Taitaa olla jokatapauksessa niin, että Venäjä vähättelee ja Ruotsi liioittelee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Teansponderilla ei merkitystä, koska molemmat osapuolet tiesivät toisistaan.
Islannin lennonjohto varoitti ja ryssät todennäköisesti näkivät koneet tutkaltaan. Halusivat aiheuttaa ärtyneensuolen oireyhtymiä NK tavaratalon ravintolassa lounastaville hienohelmoille lukiessaan Iwatchista uutisia.Mistä tiedät?
Katselin Flightradar24 äsken ja vastaavalla etäisyyksillä lentää ainakin datan mukaan useita koneita.
Teansponderilla ei merkitystä, koska molemmat osapuolet tiesivät toisistaan.
Tämä pitää kyllä paikkaansa. Kiusantekoa. Kohdistaisivat nämä mielummin Ruotsin valtion ilma-aluksiin eikä siviilikoneisiin.Lentää toki, niillä on kuitenkin käytössään ns. transponderit ja automaattiset tunnistimet jotka varoittavat mm. törmäysvaarasta. Venäläisillä olisi ollut mahdollista lentää muualla kuin kv. matkustajakoneiden lentokäytävillä. Ymmärrettävästi venäläisten tarkoituksena oli häiritä siviilikoneiden lentoja.
Tuo nyt on sitä ns. ryssän touhua..vaikka voissa paistaisi.
Islannin lennonjohto varoitti ja ryssät todennäköisesti näkivät koneet tutkaltaan. Halusivat aiheuttaa ärtyneensuolen oireyhtymiä NK tavaratalon ravintolassa lounastaville hienohelmoille lukiessaan Iwatchista uutisia.
Ensin Venäjä-lapsi kiukutteli maailmalle "Minäkin olen supervalta!". Sitten se yritti kokeilla viedä Ukrainan karkit. Maailma ei pitänyt tästä ja laittoi Venäjän viikkorahat jäähylle. Nyt Venäjä koettelee rajojaan, ja tutkii mistä tulee sanomista ja mistä ei.Muoks. Eli, kuten jo sanoin, ei tarvitse liioitella. Mutta vaarallista on asiaa myöskin vähätellä.
Miten tarkkaan ottaen lentäisit Espanjan seudulta oletettavasti jonnekin Murmanskiin tms. joutumatta matkan varrella leikkaamaan esimerkiksi Islannin ja Ruotsin välillä kulkevien lentokäytäviä (käytännössä niiden yli tai ali)?Venäläisillä olisi ollut mahdollista lentää muualla kuin kv. matkustajakoneiden lentokäytävillä. Ymmärrettävästi venäläisten tarkoituksena oli häiritä siviilikoneiden lentoja.
Tarkemmin ottaen tämä lienee tätä nykyaikaista informaatiosotaa. Vai mitä siitä pitäisi päätellä, että kun amerikkalaisten RC-135 vakoilukone teki ihan vastaavaa Swiss Airlinesin ja KLM:n reittilennoille Japanista Eurooppaan, niin Swiss airlinesin tiedottaja kertoi asian julkistamisen olevan Venäjän harjoittamaa propagandasotaa: Swiss Airlinesin edustajan mukaan kyseisessä tapauksessa kun ei ollut vaaraa, koska lentokoneilla oli noin 1 kilometri korkeuseroa, kun säännöissä vaadittu minimikorkeusero on sellaiset 300 metriä.Tuo nyt on sitä ns. ryssän touhua..vaikka voissa paistaisi.
Eivät vitsi vaihta tätä "84 prosenttia" edes silmälumeksi. Vuodesta toiseen sama "84".Huikea voitto!
”84 prosenttia venäläisistä ei äänestänyt Vladimir Putinin puoluetta”
http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/venaja_vaalit_duuma_tulos-55339
Harjoittelun ohessa voi kerätä myös tiedustelutietoja.
Nyt saatiin sitten ainakin vahvistus miten hyvin islannin ja norjan välistä ilmatilaa pystytään valvomaan ja mukavasti vahvistettiin samasta lähteestä, että NATO:n ilmapuolustus huomasi käännöksen espanjan rannikolla.
Ehkä seuraavaksi pitäisi lentää vaikka sveitsiläisen koneen kanssa samassa ruudussa, niin saadaan kaikki sotilaallisesti liittoutumattomat maat huutamaan kansainvälistä tranponderien käyttöpakkoa.
Se muuten on sinänsä huvittava kuriositeetti, että nettihaun mukaan yksikään merkittävä (ainakaan englanninkielinen) media ei aikanaan uutisoinut tuosta ilman transponderia lentäneen USA:n vakoilukoneen aiheuttamasta potentiaalisesta vaaratilanteesta. Kertoo aika hyvin siitä, missä mennään.
Miten tarkkaan ottaen lentäisit Espanjan seudulta oletettavasti jonnekin Murmanskiin tms. joutumatta matkan varrella leikkaamaan esimerkiksi Islannin ja Ruotsin välillä kulkevien lentokäytäviä (käytännössä niiden yli tai ali)?.
Et sitten huomannut, että tuo linkittämäni uutinen pääkohdiltaan nimenomaan EI pohjautunut venäläisten vaan Swiss Airlinesin tiedotukseen... Venäläisten versio (johon viitataan esimerkiksi tässä englanninkielisessä The Avionistin artikkelissa) tapahtumasta oli, että RC-135 lensi 33000 jalan korkeudessa transponderi suljettuna Swiss Airlinesin lentoreitille, ja venäläinen lennonjohto tämän vuoksi kehotti Swiss Airlinesin konetta laskemaan korkeuttaan välttääkseen vaaratilanteen. Se aiemminkin linkittämäni sveitsiläisen Blick-lehden uutinen kertoi Swiss Airlinesin edustajan todenneen, että venäläisten uutinen oli propagandaa: mitään vaaraa ei ollut, koska RC-135:n lentokorkeus oli 33500 jalkaa (10210 m) ja Swiss Airlinesin lentokorkeus 30000 jalkaa (9144 m) eli korkeusero oli riittävä.Aika hyvin olet kaivanut esille tämän venäläisistä lähteistä syötetyn "tiedon". Joka tuli esille aivan kuin tilauksesta venäläisten koneiden aiheuttaman tapauksen vastapainoksi. Olisihan saman uutisen voinut referoida myös suoraan venäläisestä linkistä..
ULKOMAAT
Venäjä irtisanoi 163 000 poliisia ja siirsi kaikki Putinin omaan kaartiin
KASPERI SUMMANEN
5 tuntia ja 52 minuuttia sitten (päivitetty 5 tuntia ja 48 minuuttia sitten)
Presidentti Vladimir Putin on leikannut rajusti poliisien määrää Venäjällä.
Venäjän presidentti Vladimir Putin on allekirjoittanut määräyksen, jolla lainvalvontaviranomaisten määrä rajataan 904 881 henkilöön. Edellinen presidentin määräys rajasi henkilöstön noin 1,1 miljoonaan. Määräys astuu voimaan lokakuun alusta.
Asia ilmenee Venäjän valtion virallisesta tietokannasta. Siitä uutisoi tässä Meduza.
Määräys merkitsee 163 000 poliisiviranomaisen irtisanomista sisäministeriön alaisista tehtävistä. Mediatietojen mukaan kaikki siirretään kuitenkin Vladimir Putinin keväällä perustamaan kansalliskaartiin. Kaartia on tituleerattu mediassa ”presidentin yksityisarmeijaksi”.
400 000 miehen vahvuiseksi kaavailtu kaarti vastaa suoraan presidentille. Kaartia johtaa Putinin vanha lähipiiriläinen Viktor Zolotov. Hän on toiminut aiemmin muun presidentin henkivartiokaartin päällikkönä. Verkkouutiset kertoo asiasta lisää tässä.
Venäjän turvallisuus- ja lainvalvontavirastot ovat kovassa myllerryksessä. Kansalliskaartin perustamisen lisäksi Venäjä on hajottanut huumepoliisin ja maahanmuuttoviraston ja siirtänyt niiden virkailijat sisäministeriön alaisuuteen.
Hiljattain paljastui, että Venäjän tiedustelupalvelukenttä aiotaan palauttaa tilaan, joka muistuttaa pitkälti neuvostoajan KGB:tä. Uudistukset on venäläisen Kommersantin mukaan määrä toteuttaa ennen vuoden 2018 presidentinvaaleja.
Uudistusten keskiössä on uusi valtion turvallisuusministeriöksi kutsuttu elin, joka aiotaan perustaa nykyisen turvallisuuspalvelu FSB:n pohjalle.
Uuteen ”ministeriöön” liitetään myös nykyinen ulkomaantiedustelu SVR sekä valtaosa muun muassa päättäjien suojelusta vastaavasta turvallisuusvirasto FSO:sta.
Kommersantin mukaan kaiken turvallisuus- ja tiedustelutoiminnan keskittäminen saman katon alle ”palauttaa viraston asemaan, josta se nautti neuvostomuodossaan KGB:nä”.
Et sitten huomannut, että tuo linkittämäni uutinen pääkohdiltaan nimenomaan EI pohjautunut venäläisten vaan Swiss Airlinesin tiedotukseen... Venäläisten versio (johon viitataan esimerkiksi tässä englanninkielisessä The Avionistin artikkelissa) tapahtumasta oli, että RC-135 lensi 33000 jalan korkeudessa transponderi suljettuna Swiss Airlinesin lentoreitille, ja venäläinen lennonjohto tämän vuoksi kehotti Swiss Airlinesin konetta laskemaan korkeuttaan välttääkseen vaaratilanteen. Se aiemminkin linkittämäni sveitsiläisen Blick-lehden uutinen kertoi Swiss Airlinesin edustajan todenneen, että venäläisten uutinen oli propagandaa: mitään vaaraa ei ollut, koska RC-135:n lentokorkeus oli 33500 jalkaa (9144 m) ja Swiss Airlinesin lentokorkeus 30000 jalkaa (10210 m) eli korkeusero oli riittävä.
Juu siinä tuli aluksi vahingossa kirjoitettua ne suluissa olleet metreiksi muutetut luvut väärinpäin. RC-135 oli 33500 jalkaa (10210 m) ja Swiss Airlinesin kone 30000 jalkaa (9144 m), korjasin tuon jo alkuperäiseen viestiin.Jompi kumpi näistä nyt hieman heittää..
Jos sveitsiläiset lensi korkeammalla kuin amerikkalaisten kone niin miksi lennonjohto olisi pyytänyt heitä laskemaan lentokorkeuttaan? Siinähän vaara olisi (ainakin teoriassa) vain lisääntynyt..
Hakemani pointti sveitsiläiseen (eikä esim. venäläiseen) uutiseen viittaamisessa oli juurikin se, että siinä sveitsiläiset vahvistivat tapauksen todeksi: nuo yllämainitut korkeustiedot ovat nimenomaan Swiss Airlinesin edustajan ilmoittamia lukemia ja uutisessa koneen tyypiksikin vahvistettiin RC-135. Sveitsiläisten "kritiikki" venäläisten uutisointia kohtaan koski sitä, että sveitsiläisten mielestä tuo tapaus ei ollut vaarallinen. Mutta kuten tuossa hieman noista lentokorkeuksista päättelin, niin tarina siitä, että kone tosiaan joutui varotoimenpiteenä väistämään turhan lähelle sen normaalia lentorataa tulevaa amerikkalaisten vakoilukonetta, vaikuttaa uskottavalta. Uutisoinnissa vain pätee se, että kavereiden kommelluksia ei niin viitsitä levitellä, kun taas vihulaisten toimista revitellään kahtakin kauheampia otsikoita. Toki tämän nyt uutisoidun tapauksen jälkimainingeissa Islannin viranomaiset ovat antaneet lausunnon, ettei Venäjän koneiden käyttäytymisessä ollut mitään sääntöjen vastaista, mutta tällainen lausunto tuskin jaksaa laajemmin kiinnostaa länsimediaa. Googlen kääntämänä:Sitä en tiedä onko tällaista kohtaamista tapahtunut? En sitäkään oliko paikalla mitään amerikkalaiskonetta ja miten sen transponderit toimivat? Sveitsiläiset sanoivat ettei ollut mitään vaaratilannetta, mutta oliko kohtaamistakaan?
Russian military aircraft broke no rules when they fly directly to the Icelandic airliner last week, according Isavia. This is the second time this year observed with unknown air traffic control area of Iceland, which is similar to previous years.
Morning paper told today that two Russian military aircraft that marked itself and not the fly without having positioning means fully underway flew directly to the Icelandic airliner.
Guðni Sigurdsson, information Isavia, says no ban flights Russians on the international affiliation. Also, the distance between the aircraft in accordance with international rules. According to information from the State Department were in the range of 6,000 to 9,000 feet between aircraft in the air.
Overall, it is now four times this year that aircraft do not fly on schedule and do not give a location specifically for air traffic into Icelandic control area, according to drawn. Two sessions were recorded on February 17 and two on Thursday.
In previous times have been five in four days, in 2014 they were four in three days in 2013 and has six times been five days. Therefore the Guðni not be said that these trips have increased lately. He has not confirmed details of the planes were on the move in these cases.
Teansponderilla ei merkitystä, koska molemmat osapuolet tiesivät toisistaan.