Kyrätulli
Eversti
Ja reilusti foliota ennenkuin työnnätte "könttään"...Ja muistakaa jos salakuljetatte juustoa, se pitää olla punasta. Muilla Oltermaneilla ei tienaa niin hyvin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja reilusti foliota ennenkuin työnnätte "könttään"...Ja muistakaa jos salakuljetatte juustoa, se pitää olla punasta. Muilla Oltermaneilla ei tienaa niin hyvin.
Mainiittinko Neuvostoliitossa missään koskaan julki tuon auton oikeaa historiaa? Fiat 124, joka alkoi Fiatilla länsimarkkinoilla hapantua käsiin, mutta köyhissä maissa myi hyvin. Niinpä Fiat myi koko Torinon tuotantolinjansa Togliattin tehtaaksi. Niin, tehtaan nimi tulee italialaisesta kommunistista.Laitan tuonkin vielä
Juustoista autoihin. Tämä malli on nk zhiguli "kopeika". Niitä sai ostaa tavallinen kansa, export malli oli laadukkampi ja kallimpi, mutta tämä mennyt iskusta kun pelttipurkki lyttyyn.
Tämä siis myös 90 luvun NL loppua.
https://charter97.org/ru/news/2020/1/25/363549/
Etkö tosiaan ole koskaa kuullut tai lukenut Stalinin kanavasta?Eipäs olekaan tullut mieleen, että Venäjän sisällä voi kulkea vesiteitse Itämereltä Jäämerelle.
On maininta. Tiedän vain että NL:n markinoille tehtiin aivan eri autot, kopeikaan, eka malliin kuului 2 versiota, vaikka metallikuoren paksuudesta ollaan eri mieltä, mutta importiin - ulkomaille tehtiin hyvät. Siksi 90-n luvun lopussa Venäjän kolmella erittäin köyhällä alueella sallittiin tuoda ne ulkomailta ilman tullimaksua, ja halukkaita oli. Sehän oli halvempi kun länimaiset autot ja kuulemma kulkeneet hyvin.Mainiittinko Neuvostoliitossa missään koskaan julki tuon auton oikeaa historiaa? Fiat 124, joka alkoi Fiatilla länsimarkkinoilla hapantua käsiin, mutta köyhissä maissa myi hyvin. Niinpä Fiat myi koko Torinon tuotantolinjansa Togliattin tehtaaksi. Niin, tehtaan nimi tulee italialaisesta kommunistista.
En ole ennen kuullut termiä "Stalinin kanava". Ei sellaisesta taidettu koulun historiantunneilla puhua, eikä asia ole missään muuallakaan sattunut nousemaan esiin.Etkö tosiaan ole koskaa kuullut tai lukenut Stalinin kanavasta?
Ei enää katsottavissa mutta YLE;llä paljon sivistävää ohjelmaa.En ole ennen kuullut termiä "Stalinin kanava". Ei sellaisesta taidettu koulun historiantunneilla puhua, eikä asia ole missään muuallakaan sattunut nousemaan esiin.
Ai, kaukopartiotkin kävivät siellä jonkun kerranEn ole ennen kuullut termiä "Stalinin kanava". Ei sellaisesta taidettu koulun historiantunneilla puhua, eikä asia ole missään muuallakaan sattunut nousemaan esiin.
Kaikki totta mutta tuo luku 50 000 uhria on aivan liian pieni. 500 000 vähintäin, ellei miljoona, jos lasketaan kaikki jotka selvisi hengessä juuri ja juuri ja kuolleet rakentamisen jälkeen, moni toisessa Gulagissa.Elettiin marraskuuta 1931 Neuvostoliitossa, ja kymmeniätuhansia vankeja oli saapunut Karjalan korpimaiden halki tavaravaunuissa Karhumäkeen (venäjäksi Medvežjegorsk).
Salaisen poliisin OGPU:n miesten vartioidessa vankijono laahusti eteenpäin kohti pientä Poventsan kaupunkia Äänisjärven rannalla. Stalin oli päättänyt, että Ääniseltä rakennettaisiin kanava asumattoman Karjalan läpi Vienanmerelle.
Käveltyään 32 kilometriä pakkotyöläiset – joukossa rikollisia, talonpoikia, poliittisia toisinajattelijoita ja Neuvostoliiton parhaita insinöörejä – saapuivat lopulta Poventsaan.
Vankeja varten ei ollut tehty minkäänlaisia valmisteluja, joten nälästä ja kylmästä hytisevät vangit saivat yöpyä kuopissa, jotka heidän oli itse kaivettava jäiseen maahan.
90 vuotta sitten: Stalinin kuolemankanava
227 kilometriä pitkä Vienanmeren kanava maksoi ihmishengen jokaista 4,5 metriä kohden. Kanava ei silti miellyttänyt Stalinia.historianet.fi
Kaikki totta mutta tuo luku 50 000 henkea on aivan liian pieni. 500 000 vähintäin, ellei miljoona.
Tavallaan kyllä ymmärän venäläisten himon ulkomaisiin elintarvikkeisiin. Venäjällä voi ihan tavallisesta teestäkin saada säteilymyrkytyksen.
Tuo on hurjaa tavaraa. Rautakeuhko melkein tarvitaan.
On maininta. Tiedän vain että NL:n markinoille tehtiin aivan eri autot, kopeikaan, eka malliin kuului 2 versiota, vaikka metallikuoren paksuudesta ollaan eri mieltä, mutta importiin - ulkomaille tehtiin hyvät. Siksi 90-n luvun lopussa Venäjän kolmella erittäin köyhällä alueella sallittiin tuoda ne ulkomailta ilman tullimaksua, ja halukkaita oli. Sehän oli halvempi kun länimaiset autot ja kuulemma kulkeneet hyvin.
Sitten kopeikan jälkeen tehtiin 2 ja 3 malli, mutta neuvostoliitossa pilaattiin kaiken, mihin ne saivat koskea. Vain tämä eka sarja ulkomaille paras niistä.
Jännä sinänsä että ollaan niin jumalattoman ylpeitä kaikesta venäläisestä ja ollaan niin maailman ykkösvaltioo joka suhteessa mutta edes omaa juustoo ei pysty syömään kuitenkaa ei valkene maailmassa päivää että ymmärtäis isovenäläisen tajunnan virran...
Näin on. Lähellä Toljattia on vuoristoalue Zhiguli, mutta sitten kun tehtiin eka import versio VAZ-2101:lle tuli olngelma - nimi zhiguli kuulosti kun zhigolo, joka tarkoittaa antisosialista elämä viettävä nuorimiestä, joten keksittiin nimen Lada.Tästä syystä ilmeisesti Ladasta puhutaan Venäjällä Zhigulina.
Tervejärkisiä ihmisiä jo oksettaa näiden pelleiden katselu. Joo, neukkula takaisin, sitä vaan:
Katso liite: 43284
v.1991 hotelli Centralnaja takapiha. Moskova, keskusta. Vuosia pesemättömät ikkunat, ruosteiset rikkinäiset kaltterit, kustut seinät, harmaata, likaista. Lojuvat laatikot ja muuta romua. Itse asiassa kaikki takapihat olivat siellä tuon näköisiä.
Katso liite: 43286
Ikarus bussien rinnalla näki LAZ rusteiset bussit, soljarkan löyhkä tuli sisään, takaistuin oli kuuma kun uuni. Ja taustalla tyylikkäitä onnellisia neuvoihmisiä.
Katso liite: 43287
Tämä puhuttaa myös, alkoholisti kussut alle, kaksi hyvinpukeutunutta naista istuu eikä moksiskaan, koska hänen kaltaisia kuuluin faunaan joka paikassa, miliisi kävelee ohi eikä huomaavinaan.
Eipäs olekaan tullut mieleen, että Venäjän sisällä voi kulkea vesiteitse Itämereltä Jäämerelle. Sitähän olisi siis ainakin periaatteessa mahdollista järjestää laivaristeily Suomen, Ruotsin ja Norjan ympäri...