Unelmia - parhaat palat!

Tästä tuli mieleen se vanha vitsi Väyrysestä, joku pohti että ihminen ei helposti huomaa omia vikojaan. "Ei pidä paikkaansa " totesi Väykkä, "minä kyllä huomaisin jos minulla olisi."

upload_2016-2-5_21-40-45.png
 
Tästä tuli mieleen se vanha vitsi Väyrysestä, joku pohti että ihminen ei helposti huomaa omia vikojaan. "Ei pidä paikkaansa " totesi Väykkä, "minä kyllä huomaisin jos minulla olisi."

Katso liite: 7828

Yksi kriteeri on se että ei todellakaan havaitse itsessään mitään "vikaa" ja kieltää ongelman... "minussa mitään ole...? Nuo tuolla vasta sekaisin ovat"
:p
 
Väsymätön Vastenmielinen Vääristelijä

Katso liite: 7812

HAHAH!

Nimenomaan "suvakithan" ovat tätä ilmiötä kiihdyttämässä, että tullaan vaarallisia vesireittejä pitkin ja joku aina hukkuukin. Onko yhtään kiintiöpakolaista hukkunut? Niinpä niin.

Eli itse asiassa Jori Eskolin on kyllä paljon enemmän vastuussa Aylan Kurdin hukkumisesta kuin Sauli Niinistö, jolla en näe mitään kiihdyttävää vaikutusta ilmiöön. Päinvastoin.
 
Suomi on saanut uuden suvakkisankarin. Melkein kyynel tirahtaa kun lukee näin ylevän ihmisen vahvoja kannanottoja. Selkeästi älymystöä, josta Tervokin jo menetettiin tyhmien rasistien puolelle kun antaa viimeisimmässä kolumnissaan ymmärtää ettei Venäjän meille suomat turvapaikanhakijat olekaan 100% puhdasta rikkautta.

Tyypillistä tämäntyyppisten ihmisten tekstiä, mihinkään käytännön asiaan ei oteta puolella sanalla kantaa mutta syyllistetään suurta enemmistöä, polttopullot lentelee ja jauhetaan jostain lähestyvästä natsiholokaustista. Viimeisin on vähän ironista, kun moni niistä miehistä joita tänne tulee, haluaisivat juutalaisille tehtävän kuten tuossa mainitussa 30-luvun Saksassa. Välillä Emma puhuu kuitenkin kuin itse kuuluisi tähän "vaikenevaan massaan" joka tätä tulevaa natsiholokaustia edistää. Hämmentävä kirjoitus, sekä sisällöltään että sanamuodoiltaan!

Päivän "unelma"-palkinto tälle.

---------------

"Aion nyt sanoa tämän ääneen. Minä olen suvakki.
SUVAKKI. Jos olisin tässä maassa ja tässä tilanteessa jotain muuta, en olisi oma itseni.
Jos minä olisin vaikeneva enemmistö, en voisi katsoa itseäni peiliin. Jos minä olisin "tolkun ihminen" voisin yhtä lailla seistä polttopullo kädessäni vastaanottokeskuksen ulkopuolella.
Jos tolkun ihminen on se, joka peesaa ja myötäilee ja hyssyttelee ja taipuu rasisitiseen älämölöön vain siksi että "täytyyhän siinä olla jotain perää kun sitä kuuluu niin paljon", niin sanoudun irti tolkun ihmisyydestä. Mä en aio olla osa sitä vaikenevaa massaa joka mahdollisti äärioikeiston nousun 30-luvun saksassakin. Koska sitä me nyt olemme, me tolkun ihmiset. ME mahdollistamme hiljaisuudellamme väkivaltaliikkeen ja vaarallisen rasismin nousun. Hiljaa ja salakavalasti me päivä päivältä hivutamme hyväksyttävyyden rajoja lähemmäksi ja lähemmäksi katastrofia.
Minä sanoudun irti tolkun ihmisyydestä. En aio olla hiljaa. En koskaan."


https://www.facebook.com/emmasalokoski/?fref=ts

Edit: Ihan ilkeästi sanottuna, tekstin sisällön ja vähän muodonkin perusteella tämä Emma ei vaikuta miltään ihan laatikon kaikkein terävimmältä naulalta. Kannattaa varmaan pitäytyä tuossa laulamispuolessa jatkossakin. Se sujuu merkittävästi paremmin kuin järjelliset pohdinnat.
 
Viimeksi muokattu:
Suomi on saanut uuden suvakkisankarin. Melkein kyynel tirahtaa kun lukee näin ylevän ihmisen vahvoja kannanottoja. Selkeästi älymystöä, josta Tervokin jo menetettiin tyhmien rasistien puolelle kun antaa viimeisimmässä kolumnissaan ymmärtää ettei Venäjän meille suomat turvapaikanhakijat olekaan 100% puhdasta rikkautta.

Tyypillistä tämäntyyppisten ihmisten tekstiä, mihinkään käytännön asiaan ei oteta puolella sanalla kantaa mutta syyllistetään suurta enemmistöä, polttopullot lentelee ja jauhetaan jostain lähestyvästä natsiholokaustista. Viimeisin on vähän ironista, kun moni niistä miehistä joita tänne tulee, haluaisivat juutalaisille tehtävän kuten tuossa mainitussa 30-luvun Saksassa. Välillä Emma puhuu kuitenkin kuin itse kuuluisi tähän "vaikenevaan massaan" joka tätä tulevaa natsiholokaustia edistää. Hämmentävä kirjoitus, sekä sisällöltään että sanamuodoiltaan!

Päivän "unelma"-palkinto tälle.

---------------

"Aion nyt sanoa tämän ääneen. Minä olen suvakki.
SUVAKKI. Jos olisin tässä maassa ja tässä tilanteessa jotain muuta, en olisi oma itseni.
Jos minä olisin vaikeneva enemmistö, en voisi katsoa itseäni peiliin. Jos minä olisin "tolkun ihminen" voisin yhtä lailla seistä polttopullo kädessäni vastaanottokeskuksen ulkopuolella.
Jos tolkun ihminen on se, joka peesaa ja myötäilee ja hyssyttelee ja taipuu rasisitiseen älämölöön vain siksi että "täytyyhän siinä olla jotain perää kun sitä kuuluu niin paljon", niin sanoudun irti tolkun ihmisyydestä. Mä en aio olla osa sitä vaikenevaa massaa joka mahdollisti äärioikeiston nousun 30-luvun saksassakin. Koska sitä me nyt olemme, me tolkun ihmiset. ME mahdollistamme hiljaisuudellamme väkivaltaliikkeen ja vaarallisen rasismin nousun. Hiljaa ja salakavalasti me päivä päivältä hivutamme hyväksyttävyyden rajoja lähemmäksi ja lähemmäksi katastrofia.
Minä sanoudun irti tolkun ihmisyydestä. En aio olla hiljaa. En koskaan."


https://www.facebook.com/emmasalokoski/?fref=ts

Edit: Ihan ilkeästi sanottuna, tekstin sisällön ja vähän muodonkin perusteella tämä Emma ei vaikuta miltään ihan laatikon kaikkein terävimmältä naulalta. Kannattaa varmaan pitäytyä tuossa laulamispuolessa jatkossakin. Se sujuu merkittävästi paremmin kuin järjelliset pohdinnat.

Emma unohtaa, että ääriliikkeet saavat mahdollisuuden kun tavalliset liikkeet eivät reagoi kuten ihmiet tuntevat olevan oikein.
Toimimalla oikein, ääriliikkeet eivät saisi ääntään kuuluville. Emma ei siis ole tajunnut, että suurinosa suomalaisista ei ole samaa mieltä hänen kanssaan. Se tietysti harmittaa.

Emma voi toki halutessaan sanoutua irti tolkun ihmisyydstä, mutta voi silti toimia oman ideologiansa mukaisesti. Emma voi majoittaa kotiinsa omalla kustannuksellaan muutaman maahanmuuttajan ja kustantaa heidän elämisensä.
Emma todennäköisesti kuitenkin haluaa, että jonkun muun maksavan tuon lystin.

Valitettavasti nämä kiiluvasilmäiset suvaitsevat, saattavat pahimmillaan päätyä vastustamaan demokraattista yhteiskuntaa väkivallalla.
 
Emma voi toki halutessaan sanoutua irti tolkun ihmisyydstä, mutta voi silti toimia oman ideologiansa mukaisesti. Emma voi majoittaa kotiinsa omalla kustannuksellaan muutaman maahanmuuttajan ja kustantaa heidän elämisensä.
Emma todennäköisesti kuitenkin haluaa, että jonkun muun maksavan tuon lystin.

Hän on tahallaanymmärtänyt tolkun ihmisyyden väärin. Ja en usko minäkään että majoittaisi ryhmän turvapaikanhakijamiehiä peräkammariinsa omilla rahoillaan. Se lienee se "tolkuton ihmisyys".

Samat ihmiset joiden mielestä meidän pitäisi ottaa kaikki pyrkijät ja vielä enemmänkin, vastustavat viimeiseen asti jokaista leikkausta vaikka velkaa niidenkin jälkeen kertyy rutosti koko ajan kiitos osittain aiemman elättiväen.
 
Hän on tahallaanymmärtänyt tolkun ihmisyyden väärin. Ja en usko minäkään että majoittaisi ryhmän turvapaikanhakijamiehiä peräkammariinsa omilla rahoillaan. Se lienee se "tolkuton ihmisyys".

Samat ihmiset joiden mielestä meidän pitäisi ottaa kaikki pyrkijät ja vielä enemmänkin, vastustavat viimeiseen asti jokaista leikkausta vaikka velkaa niidenkin jälkeen kertyy rutosti koko ajan kiitos osittain aiemman elättiväen.

Aivan näitä raha tulee pankista ja liha kaupasta ihmisiä. Ovatko tällaiset ihmiset sitten järkeviä on toinen asia ja kolmantena pitäisikö tällaisten epärealististen ajatusten ohjata valtion politiikkaa.
 
Hf2VDaM.jpg


6vrpPEd.jpg


0.24€pv = 87.6€ vuosi. Miksei jaettaisi samantien kaikille rahaa, kun se palaa verottajalle? Mulle kelpaisi satatuhatta näin alkuun, työllistäisin sillä muutaman talonrakentajan ja he kuluttavat rahansa suomalaisiin palveluihin yms sitä kautta takaisin valtiolle = kaikki hyötyy, perkele oltais keksitty tämmönen kierto juttu aikaisemmin.

TcOMwnm.jpg

joku sentään tajusi, tuskinpa tuo 24 senttiäkään ihan nappiin mennyt.
 
Loistava tapa liuentaa taharrus gamean merkitys ja vaikutukset!

Lyöntivirhe

http://lyontivirhe.blogspot.fi/2016/02/ahdistavat-uudissanamme.html

lauantai 6. helmikuuta 2016
Ahdistavat uudissanamme

Kielijuttuni "Ahdistavat uudissanamme", julkaistu useissa sanomalehdissä.

Viime aikoina uutisotsikoissa on vilahdellut kaksi kauhealta kaikuvaa lainasanaa: taharrush gamea ja grooming. Molemmissa on kyse seksuaalisesta ahdistelusta. ”Neljä ehdotusta taharrush gamean lopettamiseksi”, otsikoi YLE. ”Grooming eli nuorten seksuaalinen ahdistelu netissä lisääntyy”, kirjoittaa Helsingin Sanomat.
Taharrush gamealla viitataan tilanteeseen, jossa suuri miesjoukko piirittää naisen ja kohdistaa häneen seksuaalista väkivaltaa. Ahdistelu on usein järjestelmällistä ja tapahtuu suurten joukkotapahtumien aikana.
Termi on arabiaa, sanakirjan mukaan taharrush tarkoittaa ahdistelua ja gamea joukkoa. Sillä ei siis ole tekemistä englannin kielen peliä tarkoittavan game-sanan kanssa, niin kuin on virheellisesti tulkittu, jopa kansanedustajatasolla.
Grooming-termillä kuvataan ilmiötä, jossa ahdistelija valmistelee alaikäistä uhriaan ennen hyväksikäyttöä. Verbi groom on englantia ja tarkoittaa sanakirjan mukaan sukimista tai tamppaamista.
Taharrush gamean ja groomingin kerrotaan olevan ilmiöinä uusia. Lainasanat sen sijaan eivät ole uusi ilmiö.
Kuinka moni meistä huomaa, että on tekemisissä lainasanojen kanssa syödessään salaattia, kuunnellessaan stereoita ja katsoessaan videoita? Ja onhan suomikin lainannut sanoja maailmalle, ainakin saunan.
Jotain uutta kuitenkin on groomingin ja taharrush gamean tapaisten sanojen lainaamisessa. Molemmille näyttää löytyvän melko tarkka suomenkielinen vastine: nuorten seksuaalinen ahdistelu, joukkoahdistelu.
Termejä ei kuitenkaan käännetä. Halutaanko näin osoittaa, että ilmiöt ovat tulleet muualta ja että ne kuuluvatkin muualle?
Groomingista kertovissa jutuissa ei yksilöidä syyllisten syntyperää. Sen sijaan taharrush gameaan syyllistyvien kerrotaan olevan ”turvapaikanhakijoita” tai ”pohjoisafrikkalaisia”.
Taharrush gamean tuominen otsikoihin voi johtaa jyrkkiin yleistyksiin. Arabiankielinen termi voidaan liittää ajatukseen, jonka mukaan kyseessä on yleinen tapa, jota kaikki arabiankielisistä maista tulevat harjoittavat. Näinhän ei ole.
Yleistyksissä on vaarana kokonaisen ihmisryhmän leimaaminen. Grooming ei leimaa niin kuin taharrush gamea, koska englanti on aikamme lingua franca, yhteinen kieli.
Kaikki väkivalta on ehdottomasti tuomittavaa. Silmien sulkeminen ilmiöiltä ei ole oikea tie. Mutta ei leimaava kielenkäyttökään ole oikein.
Tilastojen mukaan Suomi on naisille EU:n toiseksi väkivaltaisin maa. Voidaanko siis väittää, että parisuhdeväkivalta on erityisen suomalainen ilmiö?
Miltä tuntuisivat otsikot New York Timesissa tai Dagens Nyheterissä: We must stop parisuhdeväkivalta! Parisuhdeväkivalta måste stoppas!
 
Perun sanani siitä, että Ev-Lut kirkon johdon ja vihervasemmiston yhteenliittymänä keittelemä "twiitti-gate" ei miellyttäisi ketään joka maksaa kirkkoon verotuloja. Yleensä on toki näin, mutta nyt löytyi joku joka halusi liittyä kirkkoon sen takia. Ja vammainen "ei ajatella vaan taloutta" -argumentaatio elää vihervasemmiston perustyyliin sopivasti. Vihreätkin aina rahoittavat kymmenien miljardien lisäkulut "ympäristölle haitallisten tukien poistolla" (mitä h-vettiä sitten lienevätkään).

Veikkaanpa etten tule saamaan omaan kirjoitukseeni enää tältä Katjalta mitään vastinetta. Samoin Lari Lohikoski apureineen oli vastailevinaan kysymyksiin mitä kirkon Facebook-sivuille tuli mutta sitten kun olisi pitänyt vastata ikäviin ASIAkysymyksiin sen jälkeen kun joutui myöntämään ettei kaikki ole rasismia, niin hävisivät herrat vasemmistokirkkovihreät kuin pieru Saharaan. Tyypillinen vihervasemmiston taktiikka, kun törmätään erimielisyyksiin: 1) Yritä leimata vastapuoli rasistiksi/fasistiksi/natsistiksi/sadistiksi 2) Käyttäydy kuten jokin faktaperustelu voitaisiin vain sulkea pois todellisuudesta kädet korvilla 3) Jos vihollinen vielä tämän jälkeen ei ole luovuttanut...liukene paikalta, älä ainakaan antaudu keskusteluun!

full
 
Hf2VDaM.jpg


6vrpPEd.jpg


0.24€pv = 87.6€ vuosi. Miksei jaettaisi samantien kaikille rahaa, kun se palaa verottajalle? Mulle kelpaisi satatuhatta näin alkuun, työllistäisin sillä muutaman talonrakentajan ja he kuluttavat rahansa suomalaisiin palveluihin yms sitä kautta takaisin valtiolle = kaikki hyötyy, perkele oltais keksitty tämmönen kierto juttu aikaisemmin.

TcOMwnm.jpg

joku sentään tajusi, tuskinpa tuo 24 senttiäkään ihan nappiin mennyt.

Tuo OECD-tutkimus, luovasti luettu ja sitten vielä lisäksi JÄLLEEN KERRAN rinnastetaan turvapaikanhakija ja "maahanmuutto", voi epäpyhä yksinkertaisuus...vai sellaiseksi tekeytyminen.
 
Ei kai tässä auta kuin hävetä, anteeksipyynnöt omasta ja lajitoverien puolesta eivät taida auttaa ollenkaan.


"Jos kantasuomalaiset miehet alkaisi enemmän raiskaamaan jostain kummallisesta syystä niin veikkaanpa että moni olisi hiljaa."

upload_2016-2-9_15-29-42.png


Tykkää · 9 · 9 t

Idieh Ovio
Kaikki tämä "suvakkilehmä"- sun muu inhottava kirjoittelu osoittaa että naisia ei edelleenkään kunnioiteta. Mutta eih, vain ulkomaalaiset miehet on niitä mörköjä.

Tykkää · 11 · 9 t

Johanna Benammour
Eikä ole kukaan niin hyvin minua kohdellut kuin ulkolainen mieheni. Suomiäijät tuijotelkoon vain omaa napaansa.

Tykkää · 2 · 4 t

Marlena El-Aidy
Komppaan Johannaa...kokemusta on myös suomalaisesta kumppanista, mutta ikinä en luovu ulkomaalaisesta miehestäni, jolle minun ja perheidemme hyvinvointi on kaikki kaikessa.

Tykkää · 1 · 3 t

Tea Vehmaa
Voin myös allekirjoittaa Marlenan ja Johannan kokemuksen.
Ikinä minua ei ole kohdeltu näin kunnioittavasti. Joka päivä hän saa minut tuntemaan kuin olisin Prinsessa. Ja niin olenkin, hänen maailmassaan. Ehken vain ehtinyt löytämään sellaista kantasuomalaista miestä.. Uskon että kyllä niitäkin varmasti on.
Nyt minulla kuitenkin on mies, jolle minun hyvinvointini menee kaiken edelle, enkä voisi olla onnellisempi. smilehymiö

Tykkää · 2 · 3 t

Johanna Benammour
Kauan sitten jo tiesin että minun prinssini tulee jostain kaukaa, en tiennyt mistä ja milloin, mutta se oikea on jossain. Ja tulihan se viis vuotta sitten ja hetkeäkään en vaihtais pois. Ollaan me onnen naisia .

Tykkää · 2 · 2 t

Idieh Ovio
Jos kantasuomalaiset miehet alkaisi enemmän raiskaamaan jostain kummallisesta syystä niin veikkaanpa että moni olisi hiljaa. Silloin ei missään nimessä saisi yleistää mutta jos tänne tulee joitakin seksuaalirikollisia niin kyllä "ne on kaikki just niitä!" Sen kun pitävät mielenosoituksiaan, eivät ne niillä mitään saavuta. Jossain vaiheessa nostavat kätensä pystyyn kuitenkin.

Tykkää · 1 · 2 t

Johanna Benammour
Kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja edelleenhän suomalaiset omiaan raiskaa, kun ulkolaiset.

Tykkää · 2 t

Idieh Ovio
Kyllä minä pelkäisin suomalaisia yhtälailla, nuorempana pyydeltiin aina netissä samantien asunnolle.. siis joku 26v mies kun itse olin 17. Kyllä tyrehtyi aina keskustelut kun en heti ollut messissä. Suomalaiset miehet haukkuu pedofiileiksi jne mut millasia ne itte on? Kyllä muistan miten törkeitä kysymyksiä esitettiin ja kaikenlaista ehdoteltiin 16-18v tytölle! Ei ne edes ajatelleet että jos itse 35v niin 17v on liian nuori ja isä saattais vahdata haulikon kanssa. grinhymiö koko ajan oli kiima päällä että kuka neitsyyteni saa viedä. Sitten yli 20veenä mua ei edes huomata vaikka oon ok-näkönen edelleen... miksi, kantasuomalaiset miehet?
 
Ei kai tässä auta kuin hävetä, anteeksipyynnöt omasta ja lajitoverien puolesta eivät taida auttaa ollenkaan.


"Jos kantasuomalaiset miehet alkaisi enemmän raiskaamaan jostain kummallisesta syystä niin veikkaanpa että moni olisi hiljaa."

Katso liite: 7868


Tykkää · 9 · 9 t

Idieh Ovio
Kaikki tämä "suvakkilehmä"- sun muu inhottava kirjoittelu osoittaa että naisia ei edelleenkään kunnioiteta. Mutta eih, vain ulkomaalaiset miehet on niitä mörköjä.

Tykkää · 11 · 9 t

Johanna Benammour
Eikä ole kukaan niin hyvin minua kohdellut kuin ulkolainen mieheni. Suomiäijät tuijotelkoon vain omaa napaansa.

Tykkää · 2 · 4 t

Marlena El-Aidy
Komppaan Johannaa...kokemusta on myös suomalaisesta kumppanista, mutta ikinä en luovu ulkomaalaisesta miehestäni, jolle minun ja perheidemme hyvinvointi on kaikki kaikessa.

Tykkää · 1 · 3 t

Tea Vehmaa
Voin myös allekirjoittaa Marlenan ja Johannan kokemuksen.
Ikinä minua ei ole kohdeltu näin kunnioittavasti. Joka päivä hän saa minut tuntemaan kuin olisin Prinsessa. Ja niin olenkin, hänen maailmassaan. Ehken vain ehtinyt löytämään sellaista kantasuomalaista miestä.. Uskon että kyllä niitäkin varmasti on.
Nyt minulla kuitenkin on mies, jolle minun hyvinvointini menee kaiken edelle, enkä voisi olla onnellisempi. smilehymiö

Tykkää · 2 · 3 t

Johanna Benammour
Kauan sitten jo tiesin että minun prinssini tulee jostain kaukaa, en tiennyt mistä ja milloin, mutta se oikea on jossain. Ja tulihan se viis vuotta sitten ja hetkeäkään en vaihtais pois. Ollaan me onnen naisia .

Tykkää · 2 · 2 t

Idieh Ovio
Jos kantasuomalaiset miehet alkaisi enemmän raiskaamaan jostain kummallisesta syystä niin veikkaanpa että moni olisi hiljaa. Silloin ei missään nimessä saisi yleistää mutta jos tänne tulee joitakin seksuaalirikollisia niin kyllä "ne on kaikki just niitä!" Sen kun pitävät mielenosoituksiaan, eivät ne niillä mitään saavuta. Jossain vaiheessa nostavat kätensä pystyyn kuitenkin.

Tykkää · 1 · 2 t

Johanna Benammour
Kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja edelleenhän suomalaiset omiaan raiskaa, kun ulkolaiset.

Tykkää · 2 t

Idieh Ovio
Kyllä minä pelkäisin suomalaisia yhtälailla, nuorempana pyydeltiin aina netissä samantien asunnolle.. siis joku 26v mies kun itse olin 17. Kyllä tyrehtyi aina keskustelut kun en heti ollut messissä. Suomalaiset miehet haukkuu pedofiileiksi jne mut millasia ne itte on? Kyllä muistan miten törkeitä kysymyksiä esitettiin ja kaikenlaista ehdoteltiin 16-18v tytölle! Ei ne edes ajatelleet että jos itse 35v niin 17v on liian nuori ja isä saattais vahdata haulikon kanssa. grinhymiö koko ajan oli kiima päällä että kuka neitsyyteni saa viedä. Sitten yli 20veenä mua ei edes huomata vaikka oon ok-näkönen edelleen... miksi, kantasuomalaiset miehet?

Ehkäpä Heidillä ei ole käynyt mielessä että hänen luonteessaan saattaa olla jotakin mikä ei kaikkia houkuttele. Ihan vaan villinä veikkauksena, jos ei 20v jälkeen ketään kiinnosta.
 
Back
Top