Uutisia Virosta

Vanha kaupunki on hyvä vaihtoehto majoittumispaikaksi jos haluaa minimoida liikenteen melun. Siellä on halpojakin majoituspaikkoja niille jotka sellaista kaipaavat, esim. hostelleissa oma huone alkaen parikymppiä per yö.
Asun vuokratussa bisneshuoneistossa.
 
Juu niin tulvivat. Viikonloppuna luvattu jotain kolmeakymmentä joten täytyypä mennä uimaan.
Yhtenä vuonna kun Lootsi-katu tulvi niin jotkut tyypit veti menemään kumivenellä soutaen.
Suuri syy Tallinnan tulviin kovalla sateella on maan alle piilotettu Härjapea-joki. Tässä kartalla on sinisellä merkattu missä se menee.
Siinä missä se ylittää Juhkentalikadun (sitä lampea ei enää ole) on vielä vuosisatoja vanha myllyrakennus tallella. Tämä rakennus kuvassa: https://www.google.com/maps/@59.428...Evtz6r3UFLoZUTr3T4uQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=fi

H%C3%A4rjapea_River.png
 
Viimeksi muokattu:
Tere Tallinnast.
Tänään ei anneta täyslaidallista, vaan kehutaan. Gantin liikkestä sain tänään huippuluokan palvelua. Vastaavaa en saa mistään Suomesta.
Myyjä oli kokoajan seurassani ehdottomassa minulle vaihtoehtoja. Ja se tärkein nimittäin maksuvaiheessa kassien luovutus minulle. Myyjän tulee saapua kassan takaa ja luovuttaa minulle ostokset. Hyvä Tallinna.
Taksikuskin kanssa juttelin pitkät pätkät koronasta.
Työskentelee sairaalassa päivät joten tietää miten asian laitan on. Koko kevään korona helvetti oli hänen mukaansa valeuutisointia. Sairaalat eivät olleet normaalia enempää täynnä. Ainoat koronaan kuolleet olivat vanhuksia jotka olisivat jokatapauksessa kuolleet lyhyen ajan sisällä. Hän ei nähnyt ensimmäistäkään nuorta joka olisi Koronan vuoksi ollut vaarallisessa tilassa. Uskoako vai ei en tiedä.
 
Tere Tallinnast.
Tänään ei anneta täyslaidallista, vaan kehutaan. Gantin liikkestä sain tänään huippuluokan palvelua. Vastaavaa en saa mistään Suomesta.
Myyjä oli kokoajan seurassani ehdottomassa minulle vaihtoehtoja. Ja se tärkein nimittäin maksuvaiheessa kassien luovutus minulle. Myyjän tulee saapua kassan takaa ja luovuttaa minulle ostokset. Hyvä Tallinna.
Taksikuskin kanssa juttelin pitkät pätkät koronasta.
Työskentelee sairaalassa päivät joten tietää miten asian laitan on. Koko kevään korona helvetti oli hänen mukaansa valeuutisointia. Sairaalat eivät olleet normaalia enempää täynnä. Ainoat koronaan kuolleet olivat vanhuksia jotka olisivat jokatapauksessa kuolleet lyhyen ajan sisällä. Hän ei nähnyt ensimmäistäkään nuorta joka olisi Koronan vuoksi ollut vaarallisessa tilassa. Uskoako vai ei en tiedä.
Tilastot Suomesta kertovat samaa, tappava puolikuolleille vanhuksille, vaarallinen läskeille keski-ikäisille ja nuorille todennäköisesti harmiton.
 
Tere Tallinnast. Tänään turistien määrä suorastaan räjähtänyt. Terassit täynnä ja tunnelma taivaissa. Vanhan kaupungin portilla oli passissa musta mersun paku. Sisällä poliiseilla molemmilla body camit ja rinnassa useampi rynnäkkökiväärin lipas.
 
Tere Tallinnast. Päivän Koronat 121. Ottaen huomioon ettei täällä käytetä maskeja eikä varmaan testeissäkään käydä, niin todellisuus lienee karu. Korona ei ole millään tavalla läsnä katukuvassa. Mäkkärin kassat pitää ja jos näkee ambulanssin, niin siellä käyttävät.
 
Back
Top