Ukrainan konflikti/sota

20838.gif

Vitaly Portnikov

Hän pitää Putinin ja Churkinin toimia hyvin loogisina ja ennakoivana. Ne tietävät varsin hyvin, mikä loukku tulee olemaan kansainvälinen tribunaali, ja yrittävät välttää vastuutta.
Hän ei pitää sitä niinkään kiinnostavana.

Tässä nyt jää hyvinkin epäselväksi onko tämä sinun tekstiäsi? Vai onko kyseessä Portnikovin haastattelun jonka olet "soomentanut". Jos on lainattua tekstiä niin tekstin alkuperä on hyvä aina ilmoittaa.

Ylipäätänsä lainaukset pitäisi selvästi erottaa omasta materiaalista.
 
Tässä nyt jää hyvinkin epäselväksi onko tämä sinun tekstiäsi? Vai onko kyseessä Portnikovin haastattelun jonka olet "soomentanut". Jos on lainattua tekstiä niin tekstin alkuperä on hyvä aina ilmoittaa.

Ylipäätänsä lainaukset pitäisi selvästi erottaa omasta materiaalista.
Asiaton kommenti.
Vähintäin hätiköit, näköjään et lukenut tekstia lainkaan, mutta niin kiire kommentoida? Ei mennyt monta sekunttia, kun tuli kommentisi. Ja ihan vain tiedoksi sinulle, olen aina merkkinyt kenen teksti ja mistä, kuten myös tässä tapauksessa.
Olen kääntänyt tämän kolme tuntia, nytkin lisämässä vielä termien tärkennuksia ja editoin, pelkäsin myös ettei liian pitkänä mahtuu. Se on työ - kääntäminen, ihan vain tiedoksi sinulle, sen sijan sun takerttuminen - EI OLE.
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton kommenti.
Vähintäin hätiköit, näköjään et lue tekstia lainkaan, mutta niin kiire? Ei mennyt sekuntiakaan, kun tuli kommentisi. Ja ihan vain tiedoksi sinulle, olen aina merkkinyt kenen teksti ja mistä, kuten myös tässä tapauksessa.

No viesteistä näkee milloin niitä on muokattu ja foorumilaiset eivät ole aivan täysin uuvatteja.

Hyvä kun laitoit linkin huomautuksen jälkeen.
 
No viesteistä näkee milloin niitä on muokattu ja foorumilaiset eivät ole aivan täysin uuvatteja.

Hyvä kun laitoit linkin huomautuksen jälkeen.
Taktinen taistelumajava,
Laitan sut ignorin, ei ole eka kerta kun hypit silmilleni, pelkästän silmin hyppimisen ilosta.
Tekstiäni tulen editoimaan vielä silloin tällöin, koska yleensä teen näin, koska huomaan kirjoitusvirheita näin paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Vähintäin hätiköit, näköjään et lue tekstia lainkaan, mutta niin kiire? Ei mennyt sekuntiakaan, kun tuli kommentisi. Ja ihan vain tiedoksi sinulle, olen aina merkkinyt kenen teksti ja mistä, kuten myös tässä tapauksessa.
Olen kääntänyt tämän kolme tuntia, nytkin lisämässä vielä termien tärkennuksia, pelkäsin myös ettei liian pitkänä mahtuu. Se on iso työ, kääntäminen, ihan vain tiedokseksi, sen sijan sun hysterisuus pilkkunussinisineen - EI OLE

Olen huomannut että itse asia "pointti" unohtuu tai katoaa monilta ja tartutaan "lillukanvarsiin" ja aloitetaan niistä kinastelemaan.... pian on unohtunut täysin mistä juttu alkoi tai mitä joku alunperin kirjoitti. :(

Koeta vaan jaksaa Maidan ja anna valosi loistaa kirkkaana :)
 
Viimeksi muokattu:
No anteeksi vaan Maidan jos pahoitit mielesi.

Tarkoitus ei ollut loukata, mutta itse seuraan Ukrainan kriisiä lähinnä maanpuolustus.netin ja Suomen sotilaan kautta. Kysymyksessä on enemmänkin laadunvalvonta - jos foorumin ketjuissa alkaa olemaan kovin sekavaa materiaalia jonka kirjoittajasta ja alkuperästä ei ole tietoa niin ei sitä kyllä jaksa/pysty seuraamaan.
 
Tarkoitus ei ollut loukata, mutta itse seuraan Ukrainan kriisiä lähinnä maanpuolustus.netin ja Suomen sotilaan kautta. Kysymyksessä on enemmänkin laadunvalvonta - jos foorumin ketjuissa alkaa olemaan kovin sekavaa materiaalia jonka kirjoittajasta ja alkuperästä ei ole tietoa niin ei sitä kyllä jaksa/pysty seuraamaan.
Laadunvalvojan kannattaa lukea teksti ensin ennenkuin alkaa valvomaan laatua, Maidanin postauksesta ei ainakaan minulle jäänyt epäselväksi mistä teksti on peräisin ilmeisesti olen senverran huonosti koulutettu ja sivistymätön että osaan lukea tekstin ja jopa ymmärrän sen.
 
Laadunvalvojan kannattaa lukea teksti ensin ennenkuin alkaa valvomaan laatua, Maidanin postauksesta ei ainakaan minulle jäänyt epäselväksi mistä teksti on peräisin ilmeisesti olen senverran huonosti koulutettu ja sivistymätön että osaan lukea tekstin ja jopa ymmärrän sen.

Kuten jo yllä kirjoitin - Maidan korjasi kirjoitustaan postaukseni jälkeen.
 
No anteeksi vaan Maidan jos pahoitit mielesi.

Tarkoitus ei ollut loukata, mutta itse seuraan Ukrainan kriisiä lähinnä maanpuolustus.netin ja Suomen sotilaan kautta. Kysymyksessä on enemmänkin laadunvalvonta - jos foorumin ketjuissa alkaa olemaan kovin sekavaa materiaalia jonka kirjoittajasta ja alkuperästä ei ole tietoa niin ei sitä kyllä jaksa/pysty seuraamaan.

Taktinen taistelumajava,
Se joka valvoo laatua, tutustuu asiaan, eikä huuta torvena postauksen seuraavalla sekunnilla.

Kun lähetin viestini, minutin sisällä tuli sinun lainaus, ihmettelinkin kuka ehtinyt edes lukea näin pitkä tekstia. Ei siinä ollut 8 min eroa, kuten foorumin laskuri näyttää, vaan vastauksesi tuli heti saman tien. Portnikovin kuvakin ja nimi oli jo eilisesta siinä ylhällä, koska aloitin kääntämistä jo yöllä, loput käänsin aamulla. Ja hänen sanat eristin lainauksilla ".", kun tapanani on.
Vaikutta kiusanteolta.
PS. Samalla tavalla minua kiusattiin putinistien foorumeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Kuten jo yllä kirjoitin - Maidan korjasi kirjoitustaan postaukseni jälkeen.
Kirjoituksesta ilman korjaustakin näkee että kyseessä ei ole maidanin teksti, sitäpaitsi on hyvä että joku on niin rohkea että kääntää Venäjän tai millä muullakin Itä-Euroopan kielellä julkaistuja artikkeleita kun epäilen että täällä ei kovin moni kykene Esim. Venäjäksi kirjoitettuja juttuja edes lukemaan tai edes puhuttua kieltä ymmärtämään, jos olen väärässä niin antakaa tietää.
 
No minun puolestani voitte julkaista käännöksiä, raportteja tai mielipiteitä millä siansaksalla lystäätte - ilman linkkejä alkuperäisen tekstin lähteisiin.

Vapaassa maassa ihminen voi valita mitä lukee ja käyttää tietolähteenään.
 
taktinen taistelumajava> "No minun puolestani voitte julkaista käännöksiä, raportteja tai mielipiteitä millä siansaksalla lystäätte - ilman linkkejä alkuperäisen tekstin lähteisiin. Vapaassa maassa ihminen voi valita mitä lukee ja käyttää tietolähteenään"


Tiedätkö, minulle on kunnia linkata Grani.ru ja Kasparov.ru lähteisiin ja monen muuhunkin, mitä tavallisesti luen, jos vitsisit lukea foorumia ja käännöksiä huomatkin kuinka paljon niitä on linkattu tänne.
Olet harvinaisen rasittava.
 
Viimeksi muokattu:
Sanktioihin liittyen. Mitä mieltä arvoisat herrat ovat Soinin suhtautumisesta:

Aluksi Heidi Hautala tapaus:
Soini: Käsittely viranomaistasolla http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/a...-soinin-tulikaste-hautalalta-moitteet/5146136

Nyt kuuluisat venäläismieliset joutuivat USA sanktiolistalle. Soinin sanoin
CLUcrjzWwAAlZFS.jpg


USA:lle tiukka nootti Suomen toimesta. Halutaan tietää syyt miksi Putlerin kannattajat ovat listalla.

Mutta Heidi Hautalan tapauksessa, ei noottia Suomen toimesta.

Tässä unohtuu minusta tasa-arvoinen kohtelu. Tulee ikävä kyllä mieleen suomettunut aika. Venäjältä ei saa kysyä mitään ikävää......
 
Että näin rattoisa menoa Donbassin banditteilla:

"Vanhemmat etsivät heidät, mutta enhän minä voi sanoa: "Oi, minä tiedän, missä poikanne hauta sijaitsee", -Venäjälle " omilta" paennut "LNR" nais-banditti kerro sadismista ja rutiini murhaamisesta siinä porukassa. Yhden bandiitti pataljoonan kaksi varakomandiria on pidätetty, pataljoonan jäsenet "omalla alueella" rääkäneet siviileja, ottaneet vangiksi toisten ryhmien banditteja, tappaneet omia myös - rahan takia, tai niitä, jotka kapinoivat heitä vastaan.

Цензор.НЕТ, URA.Ru tästä kerro naisbandiitti Marina, joka miehensä Evgenyn ja pienen lapsen kanssa on Venäjällä täällä hetkellä. Mutta jopa kaukana "LNR" sta hänellä on syy pelkoon. Hänen sanojensa mukaan "kombat" on oikea manjakki, ja hänen alaisena on paljon venäläisiä, jotka voivat tulla mihin tahansa Venäjän paikkakuntaan. Kostoon on syytäkin: paenneet "taistelijat" voivat kertoa totuuden sitä, minkäläinen aseistettu joukko oli vallassa koko kaupungissa ja koko "LNR" johdossa, samaten tappamalla ja piilottamalla maahaan kaikkia ei-toivottuja.

Meidän pataljoona on nimeltä "Brjanka SSSR", se on Brjanka kaupungissa. Pataljoonassa on noin 400 ihmistä. Mieheni Zhenja (pozyvnoi Arbat) oli hankintaosaston varapäälikkö. Pataljoonassa on kaikkinäköstä porukkaa, kuka tuli - saa aseet. Tällä hetkellä siellä 400 ihmistä, ja jokaiselle määrätään 250-300 $, komadiirit saa enemmän, mutta emme nähneet rahoja koskaan. Kolme ihmistä johdossa sahaavat rahat: Dima Pendjurin (Ljutyi), Krimista vastaava Mihail ja erikoisosaston pomo Senja Vostok (nimi Sergei)

Meille ripustaan kaikkea nyt: kaikkia miehia, joita tapettiin silmiemme edessä ja joita koko ajan ja vieläkin etsivat vanhemmat. Jos alan kertoa teille kaiken yksityiskohdissa, hampanne alkavat hikoilla. Poikia käsketiin mennä uimaan ja ammuskeltiin heihin, jotta uineet nopeammin. Miten sitten poistettiin luodit, miten leikattiin päät irtti. Kaikki ne ihmiset meidän kaupungista, joita kuolivat silmiemme edessä haudattu medän tukikohdassa kun koirat, strutsien pitopaikan takana - siellä on kokonainen hautausmaa.

Ja vangitut - ovat siviileja, ne jotka rikkoneet ulkona liikumiskieltoa, joita pidätetty humalaisena. Tai jonkun vaimo soitti "Mieheni hakkaa minua". Miestä haetaan, haudataan, seuravaana päivänä nainen tulee "Luovuttakaa miestäni, elukkaat". Hänelle vastataan: "No mitä sinä tulit ja kirjoitit Vostokille ilmoitus hänestä?" .Vostok meillä hoittaa kaiken likaisen työn: murhat, väkivalta.

Vangittuja tukikohdassa aina 30-50. Mitä heille oli tehty? Suurinta osa tapettu, hakattu kuoliaksi, raiskattu, rääkätty, heitä ammuttu, tehtyy kokeita. Joista maksettiin lunnat (vanhemmat, sukulaiset), heidät päästettiin ehjänä - jos ei lasketaan lapiolla selälle löyntiä. Pataljonaan otettiin ketä tahansa, sairaalla psyykkellakin. Siellä myös kaytettiin bolgarka (sirkkeli) ihmisiin. Eivät tietenkään kaikki ollet näin sairaita, oli paljon normaaleja poikia. Mutta tukikohdasta noin vain ei lähdetty - vaan, kuten meillä oli tapana sanoa, "Odessan kautta" - se tarkoitta antaa henkea jumalalle", - kerro nais-bandiitti.
http://censor.net.ua/news/346169/ro...sh_syn_zakopan_ubejavshaya_ot_svoih_v_rossiyu
 
Viimeksi muokattu:
Sanktioihin liittyen. Mitä mieltä arvoisat herrat ovat Soinin suhtautumisesta:

Aluksi Heidi Hautala tapaus:
Soini: Käsittely viranomaistasolla http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/a...-soinin-tulikaste-hautalalta-moitteet/5146136

Nyt kuuluisat venäläismieliset joutuivat USA sanktiolistalle. Soinin sanoin
CLUcrjzWwAAlZFS.jpg


USA:lle tiukka nootti Suomen toimesta. Halutaan tietää syyt miksi Putlerin kannattajat ovat listalla.

Mutta Heidi Hautalan tapauksessa, ei noottia Suomen toimesta.

Tässä unohtuu minusta tasa-arvoinen kohtelu. Tulee ikävä kyllä mieleen suomettunut aika. Venäjältä ei saa kysyä mitään ikävää......

Olen täysin erimieltä kanssasi, että tässä on kysymys mistään Suomettumisesta.

On tässä minun mielestäni pointti selkeyttää pelisääntöjä, joilla USA lisää henkilöitä pakotelistalleen. Käytännössä nuo lisäykset tekee USA yksin omin perustein, joista ei paljoa keskustella.

Äkkiseltään, kun pakotelistan lukee läpi, siinä on henkilöitä Venäjältä, Ukrainasta ja nyt myös Suomesta:
http://www.treasury.gov/resource-center/sanctions/OFAC-Enforcement/Pages/20150730.aspx

Samaan aikaan esimerkiksi Siemens:in pääjohtaja on julkisuudessa ilmoittanut, että Siemens jatkaa Venäjä -kauppaa. Olen 100% varma, että jos tarpeeksi tutkitaan, Siemens on myös tekemisissä pakotelistalla olevien venäläisten henkilöiden kanssa. Sama koskee ranskalaista Thalesia. Tai ruotsalaista ABB:ta. Eikä tarvitse edes paljoa tonkaista, niin Sveitsin Nestle ja lääkeyritykset "avustavat" venäläisiä pakotelistan henkilöitä.

Jos tässä kohtaa ei ala kellot soida ja kukaan ei lähde kyselemään miten USA:n pakotepolitiikka jatkuu koskemaan esimerkiksi Saksan ja Ranskan kansalaisia, niin sehän vasta olisi munatonta ja isänmaatonta toimintaa!

Olen samaa mieltä ulkoministeri Soinin kanssa siitä, että on todellakin syytä selvittää asia.

Johannes
 
Back
Top