Uutisia Venäjältä

Putinin teema on kai enempi ollut se että hän tekee Venäjästä turvallisen, islamistipommitukset puhuisivat tällaista 'saavutusta' vastaan...
Eikä varmaan ole isompaa tarvetta uudelle 'casus bellillekään' nykytilanteessa. Pikemminkin varmaan olisi tyytyväinen jos sodat rupeaisivat nykyisestä vähenemään.
 
Minä en venäjää osaa joten en tiedä mistä laulavat eikä kiinnosta tietää. Ja se ei sinulle kuulu jos ole pihalla tai ei, se on minun oma asia jos olen jotain mieltä venäläisistä!!
En ole nähnyt sinulta riviäkään mitään positiivistä venäläisistä joten jos se ei ole viha niitä vastaan niin mikä on!?
Hyväksy se että minä en ole elänyt NL;ssa joten minulla voi olla hyvinkin erilainen käsitys venäläisistä!
Ei ole sinun oma asia enää kun syytät minua yleistämällä ja toistamiseen "venäläisten vihaajaksi". Minä olen monta kerta täällä kertonut tukevani Venäjän oppositiota ja mm Navalnya, ketkä ne ovat sinun mielestä - ei kai sattumalta venäläisiä? Ei kai monesti täällä siteeratut Piontkovskyi ja Jakovenko ovat venäläisiä? Olen maininut täällä varmaan kymmeniä venäläisiä nimiä ihmisista, josta pidän ja kunnioitan, joten onko asiallista haukkua minua "venäläisten vihaajaksi"? Olen myös varmasti tarpeeksi usein maininut että suurin osa kansasta siellä aivopesty Kremlin propagandalla imperialistiseksi biomassaksi, joka tihkuu vihaa länsimaista sivistystä kohtaan ja halua tuhota sitä.

Ydinpommien pudotus sinne sun tänne "siinä ne huuhtoutuu" (ihmiset siis) montuihin, kuten Zhirinovskyi karjuu telkkarista, ja siellä tälläinen ei kuulostaa edes hirveydellä, kuten oikeissa sivistysvaltioissa, ei, päinvastoin, ilmeet kirkastuvat. Ja ihmiset toistavat..kun jokin aivoton karja. Muuta nimitystä tälle biomassalle en keksi. Kuulostakoon jonkun korvissa vaikka kuin rumalta, mutta kun kuulen tälläistä nykyisessä tietoyhteiskunnassa eläviltä nuorilta, ihan oikeasti mietettinyt ovatko ne ihmiset vai lauma eläimiä. Ja miten tämä biomassa ajattelee voisin kiteyttää yhteen:
"Me ollaan erittäin tyytyväisiä Kremlin ulkopolitiikaan, me ollaan suuria ja meidän historiamme on pyhä; varastavat, kyllä, no entä sitten, kaikki varastavat; korruptio, no entä sitten, kaikialla korruptio, mutta meillä on sentään hengellisyys, mitä Lännessä taas ei ole; Suomi hyökkäsi meihin, halusi valloitaa meitä, teidän pitää olla onnellisia kun Lenin antoi vapautta; Krim-on-meidän, ja banderoja/natseja Ukrainassa pitää tappaa enemmään ja tehokkammin, pitää pudottaa pommi sinne; rahojen ja elintarvikkeiden kanssa on huonommin nyt, mutta ei se niin kauheata - sen sijan kaikki pelkkävät meitä; ja se on tärkein ja olennasin; mutta miten putin kuuluu tähän; putinilla ei ole mitään osuutta tähän - jos ei putin, niin kuka sitten (meemi); syy miksi elämme huonosti on ameriikassa, sinnekin pitää myös pudottaa pommeja".
"Mutta meitä sen sijan pelkkävät kaikki!" (Ven.zato nas vse bojatsja) on jo meemi siellä. Sillä lyödään kun raamatulla päähän. Ja huom."kaikki pelkävät meitä" - tätä sanotaan ylpeilleen, ja ei todellakaan kannattaa kertoa että maan pitää olla ylpeä kehityksestä, saavutuksista, edistyksesta kaikessa muodoissa, elintasosta, vapaudessa ja turvallisuudesta, ei, ne katsovat kummastelleen että mitä ihmettä tuo puhuu..
Toinen lause, joka on ollut jo ollut pitkään meemina, on käytössä silloin kun heidän argumentit loppuvat: "No ei se mitään, me tullaan vapauttamaan teidätkin". Tämän jälkeen yleensä lyödään luurin kiinni.


Ja minä en yleistä tätä kirjoittaessaani, tämä on todellisuus, näin siellä 80% ajattelee ja vastaa. Vaikka jotkut "muodikkasti" korostavat ensin miten politiikka ja putin ei kiinnostaa heitä sitten tippakaan, keskustelussa tulee heidän todelliset asenteet kuitenkin aika pian. Se on erittäin valitettava että ihmisiä myrkytetty propagandalla tälläisiksi, mielummin kirjoittaisin jotain kauniimpaa venäläisista, mutta silloin valehtelisin.
Tilastoihin en luota, vuonna 1991 NL:tto kaatui yhdessä päivässä, vaikka kommunistisen puolueen kannatus oli 99,9%.

Mutta olen ylpea sitä ettei minun tarvitse tykätä jostain, koska näin käsketään siellä jossain. Se on mielestäni terveyden merkki.

Tuossa lauseessa kiteytyi paljon asiaa.[/QUOTE]
Olen tehnyt korjauksia aikasemmin postauksiini, koska oli paljon kirjoitusvirheita ja tuntui että näppäoimistö toiminut ajatusta nopeammin.
Oikeammin ilmastuna ei tämä ole mikään ylpeyden aihe, se on vain mun juttu.

Ja ripaskaankin pehmennän asennettani jonkun verran. Eikä Kreml voi omia ripaskaa, se on kansan perintöä. Taitavasti tanssittuna se on varmaankin ok - kerran 50 vuodessa katsottuna.
Mutta jos tanssiin ja laulun laitetaan propagandaa, se on tökeröä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole sinun oma asia enää kun syytät minua yleistämällä ja toistamiseen "venäläisten vihaajaksi". Minä olen monta kerta täällä kertonut tukevani Venäjän oppositiota ja mm Navalnya, ketkä ne ovat sinun mielestä - ei kai sattumalta venäläisiä? Ei kai monesti täällä siteeratut Piontkovskyi ja Jakovenko ovat venäläisiä? Olen maininut täällä varmaan kymmeniä venäläisiä nimiä ihmisista, josta pidän ja kunnioitan, joten onko asiallista haukkua minua "venäläisten vihaajaksi"? Olen myös varmasti tarpeeksi usein maininut että suurin osa kansasta siellä aivopesty Kremlin propagandalla imperialistiseksi biomassaksi, joka tihkuu vihaa länsimaista sivistystä kohtaan ja halua tuhota sitä.

Ydinpommien pudotus sinne sun tänne "siinä ne huuhtoutuu" (ihmiset siis) montuihin, kuten Zhirinovskyi karjuu telkkarista, ja siellä tälläinen ei kuulostaa edes hirveydellä, kuten oikeissa sivistysvaltioissa, ei, päinvastoin, ilmeet kirkastuvat. Ja ihmiset toistavat..kun jokin aivoton karja. Muuta nimitystä tälle biomassalle en keksi. Kuulostakoon jonkun korvissa vaikka kuin rumalta, mutta kun kuulen tälläistä nykyisessä tietoyhteiskunnassa eläviltä nuorilta, ihan oikeasti mietettinyt ovatko ne ihmiset vai lauma eläimiä. Ja miten tämä biomassa ajattelee voisin kiteyttää yhteen:
"Me ollaan erittäin tyytyväisiä Kremlin ulkopolitiikaan, me ollaan suuria ja meidän historiamme on pyhä; varastavat, kyllä, no entä sitten, kaikki varastavat; korruptio, no entä sitten, kaikialla korruptio, mutta meillä on sentään hengellisyys, mitä Lännessä taas ei ole; Suomi hyökkäsi meihin, halusi valloitaa meitä, teidän pitää olla onnellisia kun Lenin antoi vapautta; Krim-on-meidän, ja banderoja/natseja Ukrainassa pitää tappaa enemmään ja tehokkammin, pitää pudottaa pommi sinne; rahojen ja elintarvikkeiden kanssa on huonommin nyt, mutta ei se niin kauheata - sen sijan kaikki pelkkävät meitä; ja se on tärkein ja olennasin; mutta miten putin kuuluu tähän; putinilla ei ole mitään osuutta tähän - jos ei putin, niin kuka sitten (meemi); syy miksi elämme huonosti on ameriikassa, sinnekin pitää myös pudottaa pommeja".
"Mutta meitä sen sijan pelkkävät kaikki!" (Ven.zato nas vse bojatsja) on jo meemi siellä. Sillä lyödään kun raamatulla päähän. Ja huom."kaikki pelkävät meitä" - tätä sanotaan ylpeilleen, ja ei todellakaan kannattaa kertoa että maan pitää olla ylpeä kehityksestä, saavutuksista, edistyksesta kaikessa muodoissa, elintasosta, vapaudessa ja turvallisuudesta, ei, ne katsovat kummastelleen että mitä ihmettä tuo puhuu..
Toinen lause, joka on ollut jo ollut pitkään meemina, on käytössä silloin kun heidän argumentit loppuvat: "No ei se mitään, me tullaan vapauttamaan teidätkin". Tämän jälkeen yleensä lyödään luurin kiinni.


Ja minä en yleistä tätä kirjoittaessaani, tämä on todellisuus, näin siellä 80% ajattelee ja vastaa. Vaikka jotkut "muodikkasti" korostavat ensin miten politiikka ja putin ei kiinnostaa heitä sitten tippakaan, keskustelussa tulee heidän todelliset asenteet kuitenkin aika pian. Se on erittäin valitettava että ihmisiä myrkytetty propagandalla tälläisiksi, mielummin kirjoittaisin jotain kauniimpaa venäläisista, mutta silloin valehtelisin.
Tilastoihin en luota, vuonna 1991 NL:tto kaatui yhdessä päivässä, vaikka kommunistisen puolueen kannatus oli 99,9%.

Tuossa lauseessa kiteytyi paljon asiaa.



Nyt on pakko puolustaa @Maidan (nin) kertomia asioita Venäjästä ja itse en ole Venäläinen vaikka Venäjää osaankin ja jotenkin Venäjää tunnen lähinnä työnpuolesta.

Se mitä @Maidan kirjoittaa on varmasti totta vaikka se suomalaisen silmissä vihalta näyttää @Maidan vaan kirjoittaa asiat juuri niinkuin ne Venäjällä tällähetkellä on, niille jotka muuta uskovat kannatta avata silmänsä ennekuin se on liian myöhäistä.
 
Se mitä @Maidan kirjoittaa on varmasti totta vaikka se suomalaisen silmissä vihalta näyttää
En minä ainakaan noita Maidanin sinänsä ansiokkaita kirjoituksia vihaksi ole tulkinnut. Onpahan vain realistisia, ilman diplomatiaa - mutta jopa hieman sääliäkin rivivenäläistä kohtaan olen niissä huomannut. Ja toisaalta, että siitä vastakkoot mitä kylvävät. Lisää vaan Maidan, kiitos.
 
Juu, minullekin tulee @Maidan :in teksteistä mieleen keskustelut virolaisten kanssa. Suomalainen ajattelee negatiivista Venäjästä, mutta sanoo sen ääneen hienovaraisemmin. Virolainen sanoo asian aivan suoraan ja kaunistelematta. :)
 
Juu, minullekin tulee @Maidan :in teksteistä mieleen keskustelut virolaisten kanssa. Suomalainen ajattelee negatiivista Venäjästä, mutta sanoo sen ääneen hienovaraisemmin. Virolainen sanoo asian aivan suoraan ja kaunistelematta. :)
Minä taas olen kokenut, että kun suomalainen sanoo toista ja silti mielessään kiroaa ryssänperkeleen pahimpaan varautuen niin virolainen on puolestaan niin pitkään kaiken niellyt, että nyt laukoo raskaamman kanssa jos vain vähänkin on siihen tilaisuus. Siellä on Virossa vähän kuin padot auenneet ja sanan virta juoksee silloinkin kun se oli viisaampi hillitä ja kun pahimpaan varautumista ei jakseta ajatella, varautua tai oletetaan siinä nyt muiden auttavan.
 
Moskovan lentoturmassa surullisia yhtäläisyyksiä Air Francen lennon 447 kanssa

xlarge-06515490.jpg


Ulkomaat 13.2.2018 18:38

Mikko Pulliainen

http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkoma...syyksia-air-francen-lennon-447-kanssa/784806/



Mikäli alustavat tiedot pitävät paikkansa, Moskovan sunnuntaisen lentoturman pääsyyksi on osoittautumassa varsin kohtalokas virhe.
Venäläisten lentoturmatutkijoiden mukaan 71 henkeä vaatinut Saratov Airlinesin Antonov AN-148 -koneen maahansyöksy saattaa johtua virheellisistä nopeustiedoista, joita miehistö sai koneen nopeusanturien jäädyttyä.
– Alustavan analyysin ja samankaltaisten aiempien tapausten perusteella vaikuttaa siltä, että koneen ollessa ilmassa se joutui epätavalliseen tilanteeseen. Ohjaamon nopeusmittarit antoivat väärää tietoa, mikä puolestaan saattaa johtua siitä, että nopeusanturien lämmitys oli kytketty pois päältä, onnettomuustutkijat kertovat uutistoimisto TASS:n mukaan.



Tutkijat analysoivat koneen lentoarvotallentimen datan, jossa oli onnettomuuslennon lisäksi 15 aikaisempaa lentoa. Kaikilla aiemmilla lennoilla nopeusantureiden lämmitys oli kytketty päälle, kun kone rullasi kiitotielle.
Mikäli tämä osoittautuu onnettomuuden lopulliseksi syyksi, kyseessä on melkoisen raskauttava unohdus.
Tutkijoiden mukaan tapahtumaketju sai alkunsa noin 2,5 minuuttia lentoonlähdön jälkeen, kun kone oli 1 300 metrin korkeudessa ja sen nopeusmittarit näyttivät noin 470 kilometrin tuntinopeutta. Koneen eri nopeusanturit alkoivat näyttää toisistaan poikkeavia nopeustietoja.
Puoli minuuttia tämän jälkeen nopeusantureiden datan ero kasvoi noin 30 km/h:iin, ja varoitusjärjestelmä hälytti asiasta. 2 000 metrin korkeudessa anturidatan ero oli kasvanut entistä suuremmaksi ja varoitus toistui.
Lentäjät kytkivät autopilotin pois päältä. Toinen ohjaamon nopeusmittareista näytti noin 550 kilometrin tuntinopeutta ja toinen silkkaa nollaa.
Sitten toisenkin anturin nopeusdata alkoi nopeasti laskea alle 200 km/h:n. Lentäjät työnsivät koneen noin 30-35 asteen syöksyyn, mahdollisesti siksi että he uskoivat koneen lentävän vaarallisen alhaisella nopeudella.
45 sekuntia ennen maahansyöksyä kone kallistui oikealle 25 asteen verran. Nopeusantureista toinen näytti nollaa ja toinen 800 kilometrin tuntinopeutta.
Lentokoneen ilmanopeutta mittaava anturi on nimeltään pitotputki. Tarkempi selitys laitteen toiminnasta löytyy esimerkiksi täältä, mutta käytännössä kyseessä ovat anturit, jotka mittaavat ilmanpainetta koneen ympärillä. Näistä tiedoista taas voidaan päätellä ilmanopeus.
Jotta pitotputket antaisivat oikeaa tietoa, niiden pitää pysyä puhtaina. Niinpä koneiden ollessa pidemmän aikaa maassa, putket suojataan, sillä esimerkiksi pitotputkeen ryöminyt hyönteinen voi tukkia ilmavirtauksen putkeen potentiaalisesti kohtalokkain seurauksin. Matkustajalentokoneissa pitotputkien lämmitys pitää olla käytännössä aina päällä, sillä tyypillisillä matkalentokorkeuksilla ollaan pakkasen puolella, joten putket voivat jäätyä. Nyt toki jo Moskovan Domodedovon lentoasemallakin oli pakkassää.
Lentokoneen siipien nostovoima taas syntyy juuri ilmanopeuden avulla, joten tilanne, jossa lentäjät eivät saa oikeaa nopeusdataa, voi olla varsin vaarallinen.
Lentäjät tosin koulutetaan tällaisia epäluotettavan ilmanopeuden tilanteita varten, sillä niistä voi hyvin selviytyä. Karkeasti sanoen, jos moottoritehoa on tarpeeksi ja kone kutakuinkin vaakalennossa, se todennäköisesti pysyy ilmassa. Konetyypistä riippuen tilanteita varten voi olla myös varajärjestelmiä.
Toistaiseksi emme tiedä, kuinka hyvällä tolalla Saratov Airlinesin koulutus sekä lentoturvallisuuskulttuuri ovat.
Moskovan turman tutkinta on vielä sangen aikaisessa vaiheessa. On siis ainakin periaatteessa mahdollista, että tutkijoiden käsitys jopa onnettomuuden perussyystä muuttuu tutkinnan edetessä.
Juuri pitotputkien jäätyminen aloitti tapahtumaketjun, joka johti erääseen viime vuosien tunnetuimmista lento-onnettomuuksista. 228 matkustajaa sekä miehistön jäsentä sai surmansa, kun Air Francen Airbus A330-200 -kone putosi Atlanttiin kesäkuussa 2009.
Ranskalaiskone lensi matkalentokorkeudessa vaikeissa sääolosuhteissa, ja sen pitotputkiin muodostui jääkiteitä siitä huolimatta, että lämmitysjärjestelmä oli asianmukaisesti päällä. (Ko. alihankkijan valmistamia antureita on sittemmin muokattu luotettavammiksi.)
Tästä johtuen koneen nopeusmittarit antoivat virheellistä tietoa, ja koska koneen tietokonejärjestelmät eivät pystyneet tilanteessa toimimaan luotettavasti, automaattiohjaus sekä erinäiset suojausjärjestelmät kytkeytyivät pois päältä.
Kone oli tässä tilanteessa vielä aivan hyvin lennettävissä, mutta ohjaava ohjaaja menetti kokonaan tilanteen hallinnan ja voimakkailla ohjausliikkeillä saattoi koneen sakkaustilaan, josta se ei enää oiennut.
Noin neljä ja puoli minuuttia tapahtumasarjan alkamisen jälkeen kone syöksyi syvässä sakkaustilassa mereen. Sen viimeinen mitattu pystynopeus oli noin 11 000 jalkaa/minuutti eli noin 200 km/h.
 
Tuollaisia onnettomuuksia on menneisyydessä sattunut valitettavan monta. Yhteen väliin putosi monta Piper Malibua, kun nopeusmittarit jäätyivät nousussa ja kone sakkasi, usein hajoten jo ilmassa hallitsemattoman syöksyn seurauksena.

Air Francen tapaus oli erityisen surullinen koska lentäjät olisivat koska tahansa voineet pelastaa koneen vain työntämällä sauvaa eteenpäin ja keräämällä nopeutta ja näin kone olisi päässyt pois sakkaustilasta. Mutta sakkausvaroittimen toiminta oli hiukan epälooginen, se alkoi kirkua heti kun sauvaa työnnettiin eteenpäin ja kone joutui "normaaliin" sakkaukseen ja lentäjien luontainen reaktio oli tällöin vetää sauvasta.
 
Kone luultavasti hajosikin ilmassa, se on tuontyyppisissä onnettomuuksissa ihan mahdollista.
 
No onhan se nyt tietysti venäläisestä näkövinkkelistä mukavampaa syyttää tällaisesta terroritekoa kuin sitä perivenäläistä ns ryssimistä..
Pohuismi (slangi) eli venäläinen kuuluisa "avos'" on kaiken takana (engl. perhaps, maybe, suom.joskin, voi olla, jotenkin, ehkä, jotenkuten, kenties,jospa kuitenkin)
Venäläinen sanonta "Авось, Небось, да третий Как-нибудь". (Avos', Nebos' ja kolmas Kak-nibud') eli "Voipi olla, Kenties ja kolmas Jotenkuten".)
 
Kun tarkistin miten virolaiset kääntää pohhui (=ükskõik) niin sen mukaan se olisi suomeksi "ihan sama", "ei mitään väliä".
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Kun tarkistin miten virolaiset kääntää pohhui (=ükskõik) niin sen mukaan se olisi suomeksi "ihan sama", "ei mitään väliä".
Pohuismi on kirosana. Avos' ei ole ja se on vanha sana. Huolimattomasti tehty, vailla mitään takeita kestämisestä usein kommentoidaan "avos' se kestää", avos' on ilmiö Venäjällä, sana voi mielestäni käyttää yksin, kuten "avot".
Pohuisti on se, joka toimi asenteella avos'. Suurinpiirtein.

Kommersant kertonut että vika fuselagessa havaittu jo 4-5.2 vesi valunut alas fuselagen etuosassa ja lentomiehistön kabiinin laseista, jonka takia sitä voinut muodostua jää. Mutta viesti lentöyhtiöiden johdolle, operaattoreille ja aluejohdolle kiinnittää huomioita tähän tapahtunut vasta vuorokausi AN-148 katastrofin jälkeen. Rosaviatsia syyttää viasta lentokenttia, jotka eivät arpeeksi hyvin valmistautuvat lennoihin. Väitetään että jo kolme kerta muidostumista jääksi on tapahtunut kun vesi päässyt laiteistohin. Yhdessä tapauksessa syytettiin miehistöä.
 
Viimeksi muokattu:
Näin naapurissa:
- Älä ajattele
- Jos ajattelet, älä puhu
- Jos ajattelet ja puhut, älä hämmästy

A former Russian troll speaks: ‘It was like being in Orwell’s world’

The indictment by special counsel Robert S. Mueller III of 13 Russians associated with a St. Petersburg online “troll factory” that allegedly interfered with the U.S. election has brought a sense of vindication to the handful of former employees who have already been speaking out about what they witnessed.

One of them, 43-year-old Marat Mindiyarov, a teacher by training, spoke by phone with The Washington Post on Saturday from the village outside St. Petersburg where he lives. Mindiyarov worked in a department for Russian domestic consumption. When he took a test in December 2014 to move to the factory’s “Facebook department” targeting the U.S. market, Mindiyarov recalled, he was asked to write an essay about Hillary Clinton. Here are lightly edited excerpts of the conversation.

What was your first reaction when you heard about the Mueller indictment?

I congratulate America that they achieved something — that they put forward an indictment rather than just writing about this. I congratulate Robert Mueller.

How did you end up at the troll factory?

I worked there from November 2014 to February 2015. I ended up there totally by accident — I happened to be unemployed, and this place had work right by my house. So I went there. I realized quickly that this was the kind of place where I only wanted to spend enough time until I got my salary and I could leave.

How did it feel inside?

I arrived there, and I immediately felt like a character in the book “1984” by George Orwell — a place where you have to write that white is black and black is white. Your first feeling, when you ended up there, was that you were in some kind of factory that turned lying, telling untruths, into an industrial assembly line. The volumes were colossal — there were huge numbers of people, 300 to 400, and they were all writing absolute untruths. It was like being in Orwell’s world.

What sorts of untruths did you write?

My untruths amounted to posting comments. I worked in the commenting department — I had to comment on the news. No one asked me my opinion. My opinions were already written for me, and I had to write in my own words that which I was ordered to write.

For example?

When I was there, there were sanctions [by the European Union and the United States in response to Russia’s intervention in Ukraine] and the ruble started falling. I was writing everything that was the opposite: how wonderful our life was, how wonderful it is that the ruble was strengthening, and that kind of absurdity. That sanctions were going to make us stronger and so on and so forth.

Where were you writing this?

We were commenting on Russian sites — all sorts of them, LiveJournal for example, and all the Russian news websites. Wherever a given news item appeared on Russian websites, trolls were immediately created to provide the illusion of support.

What was the working environment like — was it really like a factory?

There were two shifts of 12 hours, day and night. You had to arrive exactly on time, that is, from 9 a.m. to 9 p.m. There were production norms, for example, 135 comments of 200 characters each. … You come in and spend all day in a room with the blinds closed and 20 computers. There were multiple such rooms spread over four floors. It was like a production line, everyone was busy, everyone was writing something. You had the feeling that you had arrived in a factory rather than a creative place.

How did the trolling work?

You got a list of topics to write about. Every piece of news was taken care of by three trolls each, and the three of us would make up an act. We had to make it look like we were not trolls but real people. One of the three trolls would write something negative about the news, the other two would respond, “You are wrong,” and post links and such. And the negative one would eventually act convinced. Those are the kinds of plays we had to act out.

Do you think it worked?

Who really reads the comments under news articles, anyway? Especially when they were so obviously fake. People working there had no literary interest or abilities. These were mechanical texts. It was a colossal labor of monkeys, it was pointless. For Russian audiences, at least. But for Americans, it appears it did work. They aren’t used to this kind of trickery. They live in a society in which it’s accepted to answer for your words. And here — I was amazed how everyone was absolutely sure of their impunity, even as they wrote incredibly offensive comments. They were sure that with the anonymity of the Internet, no one would find them.

How much would you get paid?

Around 40,000 rubles a month [about $700 at the current exchange rate]. We’d work 12-hour days, two days on, two days off.

Did you know that the factory was also targeting the United States?

We didn’t visit other departments, but I knew there was a “Facebook department.” … It wasn’t a secret. We all had essentially the same topics — they were focused on American readers, and we were focused on Russians.

How did you know about it?

I speak English, and they asked me if I would like to transfer to the Facebook department. The pay there was two times as high. I said, “Well, let me try.” I failed the test because you had to know English perfectly. The reader must not have the feeling that you are a foreigner. The language demands were in fact very high, they were demanding high-end translators, basically.

What was this test like?

First, they tested your knowledge of English. I first had to write something about, “What do you think about vegetarians?” or something like that. Then it was, “What do you think of Hillary Clinton? What chances does she have to win in the U.S. election?” You had to write at great length about this. … The main thing was showing that you are able to show that you can represent yourself as an American. … I failed the test because you had to know English perfectly.

And what were the people like who worked in the American department?

I would see them on smoking breaks. … They were totally modern-looking young people, like hipsters, wearing fashionable clothes with stylish haircuts and modern devices. They were so modern that you wouldn’t think they could do something like this.

Why did you leave?

I left for moral reasons. I was ashamed to work there.

From what you’ve seen them do in the U.S. campaign, does it look like they used the same kinds of tactics that you saw, or has their sophistication increased?

Their level grew, without question. Back then they were just beginning, and then they started with more complicated fake-news tactics. … Back then, we didn’t arrange events.

Had you heard that Yevgeny Prigozhin was behind the factory’s operations?


Of course I heard it, and I think it’s true. But the trolls there mainly scolded him. He’s known as the “main chef” of the Kremlin, and yet in this huge building, there was no cafe, no cafeteria, nothing! … Everyone brought their own little jars and little flasks.

What do you think will be the repercussions of this indictment in Russia?

I think the factory will continue to exist and everything will remains as it was. … The people on the list of indictments have nothing to fear as long as they are in Russia.
https://www.washingtonpost.com/news...eing-in-orwells-world/?utm_term=.e5ce72892a4b

Man who says he was a Russian 'troll' arrested after going public

Russian police have reportedly arrested a man who has claimed to be a worker at a so-called troll factory in St. Petersburg, Russia, hours after he gave interviews to foreign journalists and lifted the lid on a secretive organization the U.S. Department of Justice last week accused of trying to undermine the 2016 presidential election.

The Justice Department Friday indicted 13 Russians it accused of running a campaign through the alleged trolling operation to undermine the U.S. election, using social media posts and fake news websites. The indictment named the company behind the alleged operation as the Internet Research Agency.

Since the indictment, Marat Mindiyarov, a 43-year-old former teacher who said he worked for the operation from 2014 to early 2015, has been giving interviews to multiple foreign news outlets, including The Associated Press and The Washington Post, describing its inner workings.

He was then detained Sunday by police who accused him and a friend of making a false report about a bomb near his village outside St. Petersburg, he told The Moscow Times.

Mindiyarov has since been released, Russian radio station Echo of Moscow reported.

Mindiyarov, like most of the workers, was not named in the U.S. indictment brought as part of U.S. special counsel Robert Mueller’s investigation of Russia’s meddling in the 2016 election. The indictment Friday named people accused of overseeing the alleged trolling effort or playing a key role in the operation to undermine the election.

It also named the Internet Research Agency’s alleged owner, Yegenvy Prigozhin, a man nicknamed “Putin’s Chef” because of his close ties to Russian President Vladimir Putin.



Former employees expose inner workings of Russian troll farm




'Russia did not meddle': Kremlin dismisses US indictments on election interference


Mindiyarov has said he was a lower-level employee, posting hundreds of comments on social media expressing Kremlin viewpoints. He had told reporters he believed the allegations in the indictment against the 13 Russians were accurate: “I believe that that’s how it was and that it was them,” he told the AP.

Mindiyarov knew the operation’s “Facebook Department” had hired hundreds of Russians who spoke English well to take part in a campaign to influence U.S. public opinion, he told reporters.

He himself had taken an English-language test to try to get into the department, including an exercise where he had to write about Democratic candidate Hillary Clinton’s chances of winning the election, Mindiyarov told the AP.

"Your first feeling, when you were there, was that you were at some factory that turned a lie into a conveyor belt,” Mindiyarov told The Washington Post Saturday. “The volumes were enormous; there were a huge number of people, from 300 to 400, and they all wrote an absolute lie. It was like in the world of [novelist George] Orwell, the place where you have to say that white is black, and black is white.”

He is among a number of former employees at the “troll factory,” as well as undercover journalists, who have come forward in the past two years to explain what they say are the internal workings of its operation to media organizations, including ABC News.

The Kremlin has denied having any connection to the “troll factory,” with Putin’s spokesman telling reporters Monday that Mueller had failed to provide sufficient evidence of a campaign to meddle in the U.S. election.

Echo of Moscow, the Russian radio station, reported that police had detained Mindiyarov and a friend it named as Igor at an apartment Sunday, accusing Igor of having used his phone to make false reports about bombs near their village.

But, writing on his Facebook page Monday, Mindiyarov said he “is not afraid even after the events of the last night and today.”
http://abcnews.go.com/International/man-russian-troll-arrested-public/story?id=53214882
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top