Uutisia Venäjältä

Sitä nyt pikkaisen ihmettelen että samaan aikaan rummutetaan EU:n NATO:n hyökkäävän ihan heti kohta venäjälle, valmisteluja tehty jo . Ja samaan aikaan venäläis naisten toivotaan tulevan raskaiksi, ihan kaikkien hedelmällisten. Ei se nyt ihan heti auta.
Ei kait tämä nyt ihan sovi yhteen, sotatilanne ja juuri silloin suurin osa nuorista naisista paksuna.

Paniikki taitaa olla (ON) päällä ihan sikana ja jotain uutta sitä pitäisi vaan keksiä.

Diktatuureilla on tapana ulottaa otettaan ihmisten herkimpään asiaan eli sänkykamariin. Tarkoitus on osoittaa kuinka vallanpito on lujaa, älä pullikoi, et ole vapaa, et edes pane kuin luvalla tai käskien.

Kannattaa seurata tätä merkkipaalua. Orwell katsoo surullisena pilven päältä käsin tätä menoa.
 
1754091643688.webp

Val'ka Stakan lempinimellä (stakan - lasi) tunnettu putinisti-fashisti, konna ja parantumaton juoppo päästettiin Geneveen. Kaatoi usein vodka juomaladittain). Ääliö koko ajan suolta fashistista priopaganda ja kannattaa ukrainalaisten tappamista avoimesti. Kuten koko hänen mukaansa oleva sakki, jota päästettiin Geneveen. Muu porukka joka oli paikan päällä marssinut pois salista, kun Val'ka Stakan avasi suussa. Ryssälässä ei tetenkään näytetty kuin porukka marssinut sieltä ja ryssä fashistit näyttää nyt keskisormea Ukrainalle muka "meille ovet auki mihin vaan".

Matvienkon paikalle eniten hoitanut Tansanian naispoliitikko, jota tunnetaan erittäin hyvistä väleistä Putleriin. Mikä häpeä kun murhajia kutsutaan saarnamaan Euroopaan, ja Italia..sen olisi pitänyt estää koneen! Sanoja ei riittää.

Toimittajat selvittivät, kuinka Matvijenko ja hänen tukijansa pääsivät Geneveen

Geneve oli 28.–30. heinäkuuta diplomatian keskus: siellä järjestettiin tilaisuuksia, jotka oli järjestänyt parlamenttien välisen liiton (Inter-Parliamentary Union, IPU), jonka jäsen myös Venäjä on. Moskovasta saapui delegaatio, jota johti liittovaltion neuvoston (Federaationeuvoston) puhemies ja valtion kolmanneksi korkein viranhaltija Valentina Matvijenko.

Matvijenko piti puheenvuoroja niin parlamenttien naispuheenjohtajien XV huippukokouksessa kuin parlamentin puheenjohtajien kuudennessa maailmankonferenssissa. Venäjän turvallisuusneuvoston jäsen Matvijenko oli aikanaan äänestänyt sodan aloittamisesta Ukrainaa vastaan ja saanut myös liittovaltion neuvoston vahvistamaan tämän päätöksen.

Puheissaan Genevessä hän nosti esiin muun muassa väitteitä natseista, lasten tappamisesta sekä venäläisten syrjinnästä Itä-Ukrainassa. Ulkomaiset julkaisut kiinnittivät kuitenkin huomionsa itse vierailun toteutumiseen ja niihin olosuhteisiin, jotka mahdollistivat sanktiolistalla olevien henkilöiden (kaikki delegaation jäsenet kuuluivat listalle) pääsyn maahan, joka luokitellaan Venäjän näkökulmasta epäystävälliseksi. Näin kirjoitti "Vedomosti" 1. elokuuta.

Helmikuussa 2022 alkaneen niin sanotun "erikoisoperaation" jälkeen Matvijenko ei ollut vieraillut yhdenkään epäystävällisen maan alueella. Viimeisen kolmen vuoden aikana Venäjän korkeimmasta johdosta lännessä ovat vierailleet kuitenkin muun muassa ulkoministeri Sergei Lavrov ja sisäministeri Vladimir Kolokoltsev (he vierailivat esimerkiksi Yhdysvalloissa vuonna 2024) sekä kulttuuriministeri Olga Ljubimova, joka edusti Venäjää paavi Franciscuksen hautajaisissa vuonna 2025.
 

Ryssien lomaterveisiä Pöökorean Wonsanin Kalmasta🤣

"Turistit kertoivat nauttineensa kymmenen ruokalajin aterioista ja tyhjästä rannasta keskenään. Venäläisryhmään kuulunut nainen kertoi WSJ:lle, että he näyttivät olevan ainoita vieraita koko lomakeskuksessa.

Se tarkoitti naisen mukaan sitä, että palvelu pelasi moitteetta.

– Tunsimme itsemme maailman tärkeimmiksi ihmisiksi, kertoi kohteessa vieraillut 33-vuotias Anastasia Samsonova WSJ:lle.

Samsonovan mukaan hotellihuoneet olivat moderneja ja siistejä, ja koko kompleksi ”tuoksui uudelta”. Hän vei kotiin matkamuistoksi ydinohjusta muistuttavan pienoispatsaan."
 
Viimeksi muokattu:
Olen jotensakin varma että tuosta kalman turismista seuraa kaikenlaisia sattumuksia. Öykkäröivä kännilänen öykkäröi jossain väärässä paikassa ja sitten tapahtuu. Ei silti harmita :)
 
Venäjän ulkomaantiedustelu SVR:llä on jälleen varma tieto brittien kavalasta juonesta. Britit aikovat aiheuttaa ympäristökatastrofin sabotoimalla Venäjän varjolaivaston alusta. Kaksi skenaariotakin on suunniteltu, joko aiheuttamalla tankkerille haaveri jossain kapeassa salmessa tai tankkerin sytyttäminen jossain Venäjälle ystävällismielisen valtion satamassa. Sabotaasin tarkoituksena on mahdollistaa Venäläisen öljyn merikuljetusten julistaminen vaaraksi kaikelle kansainväliselle laivaliikenteelle.

SVR: Britain is preparing an ecological catastrophe in international waters​


MOSCOW, August 4. /TASS/. British intelligence services are planning to use NATO allies to launch a mass raid on the "shadow fleet"; an ecological catastrophe is being prepared in international waters. This was stated in a statement by the press bureau of the Foreign Intelligence Service (SVR) of the Russian Federation, received by TASS.

As noted in the SVR, the impetus for such a campaign, according to London's plan, should be given by "a high-profile incident with one or several tankers."

"The plan provides for the organization of a major sabotage, the damage from which will make it possible to declare the transportation of Russian oil a threat to all international shipping. This will untie the West's hands in choosing methods of counteraction. In the extreme, we can talk about detaining any "suspicious" vessels in international waters and escorting them to the ports of NATO states," the department warns.

Two scenarios and perpetrators​


It is noted that the British are working on "two potential casus belli". "The first is to stage an accident with an "unwanted" tanker in one of the narrow points of sea communications, for example, in a strait. An oil spill and blocking of the fairway, as London believes, will provide NATO countries with "sufficient" grounds to create a precedent of an "emergency inspection" of a vessel allegedly for compliance with maritime safety requirements and environmental standards," the report says.

"The second scenario involves setting fire to a tanker during loading in a port of a state friendly to Russia," the SVR indicated. It is assumed that the fire in the development of this scenario will cause significant damage to the port infrastructure and spread to other vessels, which will require an international investigation.

"London intends to entrust the execution of both terrorist attacks to Ukrainian security forces. Their expectedly dirty work and inability to "cover their tracks" are considered by the British as a guarantee of their own impunity. The international investigation will place responsibility for the disaster either on Russia or, in the worst case, on Ukraine, similar to the blowing up of the Nord Streams," the SVR warns.

With an eye on sanctions​


It is noted that the UK intends to choose the moment for the attack in order to use the media effect from it to put pressure on the administration of US President Donald Trump.

"The goal is to force Washington, contrary to national interests, to adopt the most severe secondary sanctions against buyers of Russian energy resources, who will appear to be "indirect culprits of the tragedy," the report says.

"It seems that nostalgia for lost supremacy at sea and crown-sanctioned pirate lawlessness has completely deprived the British intelligence community of the last vestiges of common sense. It is time for our British colleagues to understand that their increasingly daring attempts not only to spite their rivals, but also to damage global energy security and the environment are capable of driving even their staunch allies out of patience," the Russian SVR summed up.
https://tass.ru/politika/24702619
 
Venäjän ulkomaantiedustelu SVR:llä on jälleen varma tieto brittien kavalasta juonesta. Britit aikovat aiheuttaa ympäristökatastrofin sabotoimalla Venäjän varjolaivaston alusta. Kaksi skenaariotakin on suunniteltu, joko aiheuttamalla tankkerille haaveri jossain kapeassa salmessa tai tankkerin sytyttäminen jossain Venäjälle ystävällismielisen valtion satamassa. Sabotaasin tarkoituksena on mahdollistaa Venäläisen öljyn merikuljetusten julistaminen vaaraksi kaikelle kansainväliselle laivaliikenteelle.

https://tass.ru/politika/24702619
Suomeksi tämä tarkoittaa, että ne räjäyttävät kohta omia laivojansa perustellaakseen sotilaallisen läsnäolon tarpeen kaikkialla, missä varjoaluksia liikkuu.
 
Taas on lupailtu kolmen matkustajalentokoneen sarjavalmistuksen alkavan varmasti ensi vuonna, koneet ovat MC-21, SJ-100 ja Il-114. Jakolev MC-21:n piti alunperin olla käytössä 2022 ja Suhoin Superjetin valmistus piti keskeyttää 2022 kun esim. moottorit olivat puoliksi ranskalaiset. Il-114 kaivettiin haudasta potkuriturbiinikoneen tarpeessa, kone teki ensilentonsa vuonna 1990 ja sitä on valmistettu vain 20 kappaletta.

Rostec to start serial production of MS-21 and SJ-100 in 2026​


The Rostec State Corporation will launch serial production of domestic passenger aircraft MS-21, SJ-100 and Il-114 in 2026. This was announced by Rostec CEO Sergey Chemezov at a meeting with Prime Minister Mikhail Mishustin.

Sergey Chemezov noted that Russian enterprises have produced more than 70 systems and units of the MS-21. The first flight of a fully import-substituted version of the MS-21 is expected in August of this year. The aircraft currently flies with partially import-substituted components. "By the end of 2026, we will complete certification flights and begin serial production of our aircraft," the head of the corporation said.

The medium-range passenger aircraft SJ-100 (Superjet) is also fully import-substituted, Mr. Chemezov noted. Certification flights on this airliner are ongoing, and its serial production is planned to start in 2026. The same situation is with the short-haul turboprop Il-114.

Mikhail Mishustin instructed Rostec to prepare a financial model for the production of a fleet of aircraft and helicopters, taking into account the macroeconomic situation. According to him, when starting production, it is important to ensure safety and support the industry, including with possible fuel subsidies.

The MS-21 is designed to accommodate 163 to 211 passengers and is assembled at the Irkutsk Aviation Plant. The model's first flight took place in May 2017, and in December 2020, the aircraft took to the air for the first time with a Russian PD-14 engine. In 2029, it is planned to reach the annual production of 72 MS-21 aircraft.
https://www.kommersant.ru/doc/7941821
 
Back
Top