Lännessä on mm tiedotusvälineet, jotka omistavat venäläiset oligarhit. En yhtään epäilee että tilausjuttuja kirjoitetaan Suomessakin. Itse kevällä peruin HS tilauksen, jonka tuli yli kaksikymmentä vuotta kotiini, sitä syystä kun Ukrainan tapahtumia käsiteltiin liian varoivaisesti ja jopa puoluellisesti.
Minua askaruttanut myös miten Timchenko, tuo Putinin paras kaveri, kaikessa hiljaisuudessa sai Suomen kansalaisuuden Tarja Halosen hallituksella. Hänesta kukaan ei tiennyt pitkään mitään Suomessa, vaikka hänestä ja Putinista oli jo toistakymmentä vuotta ns kompromatteja nyt jo kielletyissä nettisivustoilla. Niitä teki oppositio, ja itse Putinia vastaan nostettu useita oikeusjuttuja, mutta hän sulki kaiken. Korruptiota tutkivia jornalisteja on myös tapettu, esim. Sergey Magnitsky (Magnitsky Low). Putin teki Timchenkon kanssa ensimmäsiä miljoonia varastamalla Sobchakin pietarilaisille määrämiä rahoja elintarveikkeisin, 90 luvun alussa. Silloin oli kova pulaa ruokatarvikkeista. Pietarilaiset jäänneet ilman ruoka ja rahat hävisivät. Putinilla oli silloin virka Pietarissa ja hän vastaanotti ne rahat. Putinilla ja Timchenkolla oli myös yhteinen bensaasema Pietarissa. Sitten Timchenkosta tuli koko Venäjän öljyn välitysyrityksen omistaja ja Putinista presidentti. Tästä ei edes hiiskattu mitään Suomessa. Sitten 20 vuoden päästä suomalaisille vuodattu muutama riviä Sveitsissa asuvasta Suomen kansalaisesta miljardööristä. Mitään veroja Suomeen hän ei muistaakseni edes maksanut, mainittu jotain naurettavan pienia summia. Nyt USA ja EU laittoi sanktiot hänellekin, mutta hän ehtinyt myydä Gunvorin osakkeita ruotsalaiselle kumppanille, joka oli alusta lähtien siinä mukana.