Uusi vaihtoehto: setelit lähti, selkäranka säilyi

Kyllä olisin itkun tirauttanut jos olisi ollut tuolla puolueen jäsenenä. Mutta ehkä paikka vain oli väärä. Liian syrjässä kaikesta jalan ja polkupyörillä liikkuvista.
 
ministeri @SampoTerho klo 13: ”hyvät ystävät, tervetuloa sinisten historian ensimmäiseen vapputapahtumaan."

paikalla n. 20 ihmistä, joista 98,2 % median ja puolueen edustajia.

nyt alkaa ihan oikeasti käydä sääli.#hyvätystävät#sininentulevaisuus#hillotolppa#kylläkansatietää pic.twitter.com/LLGafIqCd6

Jussi Halla-aho@Halla_aho

https://twitter.com/Halla_aho/status/991373176574824449

Mitä tämä kertoo mediasta? Persujen vapputilaisuudessa oli yksi toimittaja.​

Olihan se yksi hieno sanonta tähän kiusalliseen pulmaan...molemmille: sitä saa mitä tilaa! Kyllä kansa tietää.

Voihan se tieten tuntua hieman pakokauhuiselta, kun suurin osa mukaan tulijoista on lokkeja. Lokkeja siksi, että varpusia on nyt niin vähän ja muuttolinnut muutenkin myöhässä......
 
Toivottavasti Sinisten viesti tuli nyt toimittajille selväksi, eikä hukkunut yleisön pauhuun...

Mutta kyllähän se on selvää että hallituspuolueella, jossa on noinkin asiansaosaavia ihmisiä että oikein kolmasosa kannattajista edustajista on ministereitä, osa jopa entisiä tuplaministereitä, saa medialta enemmän huomiota kuin joku populistinen rasistinen yhdenasian puolue...
 
Miten käy Sinisen tulevaisuuden? Yle matkasi Savosta Helsinkiin etsimässä sinisten kenttäväkeä
Kuka uskoo Siniseen tulevaisuuteen? Onko puolueella kenttäväkeä? Toimittaja Pasi Peiponen kävi selvittämässä asiaa puolueen vapputeltoilla Pieksämäellä ja Helsingissä.
Sininen tulevaisuus
2.5.2018 klo 20:15
13-3-10187113.jpg

Sinisten Kari Pajunen halusi lyödä vetoa toimittaja Pasi Peiposen kanssa sinisten tulevaisuudesta.Pasi Peiponen / Yle
13-3-7779542.jpg

Pasi Peiponen

@PeiponenPasi
Jaa artikkeli Facebookissa5
Jaa artikkeli Twitterissä
Jaa artikkeli Whatsapissa

Teemme ensin testin.
Kuka tunnistaa sinisen ministerin? Kuten sosiaali- ja terveysministeri Pirkko Mattilan.
Ministeri vieraili Pieksämäellä Sinisen tulevaisuuden sinisessä simahetkessä vappuaattona.
Kuka hän on? Näytämme sinisen ministerin valokuvaa ihmisille vapputorilla.
– Ei mitään käsitystä! Oisko kansanedustaja? Katja Parviainen Jäppilästä miettii naisporukan keskellä.
13-3-10187120.jpg

Ministeri Pirkko Mattila vieraili Pieksamäen torilla.Pasi Peiponen / Yle
Torilla päivystävä Seppo Antikainen katselee ministerin kuvaa.
– Joku poliitikko, ilmeisesti, Anttonen mietti.
Pauli Hellberg istuu kahvilla torin reunalla.
– Ei ole minun puolue, ne on niin rakoillut. Koko puolue ei kiinnosta yhtään, Hellberg pamauttaa.
Keitä puolue kiinnostaa?
Miten sinisillä menee? Tilannetta kuvaa sanapari – karu paradoksi.
Hallituspuolue. Viisi ministeriä – Soini, Lindström, Terho, Niinistö, Mattila – ja 18 kansanedustajaa.
Kannatus oli silti minimaaliset 1,5 prosenttia Ylen maaliskuun 2018 kannatusmittauksessa .
Puolue on lilliputti. Samaa sarjaa kuin kannatusmittauksen ikuinen alin kasti “muut puolueet”.
13-3-10187119.jpg

Sininen simahetki Pieksamäen torilla vappuaattona.Pasi Peiponen / Yle
Puolueen jäsenmäärä on vajaa 1 000.
Sinisiä kunnanvaltuutettuja on noin 50. Kaikkiaan kunnanvaltuutettuja on Suomessa 9 000.
Tarkempia lukuja määristä ei tule.
Puolueen keski-ikä on 51 vuotta. Miehiä on 60 ja naisia 40 prosenttia jäsenistä, puoluesihteeri tarkentaa sähköpostissa Ylelle.
Vertailun vuoksi, perussuomalaisten jäsenmäärä on reilut 10 900 ja kunnanvaltuutettuja on useita satoja.
Puolueaktiivi: olen tyytyväinen sinisiin
Sama “noin”-linja jatkuu sinisten teltalla.
Kuinka monta jäsentä puolueella on Pieksämäellä?
– Jäseniä on 6–8. Tarkkaa lukua en voi sanoa.
Satu Ylönen toimii sinisten toisena varavaltuutettuna Pieksämäen kaupunginvaltuustossa. Hän on myös Kaakkois-Suomen piirin ensimmäinen varapuheenjohtaja.
Ei omaa yhdistystä, ei ainoatakaan omaa kaupunginvaltuutettua. Rautatiekaupungissa on ainoastaan sininen taivas.
13-3-10187116.jpg

– Puolueen saama julkisuus nostaa kannatusta, uskoo sinisten varavaltuutettu Satu Ylönen Pieksämäeltä. Kuva: Pasi Peiponen/Yle.Pasi Peiponen / Yle
– Puolue on vasta alkutaipaleella. Jostain sitä pitää lähteä liikenteeseen, Ylönen vastaa.
Pieksämäen tori kylpee kevään valossa.
– Olen todella tyytyväinen meihin. Hallituksessa ollaan viety vähäosaisten asioita eteenpäin, puolueessa aktiivisesti toimiva Ylönen hehkuttaa.
Puolueen jäsen Henri Ylijoki on tullut Mikkelistä Pieksämäen torille simanlaskijaksi.
– Siniset tuntui kotoisalta puolueelta.
Se ei hyväksy rasismia ja on avoin tuleville ulkomaalaisille. Se on minulle ratkaiseva tekijä, Ylijoki sanoo ja täyttää pahvimukeja puolueen puolesta.

SMP:n rouva: En äänestä ennee kettään!
Ministerin läsnäolo houkuttelee simahetkeen jonkin verran kuhinaa.
Kaikki ovat iäkkäitä. Sääkin suosii.
Tarjolla on myös puolueen jäsenhakemuksia.
Eila Kuru empii ensin, mutta uskaltaa ministeri Mattilan pakeille.
– Oikein hyvä tunnelma! Vastaanottavainen ihminen, Kuru naurahtaa jälkeenpäin.
Anneli Rissanen lukee tarkkaan puolueen mainoksia. Miksi?
13-3-10187117.jpg

Ohikulkija Anneli Rissasta Pieksamäeltä kiinnostaa Sininen tulevaisuus. Kuva: Pasi Peiponen/Yle.Pasi Peiponen / Yle
– Sinisillä on ollut ihan asiallista politiikkaa. Se sattuu omalle kohdalle.
– En ole ollut koskaan missään puolueessa, siksi minä mietin. Minä laitan tämän sitten Terholle menemään, Rissanen naurahtaa ja taittaa jäsenhakemuksen.
Sitten alkaa tapahtua. Paikalle saapuu SMP.
Sinisen tulevaisuuden ja Perussuomalaisten poliittinen menneisyys, Suomen maaseudun puolue.
Teltalle tulee vanhempi nainen sauvakävellen. Mielipiteitä ei säästellä.
13-3-10187115.jpg

Sininen ministeri Pirkko Mattila kiinnosti Pieksamäen miehiä. Kuva: Pasi Peiponen /YlePasi Peiponen / Yle
– Sininen puolue kuolee! Ei sillä ole tulevaisuutta! Eikä tarviikkaan.
Puhetta tulee ja kävelysauvat avittavat.
– Minä olen ollut SMP:ssä ja minä tiiän niin tarkkaan nämä asiat.
Vanha rouva ei suostu maanitteluista huolimatta kertomaan nimeään.
Ei myöskään sitä, mitä puoluetta hän nyt äänestäisi.
– En mittään! En äänestä ennee kettään! Minun äänestykset on ohi.
Prosentit eivät äänestä
Marskin aukio Helsingissä vapunpäivänä. Puolueen puheenjohtaja Sampo Terho pitää vappupuhetta.
Kuulijoita on vähän, helposti sormin laskettavissa. Sääkin on pureva.
Taustalla häämöttää eduskuntatalo, eduskuntavaalit ja 1,5 prosentin kannatus.
13-3-10187118.jpg

Sinisten kannattaja Teijo Kakko sinisten vapputapahtumassa Helsingissä. Kakko pettyi entisten perussuomalaisten maahanmuuttopolitiikkaan. Kuva: Pasi Peiponen/Yle.Pasi Peiponen / Yle
– Joo, mutta en ole kuullut, että prosentit olisivat vielä äänestäneet, vantaalainen puolueen kannattaja Teijo Kakko napauttaa.

Kylmässä säässä värjöttelee myös yksi utelias.
Raija Vuorteen mielestä puolueen johdosta löytyy karismaa.

– Sampo Terho puhuu hyvin ja hyvin suoraan. Samoin ministeri Lindström.
– He ovat kyllä sellainen karismaattinen parivaljakko, helsinkiläinen nainen kehuu.

Ensi vappuna ratkeaa vedonlyönti
Piskuisessa joukossa seisoo myös Kari Pajunen.
Mies on taksiautoilija ja siinä sivussa Espoon sinisten varapuheenjohtajana.

– Kun tällainen uusi liike lähtee, tottakai siinä on käynnistysvaikeudet. Se on ihan tosiasia, Pajunen selittää.
Puolue on leijaillut sinisellä taivaalla pian jo vuoden.
Kannatus sen sijaan on jyystänyt maan pintaa.

Entä ensi vappuna, huhtikuun eduskuntavaalien jälkeen?
– Voi veikkonen! Lyödäänkö vaikka pullakahveista vetoa?
Tarjous josta ei voi kieltäytyä.
– Jos seistään tässä kaksistaan, niin minä tarjoan vielä sinulle konjakit päälle, Pajunen lupaa.
13-3-10187114.jpg

Puheenjohtaja Sampo Terho puhumassa Sinisen tulevaisuuden vapputapahtumassa Helsingissä. Kuva: Pasi Peiponen / Yle.Pasi Peiponen / Yle
– Mutta jos täällä on porukkaa tällä tavalla, niin sinä tarjoat ne pullakahvit, puhelias taksiautoilija paiskaa kättä.
Veto on voimassa.
Ensi vuonna samaan aikaan tiedetään Sinisen tulevaisuuden kohtalo.
Se, oliko viimeinen vappu tässä.
Juttu Sinisen tulevaisuuden kannattajista ja kansasta Pieksämäellä ja Helsingissä myös illan A-studiossa. Vieraana sinisten sosiaali- ja terveysministeri Pirkko Mattila. A-studio keskiviikkona klo 21.05. TV1:llä.
https://yle.fi/uutiset/3-10186925
 
On tämä melkoista Pahkasikaa...

Sinisten puoluesihteeri lähetti itsestään kymmenille videon, jossa makaa sängyllä ilman paitaa ja haukkuu Orpoa - joutui puhutteluun

Tänään klo 6:26

Puoluesihteeri Matti Torvinen: ”Matti Torvinen on sellainen henkilö, joka lähettelee paljon videoita”.

b1c57f09567c6117fa37eb392cd7fae108a00a752745fc9fc4b8547a16876e66.jpg


Sinisten puoluesihteeri Matti Torvinen pitää "normihommana" videotaan, jossa hän makaa sängyllä ilman paitaa ja moittii hallituskumppani kokoomuksen puheenjohtajaa Petteri Orpoa.

Sinisen tulevaisuuden puoluesihteerin Matti Torvisen ennen vappua lähettämä videotervehdys on ihmetyttänyt sekä puolueen omaa väkeä että hallituskumppaneita.

Videolla Torvinen makaa sängyllä ilman paitaa ja moittii sinisten hallituskumppani kokoomusta ja sen puheenjohtajaa Petteri Orpoa.
Iltalehden tietojen mukaan sinisten puheenjohtaja Sampo Terho olisi pitänyt videosta puhuttelun Torviselle, mutta Terho ei suostunut kommentoimaan asiaa millään tavalla, vaan pyysi kysymään videosta Torviselta itseltään.

- En kokenut, että minua olisi ripitetty. Olen kertonut hänelle (Terho), että lähettelen ystävilleni videoita lähes päivittäin, se on ihan normihommaa, Torvinen sanoi Iltalehdelle keskiviikkona eduskunnassa.

Normihommaa poseerata ilman paitaa ja haukkua hallituskumppaneita?
- Nojoo... Se on tämä politiikka sellaista, että kun sinulla on ystäväpiiri, niin niiden kanssa keskustellaan ja lähetellään viestejä.

Mistä idea lähettää videotervehdys ilman paitaa?
- No kun minä makoilin sängyllä.Ei siinä ole mitään erikoista Matti Torvisen kohdalla. Jos sinä esiinnyt mielelläsi haalarit päällä, niin se on sinun asiasi. Tykkään olla ihmisten kanssa alastomana -tai en minä ollut alaston, vaan menossa nukkumaan.

Torvisen mukaan video on mennyt ”noin 60:lle ystävälle".
- He ovat äänestäjiäni, tukihenkilöitäni tai puolueen työntekijöitä.

Torvinen sanoo lähettävän videoitaan usein, ja eri aiheista.
- Yksinkertaisesti Matti Torvinen on sellainen henkilö - entinen televisiotoimittaja - joka lähettelee paljon videoita ja eri paikoista.Tuossa videossa minulla ei vain sattunut olemaan paita päällä.

"Olin turhautunut"

Tällä kertaa video syntyi Torvisen mukaan pettymyksestä kokoomukseen.

- Olin turhautunut siihen, että kaksi päivää meni politiikassa hukkaan vain sen takia, että jotkut poliitikot haluavat toimia sillä tavalla.

"Sillä tavalla toimimisella"Torvinen viittaa sinisten kansanedustajan Kaj Turusenloikkaan kokoomuksen riveihin, ja siihen, että kokoomuksen puheenjohtaja Orpo ei kertonut loikasta etukäteen hallituskumppaneilleen eli keskustalle ja sinisille.

Torvisen mielestä siinä ei ole mitään erikoista, että sinisten puoluesihteeri haukkuu videolla kokoomuksen puheenjohtajaa -vaikka joutuikin selittämään videotaan Terholle.

- Olenhan minä haukkunut Orpoa muutenkin. Se ei ollut lainkaan kupletin juoni, vaan hän (Terho)halusi yleisemmin tietää, että kun minä noita videoita lähettelen, niin onko niissä jotain viittauksia arkaluontoisiin asioihin, esimerkiksi puolueen salaisuuksiin.

"Meidät kavallettiin"

Turusen loikkaus aiheutti sinisten ja kokoomuksen välille Terhon sanoin "luottamuskriisin", jota hallituksen johtotrio eli Terho, Orpo ja pääministeri Juha Sipilä(kesk) puivat keskinäisessä kokouksessaan keskiviikkona.Tapaamisen jälkeen kolmikko vakuutti, että hallituksessa vallitsee taas luottamus ja kriisi on mennyttä.

- Jos he sanovat, että kaikki on kunnossa, niin minun on vaikea mennä sanomaan, että ei ole kunnossa, puoluesihteeri Torvinen kommentoi tilannetta.

Hän vaikuttaa kuitenkin edelleen epäileväiseltä kokoomuksen ja Turusen loikan suhteen.

- Meidät kavallettiin. Ja kokoomus teki meille edellisellä valtuustokaudella saman tempun Rovaniemellä: kaupunginhallituksessa ollutta naista puoli vuotta jujutettiin ja puhutettiin, ja sitten hän lähti kokoomukseen.

Tuolloin Torvinen ja kokoomukseen loikannut valtuutettu edustivat vielä perussuomalaisia.

- Ja tällä hetkellä Turun suunnassa kokoomus kyselee meidän vahvoilta valtuutetuilta, että haluaisivatko nämä siirtyä kokoomukseen. Tämmöistä tapahtuu ja minun pitää reagoida puoluesihteerinä siihen. Olen pettynyt kokoomuksen politikointiin.

"Asialinjan miehiä"

Terhon sijaan Torvinen sanookin saaneensa kritiikkiä Orpolta. Ei kuitenkaan videosta, vaan vappupuheestaan, jossa Torvinen sanoi kokoomuksen ehdottaneen kehysriihessä työmarkkinoiden uudistamista niin, että yleissitovuudesta luovuttaisiin.

- Orpo otti minut puhutteluun, että miksi minä sellaisia töräyttelen ja ettei yleissitovuudesta keskusteltu kehysriihessä. No valitettavasti siitä keskusteltiin. Olen asialinjan miehiä ja juristi - jokainen lausuntoni on juridisesti mietitty.
Rovaniemeläinen Matti Torvinen on ensimmäinen kauden kansanedustaja, joka nousi eduskuntaan kesken kauden kesäkuussa 2017, kun entinen sosiaali- ja terveysministeri Hanna Mäntylä siirtyi erityisneuvonantajaksi Euroopan neuvoston sihteeristöön.

Torvinen on ammatiltaan varatuomari ja työskennellyt aikaisemmin toimittajana Yleisradiossa. Sinisten puoluesihteeriksi hänet valittiin viime joulukuussa.
https://m.iltalehti.fi/politiikka/201805022200917597_pi.shtml
 
Hjallis Harkimo uskalsi kääntää uuden lehden
6.5.2018 08:55 Matti Torvinen


  • Puoluesihteeri Matti Torvinen


Eduskunnan (Ankkalinnan) tasapaino horjahti pahemman kerran, kun liike-elämän Hannu Hanhi, Hjallis Harkimo rikkoi tabut ja rohkeni loikkaamaan suuresta ja mahtavasta Kokoomuksesta.

Lasinen katto romahti ja sirpaleita ryhdyttiin kokoamaan.

Kokoamisen aikana lasipalaset paljastivat sen minkä Hannu (Hjallis) Hanhi osoitti.

Suomalainen politiikka elää ja vaikuttaa värillisen lasikaton alla, kansa ei näe, eikä heille näytetä mitä katon alla on. Se meni hetkellisesti rikki.

Hannu Hanhi (yksi maailmankaikkeuden onnekkaimpia hahmoja) viipertää sarjakuvissa ja tapaa erilaisia ihmisiä, ilmiöitä ja maailmoja. Ankkalinna, Aku Ankka on 1900 luvun ajan tehokeino kertoa yhteiskunnan kulloisestakin tilasta. Kaupunki ja sen hahmot elävät kulloisenkin aikakauden ismien, tapojen ja epäluulojen kautta. Samalla kaupunki kertoi ja kertoo vallitsevan tilanteen.

Hjalliksen Hannu Hanhi hahmon kieltäminen, hänen sanomansa vähättely, onnistui suhteellisen hyvin. Onneksi epäilys jäi elämään. Hänen väitettiin vieroksuvan työntekoa, eihän se käy kokouksissa tai puhu eduskunnassa. Ei hän puhu koskaan (Eduskunnassa) mitään missään. Hjallis vetää vain omaa diili-rooliaan ja roikkuu tuolillaan, nuokkuu. Onneksi media meni vain osittain halpaan, joku Hannu Hanhi uskalsi sanoa, että politiikka on ihan oikeasti rikki, lasikatto on romahtanut.

Kokoomus ajoi median miinaan Turusen kortilla, politiikan Kroisos Eero Lehti Pennosen kaveri, Tero Tuhlari Turunen oli helppo kortti.

Loistavasti ajoitettu irtiotto Sinisestä puolueesta oli kuin parasta Ankkalinnan teatteria. Nyt syyllistettiin Sininen puolue, jäihin vajoava uusi tulokas, Sinisen lippukunnan Veli Ponteva-partio. Tämä joukkue rikkoi lasikattoa edellisen kerran Eduskunnassa vuosi sitten. Tero Tuhlarista sai käteensä, Kulta Into Pii Orpo, loistavan, ähäkutti Siniset-luuserit kortin.

Pelle Sampo Peloton oivalsi Into Piin toimet viime hetkellä. Vielä aamulla Into Pii tuijotti Pelleä silmiin, minä vien pian sinun keksintösi. Onnekas Pelle Peloton keksi näytelmän, jossa Sinisten Suden pennut Tupu, Hupu ja Lupu näyttelivät keskeistä roolia. Touho serkku, Torvinen Ankka säesti tätä Sinisten partiolaisten kuoroa.

Tupu Elo otti partiolaisena keskeisimmän roolin, Kokoomuksen huijauksen paljastamisessa. Sudenpennut eroavat Sipilän Lippukunnasta.

Ei voi myöskään olla huomioimatta, lasikaton kahta murtajaa Aaron Paavo Väyrynen Ankkaa ja Milla Lepomäki Magiaa. Heillekin kuuluu tärkeä rooli Ankkalinnan (Eduskunnan) lasikaton murtamisessa. He ansaitsevat myös erikoiskiitoksen.

Palataan nyt arkeen. Mikä Hjalliksen sanomassa on oleellista. Se että suomalaista politiikkaa pyörittää pienen pieni piiri. Se on loistava oivallus.

Muutama mies on vallan kahvassa, naisia sieltä ette tapaa. Toki puolueet vetävät puheenjohtajistoonsa mieluusti, näytille naisia. Kuka nyt kulloinkin sattuu löytymään, mutta vähemmän oikeasti katu-uskottava kelpaa. Peli tarvitsee julkisuuskuvan, jota ylläpidetään näillä näennäisillä hahmoilla.

Hjallis on oikeassa, johtaminen ontuu ja se keskittyy muutamaan ihmiseen. He pyörittävät ison koneiston avulla Suomea ja eduskuntaa.

Politiikkaa pyörittävä koneisto jää median huomion ulkopuolelle. Medialla ei ole aikaa, pitää luoda lööppejä ja otsikoita, klikkauksia.

Ne vetävät huomion ja pomojen kiitokset. Tätä median toimeliasta joukkoa nämä muutaman miehen johtamat avustaja ja eritysasiantuntijajoukot pyörittävät huhuineen ja juttuineen. Katsokaa vaikka Kokoomuksen puoluevaltuuston kokouksen uutisjuttuja. Jokainen haasteltavaksi valittu puhui samaa mantraa Hjallis ei ole koskaan ollut kokoomus. Tätä media toisti kuin rakkikoira.

Uskallus puuttuu, isoja kohtaan.
Suomalainen politiikka on muulla kuin kansanedustajien käsissä. Se on Hjalliksen sanomassa oikein.

Avustajat ja asiantuntijat ratkaisevat erilaiset kysymykset omissa palavereissaan. He eivät ole kansan valittuja mutta he toimivat kuin olisivat kansan valittuja. He eivät kerro kansanedustajille toimistaan ja tavoitteista, joita pienet piirit heidät on pannut tekemään. He ovat ottaneet suomalaisen politiikan tekemisessä liian keskeisen roolin. Tästä ei kukaan uskalla puhua, tai siis nyt uskalsi.

Suomalaisessa politiikassa on vihdoinkin alkanut puhaltamaan vapauden tuuli. Ensin aloittivat Siniset, Paavo Väyrynen seurasi, Lepomäki ravisteli ja Hjallis puhkaisi lopun katosta. Tuuli puhaltaa sisään ummehtuneeseen maailmaan. Maailmaan jossa elää sodan jälkeisen ajan mantra, väite että Suomi tarvitsee vain kolme suurta puoluetta, muuten yhteiskunta on kaaoksessa. Tätä ovat sukupolvet jakaneet edelleen, äidiltä pojille ja isältä tytöille. Nyt tuota kuplaa ollaan purkamassa, lasikaton sirpaleet kootaan yhteen.

Ihmiset kentillä ja kaduilla haluavat muutosta, vanhat suuret puolueet eivät tuo ratkaisua.

Politiikassa on jo aika uusille mahdollisuuksille. Eurooppalainen kulttuuri, useiden puolueiden ja moninaisten arvojen kokoaminen yhteiseksi on alkanut Suomessa. Kokoonnutaan yhteen suureen politiikan pöytään, pyyhkäistään harvojen äijien valta Kolera-altaaseen. Toivotaan aikaa, jolloin puolueita on 15 joista yhdelläkään ei ole yli 15% kannatusta. Ehkäpä se aika on edessä ja kokoonnumme yhden suuren suomalaisen poliittisen pöydän äärelle.

Matti Torvinen
Kansanedustaja, puoluesihteeri
Sininen Tulevaisuus rp
http://mattitorvinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/254904-hjallis-harkimo-uskalsi-kaantaa-uuden-lehden
 
Torvinen on oikeassa, Simonin siskon "yritys" on Israelissa, ei suomessa..
Simon Elon sisko suunnitteli irvailun kohteeksi joutuneen sinisten S-logon - Elo maksaa viulut: ”Olen erittäin tyytyväinen”
Tänään klo 5:01
- Lasku taitaa olla 3000-4000 euroa, Elo haarukoi.
1ca0e778af0388d10ef9fc8227756df0e4a14ab2470b97008e4799d9f7a7ba23.jpg

1ca0e778af0388d10ef9fc8227756df0e4a14ab2470b97008e4799d9f7a7ba23.jpg

Sinisten puheenjohtaja Sampo Terho esitteli puolueen logoa tiedotusvälineille. Useiden kommentaattoreiden mielestä logo toi mieleen S-ryhmän logon. JARNO KUUSINEN/AOP

Sinisten puoluesihteeri Matti Torvinen kehaisi keskiviikkona, että sinisten logo on kansainvälisen mainostoimiston suunnittelema.

Torvinen mainitsi erikseen, että sinisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Simon Elo käytti logoprojektiin 10 000 euroa "ihan omista rahoistaan, ei mistään julkisista varoista".

Sebastian Tynkkynen (ps) kirjoitti Twitterissä, että "siniset sai jallitettua toimittajat paikalle" ja jatkoi, että "kukaan ei tuhlaa omasta pussistaan" 10 000 euroa puolueen logoon.

Simon Elo, maksoitko logon omasta pussistasi?
- Kyllä maksoin, mutta en tiedä, mistä luku 10 000 on tullut. En ole vielä koko laskua saanut, mutta lasku taitaa olla 3000-4000 euroa, Elo haarukoi.

"Talkoohengellä mennään"

Logon on suunnitellut Elon sisko Saana Essel, joka on valmistunut Elon mukaan graafiseksi suunnittelijaksi Jerusalemissa sijaitsevasta Bezalelin yliopistosta.Esselillä on Sanukka-niminen yritys, mitä kautta laskutus hoidetaan.
- Palkkasin hänet ja maksan markkinahinnan omasta pussistani.Siinä ei tietenkään mitään ongelmaa ole, kun hän on alan ammattilainen. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen.

Elo pitää Tynkkysen kommentointia "hieman huvittavana".

- Helppo sanoa, jos on miljoonien eurojen puoluetuki vuosittain, sinnehän (perussuomalaisiin) ne rahat jäivät.

- Kun asemamme eduskuntapuolueena on vakiinnutettu seuraavien vaalien jälkeen, niin saamme normaalisti puoluetukea, mutta tässä vaiheessa mennään hyvin pitkälti talkoohengellä.

"Iso paljastus tuli"

Logokeskustelu sai humoristisia piirteitä, sillä siniset olivat etukäteen luvanneet julkistaa ison paljastuksen puolueen identiteettiin liittyen.

- Nyt sitten tulevat sukupolvet kyselevät, missä olit silloin, kun siniset paljasti logonsa, kirjailija Jari Tervo irvaili Twitterissä.

Elo ei katso sinisten vedättäneen mediaa.
- Sanoimme, että tulossa on iso paljastus puolueen identiteettiin liittyen ja se tuli. On kysytty oikeutetusti, mikä on perimmäinen identiteettimme ja se on uudistusmielinen konservatiivisuus.Siihen liittyen halusimme julkistaa logon.

Osana "politiikan uudistusohjelmaa" siniset suunnittelevat, että jotkut puolueen eduskuntaryhmän kokouksista olisi katsottavissa suorana lähetyksenä verkossa.

- Silloin ei voida luottamuksellisimpia asioita käsitellä, mutta haluamme lisätä avoimuutta.

- Toinen asia, minkä Tiina Elovaaratoi esille, oli Macronin liikkeen tyyppinen solujen perustaminen.Jos vaikka kolme henkilöä ilmoittaa, että he haluaisivat perustaa sinisten solun paikkakunnalleen, laitamme heille perustietopaketin siitä, miten toimia ja minkälaiselta aatepohjalta.
89b25de3adc09ff4761067c6f6f7471d0ef452040f60db485a206bc63ea95599.jpg

89b25de3adc09ff4761067c6f6f7471d0ef452040f60db485a206bc63ea95599.jpg

Simon Elo ei osaa sanoa, mistä Matti Torvisen mainitsema 10 000 euroa oli peräisin. JARNO KUUSINEN/AOP
https://m.iltalehti.fi/politiikka/201805172200949105_pi.shtml
 
Viimeksi muokattu:
Asiassa ei ole vielä ilmennyt mitään sellaista mullistavaa joka saisi minut luopumaan Perussuomalaisten äänestämisestä.
Siniset ovat mielestäni pettureita, kieroja ja surffaajia. Ei ole luottoa.

.
 
Siniset haluaa asettaa maahanmuuttajat eriarvoiseen asemaan – Elo: Suomen kansalaisille maksettava enemmän
21.8.2018 14:24 Päivitetty: 21.8.2018 14:24
LEHTIKUVA / VESA MOILANEN
elo-1200x675.jpg






Sininen tulevaisuus haluaa muuttaa suomalaisen sosiaaliturvajärjestelmän kansalaisuusperusteiseksi ensi vaalikaudella.

Matalista kannatusluvuista kärsivän puolueen mukaan Suomen kansalaisille on voitava maksaa muita korkeampaa sosiaaliturvaa, koska he lähtökohtaisesti ”ylläpitävät Suomen veropohjaa”.

– Jotta suomalaisen sosiaaliturvan korkea taso voidaan säilyttää myös tulevaisuudessa, sitä tulee rajata asumisperusteisuudesta tarkemmin. Kansalaisuusperusteinen sosiaaliturvamalli mahdollistaisi korkeamman sosiaaliturvan maksamisen Suomen kansalaisille. Ei ole reilua, että juuri oleskeluluvan saanut saa saman sosiaaliturvan kuin vuosikausia Suomessa veroja maksanut, sinisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Simon Elo väittää.

Siniset kokoontuu huomenna eduskuntaryhmän kesäkokoukseen Hämeenlinnaan.

Puolue julkaisee kokouksen yhteydessä maahanmuutto- ja kotouttamispoliittisen ohjelmansa ja kansalaisuusperusteinen sosiaaliturva on yksi ohjelman avauksista.

https://demokraatti.fi/siniset-halu...-elo-suomen-kansalaisille-maksettava-enemman/
 
Tuohan pitäisi olla itsestäänselvää että maan kansalaisella on paremmat edut kuin maassa asuva jolla ei ole kansalaisuutta.
Muutoinhan sitä yhtähyvin voisi poistaa kansallisvaltiokonseptin jos kaikilla tulokkaillakin on samat oikeudet ja edut.
 
Sininen tulevaisuus haluaa muuttaa suomalaisen sosiaaliturvajärjestelmän kansalaisuusperusteiseksi ensi vaalikaudella.

Matalista kannatusluvuista kärsivän puolueen mukaan Suomen kansalaisille on voitava maksaa muita korkeampaa sosiaaliturvaa, koska he lähtökohtaisesti ”ylläpitävät Suomen veropohjaa”.

Tämähän tarkoittaa vain sitä, että maahanmuuttajan sosiaaliturvan taso laskee. Silloinhan suomalainen turvansaaja on paremmassa asemassa kuin ma-mu. :cool:

Nähdäänkö kunnon mättö sin - persu - vaalien alla, popparit esiin ja limonaatia jääkaappiin. Sininen pyrkii maahanmuuttokeskustelussa osille, kisaamaan persuäänestäjistä....ArvoPohjassa kutakuinkin kiinni roikkuen kuin orangutaki banaanipuussa.

SiVa - ostaisitko näiltä hepuilta käytetyn auton?
 
Back
Top