Valko-Venäjä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aj77
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Todella mautonto sotkea jääkiekkojoukkue tähän, mikseivät laita sateenkaarilippuja kaikille sillä kansallisaate on pahasta ja ennenkaikkea kaikki kansat yhtykää.
Joku vielä vaihtaa saksanlipunkin...
Minusta ei yhtään mautonta tuo lipun poisto/vaihto kadulta.
Sitä en tosin pidä enää asiallisena jos Valko-Venäjän joukkuetta tai pelaajia syrjitään, sorretaan, kiusataan tms. Lipun poisto kadulta ei kohdistuu enemmän valtioon kuin joukkueeseen. Ja kun tietää lukapaskan kiinnostuksen kiekkoiluun, niin ihan sopivaa kiusantekoa.
 
Todella mautonto sotkea jääkiekkojoukkue tähän, mikseivät laita sateenkaarilippuja kaikille sillä kansallisaate on pahasta ja ennenkaikkea kaikki kansat yhtykää.
Joku vielä vaihtaa saksanlipunkin...
Valko-Venäjä pitää poistaa koko kisoista,,,
Tai, mahdollisesti niin että urheilijat saa jatkaa kisat loppuun, mutta pelaavat jäljellä olevat ottelunsa vanhan Valko-Venäjän lipun alla.
 
Mä olen niin saanut tarpeekseni siitä jauhamisesta että Suomi näyttää esimerkkiä siinä ja tässä asiassa. Siis meidän ei tarvitse näyttää muille yhtään mitään esimerkkiä missään asiassa.
Voidaan me joo liittyä jämäkkiin vastatoimiin muiden kanssa, mutta haluan ensin nähdä esim Saksan ja Ranskan mallisuorituksen siinä miten Valko-Venäjälle näytetään kaapin paikka.
Siitä vaan isot kärkeen esimerkkiä näyttämään
.
Suomi näyttää esimerkkiä niin monessa muussakin...vaikkapa ilmastopolitiikassa. Tässä lentokoneen kaappauksessa olisi paljon parempi kohde olla esimerkkinä.

Suomalaisten olisi syytä antaa tukensa Valko-Venäjän demokratialle (siis Lukashenkon vastustajille) jo pelkästään siksi että olemme myös Venäjän naapurina.
- Suomen kannanotto kohdistuisi sopivalla tavalla myös Lukashenkon liittolaiseen Putiniin.
- meidän tulee olla ensimmäisenä mukana kaikessa Venäjä Putinin sekä Lukashenkon rikollisten johtamien diktatuurin vastaisessa toiminnassa.
 
Puolet noista iskisi kansalaisia eikä hallintoa vastaan. EU maista tulisi myös mahdollisesti vahvojen verkkohyökkäysten kohde. Valko-Venäjä tai ihan yksittäiset kansalaiset voivat nurkkaan ajettuna tehdä kymmenien miljardien tappiot EU:lle tekemättä fyysisesti mitään. Kuka esimerkiksi haluaa lentää Eurooppaan jos lennonjohto ei toimi? Onneksi Suomi ei ole nyt Natossa niin ei tarvitse osallistua sotilaallisesti mahdolliseen Ukraina 2.0.

Vastatoimena tulee sulkea kaikki yhteydet Valko-Venäjän ja EU:n jäsenmaiden välillä (lennot, junat, ja äärimmäisen tarkka kontrollille myös rajaliikenteessä).
- mikään näistä toimista ei kohdistuisi juurikaan tavallista kansaa kohtaan ja jokainen ymmärtää toki syyn miksi tällaiseen on jouduttu.

Yhteydet palautetaan vasta kun Valko-Venäjällä on vapaissa vaaleissa valittu hallinto ja uudet johtajat.
 
Se on aika yks ja sama mitkä säännöt koneen sisällä pätee, jos ylilentomaan lennonjohto sotilaskoneen välityksellä ilmoittaa seuraavan pysähdyspaikan... asiasta voidaan sitten myöhemmin vääntää oikeudessa, mutta siinä tilanteessa siviilikone tottelee.
Sitä tosin mietin; mitä olisi tapahtunut jos Ryanairin kone olisi sen pari minuuttia vielä jatkanut suuntaansa ... siis aivan teoreettisena ajatuksena.
Tuskinpa Mig olisi aloittanut ammuskelemaan, ja olihan siellä ilmeisesti sisälläkin "omia" henkilöitä (meinasin toksisesti mennä kirjoittamaan 'miehiä' .. ). Joten kone olisi saapunut Liettuan ilmatilaan ja hävittäjä joutunut poistumaan - tuskin se nyt sentään hyökkää Nato-maan ilmatilaan ahdistelemaan EU:n Shengen-alueen sisälentoa, joka on reitillään ja laskeutumassa.
Ja kuinka pitkään oli konetta ahdisteltu, ennenkuin se - ehkä lopulta - päätyi muuttamaan kurssiaan;
Oliko kone ollut yhteydessä lentoyhtiöön, oliko se lähettänyt hätäviestin (siihenhän kyllä olisi aihetta - pommiuhka ja hävittäjä ahdistamassa);
Jos oli (miksi ei olisi ollut ?), oliko jotain prosesseja käynnissä sinä aikana kun kone lensi vielä reitillään kohti Vilnaa.. oliko Nato hävittäjät hälytetty, oliko Ryanair tai muu taho ollut yhteydessä V-V:n viranomaisiin, entä Hamasiin (jos V-V on ilmoittanut epäilevänsä että Hamas on laittanut eurooppalaiseen matkustajakoneeseen pommin ... luulisi sen kiinnostavan myös Hamasia);
Tiesikö miehistö/lentoyhtiö siitä, että koneessa oli ihmisiä, jotka joutuvat välittömään hengenvaaraan, jos Minskiin laskeudutaan;
- Onko se asia jolla on tai olisi pitänyt olla merkitystä .. ja oliko sillä;
Mikä oli arvio uhkan todellisuudesta - julkisuudessa olevan tiedottamisen perusteella - ja koneen liikehdinnän - näyttäisi siltä, että koneen henkilökunta ei olisi uskonut V-V:n lennonjohdon tai koneessa olleiden henkilöiden ilmoitukseen pommiuhkasta;
Mitä sanktioita koneen kapteeni ja lentoyhtiö saavat, jos jättävät toimimatta sen valtion viranomaisten määräysten mukaan, jonka ilmatilassa lentävät;
Syyt jotka puoltavat lentämistä suoraan ja laskeutumista Vilnaanhan ovat melkolailla kiistattomat, siinäkin tapauksessa että pommiuhka olisi ollut todellinen.
 
Miten niin? Maajoukkueet ovat aina olleet propagandan väline ryssille.
Mitähän propagandaa maajoukkue tekee hallitukselle, Meinaatko että meidän joukkue jotenkin edustaa samarinin hallitusta. Jos näin niin jätän kyllä kaikki kv kisat väliin kunnes hallitus vaihtuu. Se voi ulkopuolisesta näyttää että Putin on nosteessa jos Venäjän joukkue menestyy mutta todellisuudessa se on enemmän ns. hyvä me aate joka siitä tulee eikä välttämättä nosta hallituksen pisteitä lainkaan. Toki vasemmistolle hyvä me kansallisaate on pahasta, niin Venäjällä kuin Suomessakin. Mistä muuten tiedetään että valkovenäläiset haluavat vaihtaa lippunsa?
 
Sitä tosin mietin; mitä olisi tapahtunut jos Ryanairin kone olisi sen pari minuuttia vielä jatkanut suuntaansa ... siis aivan teoreettisena ajatuksena.
Tuskinpa Mig olisi aloittanut ammuskelemaan, ja olihan siellä ilmeisesti sisälläkin "omia" henkilöitä (meinasin toksisesti mennä kirjoittamaan 'miehiä' .. ). Joten kone olisi saapunut Liettuan ilmatilaan ja hävittäjä joutunut poistumaan - tuskin se nyt sentään hyökkää Nato-maan ilmatilaan ahdistelemaan EU:n Shengen-alueen sisälentoa, joka on reitillään ja laskeutumassa.
Ja kuinka pitkään oli konetta ahdisteltu, ennenkuin se - ehkä lopulta - päätyi muuttamaan kurssiaan;
Oliko kone ollut yhteydessä lentoyhtiöön, oliko se lähettänyt hätäviestin (siihenhän kyllä olisi aihetta - pommiuhka ja hävittäjä ahdistamassa);
Jos oli (miksi ei olisi ollut ?), oliko jotain prosesseja käynnissä sinä aikana kun kone lensi vielä reitillään kohti Vilnaa.. oliko Nato hävittäjät hälytetty, oliko Ryanair tai muu taho ollut yhteydessä V-V:n viranomaisiin, entä Hamasiin (jos V-V on ilmoittanut epäilevänsä että Hamas on laittanut eurooppalaiseen matkustajakoneeseen pommin ... luulisi sen kiinnostavan myös Hamasia);
Tiesikö miehistö/lentoyhtiö siitä, että koneessa oli ihmisiä, jotka joutuvat välittömään hengenvaaraan, jos Minskiin laskeudutaan;
- Onko se asia jolla on tai olisi pitänyt olla merkitystä .. ja oliko sillä;
Mikä oli arvio uhkan todellisuudesta - julkisuudessa olevan tiedottamisen perusteella - ja koneen liikehdinnän - näyttäisi siltä, että koneen henkilökunta ei olisi uskonut V-V:n lennonjohdon tai koneessa olleiden henkilöiden ilmoitukseen pommiuhkasta;
Mitä sanktioita koneen kapteeni ja lentoyhtiö saavat, jos jättävät toimimatta sen valtion viranomaisten määräysten mukaan, jonka ilmatilassa lentävät;
Syyt jotka puoltavat lentämistä suoraan ja laskeutumista Vilnaanhan ovat melkolailla kiistattomat, siinäkin tapauksessa että pommiuhka olisi ollut todellinen.
Mietippä 911, ei ole lentokapteenin tehtävä miettiä politiikkaa tai laillisuusnäkökohtia. Ei hän voi edes tietää kaikkia taustalla olevia tekijöitä. On muitten viranomaisten (ICAO) tehtävä miettiä voiko jonnekin ilmatilaan lentää ja jos voi silloin noudatetaan ko lennonjohdon määräyksiä jos se suinkin on mahdollista. Tässä tapauksessa kapteeni toimi täysin oikein. Syyllinen on yksiselitteisesti Valko-Venäjän hallinto.

Edith. Poliittisten intohimojen hälventämiseksi tämä koneen kapteenin toiminnan miettiminen k annattaakin ajatella tapahtuneeksi esim jossain lähi-idässä (Saudi-Arabia, Jordania) ja kone menossa Israelin suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
No kait tämä johtaa siihen, että ainakin osa lentoyhtiöistä tekee lennoille omat uhka analyysit ja ohjeet lentäjille miten toimitaan tilanteessa. Käsittääkseni lentokone oli minuutin päässä rajasta? Ja Vilna se lähin kenttä?

Kyllä tässä pitää vastauksen VV toiminnalle olla riittävän kova, että tuntuu. Ollaan kuitenkin olevinamme Eurooppaa eikä Lähi-Itää missä mitä vain voi sattua. Kaikki liikenne jäihin Valko-Venäjälle, kaikki diplomaattiset suhteet jäihin, VV pois kaikista urheilukisoista ja kaikki tehtävissä oleva taloudellinen pakottaminen peliin.

Tosin EU ei oikein vakuuta ja eiköhän taas kerran kaikki lässähdä alkumetelin jälkeen.
 
Kaveria ei jätetä :ROFLMAO:

Riian pormestari Stakis julkaisi tiistaina Twitterissä kirjeen, jonka hän oli saanut IIHF:n puheenjohtajalta Faselilta.

Kirjeessä Fasel pyytää, että IIHF:n ja jääkiekon MM-kisojen liput poistetaan alueelta, jossa Valko-Venäjän lippu on vaihdettu puna-valkoiseen. Tai vaihtoehtoisesti Fasel ehdottaa, että Valko-Venäjän lippu voidaan vaihtaa takaisin.


belarus-lukashenko-fasel-eishockey.jpg
 
Ehdotan, että vaaditte Finnairia lopettamaan kaikki lennot Valko-Venäjän ilmatilassa siksi kunnes ovat vapauttaneet kaappaamastaan lentokoneesta laittomasti vangitsemansa poliitikon. Ja jos ei Finnairille halua laittaa vaatimusta, niin sitten Suomen Valtiolle joka on iso omistaja Finnairissa.
Itse olen näin jo tehnyt ja viestini on noteerattu Finnairin johdossa. Enemmän painetta - enemmän vaikutusta.
Finnair keskeytti toistaiseksi lennot Valko-Venäjän ilmatilassa.
 
Suomi näyttää esimerkkiä niin monessa muussakin...vaikkapa ilmastopolitiikassa. Tässä lentokoneen kaappauksessa olisi paljon parempi kohde olla esimerkkinä.

Suomalaisten olisi syytä antaa tukensa Valko-Venäjän demokratialle (siis Lukashenkon vastustajille) jo pelkästään siksi että olemme myös Venäjän naapurina.
- Suomen kannanotto kohdistuisi sopivalla tavalla myös Lukashenkon liittolaiseen Putiniin.
- meidän tulee olla ensimmäisenä mukana kaikessa Venäjä Putinin sekä Lukashenkon rikollisten johtamien diktatuurin vastaisessa toiminnassa.
Tämä olisi ehdottomasti viisainta mitä voisimme tehdä! Täysi ralli päälle pojat!!
Voisimme lisäksi aseistaa ja tukea taloudellisesti kaikkia putlerin vastaisia eli Demokraattisia voimia kuten iSlamilaisia separatistiliikeitä ja romuttaa putlerin talouden sanomalla irti kaikki sopparit ja sulkemalla raja! Perkele ajettas amerikan-spyker poikittain puomille ja lähetettäs perään vielä 50 cal terveisiä perseestä maasta poistuville ryssille!!111 Tykistöiskuja? Tuskin maltan oottaa että päästään läpinäkyvillä f35 suihkareilla pommittaan kaikenlaisia kohteita ryssissä!

:facepalm:
 
Suomi näyttää esimerkkiä niin monessa muussakin...vaikkapa ilmastopolitiikassa.
SiinäKIN asiassa ollaan menty täysin perssiilleen.
Kuten sanoin, en odota esimerkillistä edessä menemistä missään asiassa meidän johtajilta. Siitä ei koidu mitään muuta kuin haitta ja extra jumppaa meille kaikille täällä.

Tai okei .... Salen vetämä "rauhantekijän" rooli on hyvä olla keulilla.
.
 
Tämän Ryanairin pilotin jälkiviisas arvostelu on mielestäni turhaa. Pilotin vastuulla on ensisijaisesti koneen matkustajien ja henkilökunnan turvallisuus. Pilotilla ei varmasti ollut tilanteessa, jossa ratkaisuihin on aikaa korkeintaan minuutteja, käytössä kaikkea nyt käytettävissä olevaa tietoa päätöksentekohetkellä.

Pilotti toimi ohjeiden ja yleisten käytäntöjen mukaan, ei ole hänen tehtävänsä alkaa tekemään omia ratkaisuja tilanteessa, jossa hävittäjäkoneet ja mahdollisesti lennonjohto signaloivat uhkatilannetta ja kehottavat toimimaan kansainvälisten sääntöjen mukaisella tavalla. Ei ole pilotin tehtävä arvioida tilanteessa onko lennonjohdon ja hävittäjien viestimä uhkatilanne keksitty vai todellinen.

Pahimmillaan virhearvio ohjeiden noudattamatta jättämisestä olisi voinut olla koneen tuhoutuminen, todennäköisimmin V-V ei olisi sanonut yrittäneensä pakottaa koneen alas tehdäkseen ihmisoikeusrikkomuksen vaan pitänyt kiinni peitetarinasta ja pilotin omapäinen toiminta olisi johtanut pilotin uran menettämiseen ja vakaviin rikossyytteisiin. Ehkä jossain skenaariossa V-V juoni olisikin selvinnyt ja tästä pilotista olisi tullut sankari.
 
Tämän Ryanairin pilotin jälkiviisas arvostelu on mielestäni turhaa. Pilotin vastuulla on ensisijaisesti koneen matkustajien ja henkilökunnan turvallisuus. Pilotilla ei varmasti ollut tilanteessa, jossa ratkaisuihin on aikaa korkeintaan minuutteja, käytössä kaikkea nyt käytettävissä olevaa tietoa päätöksentekohetkellä.

Pilotti toimi ohjeiden ja yleisten käytäntöjen mukaan, ei ole hänen tehtävänsä alkaa tekemään omia ratkaisuja tilanteessa, jossa hävittäjäkoneet ja mahdollisesti lennonjohto signaloivat uhkatilannetta ja kehottavat toimimaan kansainvälisten sääntöjen mukaisella tavalla. Ei ole pilotin tehtävä arvioida tilanteessa onko lennonjohdon ja hävittäjien viestimä uhkatilanne keksitty vai todellinen.

Pahimmillaan virhearvio ohjeiden noudattamatta jättämisestä olisi voinut olla koneen tuhoutuminen, todennäköisimmin V-V ei olisi sanonut yrittäneensä pakottaa koneen alas tehdäkseen ihmisoikeusrikkomuksen vaan pitänyt kiinni peitetarinasta ja pilotin omapäinen toiminta olisi johtanut pilotin uran menettämiseen ja vakaviin rikossyytteisiin. Ehkä jossain skenaariossa V-V juoni olisikin selvinnyt ja tästä pilotista olisi tullut sankari.
Ei se taida ilmassa mennä niin että minulla on oikeus ja ette te mulle voi mitään. Jos sana ei kuulu tai se ei muuten tehoa niin seuraavaksi olisi aika äkkiä tarjottu valojuovaa nokan eteen niin että asiat ei jää epäselväksi mitä halutaan. Eli kippari toimi oikein eikä tuossa ole muuta tehtävissä kuin totella ohjeita. Jos ei sitten halua tulla ammutuksi alas.
 
Tämän Ryanairin pilotin jälkiviisas arvostelu on mielestäni turhaa. Pilotin vastuulla on ensisijaisesti koneen matkustajien ja henkilökunnan turvallisuus. Pilotilla ei varmasti ollut tilanteessa, jossa ratkaisuihin on aikaa korkeintaan minuutteja, käytössä kaikkea nyt käytettävissä olevaa tietoa päätöksentekohetkellä.

Pilotti toimi ohjeiden ja yleisten käytäntöjen mukaan, ei ole hänen tehtävänsä alkaa tekemään omia ratkaisuja tilanteessa, jossa hävittäjäkoneet ja mahdollisesti lennonjohto signaloivat uhkatilannetta ja kehottavat toimimaan kansainvälisten sääntöjen mukaisella tavalla. Ei ole pilotin tehtävä arvioida tilanteessa onko lennonjohdon ja hävittäjien viestimä uhkatilanne keksitty vai todellinen.

Pahimmillaan virhearvio ohjeiden noudattamatta jättämisestä olisi voinut olla koneen tuhoutuminen, todennäköisimmin V-V ei olisi sanonut yrittäneensä pakottaa koneen alas tehdäkseen ihmisoikeusrikkomuksen vaan pitänyt kiinni peitetarinasta ja pilotin omapäinen toiminta olisi johtanut pilotin uran menettämiseen ja vakaviin rikossyytteisiin. Ehkä jossain skenaariossa V-V juoni olisikin selvinnyt ja tästä pilotista olisi tullut sankari.
Jep. Aina kun arvostellaan jotakin tehtyä ratkaisua, niin pitää osata ottaa huomioon olosuhteet ja käytettävissä oleva tieto ratkaisun tekohetkellä.

Silti voidaan jälkikäteen pohtia, että olisiko jokin muu ratkaisu ollut parempi kaikella sillä tiedolla joka arviontihetkellä on saatavilla. Kriittinen tarkastelu auttaa kehittämään parempia toimintamalleja ja ohjeita seuraavaan kertaan, vaikka ei olisikaan tarvetta ja tarkoitusta moittia tehtyä ratkaisua. Usein tehty ratkaisu osoittautuu huonoksi, vaikka se olisikin ollut parhaalta vaikuttava ratkaisu ratkaisuhetkellä vallinneiden olosuhteiden ja käytettävissä olevan tiedon perusteella. Tällaisessa tilanteessa ei ole kysymys ratkaisun tekijän moittimisesta, vaan siitä, että voidaanko tavalla tai toisella varautua seuraavaan vastaavaan tilanteeseen.
 
Eipähän tuohon joo matkustajakoneen pilotille jäänyt paljoa vaihtoehtoja. Ja vaikka olisi härkäpäisesti yrittänyt "karkuun", niin olisiko kohta joutunut lentämään, vaikka ns. sokeana, tai jotain muuta vastaavaa, vaikka ei olisi suoraan ilmasta alas ammuttukkaan.
 
No nyt tuli MTV:n uutisissa tieto että EU on kieltänyt Valko-Venäjän lentoyhtiöiden lennot alueellaan.

Aika räväkkä on veto.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top