Vaihtoehtoiset käyttöjärjestelmät

Asensin Chrome OS Flexin USB-tikulle. Boottaa tikulta, ja kokeiluvaihtoehtokin löytyy. Sain wifi-yhteydenkin toimimaan. Näyttää kivalta, eikä nopealla kokeilulla tullut vastaan mitään erityistä. Jatkan huomenna monologiani kokemuksieni jakamista🙃

Viimeksi muokattu:
Asensin Chrome OS Flexin USB-tikulle. Boottaa tikulta, ja kokeiluvaihtoehtokin löytyy. Sain wifi-yhteydenkin toimimaan. Näyttää kivalta, eikä nopealla kokeilulla tullut vastaan mitään erityistä. Jatkan huomenna monologiani kokemuksieni jakamista🙃
Pitäsköhän miunniin kokeilla, asentaa Linuxin rinnalle toiselle kovalevylle, olis vanha 17" kannettava tuossa yllyn päällä joutavana.

Mikäli vanhalla koneella ei ole mitään tärkeää, kannattaa tehdä kaikenlaisia kokeiluja. Jos siis on aikaa ja halua kokeilla eri käyttöjärjestelmiä.
Näin on, oon jo tuohon vanhaan läppäriin monenlaista Linuxia kokeillut, kerran oli joku joku Crome versio samaan aikaan.
Mie asentelen käyttikset eri kovalevyille, kun niitä sattuu olemaan kaksi asennettuna, käynnistyksen yhteydessä valitsen miltä kovalta käynistän.
Asennuksen ajaksi otan 5oisen kovin pois ettei oo sotkemassa, helposti on parin ruuvin taka.

Itseasiassa, aloitin aikoinaan tietokoneiden käytön Dos käyttiksellä, kaikkija Windows versioita oon käyttänyt/kokeillut, Linuxia ainakin 10 eri versiota, Cromekoneitakin oon testannut ja OS/2 Warp oli jonkin aikaa kans käytössä, tykkäsin kovasti, oli miun mieleen, pysty niitä dos sovelluksiakin sillä käyttämään. Aika vain ajo Warpin ohi.
Linux ja Windows serveritäkin oon jonkin verran tutkinut, kotona oli pieni verkko Windows serverin takana, muu väki ei oikein tykästynyt.

Back