Uutisia Venäjältä

Ei ole suuremmin iloa uudesta Ladasta🤣🤣🤣Alimitoitettu moottori, vain manuaalivaihteet, ei ajovakauden hallintajärjestelmää, vain kaksi turvatyynyä...tervetuloa uudelleen Neuvostoliittoon!
Tuo olisi ollut ihan kelpo auto vuonna 1995 kun airbagit tulivat pakollisiksi kaikissa EU:ssa myytävissä uusissa autoissa. Neuvostoliitto on ikuinen totesi aikoinaan eräs entinen kärkipoliitikkomme (Väyrynen).
 

Ei ole suuremmin iloa uudesta Ladasta🤣🤣🤣Alimitoitettu moottori, vain manuaalivaihteet, ei ajovakauden hallintajärjestelmää, vain kaksi turvatyynyä...tervetuloa uudelleen Neuvostoliittoon!
Tietysti jos katsoo sitä kalustoa mitä jossain Prisman parkkipaikoilla on niin onhan tuo kuitenkin uusi. Täällä vauraassa Suomessa kun autojen keski-ikä on n. 13 vuotta joten aika paljon näkee vielä 90-luvun kalustoakin joissa ei ollut noitakaan herkkuja.

Maailmalla tehdään ns. kehittyville markkinoille paljon näitä kaikenlaisia "dacioita", eli teknisesti edellisen sukupolven karvalakkimalleja, mutta nykyaikaisemmalla korilla. Toimivaa koeteltua tekniikkaa jonka TK kulut on jo maksettu. EU on tietenkin näillä euro-määräyksillään poistanut mahdollisuuden ostaa näitä suomalaisten kukkaroille paljon paremmin sopivia malleja. Äveriäille on toki ihan sama maksaako auto 30 k€ vai 15 k€ ja palaako siinä 3 vuoden jälkeen aina joku vikavalo jonka sammuttaminen maksaa katsastukseen muutamia satasia tai tonneja.

En tunne noita ryssälän normeja mutta epäilen etteivät eurooppalaiset autot nouse enää koskaan z-markkinoiden kärkeen kun simppelimpia ja halvempia autoja on vaikka kuinka paljon tarjolla.
 
Tietysti jos katsoo sitä kalustoa mitä jossain Prisman parkkipaikoilla on niin onhan tuo kuitenkin uusi. Täällä vauraassa Suomessa kun autojen keski-ikä on n. 13 vuotta joten aika paljon näkee vielä 90-luvun kalustoakin joissa ei ollut noitakaan herkkuja.

Maailmalla tehdään ns. kehittyville markkinoille paljon näitä kaikenlaisia "dacioita", eli teknisesti edellisen sukupolven karvalakkimalleja, mutta nykyaikaisemmalla korilla. Toimivaa koeteltua tekniikkaa jonka TK kulut on jo maksettu. EU on tietenkin näillä euro-määräyksillään poistanut mahdollisuuden ostaa näitä suomalaisten kukkaroille paljon paremmin sopivia malleja. Äveriäille on toki ihan sama maksaako auto 30 k€ vai 15 k€ ja palaako siinä 3 vuoden jälkeen aina joku vikavalo jonka sammuttaminen maksaa katsastukseen muutamia satasia tai tonneja.

En tunne noita ryssälän normeja mutta epäilen etteivät eurooppalaiset autot nouse enää koskaan z-markkinoiden kärkeen kun simppelimpia ja halvempia autoja on vaikka kuinka paljon tarjolla.

Lienee se ja sama mitä ne suunnittelee tekevänsä kun eivät saa valmistettua kuin marginaalisen määrän autoja ja eivät pysty eivätkä kykene järjestämään niihin huoltopalveluita sekä varaosia. Vaikka peruskonsepti olisikin ns. helppo karvalakkitekniikalla niin se kokonaisuus ei siltikään ryssiltä onnistu ja autoja ei tule riittämään kuin kaalimaan eliitille. Loput 130 miljoonaa saa kulkea joukkoliikennevälineillä, jalan, pyörällä tai olla vaan kulkematta.
 
Lienee se ja sama mitä ne suunnittelee tekevänsä kun eivät saa valmistettua kuin marginaalisen määrän autoja ja eivät pysty eivätkä kykene järjestämään niihin huoltopalveluita sekä varaosia. Vaikka peruskonsepti olisikin ns. helppo karvalakkitekniikalla niin se kokonaisuus ei siltikään ryssiltä onnistu ja autoja ei tule riittämään kuin kaalimaan eliitille. Loput 130 miljoonaa saa kulkea joukkoliikennevälineillä, jalan, pyörällä tai olla vaan kulkematta.
Tulevaisuudenkuvaa Venäjältä:

iu
 
^Autoja voidaan myös ostaa valmiina ja niin kauan kun energian ja muiden luonnonvarojen vientituloja tulee niin tulee niitä autojakin. Vähintään Kiina on niitä halukas myymään ja myykin koko ajan. Epäilen että korealaisen ja japanilaiset ovat taas bisneksissä mukana kunhan tämä erityinen operaatio loppuu mutta sittenhän sen näkee. Minä uskon myös että z kykenee autoja kokoamaan myös tulevaisuudessa jos siellä halutaan myydä "ladoja" ja "mosseja", siis esim. jotain 100% kiinalaisia malleja.
 
"Venäjän presidentinhallinto on täynnä julkisuudelta piilottelevia ”kasvottomia virkamiehiä”, joiden avulla Vladimir Putin käyttää valtaansa. Yksi heistä on Larisa Brytshova, jonka aivot ovat joka ikisen Putinin valtakauden aikana hyväksytyn sorto- ja sensuurilain taustalla."

 
Back
Top