Uutisia Yhdysvalloista

Traumatisoituneilla on aina suuremmat itsemurhalukemat. Lukuun voi lisätä sodan lisäksi myös muut väkivaltaa tai onnettomuuksia kokeneet.

USA:ssa kuten myös Suomessakin esim. YK-palveluksessa (tms.) olleiden traumoista ja ongelmista puhutaan harvoin.
 

Trumpilta löytyi ässä hihasta. Demokraattien eivät halua muuria niin kaikki laittomat, jotka löydetään USA:sta ei laiteta jonon jatkoksi käsittelyyn vaan päästetään vapaaksi ns. sanctuary city:eihin, joissa rikolliset jotka osoittautuvat matuiksi päästetään poliisilaitoksella käynnin jälkeen välittömästi vapaaksi. Kuulemma Teksasissa porukka alkaa valmistautumaan niittämään näitä matuja omilta ranch:eiltään jos ja kun invaasio yltyy oikein kunnolla. Tästähän voisi kehittäytyä jonkinlainen uusi sota Meksikon kanssa jos Meksiko yrittää tehdä Putinit Kalifornian tapauksessa.
 
26 mins ·
Yhdysvaltojen puolustuspolitiikan painopiste on siirtymässä ns. terrorismin vastaisesta sodasta jälleen "lähes vertaisten vastustajien" eli Kiinan ja Venäjän muodostaman uhan torppaamiseen.
Tyynenmeren alue ja Kiinan suurvaltapoliittiset ambitiot sillä suunnalla ovat synnyttäneet uuden kylmän sodan, jota käydään päivittäin mm. Etelä- ja Itä-Kiinanmerellä.
Tämä alkaa pikkuhiljaa vaikuttaa myös Yhdysvaltojen materiaalihankintojen painopisteisiin. Monet Irakin ja Afganistanin konflikteihin kehitetyt asejärjestelmät eivät sovellu mahdolliseen Kiinaa tai Venäjää vastaan käytävän konfliktin kuvaan.
Esimerkiksi Humvee-maastoajoneuvon seuraajaksi kehitetty JLTV syntyi tarpeeseen suojata henkilöstöä improvisoiduilta räjähteiltä, IED:ltä, eli käytännössä tienvarsipommeilta. Se on liian pieni tiloiltaan ja toisaalta liian heppoisesti suojattu suurvaltakonfliktin varalle. Niimpä JLTV:n tilauksia leikataan.
Sama koskee CH-47 Block II Chinook -kuljetuskopteria. Se kehitettiin kuljettamaan esimerkiksi juuri JLTV-maastoajoneuvo vaikeakulkuisiin ympäristöihin Afganistanin vuoristossa. Suurvaltakonfliktiin se on liian iso, kömpelö ja huonosti suojattu, ja siten päätyy leikkauslistalle.
Tällaisten asejärjestelmien sijaan Yhdysvaltojen operaatiosuunnittelijat kaipaavat nyt kaukovaikutteisia asejärjestelmiä Kiinan laivaston pitämiseksi kurissa, lentokoneita, jotka pystyvät läpäisemään Kiinan ilmapuolustuksen ja kovempaa panssarointia ja tehokkaampaa tulivoimaa varsinaisia maaoperaatioita varten.
//pm

DEFENSENEWS.COM

The Army has a plan for China, and it’s bad news for JLTV and the Chinook
 
Yksi ihminen on kuollut ja kolme loukkaantunut ammuskelussa synagogassa San Diegossa Yhdysvalloissa.

Poliisi kertoo ottaneensa kiinni 19-vuotiaan miehen ammuskeluun liittyen. Epäilty oli soittanut itse hätänumeroon sen jälkeen, kun hän paennut synagogasta. Poliisi kertoo tutkivansa myös epäillyn yhteyttä viime kuussa tehtyyn moskeijan tuhopolttoon.
 
”Varoitus Venäjälle” – USA lähetti kaksi lentotukialusta Välimerelle

Heikki Hakala | 27.04.2019 | 23:52- päivitetty 28.04.2019 | 09:12

Laivasto-osaston vahvuuteen kuuluu 130 lentokonetta ja lähes 10 000 sotilasta.

Yhdysvaltain laivasto on siirtänyt kaksi Nimitz-luokan lentotukialustaan Välimerelle ensi kertaa sitten vuoden 2016. USS Abraham Lincolnin ja USS John C. Stennisin tehtävänä on amerikkalaisen uutiskanava CNN:n mukaan viestittää Venäjälle, että Yhdysvallat ei ole millään tavoin vetäytymässä tältä geopoliittisesti tärkeältä alueelta.
– Mikään potentiaalinen vastustaja ei meitä pidättele. Tuemme amerikkalaisten ja myös liittolaistemme etuja purjehtiessamme maailman merillä, USA:n Euroopan ja Afrikan laivaston komentaja, amiraali James Foggo toteaa.

Jotta Yhdysvaltain laivaston viestin osoite ei jäisi epäselväksi, aluksilla vieraili myös USA:n Moskovan-suurlähettiläs Jon Huntsman.
– Kumpikin Välimerellä nyt operoiva lentotukialus edustaa 100 000 tonnia kansainvälistä diplomatiaa. Diplomaattinen viestintä ja vuoropuhelu yhdistettynä näiden alusten tarjoamaan vahvaan puolustukseen osoittavat Venäjälle, että jos se tavoittelee parempia suhteita USA:n kanssa, sen on lakattava epävakauttamasta valtioita eri puolilla maailmaa, jo Ronald Reaganin presidenttikaudella uransa aloittanut Huntsman sanoo.

Presidentti Donald Trumpin ristiriitaiset lausunnot ovat nostattaneet spekulaatioita USA:n ja sen Nato-liittolaisten välisen suhteen viilenemisestä. Välimerelle saapunut amerikkalaisarmada on Huntsmanin mukaan selvä signaali siitä, että liittosuhde on yhtä luja kuin aina ennenkin.
– Huomio kohdistuu Nato-kumppaneihimme ja sen varmistamiseen, että meillä on asianmukainen viesti heidän vakuuttamisestaan, yhteistoiminnasta ja sitoutumisestamme tälle alueelle, jota Venäjän tietyt toimet ovat merkittävästi hämmentäneet, Huntsman toteaa.
– Me emme ole lähdössä pois. Nato on yhä historian vahvin yhteisen turvallisuuden järjestö, ja me olemme iso osa sitä, hän sanoo.
USA:n kahden Välimerelle lähettämän tukialusryhmän vahvuuteen kuuluu yhteensä kymmenen sota-alusta, 130 lentokonetta ja yli 9 000 laivaston ja merijalkaväen sotilasta.

Venäjälle Syyria-jalansija vuoteen 2092?

Yhdysvaltain lähettämä signaali on noteerattu myös Venäjällä. The Moscow Times -sanomalehti käyttää uutisessaan käsitettä tykkivenediplomatia, jolla on tapana viitata ensimmäistä maailmansotaa edeltäneisiin suurvaltojen voimannäyttöihin.

Lehti muistuttaa länsimaiden syyttäneen Venäjää muun muassa Ukrainaan kohdistuvasta aggressiosta, sekaantumisesta Syyrian sisällissotaan, sotilasneuvonantajien lähettämisestä Venezuelaan ja yrityksistä vaikuttaa eri maissa järjestettyihin vaaleihin.
– Viime viikon lopulla Syyrian presidentti Bashar al-Assad tapasi korkeita venäläisvirkamiehiä Damaskoksessa. Raporttien mukaan osapuolet olisivat pian allekirjoittamassa sopimuksen, jolla Venäjän laivaston läsnäoloa Tartusin satamassa jatkettaisiin vuoteen 2092, lehti kertoo.

 
Tässä USA:n poliisin mallinäyte siitä, että ei amerikassa jäädä otteiden vauhdikkuudessa kakkoseksi venäläisille mellakoitsijoiden taltuttajille. Toki oleellinen ero maiden välillä tullee näkymään siinä, että tämä video johtanee amerikassa erotuksiin tai vähintään vakaviin varoituksiin.

Harvoin, jos koskaan, on nähnyt miehen heittävän naista maahan noin vauhdikkaasti. Edes showpainissa...
 
Läheisen jäänteet mullaksi ja vaikkapa kukkapenkin juurelle. Tämä voi olla kohta mahdollista Yhdysvalloissa Washingtonin osavaltiossa.

Osavaltion lainsäätäjät ovat jo hyväksyneet asiaa koskevan lain, ja se päätyy osavaltion kuvernöörin Jay Insleen pöydälle tiistaina.

Wbur-radioaseman mukaan(siirryt toiseen palveluun) kuvernöörin odotetaan allekirjoittavan lain. Jos hän todella allekirjoittaa sen, laki astuu voimaan 1. toukokuuta 2020.

Washingtonissa on jo valmiina yritys ihmisten kompostointia varten. Sen tavoitteena on olla kompostointihautauspalvelu, jonne vainaja tuodaan kompostoitavaksi.
 
Olipa homma löytää ampujan kuva... :cool:yksikään iso media ei julkaissut sitä, missään.


DeWayne Craddock

Murhasi keski-ikäisiä valkoihoisia naisia. Rasisti.
 
Talous
Yhdysvaltain ilmailuhallinto: Lentokieltoon asetettujen Boeing 737 Max -koneiden siivissä saattaa olla viallisia osia
Ongelma koskee myös Boeingin aiempaa 737 NG -mallia. Yhdysvaltain ilmailuhallinnon mukaan viallisia osia saattaa olla yli kolmessa sadassa lentokoneessa.
9388c1ec7b12424bb32672e27b9023b7.jpg

Lentokiellossa olevaia American Airlinesin Boeing 737 Max -koneita lentokentällä Oklahomassa toukokuun alussa. (KUVA: AMERICAN AIRLINES / REUTERS)

Roosa Welling HS
Julkaistu: 3.6. 8:33


YLI kolmessa sadassa lentokiellossa olevassa Boeing 737 Max -lentokoneessa ja sitä edeltävässä 737 NG -mallin koneessa saattaa olla väärin valmistettuja siiven osia, kertoi Yhdysvaltain ilmailuhallinto FAA sunnuntaina uutistoimisto Reutersin mukaan.

FAA:n mukaan jopa 148 Boeingin tavarantoimittajan valmistamaa etureunasolakkoa on viallisia. Ne olisi nopeasti korvattava uusilla, sillä osat saattavat rikkoutua ennenaikaisesti.

Etureunasolakko on lentokoneen siiven etureunassa oleva nostovoimaa lisäävä laite, joka liittyy koneen käyttäytymiseen sakkaustilanteessa. Sen rikkoutuminen ei FAA:n mukaan saisi lentokonetta putoamaan, mutta rikkinäinen osa voisi vaurioittaa konetta lennon aikana.

FAA on määrännyt, että kaikki vialliset osat on poistettava käytöstä kymmenen päivän sisällä, mutta koneilla saa kuitenkin edelleen lentää ennen osien poistamista.

MAAILMAN suurin lentokoneenvalmistaja Boeing kertoi Reutersin mukaan, että se on tunnistanut kymmeniä tuhansia lentokoneita, joissa viallisia osia saattaisi olla. Lentoyhtiöiden on määrä tarkastaa koneitaan, Boeing ilmoitti.

Tietyllä sarjanumerolla varustetuista etureunasolakoista on löytynyt Boeingin mukaan ”mahdollisia epävarmuuksia”. Ne korvataan uusilla ennen koneiden käyttöönottoa.

Yhtiön mukaan sen tietoon ei kuitenkaan ole toistaiseksi tullut ongelmia, joita nämä osat olisivat käytön aikana aiheuttaneet.

VUONNA 2017 käyttöön tullut 737 Max -konetyyppi pantiin lentokieltoon maaliskuussa sen jälkeen, kun sille oli sattunut lyhyessä ajassa kaksi tuhoisaa lentoturmaa, toinen Indonesiassa ja toinen Etiopiassa.

Syyksi on epäilty automaattisen sakkauksenestojärjestelmän vikaa. Onnettomuuksissa kuoli yhteensä 346 ihmistä.

FAA:n johtaja Daniel Elwell antoi ymmärtää toukokuun loppupuolella pidetyssä tiedotustilaisuudessa, että Boeing 737 Max -lentokoneen lentokielto voi kestää pitkälle syksyyn tai jopa pidempään.

Boeing kertoi Reutersin mukaan huhtikuussa, että lento-onnettomuudet ovat maksaneet sille ainakin miljardi dollaria. Boeingin osakkeiden arvo onkin tippunut lähes 20 prosenttia Etiopian maaliskuisen onnettomuuden jälkeen.
 

Ei mennyt hyppy ihan putkeen. Toki jos konetta ei voi kunnolla ohjata, mutta silti se että kone jää jatkamaan lentoaan eikä pilotti ole ohjannut sitä törmäämään hallitusti maahan.... Vai onkohan automattitrimmi jäänyt päälle kone jatkaa hienosti kaartoaan...
 
Maatalouden hiljaiset uutiset:
Näinköhän hinnannousua tulossa ja sen seurauksena levottomuuksia alemman tulotason maissa?
 

Ei mennyt hyppy ihan putkeen. Toki jos konetta ei voi kunnolla ohjata, mutta silti se että kone jää jatkamaan lentoaan eikä pilotti ole ohjannut sitä törmäämään hallitusti maahan.... Vai onkohan automattitrimmi jäänyt päälle kone jatkaa hienosti kaartoaan...
Olin valon heijastumisesta lukevinani että korkeusperäsimet olisivat liikkuneet lentäjän hyppäämisen jälkeenkin, joten täysin mahdollista että ohjausjärjestelmät olisivat pyrkineet vakauttamaan koneen lennon. Selvästihän tuossa oli yritetty ohjata syöksyä niin että kone törmäisi maahan heti hypyn jälkeen. Sinänsä tuo nokan nouseminen heti hypyn jälkeen on ihan odotettavaa, kun sieltä edestä poistuu aika iso massa lentäjän ja heittoistuimen muodossa. Sen takiahan meilläkin se yksi MiG lensi sen yksinlentonsa 90-luvulla vaikka hyppyhetkellä olikin trimmattu mahdollisimman nokkapainoiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Back
Top