enää tietää mikä se sun pointti alun perin oli.
Se Budapestin muistion sisältö oli hyvä korjata. 👍

Kokonaisuudesta ymmärsin pointiksi, ettei pelkkiin papereihin ja lupauksiin voi luottaa. venäjän sopimukset on tarpeen tullen vessapaperia. Hämmentävästi Yhdysvallat on myös Trumpin johdolla murentanut omaa luottamustaan liittolaisten silmissä niin paljon, että pelkästään paperiin, jossa luvataan auttaa tarpeen tullen, en oman maani tulevaisuutta pelkästään sen varaan laskisi. Se on hyvä lisä kokonaisuuden kannalta, mutta sen lisäksi Ukrainalla on oltava niin kovan luokan puolustus, ettei tee mieli enää uudelleen käydä rajoilla koputtelemassa.

Siinä oma tulkintani viestitulvan seasta.

Ukrainan FP-2 droonien iskuja ryssien kohteisiin. Aivan köytenähän noita tulee, osa menee läheltä ohi ja varmasti sitä voidaan parantaa, mutta määräkin on tässä laatua. Kun riittävän monta tulee yhtä soittoa kohti maalia niin vahinkoa tulee rajusti vaikka siellä jotain toimivaa torjuntaakin olisi paikalla.

Hersonin vastarannan logistiikka alkaa olemaan aika hapokasta örkeille. Oikeastaan ihmettelen miksi tuolla Kinburnin niemimaalla on mitään toimintaa enää kun se on trivaalisti jopa FPV-droonien kantamalla ja tykistöllä voi harjoitella tarkkuusammuntaa esteettä.

Kaikista Ukrainan kaukoiskuista suuri osa menee edelleen Krimille, vaikka mututuntumana suhteellisesti selvästi vähemmän kuin aikaisemmin. Monta syytä varmasti tähän suhteellisen painopisteeseen. Hersonin tilanteen helpottaminen, mopedien lähtöpaikkoja on tuolla paljon, erilaista tutkaa tuntuu olevan loputtomiin jne. Ilmatorjunta tätä nykyä ehkä enemmän keskitetty putten sillan korville kun monissa videoissa sitä ei näy.

Venäläiset eivät ole tyytyväisiä rauhansuunnitelman kariutumisesta. Venäjän senaatin puheenjohtaja Valentina Matvienko kertoo EU:n politiikan kääntävän jokaisen rauhansuunnitelman suunnitelmaksi jatkaa sotaa ja EU on globaalin sodanlietsonnan instrumentti. Matvienkon mukaan legitiimin presidentin Trumpin rauhansuunnitelmia kampittavat eurooppalaiset nimitetyt virkamiehet ja valtionjohtajat joiden kannatus on tilastollisen virheen rajoilla.

Matviyenko called the EU "the main instrument of the global war party."​

Federation Council Speaker Valentina Matviyenko sharply criticized the European Union's policies, which "turn any peace plan into a plan for continuing the war." According to her, "the European Union has today become the main instrument wielded by the global war party."

In an interview with MK, Matviyenko also noted: "I would like to draw attention to the individuals on whom this global war party relies. The EU's policy of opposing Trump—a legitimate president who won the election with a clear advantage and received voter support—is being determined by unelected, appointed European officials who are completely accountable to the people, or by formal state leaders whose support is at the margin of statistical error."
https://www.mk.ru/politics/2025/11/...vnym-instrumentom-globalnoy-partii-voyny.html

Noo, jos kerran tunnustetaan että ryssällä on trolleja ja kollaboraattoreita netti pullollaan, niin miksei sitten Trumpillakin.... 🤔

Ukrainan FP-2 droonien iskuja ryssien kohteisiin. Aivan köytenähän noita tulee, osa menee läheltä ohi ja varmasti sitä voidaan parantaa, mutta määräkin on tässä laatua. Kun riittävän monta tulee yhtä soittoa kohti maalia niin vahinkoa tulee rajusti vaikka siellä jotain toimivaa torjuntaakin olisi paikalla.

Videon perusteella vaikuttaa, että viivettä olisi jonkin verran, mikä tietysti vaikeuttaa manuaalista ohjausta, ja manuaalistahan tämä taitaa tässä tapauksessa olla. Ohjausliikkeitä pitää siis hieman ennakoida ja vetää hatusta.

Back