Uutisia Venezuelasta

magitsu

Respected Leader
Melkoinen sekoilu tästä videosta päätellen.

Sanoisin, että olivat aikeissa ryöstää risteilijän. Sen sijaan upposi 325 miljoonan partioalus. :ROFLMAO:

Rauma-Repola stronk!
 

Jukkis

Eversti
Sanoisin, että olivat aikeissa ryöstää risteilijän. Sen sijaan upposi 325 miljoonan partioalus. :ROFLMAO:
Jossain luki että risteilijällä ei ollut tuossa vaiheessa ainuttakaan matkustajaa. Huono saalis - paitis jos laskivat juuri sen varaan että isot valtiot eivät lähde väkivoimalla pelastamaan pelkkää kolumbialaista miehistöä. Jenkkituristien kaappaaminen tosiaan voisi olla paljon huonompi idea... Tuon räiskimisen ja törttöilyn jälkeen olen kyllä sitä mieltä että ei risteilijällä ole ollut mitään syytä tai velvollisuutta jäädä pelastamaan veden varaan joutuneita. Sotatoimihan tuo on valtiollisen tahon suorittamana.

Mutta 325 miljoonaa? o_O Sehän on melkein kalliimpi kuin Pohjanmaa! Vai oliko tuo kuitenkin koko neljän aluksen luokan hinta...
 

Pihatonttu

Respected Leader
Melkoinen sekoilu tästä videosta päätellen.

Sanoisin, että olivat aikeissa ryöstää risteilijän. Sen sijaan upposi 325 miljoonan partioalus. :ROFLMAO:

Rauma-Repola stronk!
Kannattaa aina ottaa joku pääskysensyljestä ja paperipusseista väsätty partiovene jolla lähtee puskemiskilpailuun murtajaluokitellun monta kertaa isomman laivan kanssa.

Onhan toi vähän sama kuin jos yrittäisi jyrätä traktorin mopoautolla kumoon tahallisen nokkakolarin avulla.
 

magitsu

Respected Leader
Mutta 325 miljoonaa? o_O Sehän on melkein kalliimpi kuin Pohjanmaa! Vai oliko tuo kuitenkin koko neljän aluksen luokan hinta...
No joo, taisi olla jostain Wikipediasta väärin katsottu.

"In 2005, DID covered a report on Latin American arms procurement that highlighted Venezuela as the major arms buyer in the region. In November 2005, Defense-Aerospace.com translated a document (URL now broken) noting that Spain’s Minister of Defence Jose Bono had attended a contract-signing ceremony wherein EADS-CASA will deliver 12 aircraft and Navantia would deliver 8 ships; the total value of both contracts was EUR 1.7 billion ($2 billion), of which the aircraft represented only about EUR 450-500 million."

Eli 1700->-500->1200/8->150 milj. 2005 hinnalla. https://www.defenseindustrydaily.com/venezuela-signs-2b-arms-contract-with-spanish-firms-updated-01560/

"The MRCC advised the Resolute to resume passage, leaving the Venezuelan sailors to await rescue by another ship. The Resolute suffered “minor” damages from the incident while Venezuela lost a ship worth well over 100 million euros." https://www.theweek.in/news/world/2020/04/03/venezuela-coast-guard-ship-tries-to-ram-german-cruise-liner-sinks.html

Risteilyalus ei ole enää juuri minkään arvoinen vaikka markkinatilannetta ei huomioisi. 1990-luvun alussa valmistunut. Omistajalla ollut viime kuukausina vaikeuksia maksaa kuluja, on ollut pariin kertaan pidätettynä koko laiva.


https://www.cbc.ca/news/canada/british-columbia/one-ocean-expeditions-ship-detained-1.5370649
(tämä se mistä lähti kohtalokkaalle siirtymälle kohti Curacaota)

 
Viimeksi muokattu:

Jukkis

Eversti
@magitsu jeps, ja se toinen 4 aluksen luokka tuossa diilissä oli vissiin vähän isompia purkkeja. Silti yli 100 miljoonaa käytännössä ulkovartiolaivasta... joku Espanjassa osaa kyllä myymisen taidon.
 

magitsu

Respected Leader

Tups

Kapteeni
...murtajaluokitellun...
DNV GL E4 eli suomalais-ruotsalaisittain 1A Super. Sama jääluokka kuin ruotsinlaivoilla.

Omistajalla ollut viime kuukausina vaikeuksia maksaa kuluja, on ollut pariin kertaan pidätettynä koko laiva.
Rahtaajalla. Omistajahan lopulta maksoi rästit, jotta laivaa ei olisi takavarikoitu ja huutokaupattu niiden kattamiseksi. Eiköhän rahtaussopimus One Ocean Expeditionsin kanssa ole peruttu ja laiva on pian ns. vapailla markkinoilla, joilla todennäköisesti nuo pienemmät alukset "toipuvat" ennen megaristeilijöitä.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

Supreme Leader
DNV GL E4 eli suomalais-ruotsalaisittain 1A Super. Sama jääluokka kuin ruotsinlaivoilla.

Rahtaajalla. Omistajahan lopulta maksoi rästit, jotta laivaa ei olisi takavarikoitu ja huutokaupattu niiden kattamiseksi. Eiköhän rahtaussopimus One Ocean Expeditionsin kanssa ole peruttu ja laiva on pian ns. vapailla markkinoilla, joilla todennäköisesti nuo pienemmät alukset "toipuvat" ennen megaristeilijöitä.
Olisi taas Intialaisilla ongelmia laivan purkamisessa, hieman Finnjet:n tapaan. Jos siis päätyisi hajottamolle.
 
Top