Uusi vaihtoehto: setelit lähti, selkäranka säilyi

> Mietinnäksi Vestnik Kavkazan moskovalaisarvio jossa mainitaan syy Itämeren kireään tilanteeseen "Suomen perimyssota" eli kiista siitä kumpaan blokkiin Suomi kuuluu. Lavrov vaati NATOa tunnustamaan Suomi Venäjän etupiiriin 2015.

http://vestnikkavkaza.net/articles/Four-hotbeds-of-a-potential-Russia-NATO-conflict.html

>> He recalled that in the spring of the last year, the Russian Foreign Ministry suggested an option: "If you do not want the Founding Act, lets not sign it. Lets conclude an agreement on the neutral status of the four countries vital for us - Finland, Ukraine, Moldova and Georgia.’

Tämä Vestnik Kavkazan artikkeli on hyvä ja konkreettista tietoa - kiitos siitä. Ei ihme, että Niinistö näyttää nykyisin huolestuneelta.

Ryssä hakee Molotov-Ribbentrop/Jalta kakkosta jossa länsi myisi Suomen ryssälle ja halla-aholaiset vain jankuttavat pakolaisista ja EU-vastaisuuttaan plus suuttuvat kun tästä mainitsee haukkuen sitä trollaukseksi.

Tässä yksi fundamentaalinen syy miksi uskon Halla-Ahon johtaman hallituksen merkitsevän lisäaskelta kohti Moskovan vasalliasemaa.

Edelleen, Trump edustaa lisäriskiä Suomelle Molotov-Ribbentrop kakkosen suhteen (esim. diili jossa Trump saa Ruotsin, Putin Suomen) mistä syystä Suomen tulee hankkia suurvallan aseistus jotta sillä on oma ääni oman kohtalonsa suhteen tässä kuviossa.
 
Vennamo evakkona ymmärsi paitsi Venäjän vaaran, myös köyhän kansan asian halla-aholaisia paremmin.

Ja Soini vielä paremmin? Tähän saakka Soini ei ole "ymmärtänyt" köyhän kansan asiaa pätkääkään muuta kuin vaalienaluspuheissaan ja korpivaelluksen aikaan, kun kilpaili kuulijoista torin lokkien kanssa. Näiden vaiheiden jälkeen hän talutti "oikeauskoiset" perässään Kokoomuksen pikku kiilapojaksi, jotta ministeriryhmän hillotolppa ei vain pääse ehtymään.

Jos mitään mullistavaa ei tapahdu, niin Soini tulee jäämään historiaan niin JYTKYnä kuin kaikkein härskeimpänä hlökoht. etunsa tavoittelijana. Hän on vuosia paahtanut miten se eliitti ja miten ne wanhat puolueet sitä ja tätä.....de facto on se, että hän toimi paljon härskimmin kuin mikään niistä, joita hän on arvostellut ja haukkunut.

Ja isänmaanedun nimissä, kuinkas muuten.
 
Edit: Pointti: Tässä ehditään hyvin aikaansaada sellainen maahanmuuttonihkeä ohjelma, jossa ei ole ihmisvihamielisiä, tai sille haisevia komponentteja, ja joka vetoaa suurempaan äänestäjäkuntaan kuin Halla-Ahon poppoon ohjelma. Lisäksi jos pidetään selkeä hajurako Suomen Sisuihin ja muihin ääriliikkeisiin, niin ehkä tuota uskalletaan äänestääkin.

Juuri tästä on kysymys..

Erittäin suuri osa suomalaisista haluaa lopettaa Afrikasta ja lähi-idästä tulevien "pakolaisten" (lue: Suomen sosiaaliturvaa ammattimaisesti hyödyntävien) maahanmuuton. Meillä ei yksinkertaisesti ole varaa elättää heitä sukupolvesta toiseen. Persuilla on tähän erittäin selkeä kanta. Lähtökohtaisesti sosiaaliturvan varassa tapahtuva maahanmuutto pitää lopettaa. Suomi ei ole maailman sosiaalitoimisto. Työperäinen maahanmuutto on ok. olipa muuttaja musta, keltainen tai valkoinen. Ei tässä ole kysymys mistään ihmisvihasta.

Kaikkein huolestuneimpia pakolaistulvasta ovat ne suomalaiset jotka itsekin ovat joutuneet turvautumaan yhteiskunnan apuun toimeentulonsa osalta. Vaikea sanoa minkä puolueen kannattajia he voisivat olla. Mutta, uskoisin että aika monet heistä haluavat äänestää edustajia/puolueita jotka suhtautuvat kriittisesti "ns. pakolaisten" vastaanottoon.

Loppuviimeksi on samantekevää mikä puolue haluaa tiukempia kriteereitä pakolaisten vastaanottoon. Mieluummin niin että kaikki puolueet tiukentaisivat kantaansa pelkästään sosiaaliturvan jakoon perustuvaan pakolaisuuteen.
Kaikille suomalaisille on erinomainen asia että meillä on Halla-Aho ja perussuomalaiset. Se todennäköisesi pakottaa muutkin puolueet ottamaan kantaa pakolaisuuteen. Keskustelemaan siitä kuten yleensäkin maahanmuutosta.

On olemassa hyvää ja tervetullutta maahanmuuttoa sekä toisaalta huonoa ja ei toivottavaa maahanmuuttoa.
 
Juuri tästä on kysymys..

Erittäin suuri osa suomalaisista haluaa lopettaa Afrikasta ja lähi-idästä tulevien "pakolaisten" (lue: Suomen sosiaaliturvaa ammattimaisesti hyödyntävien) maahanmuuton. Meillä ei yksinkertaisesti ole varaa elättää heitä sukupolvesta toiseen. Persuilla on tähän erittäin selkeä kanta. Lähtökohtaisesti sosiaaliturvan varassa tapahtuva maahanmuutto pitää lopettaa. Suomi ei ole maailman sosiaalitoimisto. Työperäinen maahanmuutto on ok. olipa muuttaja musta, keltainen tai valkoinen. Ei tässä ole kysymys mistään ihmisvihasta.

Kaikkein huolestuneimpia pakolaistulvasta ovat ne suomalaiset jotka itsekin ovat joutuneet turvautumaan yhteiskunnan apuun toimeentulonsa osalta. Vaikea sanoa minkä puolueen kannattajia he voisivat olla. Mutta, uskoisin että aika monet heistä haluavat äänestää edustajia/puolueita jotka suhtautuvat kriittisesti "ns. pakolaisten" vastaanottoon.

Loppuviimeksi on samantekevää mikä puolue haluaa tiukempia kriteereitä pakolaisten vastaanottoon. Mieluummin niin että kaikki puolueet tiukentaisivat kantaansa pelkästään sosiaaliturvan jakoon perustuvaan pakolaisuuteen.
Kaikille suomalaisille on erinomainen asia että meillä on Halla-Aho ja perussuomalaiset. Se todennäköisesi pakottaa muutkin puolueet ottamaan kantaa pakolaisuuteen. Keskustelemaan siitä kuten yleensäkin maahanmuutosta.

On olemassa hyvää ja tervetullutta maahanmuuttoa sekä toisaalta huonoa ja ei toivottavaa maahanmuuttoa.

Persuilla oli 1000 taalan sauma hoita asiat tolkulliselle tasolle, mutta kun asia ei kiinnostanut Isä Timoa vitun karvan vertaa..
 
Ja Soini vielä paremmin? Tähän saakka Soini ei ole "ymmärtänyt" köyhän kansan asiaa pätkääkään muuta kuin vaalienaluspuheissaan ja korpivaelluksen aikaan, kun kilpaili kuulijoista torin lokkien kanssa. Näiden vaiheiden jälkeen hän talutti "oikeauskoiset" perässään Kokoomuksen pikku kiilapojaksi, jotta ministeriryhmän hillotolppa ei vain pääse ehtymään.

Jos mitään mullistavaa ei tapahdu, niin Soini tulee jäämään historiaan niin JYTKYnä kuin kaikkein härskeimpänä hlökoht. etunsa tavoittelijana. Hän on vuosia paahtanut miten se eliitti ja miten ne wanhat puolueet sitä ja tätä.....de facto on se, että hän toimi paljon härskimmin kuin mikään niistä, joita hän on arvostellut ja haukkunut.

Ja isänmaanedun nimissä, kuinkas muuten.

Soini Halla-Ahoa paremmin ymmärtää isänmaan edun Venäjän vaaran suhteen. Kumpikaan Soini ja vielä vähemmän Halla-Aho ovat olleet köyhän asialla siinä mitassa kuin Veikko Vennamo. Evakkoja auttaneen asutusasiain ministeriön pomona Vennamo näki asiat niinkuin ne olivat kovia kokeneen kansamme keskuudessa ja sota sekä evakkotaival antoivat elämänkokemusta jonka antamasta kokemuksesta nykypoliitikot voivat vain haaveilla.

Odottaisin teidän Halla-Ahoon hurahtaneidenkin osaavan ottaa lakin päästä politiikkamme suurmiehen edessä.
 
Odottaisin teidän Halla-Ahoon hurahtaneidenkin osaavan ottaa lakin päästä politiikkamme suurmiehen edessä.

Minä arvostan kyllä Vennamoa. Suoraselkäinen periaatteen mies, joka ei esim. tanssinut vallanhimoisen Kekkosen tahtiin silloin kun melkein kaikki muut niin tekivät. Aikansa toisinajattelija mutta usein minun makuuni oikeinajattelija. Eiköhän aika moni täällä ole samaa mieltä. Tosin olin vasta taapero Veikko Vennamon ollessa eduskunnassa.

Enkä ole ainakaan itse "hurahtanut Halla-ahoon", en vain jaksa arvostaa Timo Soinia, olen aina ollut vähän kahden vaiheilla sen miehen suhteen vaikka hän on kyllä osannut heittää aika nasevia ja osuvia one-linereita etenkin oppositioaikoinaan.
 
Minulle kysymys Halla-Ahosta ja hänen PS:stään tiivistyy valtakunnan turvallisuuden tärkeimpiin ongelmiin eli syihin, miksi meillä on maanpuolustus: Venäjä, Venäjä, Venäjä. Muut kysymykset tulevat kaukana tuon perässä.

Sillä alueella mm. Laura Huhtasaari, Suomen Sisu, laajat putinistikannattajajoukot ja Halla-Ahon hiljaisuus Venäjästä ovat selkeä "red flag."

Tällä alueella UV:n varsinkin Jussi Niinistön ja Soininkin kannat ovat selkeät ja itsenäisen länsimaisen Suomen asialla.
 
Odottaisin teidän Halla-Ahoon hurahtaneidenkin osaavan ottaa lakin päästä politiikkamme suurmiehen edessä

Minä en ole kuule hurahtanut pätkääkään Halla-ahoon. Sen aamun aurinko ei tule nousemaan, että minä kannatan Halla-ahoa. Tämä syistä, joita en ala luettelemaan. Olen seurannut Soinin sanomisia, tekemisiä ja touhuja vuosikaudet. Aluksi oli vähällä, etten "hurahtanut" soinilaiseksi. Mutta luonteelleni tyypillisesti epäilin ja epäilin. Ja viime viikot osoittivat, että en epäillyt turhaan. VIIMEISTÄÄN viime viikot sen osoittivat. Kaikki kuultu nähty ja koettu riittävät minulle mainiosti tästä "vaihtoehdosta" ja minun osalta molempien -vaihtoehtojen- osalta se on piste.
 
Minä en ole kuule hurahtanut pätkääkään Halla-ahoon. Sen aamun aurinko ei tule nousemaan, että minä kannatan Halla-ahoa. Tämä syistä, joita en ala luettelemaan. Olen seurannut Soinin sanomisia, tekemisiä ja touhuja vuosikaudet. Aluksi oli vähällä, etten "hurahtanut" soinilaiseksi. Mutta luonteelleni tyypillisesti epäilin ja epäilin. Ja viime viikot osoittivat, että en epäillyt turhaan. VIIMEISTÄÄN viime viikot sen osoittivat. Kaikki kuultu nähty ja koettu riittävät minulle mainiosti tästä "vaihtoehdosta" ja minun osalta molempien -vaihtoehtojen- osalta se on piste.

Mielelläni kuulisin näitä kriittisiä näkemyksiä Halla-ahosta ja persuista, joko faktaperusteisesti tai mielikuviin perustuen. Oletan, että maailman halaus ei ole syynä kriittisyyteesi.
 
Mielelläni kuulisin näitä kriittisiä näkemyksiä Halla-ahosta ja persuista, joko faktaperusteisesti tai mielikuviin perustuen. Oletan, että maailman halaus ei ole syynä kriittisyyteesi.

Ei ole maailman- eikä puidenhalauskaan syynä. Minulla ei ole kumpaakaan vaihtoehtoa vastaan mitään, mutta eivät ole mun juttuni.
 
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/18...akentaa-venaja-mielista-aarioikeistoa-suomeen

Kun nyt kerran Halla-Ahosta ja Venäjästä puhutaan niin Halla-Aho on itse sanonut että epäilee häntä oltaisiin haluttu Venäjämielisen äärioikeiston mannekiiniksi, Ilja Janitskinien ja muiden vieraan vallan agenttien kelkkaan. Tämän toivon pettäessä Halla-Ahoa alettiin vaihteeksi haukkua MV-lehdessä.

Mies ei kyllä ole ainakaan minun kirjoissani Venäjä-mielinen ja on ilmeisen tietoinen Venäjän tavasta toimia Suomessa.

Minä ainakin katson ja odotan mitä tuleman pitää ja miltä Halla-Aho aikoo puheenjohtajana käytännössä tehdä ennen kuin muodostan hänestä kovin vahvaa mielipidettä suuntaan tai toiseen.
 
Soinilla on ilmeisesti mennyt oma ja Suomen etu pahan kerran sekaisin.

"Olen surullinen, että kaksikymmentä vuotta johtamani puolue hajosi saman tien, kun luovuin puheenjohtajuudesta"

Tulee mieleen aurinkokuninkaan kuuluisa lausahdus: "minä olen valtio!"

Tässä voisi tietysti mainita että Soini itse tietoisesti hajotti puolueensa loukkaamalla ja houkuttelemalla puolueen ministerit loikkaamaan perussuomalaisista, eikä suinkaan sen takia että hän luopui puheenjohtajuudesta.

"Isänmaan asialla on kunnia olla. Ja siitä on hyvä jäädä historiaan. Oikealle puolelle."

Soini parka ei jää historiaan suurena isänmaan sankarina, joka pyyteettömästi ja omaatuntoaan kuunnellen uhrautui Suomen puolesta, vaan härskinä oman edun tavoittelijana, joka oli valmis tekemään mitä tahansa itsensä eteen. Mies valehtelee niin että korvat heiluu ja surullista on jos hän jopa itse uskoo valheensa.

Minä itse ja lähipiirini eivät ole kovin perussuomalaista mutta suurin osa on sitä mieltä että Soini teki erittäin rottamaisen tempun loikatessaan.

Suomalaiset eivät ylipäänsä ole suopeita loikkareille. Saa nähdä miten Soini tästä rikkomuksestaan selviää? Löytyykö vielä sen verran kannattajia että pääsisi apupuolueeksi eduskuntaan vai onko ahneella paskainen loppu?

Pienenä kevennyksenä kansan anteeksiannosta näin loppuun; miksi 20 markan seteliä sanottiin Juhantaloksi? Koska sillä on Tampella takana ja linna edessä.
 
Jep, Soinin retoriikka on kuin olisi joutunut isänmaan edun vuoksi istumaan kolme vuotta kuritushuoneessa Risto Rytin tyyliin, kansan sijaiskärsijänä.

Todellisuudessa herran laarditakamus istuu ministeri-Audin takapenkillä sen kaksi vuotta mitä se olisi siellä muutenkin hionnut ja sen jälkeen miehelle on, toisin kuin useimmille mukaan saaduille napinpainajille, sovittu joku palkkiohomma riittävän kaukana Espoosta, "Suomen Disneylandista". Ryti-esimerkissä Soinin rooli on lähempänä taannehtivaa lakia ja tuomioita kiihkeästi läpiajanutta Kekkosta, joka hänkin toimi, kuinkas muutenkaan, "isänmaan edun" vuoksi.

Vaikka en jaksa pitää torsoksi jäävää SOTEa tai maakuntauudistusta yhtä tärkeänä kuin kansakunnan selviytymistä ilman Neuvostomiehitystä, olen onnellinen ettei hallitus kaadu ja mennä uusiin vaaleihin tilanteessa jossa Virheiden kannatus on 15%. Mutta lopettaisi tuo Soinin Timo tuon naurettavan uhriutumisen ja valehtelun ja isänmaasta myötähäpeällisesti puhumisen. Timo Soinin etu tässä oli se ratkaiseva tekijä ja sen takia moni muu teki ehkä tajuamattaan uhrauksia. Isänmaan etu on sattumalta tullut oheistuote. Lindström sentään kaiken valehtelun lomassa on jossain myöntänyt että vallanhimo tässä kuviossa oli kaiken ydin, kuten politiikassa bruukaa olla.
 
poistin - ei pelittänyt video oikein.
 
Back
Top