Uutisia Ruotsista

Ruotsi on rikas maa. Varaa on pitää näitä henkilöitä 24/7 poliisin ”suojeluksessa”. Suomessa korkeintaan tilapäinen vastaavan tason suojelu lienee mahdollista siviileille.
Täytyy myös muistaa, että Suomessa Lars Vilks olisi tuomittu uskonrauhan rikkomisesta sekä kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Joten hän olisi täällä ollut tuomittu rikollinen, ei mikään sananvapauden sankari
 
Olisi kyllä jännä nähdä, että millainen tämä kuljetukseen käytetty 4.5 t "pakettiauto" on.

Uutisen kuvista olisin tunnistavani mb Vitoissa käytettävän alu-vanteen.
Näitä mersuja myös panssaroidaan henkilösuojaus-tarkoituksessa.
4,5 t kuulostaa ihan realistiselta tuon kokoluokan autolta, jossa BR 4 - 6 luokan suojaus.
 

Uutisen kuvista olisin tunnistavani mb Vitoissa käytettävän alu-vanteen.
Näitä mersuja myös panssaroidaan henkilösuojaus-tarkoituksessa.
4,5 t kuulostaa ihan realistiselta tuon kokoluokan autolta, jossa BR 4 - 6 luokan suojaus.
En tiedä riittäskö Vitossa kantavuus. Sprintereitä on ainakin panssaroituina.
 
Otin pari lasia punaviiniä ja mietin maailman menoa.

Mitä Lars Vilks teki 4,5t painoisessa suojausajoneuvossa kun poliisin tiedotuksen mukaan normaalista poikkeavaa uhkaa ei ollut? Tuskin everyday maitokaupassa käynti oli. Vaikka kyytiä tarjonneet olleet poliisit olivat vuosia olleet mukana, niin onko tuollainen ajoneuvo hänen henkilökohtaisessa käytössä?

Ja miksi se ajoneuvo ajoi 160kmh ilman julkilausuttua/näkyvää syytä?

Hieman hiipii itsellekin ajatus tässä päähän, että näinköhän tässä ulos annetussa infossa oli koko totuus ja vain totuus.
 
Otin pari lasia punaviiniä ja mietin maailman menoa.

Mitä Lars Vilks teki 4,5t painoisessa suojausajoneuvossa kun poliisin tiedotuksen mukaan normaalista poikkeavaa uhkaa ei ollut? Tuskin everyday maitokaupassa käynti oli. Vaikka kyytiä tarjonneet olleet poliisit olivat vuosia olleet mukana, niin onko tuollainen ajoneuvo hänen henkilökohtaisessa käytössä?

Ja miksi se ajoneuvo ajoi 160kmh ilman julkilausuttua/näkyvää syytä?

Hieman hiipii itsellekin ajatus tässä päähän, että näinköhän tässä ulos annetussa infossa oli koko totuus ja vain totuus.
Naulan kantaan. Jotain mätää Ruotsin maassa. Kuuntelen paraikaa uutta Estonia kirjaa. Maa täynnä ylimielistä salailua ja valehtelua. Ja sama meno näyttää jatkuvan
 
Naulan kantaan. Jotain mätää Ruotsin maassa. Kuuntelen paraikaa uutta Estonia kirjaa. Maa täynnä ylimielistä salailua ja valehtelua. Ja sama meno näyttää jatkuvan
Onneksi sentään saivat Olof Palmen murhan mallikkaasti ratkaistua. Eikun...
 
Otin pari lasia punaviiniä ja mietin maailman menoa.

Mitä Lars Vilks teki 4,5t painoisessa suojausajoneuvossa kun poliisin tiedotuksen mukaan normaalista poikkeavaa uhkaa ei ollut? Tuskin everyday maitokaupassa käynti oli. Vaikka kyytiä tarjonneet olleet poliisit olivat vuosia olleet mukana, niin onko tuollainen ajoneuvo hänen henkilökohtaisessa käytössä?

Ja miksi se ajoneuvo ajoi 160kmh ilman julkilausuttua/näkyvää syytä?
Iltasanomien tuoreen jutun mukaan vaijeriaidan läpi ajanut auto oli juuri ennen tieltä suistumista ohittanut henkilöauton. Eli ainakin osa nopeudesta ilmeisesti johtui tästä ohituksesta.

 
Iltasanomien tuoreen jutun mukaan vaijeriaidan läpi ajanut auto oli juuri ennen tieltä suistumista ohittanut henkilöauton. Eli ainakin osa nopeudesta ilmeisesti johtui tästä ohituksesta.

Tuo mutka kuvassa kolaripaikalta IS:n jutussa ainakin näyttää aika jyrkältä, jos miettii että siihen tulee 4,5 tonnia painavalla pakulla 160 km/h, niin ehkä ei yllätä että auto lähtee suoraan kun ominaisuudet loppuu.. Mutta edelleen, miksi vauhtia oli niin paljon?
 
Iltasanomien tuoreen jutun mukaan vaijeriaidan läpi ajanut auto oli juuri ennen tieltä suistumista ohittanut henkilöauton. Eli ainakin osa nopeudesta ilmeisesti johtui tästä ohituksesta.

Multa menee vähän ohi, että miten se vauhti siitä ohituksesta johtuu, kun on kaksi kaistaa suuntaansa?
 
Pakko kyllä sanoa, että aikamoista kohtalon ivaa tämäkin on: Vilks kuolee kolarissa poliisin suojaamana ollessaan ja hänen murhaamistaan yrittäneitä istuu linnassakin useampia. Ja tapporahaakin on useampi taho hänestä luvannut..
 
Iltasanomien tuoreen jutun mukaan vaijeriaidan läpi ajanut auto oli juuri ennen tieltä suistumista ohittanut henkilöauton. Eli ainakin osa nopeudesta ilmeisesti johtui tästä ohituksesta.

Aika omituiset jäljet on tuossa ulosajopaikassa. Jäljet kaartuvat vasemmalle, kun ajoneuvon "normaali" pyrkimys on mennä tangentin suuntaan. Ajoneuvon on myös pitänyt pyöriä jollakin tavalla aikaansaadakseen tuollaiset jäljet. Pyöränripustuksen tai ohjauksen hajoaminen tai sivuluisun korjausyritys voisi tehdä tuollaista. Ajoneuvon perusversioon verrattuna suuri massa edesauttaa osien hajoamista.
 
Multa menee vähän ohi, että miten se vauhti siitä ohituksesta johtuu, kun on kaksi kaistaa suuntaansa?
Yleensä ohituksen aikana nopeus nousee. IS:n jutun piirrokseen oli merkitty vain kaksi autoa, mutta oikeastihan tiellä liikkui muitakin autoja. Kun ei tiedä mitä nämä muut autot tekivät ennen ohitusta ei pysty sen enempää sanomaan.
 
Aika omituiset jäljet on tuossa ulosajopaikassa. Jäljet kaartuvat vasemmalle, kun ajoneuvon "normaali" pyrkimys on mennä tangentin suuntaan. Ajoneuvon on myös pitänyt pyöriä jollakin tavalla aikaansaadakseen tuollaiset jäljet. Pyöränripustuksen tai ohjauksen hajoaminen tai sivuluisun korjausyritys voisi tehdä tuollaista. Ajoneuvon perusversioon verrattuna suuri massa edesauttaa osien hajoamista.

Jäljet voisivat viitata siihen, että auto on kovassa nopeudessa lähtenyt heittelehtimään ja korjausyrityksen myötä lähtenyt nelipyöräluisussa vastasuuntaan.

Perä irti käännyttäessä oikealle mutkaan ja ylikorjauksen myötä raju heitto vasempaan täydessä luisusssa. Etuvetoinen auto, kova nopeus ja kierroksia koneessa, niin pienikin kaasun keventäminen aiheuttaa moottorilla jarruttamisen, paino siirtyy eteen ja perä irtoaa rajusti. Rata/kilpa-autoilua aikoinaan harrastaneena voin sanoa, että rata-ajoonkin tehdyt, etuvetoiset vehkeet ovat limiitillä erityisen herkkiä tuolle varsinkin sateella, ylipainoisesta panssaripakusta puhumattakaan, jossa painopiste on vielä korkealla tiestä. Tuttu ilmiö varmasti jokaiselle autoilijalle talvikeleillä.

Autossa ei ole yksinkertaisesti ominaisuudet riittäneet ohittamiseen suhteellisen tiukassa kaarteessa 160kmh vauhdissa, ei suurta virhettä ole tarvinnut kuljettajalta kun hänestä tuli matkustaja. Pieni pomppu/heitto vielä jos ollut tiessä, niin ote asvalttiin katoaa samantien.
 
Viimeksi muokattu:
Jäljet voisivat viitata siihen, että auto on kovassa nopeudessa lähtenyt heittelehtimään ja korjausyrityksen myötä lähtenyt nelipyöräluisussa vastasuuntaan.

Perä irti käännyttäessä oikealle mutkaan ja ylikorjauksen myötä raju heitto vasempaan täydessä luisusssa. Etuvetoinen auto, kova nopeus ja kierroksia koneessa, niin pienikin kaasun keventäminen aiheuttaa moottorilla jarruttamisen, paino siirtyy eteen ja perä irtoaa rajusti. Rata/kilpa-autoilua aikoinaan harrastaneena voin sanoa, että rata-ajoonkin tehdyt, etuvetoiset vehkeet ovat limiitillä erityisen herkkiä tuolle varsinkin sateella, ylipainoisesta panssaripakusta puhumattakaan, jossa painopiste on vielä korkealla tiestä. Tuttu ilmiö varmasti jokaiselle autoilijalle talvikeleillä.

Autossa ei ole yksinkertaisesti ominaisuudet riittäneet ohittamiseen suhteellisen tiukassa kaarteessa 160kmh vauhdissa, ei suurta virhettä ole tarvinnut kuljettajalta kun hänestä tuli matkustaja. Pieni pomppu/heitto vielä jos ollut tiessä, niin ote asvalttiin katoaa samantien.
Samaa mieltä. Täysin kuljettajan virhe. Ohitettu oikealle kaartuvassa kurvissa. Tultu oikealle kaistalle vielä jyrkemmässä kulmassa. Perä vähän irti vasemman suuntaan, nopea korjaus, perä vastaheittona toiseen suuntaan ja sit mentii vasemmalle et heilahti. Tämän puolesta puhuu vielä se, että auto oli kuulema kaatunut kyljelleen ennen osumaa rekan keulaan. Liikaa vauhtia ja auton ajo-ominaisuudet loppu.
 
Enää kiinnostaisi tietää miksi ajoivat tuollaisessa paikassa noin järjetöntä vauhtia. Käytännössä ollaan oltu varmasti hyvin lähellä huippunopeutta.
 
Enää kiinnostaisi tietää miksi ajoivat tuollaisessa paikassa noin järjetöntä vauhtia. Käytännössä ollaan oltu varmasti hyvin lähellä huippunopeutta.
Kyllä, sama täällä, eli MIKSI kokenut poliisimies ajaa 4,5 tonnia painavalla panssari- Vitolla ei kiireellisessä tehtävässä, muun liikenteen seassa 160 km/h ?
Edit Ja kyllä, joku minua vaivaa tässä jutussa.
 
Jonkun verran olen joutunut/päässyt ajamaan tällaisilla raskaammin varustelluilla autoilla, ja ajoittain virkatehtävissä myös nopeusrajoituksia ylittämään.
Muutama omakohtainen huomio:
-Tämäntyyppiset autot ovat lähes poikkeuksetta nelivetoisia (pakut tai kevytkuorma-autot) sekä automaattivaihteisia. Näinollen moottorijarrutuksen vaikutukseen hallinnan menetyksestä en jaksa uskoa.
- Autot ovat korkeintaan muutaman vuoden ikäsiä, joissa erittäin kehittyneet ajovakauden hallintajärjestelmät (ESP).
Mikäli aikaisempi Analyysi auton merkistä pitää paikkaansa (MB), on näissä vakionakin erittäin "agressiiviset" järjestelmät jotka puuttuvat peliin joskus erittäin herkästi. Panssaroinnin toteuttaneet yritykset tai tehtaat säätää näitä vielä kyseiselle muutokselle optimaaliseksi.
- Henkilösuojaustehtävissä toimivat saavat erittäin kattavan ajokoulutuksen, joten ihan nuoremman konstun ajokokemuksella ei pitäisi kuski liikkeellä olla. (Näin ainakin täällä kotomaassa.)

Minä en jaksa uskoa pelkkään kuljettajasta johtuvaan hallinnan menetykseen, vaan minun veikkausrahat menee tekniseen vikaan tai ulkopuoliseen vaikutukseen (kosketus toiseen autoon/esteeseen).
Myönnettävä on että 160 km/h tuollaisessa paikassa ja tuolla kalustolla on aika HC kamaa.
Mikäli hylky ei palanut ihan tuhkaksi, on ECU-boxista nopeus ja kiihtyvyystiedot kyllä löydettävissä.
 
Jonkun verran olen joutunut/päässyt ajamaan tällaisilla raskaammin varustelluilla autoilla, ja ajoittain virkatehtävissä myös nopeusrajoituksia ylittämään.
Muutama omakohtainen huomio:
-Tämäntyyppiset autot ovat lähes poikkeuksetta nelivetoisia (pakut tai kevytkuorma-autot) sekä automaattivaihteisia. Näinollen moottorijarrutuksen vaikutukseen hallinnan menetyksestä en jaksa uskoa.
- Autot ovat korkeintaan muutaman vuoden ikäsiä, joissa erittäin kehittyneet ajovakauden hallintajärjestelmät (ESP).
Mikäli aikaisempi Analyysi auton merkistä pitää paikkaansa (MB), on näissä vakionakin erittäin "agressiiviset" järjestelmät jotka puuttuvat peliin joskus erittäin herkästi. Panssaroinnin toteuttaneet yritykset tai tehtaat säätää näitä vielä kyseiselle muutokselle optimaaliseksi.
- Henkilösuojaustehtävissä toimivat saavat erittäin kattavan ajokoulutuksen, joten ihan nuoremman konstun ajokokemuksella ei pitäisi kuski liikkeellä olla. (Näin ainakin täällä kotomaassa.)

Minä en jaksa uskoa pelkkään kuljettajasta johtuvaan hallinnan menetykseen, vaan minun veikkausrahat menee tekniseen vikaan tai ulkopuoliseen vaikutukseen (kosketus toiseen autoon/esteeseen).
Myönnettävä on että 160 km/h tuollaisessa paikassa ja tuolla kalustolla on aika HC kamaa.
Mikäli hylky ei palanut ihan tuhkaksi, on ECU-boxista nopeus ja kiihtyvyystiedot kyllä löydettävissä.

Minä luulen yhä, etää auto oli vieraan osapuolen kauko-ohjauksessa onnettomuudessa. Muuta selitystä on vaikea uskoa.
 
Jonkun verran olen joutunut/päässyt ajamaan tällaisilla raskaammin varustelluilla autoilla, ja ajoittain virkatehtävissä myös nopeusrajoituksia ylittämään.
Muutama omakohtainen huomio:
-Tämäntyyppiset autot ovat lähes poikkeuksetta nelivetoisia (pakut tai kevytkuorma-autot) sekä automaattivaihteisia. Näinollen moottorijarrutuksen vaikutukseen hallinnan menetyksestä en jaksa uskoa.
- Autot ovat korkeintaan muutaman vuoden ikäsiä, joissa erittäin kehittyneet ajovakauden hallintajärjestelmät (ESP).
Mikäli aikaisempi Analyysi auton merkistä pitää paikkaansa (MB), on näissä vakionakin erittäin "agressiiviset" järjestelmät jotka puuttuvat peliin joskus erittäin herkästi. Panssaroinnin toteuttaneet yritykset tai tehtaat säätää näitä vielä kyseiselle muutokselle optimaaliseksi.
- Henkilösuojaustehtävissä toimivat saavat erittäin kattavan ajokoulutuksen, joten ihan nuoremman konstun ajokokemuksella ei pitäisi kuski liikkeellä olla. (Näin ainakin täällä kotomaassa.)

Minä en jaksa uskoa pelkkään kuljettajasta johtuvaan hallinnan menetykseen, vaan minun veikkausrahat menee tekniseen vikaan tai ulkopuoliseen vaikutukseen (kosketus toiseen autoon/esteeseen).
Myönnettävä on että 160 km/h tuollaisessa paikassa ja tuolla kalustolla on aika HC kamaa.
Mikäli hylky ei palanut ihan tuhkaksi, on ECU-boxista nopeus ja kiihtyvyystiedot kyllä löydettävissä.
Jos se nopeus pitää paikkansa, niin ne ajovakauden järjestelmät ja kuskin koulutus on aika hyödyttömiä kun herra Newton on siirtynyt kuskin paikalle... ei nekään ihmeisiin pysty vaikka monessa asiassa auttavatkin. Ainakin ajamaan lujempaa ojaan...
 
Back
Top