Vakoilu suomessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YJT
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
"Olen Mikko Vapa, 45-vuotias Kajaanissa asuva neljän lajin Suomen mestari ja terveysteknologiayrittäjä. Koulutukseltani olen tietotekniikan filosofian maisteri Jyväskylän yliopistosta ja tällä hetkellä opiskelen myös ylempää ammattikorkeakoulututkintoa tietojärjestelmien kehittämisestä Tampereen ammattikorkeakoulussa. Olen myös armeijakoulutukseltani tiedustelu-upseeri ja RUKin priimus Lahden Urheilukoulusta. Sotilasarvoni on yliluutnantti. Olen myös julkaissut yli 10 tieteellistä artikkelia tietotekniikan alalta. Perheeseeni kuuluu kaksi omaa lasta, kihlattu Anne sekä Annen tytär Essi plus Luna-koira eli uusioperheen arki on tuttua. Vapaa-aika menee urheiluharrastuksen parissa sekä Suomen tunneleita kartoittaessa. Suunnistuksessa olen aika haka."

"Olen Mikko Vapa, 45-vuotias Kajaanissa asuva neljän lajin Suomen mestari ja terveysteknologiayrittäjä. Koulutukseltani olen tietotekniikan filosofian maisteri Jyväskylän yliopistosta ja tällä hetkellä opiskelen myös ylempää ammattikorkeakoulututkintoa tietojärjestelmien kehittämisestä Tampereen ammattikorkeakoulussa. Olen myös armeijakoulutukseltani tiedustelu-upseeri ja RUKin priimus Lahden Urheilukoulusta. Sotilasarvoni on yliluutnantti. Olen myös julkaissut yli 10 tieteellistä artikkelia tietotekniikan alalta. Perheeseeni kuuluu kaksi omaa lasta, kihlattu Anne sekä Annen tytär Essi plus Luna-koira eli uusioperheen arki on tuttua. Vapaa-aika menee urheiluharrastuksen parissa sekä Suomen tunneleita kartoittaessa. Suunnistuksessa olen aika haka."
Onko tämä tieto vai veikkaus?

"Yksi epäillyistä kertoo olevansa koulutukseltaan tiedustelu-upseeri. Nurmenniemi korostaa, ettei teon epäillä tapahtuneen viranomaistoiminnan yhteydessä."

Juttua on ilmeisesti täydennetty

"Iltalehden tietojen mukaan kaksi epäillyistä kuuluu kristallipuolueeseen. He olivat ehdokkaina kevään eduskuntavaaleissa, mutta kumpaakaan ei valittu. Kyseessä on pariskunta. Kolmas oli ehdolla Ano Turtiaisen Valta kuuluu kansalle -puolueesta."

Pikagooglauksella näyttää Mikon puoliso olleen myös kristallipuoleessa ehdolla, hänen sivustonsa referenssit puolestaan johdattaa Totuuden Etsijät youtube -kanavalle. sieltä löytyy jotain Tunnel Busters -teemaa. Tunnel Busters jaksossa myös kolmas henkilö, Vapa -niminen hänkin intron perusteella ja saman niminen henkilö näyttää olleen VKK listoilla ehdolla 2023.

Voi olla tietysti sattumaakin tämä kaikki.

Villi arvaukseni on, että nuo Pelle Hermannin perilliset eli Mikko ja Marko Vapa ovat käyneet kuvaamassa kameroilla/droneilla PV:n varikoilla tms. ja laittaneet kuva- ja karttamateriaalia someen tämän tunnelihömpötyksen myötä.

Tuosta edellisen viestin linkitetystä artikkelista:

Huippusuunnistajina Vapan veljekset ovat harjaantuneita ja nopeaälyisiä kartanlukijoita. Heillä on jatkuvasti kirkas tilannekuva maanalaisista taisteluista kaikkine yksityiskohtineen. Viholliskuvan hahmottomuus kuitenkin varjostaa koko suuroperaatiota. Vapatkaan eivät tunnu täysin tietävän, millainen vastustaja maan alla lymyää – ovatko rikollisjengin johtajat ihmisiä, ulkoavaruuden olentoja vai jotain muuta. Tutkijoiden parissa aiheesta vallitsee ratkeamaton erimielisyys.

Näiden "sankareiden" kanavalta löytyy myös linkki ilmeisesti itsensä kokoamaansa Suomen tunnelikarttaan. yllä olevalla Bätmänin videolla kertovat tarkastaneensa yli 4000 pistettä. Kartta on tehty googlemapsiin ja nyt jo kuollut.

1681463524004.png

Näiden "sankareiden" kanavalta löytyy myös linkki ilmeisesti itsensä kokoamaansa Suomen tunnelikarttaan. yllä olevalla Bätmänin videolla kertovat tarkastaneensa yli 4000 pistettä. Kartta on tehty googlemapsiin ja nyt jo kuollut.
Tämä yhteys Bätmäniin on mielenkiintoinen, lieneekö poijat johdateltu hybridiin normaalin hörhöilyllä tienaamisen lisäksi.

Juttua on ilmeisesti täydennetty

"Iltalehden tietojen mukaan kaksi epäillyistä kuuluu kristallipuolueeseen. He olivat ehdokkaina kevään eduskuntavaaleissa, mutta kumpaakaan ei valittu. Kyseessä on pariskunta. Kolmas oli ehdolla Ano Turtiaisen Valta kuuluu kansalle -puolueesta."
Ylen jutusta

käy myös ilmi että "tämä turvallisuusrikosepäily liittyy samaan harvinaiseen rikosepäilyyn, josta Yle kertoi aiemmin. Tuolloin julki tuli kaksi erillistä tapausta, joista yhden rikosnimikkeenä oli luvaton tiedustelutoiminta ja toisen turvallisuussalaisuuden paljastaminen."

Mitenköhän tämä voisi mennä oikeudellisesta näkökulmasta?

Porukka lyhyen silmäyksen perusteella näyttävät käyttäneen julkisia lähteitä ja omaa tiedustelua yleisillä paikoilla muodostaakseen aineistonsa. Onko rikos? Käsittääkseni yksittäiset julkiset tiedot erillisinä eivät ole laittomia, mutta julkisienkin tietojen yhdistely/jalostaminen kokonaisuudeksi saattaa muuttaa sen tiedustelutiedoksi, jolloin siitä tulee laitonta. Jotenkin tällainen muistijälki kumpuaa jostain syövereistä.

Jos kokonaisuuteen on sitten yhdistetty vielä laittomin keinoin saatua tietoa, esimerkiksi tunkeutumalla tai lennättämällä dronea kielletyillä aluilla tai tämän väitetyn tiedustelu-upseerikoulutuksen kautta saatua ei-julkisesti saatavilla olevaa tietoa, niin hommahan lienee aika selkeä. Tästä viitettä antaa @notareal linkaama Ylen linkki yllä.

Tämä yhteys Bätmäniin on mielenkiintoinen, lieneekö poijat johdateltu hybridiin normaalin hörhöilyllä tienaamisen lisäksi.
Sen verran voin asiaa valaista itseäni paljastamatta, että tällä kristallipolueen porukalla ja Bätmänillä on aika tiiviit välit. Ja mitä olen asiaa seurannut, niin tuossa porukassa osa henkilöistä on kuulunut kyseisen herran ns. "kannattajiin" jo yli kymmenen vuotta.

Viimeksi muokattu:
Ei voi kuin ihmetellä, miten periaatteessa fiksut ihmiset höyrähtävät aivan käsittämättömään hörhöilyyn. Ja tuokin RUK:n ja muutaman kerran kertaamassa käynyt Mikko Vapa ymmärtää tasan tarkkaan, mitä PV:n toimintaan tai Suomen puolustukseen liittyviä voi "julkaista", eli laittaa muiden nähtäville. Toisaalta, onhan Kristallipuolueessa aika tanakasti lääkäreitä, jotka nekin on fiksuja ihmisiä - noin periaatteessa.

Mielenkiintoista aikanaan nähdä, mikä on se turvallisuussalaisuus, jonka näiden epäillään paljastaneen. Varikon, puolustustarviketehtaan, tukikohdan, TUNNELIN tms. sijainnin paljastaminen tai kuvaaminen sellaiselta paikalta, mihin kuka tahansa pääsee, ei vielä ole. Hesari tai Hesarin kuvaajakaan ei aikanaan joutunut Viestikoekeskuksesta otetuista kuvista syytteeseen, jos jutun kuvituksena olisi käytetty dronekuvaa lentokieltoalueelta, niin sitten olisi epäilemättä joutunut.

Näkyy noiden henkilöllisyys joko olevan tiedossa tai vahvasti arvattuna em tunneliveljekset, esim

Ei voi kuin ihmetellä, miten periaatteessa fiksut ihmiset höyrähtävät aivan käsittämättömään hörhöilyyn. Ja tuokin RUK:n ja muutaman kerran kertaamassa käynyt Mikko Vapa ymmärtää tasan tarkkaan, mitä PV:n toimintaan tai Suomen puolustukseen liittyviä voi "julkaista", eli laittaa muiden nähtäville. Toisaalta, onhan Kristallipuolueessa aika tanakasti lääkäreitä, jotka nekin on fiksuja ihmisiä - noin periaatteessa.

Mielenkiintoista aikanaan nähdä, mikä on se turvallisuussalaisuus, jonka näiden epäillään paljastaneen. Varikon, puolustustarviketehtaan, tukikohdan, TUNNELIN tms. sijainnin paljastaminen tai kuvaaminen sellaiselta paikalta, mihin kuka tahansa pääsee, ei vielä ole. Hesari tai Hesarin kuvaajakaan ei aikanaan joutunut Viestikoekeskuksesta otetuista kuvista syytteeseen, jos jutun kuvituksena olisi käytetty dronekuvaa lentokieltoalueelta, niin sitten olisi epäilemättä joutunut.

Menettäneet järjen valon jo aikaa sitten. Nämähän bisneksenään mittaavat synnin määrää ihmisten verestä.

Back