Valmistautuuko Venäjä suursotaan?

Puhumattakaan siitä, että Venäjä/Neuvostoliitto lahtasi ja kidutti ihmisiä kuoliaaksi vielä natsejakin enemmän. Asia jota sietäisi käydä läpi kansainvälisesti siinä kuin on käyty natsienkin hirmutekoja.
Onhan tuota aika lailla käsiteltykin, kansainvälisesti. EU:ssakin muistopäivä kommunismin ja natsismin uhreille. Kun vielä käsittelisivät tätä Venäjälläkin. En pidättele hengitystäni.
 
Putin pyrkii luomaan stressiä, tulkintojen ja tavoitteiden epävarmuutta, säädeltävissä olevaa vastakkainasettelua ja konfliktin tms. pelkoa lännessä ja kansallismielisyyttä idässä.

Ei Putin heittele tuommoisia siksi että uskoisi omaa puhettaan vaan siksi että tavoittelee tai suunnittelee jotain, mikä voi olla askeleen lähempänä tuommoisen mölinän jälkeen.

Tuommoisella voi olla monta tarkoitusta.
Saattaa myös olla, että Putinilla on todellisuudentaju heikentynyt. Ollut vallassa liian kauan, nuoruudessaan altistunut kommunistipropagandalle, alaiset suodattavat Putinille kerrottuja asioita, jne niin on omanlaisensa kuplan sisällä.

Itsepetos on mille tahansa valtiolle haitallista etenkin pitemmällä aikavälillä. Kehitys on kovin huolestuttavaa, kun ovat kuitenkin naapurivaltio.
 
Putinin lausunnot kertovat että duginilainen geopolitiikka ja historian tulkinta on nyt avoimesti Venäjän virallinen linja.

Itse uskon että Putin tarjosi Kalingradia jo Merkelille kun tämä pelästyi Krimin miehityksen aikaan jotain Putinin ehdottamaa.

Kuten huomaamme paljon on jo saatu aikaan Saksan ja Ranskan lobbaamisessa.
Juuri tämän konkreettisen uhan johdosta Puola ja Baltian maat suuntautuvat Yhdysvaltoihin ja Britanniaan, kuten meidänkin pitäisi.

The book states that "the maximum task [of the future] is the 'Finlandization' of all of Europe".[9]
In Europe:

  • Germany should be offered the de facto political dominance over most Protestant and Catholic states located within Central and Eastern Europe. Kaliningrad oblast could be given back to Germany. The book uses the term "Moscow–Berlin axis".[9]
  • France should be encouraged to form a "Franco-German bloc" with Germany. Both countries have a "firm anti-Atlanticist tradition".[9]
  • The United Kingdom should be cut off from Europe.[9]
  • Finland should be absorbed into Russia. Southern Finland will be combined with the Republic of Karelia and northern Finland will be "donated to Murmansk Oblast".[9]
  • Estonia should be given to Germany's sphere of influence.[9]
  • Latvia and Lithuania should be given a "special status" in the Eurasian–Russian sphere.[9]
  • Poland should be granted a "special status" in the Eurasian sphere.[9]
  • Romania, Macedonia, "Serbian Bosnia" and Greece – "Orthodox collectivist East" – will unite with "Moscow the Third Rome" and reject the "rational-individualistic West".[9]
  • Ukraine should be annexed by Russia because "Ukraine as a state has no geopolitical meaning, no particular cultural import or universal significance, no geographic uniqueness, no ethnic exclusiveness, its certain territorial ambitions represents an enormous danger for all of Eurasia and, without resolving the Ukrainian problem, it is in general senseless to speak about continental politics". Ukraine should not be allowed to remain independent, unless it is cordon sanitaire, which would be inadmissible.[9]

 
Viimeksi muokattu:
Mitä nyt vähän niiden evakkojen päälle syljettiin, ryssiteltiin ja käskettiin menemään takaisin koteihinsa.
Ja vanhimmat evakot olivat itse sylkeneet, laukkuryssitelleet ja käskeneet itäkarjalaisia menemään takaisin koteihinsa (ennen rajan sulkeutumista itään).

Siis vähemmistö oli näin tehnyt, ihan kuten pieni vähemmistö hämäläisistä oli sylkenyt siirtokarjalaisten päälle, joten eipäs nyt liioitella.

Toinen kulma on tietysti se, että tottahan maiden pakkopaloittelu siirtoväestölle nakerti omistajaa. Eikä hämäläisten pelot 'karjalaisinvaasiosta' jälkiviisautena aivan tuulesta temmattuja olleet: monet Hämeen kaupungit, kuten vaikkapa Lahti ovat muuttuneet suorastaan Uusiksi Viipureiksi.
 
Itse uskon että Putin tarjosi Kalingradia jo Merkelille kun tämä pelästyi Krimin miehityksen aikaan jotain Putinin ehdottamaa.

Itse olen ymmärtänyt asian niin, että Putin olisi teeskennellyt hulluutta sekä Ukrainan että useiden länsimaiden suuntaan ja uhannut käyttää ydinaseita "jos yksikään venäläinen sotilas kuolee".

Tämä olisi ollut se keino, jolla Venäjä varmisti, että muutama tunnukseton solttu yhdessä pienen venäläisaktivistiporukan kanssa pystyi pitämään kokonaisia varuskuntia panttivankina.

Tolle väitteelle on useita lähteitä, mutta muistan niistä vain yhden enkä ole siitäkään ihan varma muistanko oikein vai väärin: dr Phillip Karber.
 
Itse olen ymmärtänyt asian niin, että Putin olisi teeskennellyt hulluutta sekä Ukrainan että useiden länsimaiden suuntaan ja uhannut käyttää ydinaseita "jos yksikään venäläinen sotilas kuolee".

Tämä olisi ollut se keino, jolla Venäjä varmisti, että muutama tunnukseton solttu yhdessä pienen venäläisaktivistiporukan kanssa pystyi pitämään kokonaisia varuskuntia panttivankina.

Tolle väitteelle on useita lähteitä, mutta muistan niistä vain yhden enkä ole siitäkään ihan varma muistanko oikein vai väärin: dr Phillip Karber.

Liekö samaan asiayhteyteen liittynyt, kun Merkel ukrainan kriisin ollessa ajakohtainen sanoi että Putin on menettänyt todellisuuden tajunsa.
 
Itse olen ymmärtänyt asian niin, että Putin olisi teeskennellyt hulluutta sekä Ukrainan että useiden länsimaiden suuntaan ja uhannut käyttää ydinaseita "jos yksikään venäläinen sotilas kuolee".

Tämä olisi ollut se keino, jolla Venäjä varmisti, että muutama tunnukseton solttu yhdessä pienen venäläisaktivistiporukan kanssa pystyi pitämään kokonaisia varuskuntia panttivankina.

Tolle väitteelle on useita lähteitä, mutta muistan niistä vain yhden enkä ole siitäkään ihan varma muistanko oikein vai väärin: dr Phillip Karber.

No mites Suomen päättäjät tuollaiseen uhkaukseen suhtautuu, jos Suomeen yht`äkkiä ilmestyy tunnuksettomia sotilaita ja ottavat haltuunsa pienen palan Suomea?
 
No mites Suomen päättäjät tuollaiseen uhkaukseen suhtautuu, jos Suomeen yht`äkkiä ilmestyy tunnuksettomia sotilaita ja ottavat haltuunsa pienen palan Suomea?

Puolustavat koko Suomea tietenkin.

Ei hyökkäyksen kohteeksi joutunut voi ottaa sitä asennetta, että jos hyökkääjä uhkailee niin pitää alistua.

Jos Venäjä ensin hyökkää jonnekin ja sen jälkeen ydinpommittaa kyseistä maata, niin se ajaa itsensä todella rajuun ahdinkoon.
 
Itse olen ymmärtänyt asian niin, että Putin olisi teeskennellyt hulluutta sekä Ukrainan että useiden länsimaiden suuntaan ja uhannut käyttää ydinaseita "jos yksikään venäläinen sotilas kuolee".

Tämä olisi ollut se keino, jolla Venäjä varmisti, että muutama tunnukseton solttu yhdessä pienen venäläisaktivistiporukan kanssa pystyi pitämään kokonaisia varuskuntia panttivankina.

Tolle väitteelle on useita lähteitä, mutta muistan niistä vain yhden enkä ole siitäkään ihan varma muistanko oikein vai väärin: dr Phillip Karber.


inform-napalm.org'issa oli helmikuun alussa 2015 juttua tuosta. Mulla on sivu tallessa, verkosta sitä ei ainakaan heti löytynyt enää. Onkohan archive.org'issa?
 
Puolustavat koko Suomea tietenkin.

Ei hyökkäyksen kohteeksi joutunut voi ottaa sitä asennetta, että jos hyökkääjä uhkailee niin pitää alistua.

Jos Venäjä ensin hyökkää jonnekin ja sen jälkeen ydinpommittaa kyseistä maata, niin se ajaa itsensä todella rajuun ahdinkoon.

Näin tietenkin pitäisi toimia ja onneksi nyt sentään on ylipäällikkö joka ehkä jopa antaa puolustusvoimien näin tehdä, hallitukseen ei paljon luottoa löydy.
Siinä yksi syy miksi tämä hallitus on vaarallinen, sen aikana voi tapahtua juuri kovaa testausta ja ehkä jotain konkreettistakin.
 
Soittavat Berliiniin ja Pariisiin josta käsketään olla provosoimatta.
Berliinissä luvataan että saatte omanna pois hetken päästä korkojen kera. Nyt pitää malttaa vain odottaa.


suursuomi_isokartta.jpg

Saksa on ainut maa joka on aina suomea auttanut. Niin sodassa kuin 90luvun lamassa.

Muut on lyönyt tikkaria selkään.




Edit:Lainauksia sekaisin.
 
Näin tietenkin pitäisi toimia ja onneksi nyt sentään on ylipäällikkö joka ehkä jopa antaa puolustusvoimien näin tehdä, hallitukseen ei paljon luottoa löydy.
Siinä yksi syy miksi tämä hallitus on vaarallinen, sen aikana voi tapahtua juuri kovaa testausta ja ehkä jotain konkreettistakin.
No Duginin kirjoissa Suomesta suunniteltiin eräänlaista reservaattia epähalutuille ihmisille.
Nykyhallituksella ei tarvitse kuin marssittaa porukka junaan ja Suomen puolelle.
Paljon halvempaa kuin vankileirit.

Sinänsä tämä ei poikkeaisi juuri ruotsalaisten toimista.
 
Putinin lausunnot kertovat että duginilainen geopolitiikka ja historian tulkinta on nyt avoimesti Venäjän virallinen linja.

Itse uskon että Putin tarjosi Kalingradia jo Merkelille kun tämä pelästyi Krimin miehityksen aikaan jotain Putinin ehdottamaa.

Kuten huomaamme paljon on jo saatu aikaan Saksan ja Ranskan lobbaamisessa.
Juuri tämän konkreettisen uhan johdosta Puola ja Baltian maat suuntautuvat Yhdysvaltoihin ja Britanniaan, kuten meidänkin pitäisi.

Duginin kirjoitukset on hyvä pitää mielessä, mutta ei niitä kannata profetioina pitää.

Ihan mielenkiinnosta, miksi näet että Yhdysvallat tai Iso-Britannia ovat parempia liittolaisia kuin Saksa ja Ranska?
 
Viimeksi muokattu:
Duginin kirjoitukset on hyvä pitää mielessä, mutta ei niitä kannata profetioina pitää.

Ihan mielenkiinnosta, miksi näet että Yhdysvallat tai Iso-Britannia ovat parempia liittolaisia kuin Saksa ja Ranska?

Koska Venäjä on itse nimennyt ne vihollisikseen toisin kuin Saksan ja Ranskan joiden kanssa se pyrkii luomaan duginin kuvaileman mannermaisen järjestelmän.
Siinä järjestelmässä Suomen rooli on parhaassa tapauksessa autonominen alue ja pahimmillaan raja-alue provinssi.
Yhdysvallat ja Britannia ovat johdonmukaisesti olleet sitoutuneet toimimaan tätä kehitystä vastaan.
Britannia on tehnyt monia avauksia pohjoismaihin ja baltiaan eri politiikan alueilla.
Yhdysvallat erityisesti on puolestaan panostanut Saksaa ja Ranskaa aina Mistral kaupoista Baltiaan sijoitettaviin joukkoihin ja nyt Nord Streamin suhteen.
 
Puolustavat koko Suomea tietenkin.

Ei hyökkäyksen kohteeksi joutunut voi ottaa sitä asennetta, että jos hyökkääjä uhkailee niin pitää alistua.

Jos Venäjä ensin hyökkää jonnekin ja sen jälkeen ydinpommittaa kyseistä maata, niin se ajaa itsensä todella rajuun ahdinkoon.

Ei puolusta, koska eivät tiedä missä, kuka ja keitä hyökkääjät on. Hypridisodat eivät mene näin. Olettaisin että esim. suomessa asuvat venäläiset (=suomen kansalaiset) yhdessä perussuomalaisten ääriryhmittymien kanssa järjestävät esim. vallankumouksen ja venäjä tulee apuun. Todnäk. järjestettävä tilanne olisi paljon monimutkaisempi vs. ukraina jos teorialla leikitään. Ei tässä enään mitään poteroita kaivella, ne ajat ovat jo historiaa.
 
Ei puolusta, koska eivät tiedä missä, kuka ja keitä hyökkääjät on. Hypridisodat eivät mene näin. Olettaisin että esim. suomessa asuvat venäläiset (=suomen kansalaiset) yhdessä perussuomalaisten ääriryhmittymien kanssa järjestävät esim. vallankumouksen ja venäjä tulee apuun. Todnäk. järjestettävä tilanne olisi paljon monimutkaisempi vs. ukraina jos teorialla leikitään. Ei tässä enään mitään poteroita kaivella, ne ajat ovat jo historiaa.
Vai persut, salli mun nauraa, avaa silmäs vassaripolitiikka ajaa ihan putlerin kärryillä
 
Ei puolusta, koska eivät tiedä missä, kuka ja keitä hyökkääjät on. Hypridisodat eivät mene näin. Olettaisin että esim. suomessa asuvat venäläiset (=suomen kansalaiset) yhdessä perussuomalaisten ääriryhmittymien kanssa järjestävät esim. vallankumouksen ja venäjä tulee apuun. Todnäk. järjestettävä tilanne olisi paljon monimutkaisempi vs. ukraina jos teorialla leikitään. Ei tässä enään mitään poteroita kaivella, ne ajat ovat jo historiaa.

giphy.gif
 
Back
Top