Vapaata keskustelua musiikista

Viime aikoina on eksynyt soimaan Roopen ansiosta aika usein tää.

 
Last edited by a moderator:
Jostain käsittämättömästä syystä halusin kuulla, miltä tanskankielinen laulu kuulostaa.


Enää en halua kuulla. :p
 
Last edited by a moderator:
Tällä suunnalla on vedetty muutakin kuin rapalan uistinta:


Mutta siksipä se onkin niin hienoo.

Ja kun mahassa möyryää&kuplii kunnolla niin tämä:


Bassot tietty kaakkoon. Pääsee fiiliksiin.
 
Last edited by a moderator:
Heh, tuollaisellekin musiikille (joka muuten on tarkaan laskelmoidusti sävellettyä ja sovitettua) löyttyy paikkansa.

Mutta repikääs tästä:

Käsittääksenihän artisti itse ei tajuntaansa laajentanut, toisin kuin animaattori.

Muoksis-puoksis:

Pannaas kuunneltavaki versio:

 
Last edited by a moderator:
Nyt spämmään, mutta mahtava kitara tässä biisissä:


Puhumattakaan sanomasta. Sillä lailla kuin minä sen haluan ymmärtää.
 
Last edited by a moderator:
Klassikkopäivä:



Onko kukaan muuten koskaan huomannut, että vanhenemisen myötä jotkut biisit ja niiden sanoma aukenee ihan eri tavalla? Ei välttämättä sillä tavalla, kuin artisti oli tarinan tarkoittanut, mutta kuitenkin. Minusta on mukavata, että löytyy useampia merkityksiä sanoituksille.
 
Last edited by a moderator:
Touhottaja kirjoitti:
Onko kukaan muuten koskaan huomannut, että vanhenemisen myötä jotkut biisit ja niiden sanoma aukenee ihan eri tavalla? Ei välttämättä sillä tavalla, kuin artisti oli tarinan tarkoittanut, mutta kuitenkin. Minusta on mukavata, että löytyy useampia merkityksiä sanoituksille.

Helvetin totta.

 
Last edited by a moderator:
"juu safeer" on klassikko. Ihan oikeasti on.
 
Finlandia

 
Last edited by a moderator:



...onneksi Hejsan on "gävle finne" ja ymmärtää.. ;)
 
Last edited by a moderator:
Hejsan kirjoitti:

Veikko Antero Koskenniemi, 1940

Oi, Suomi, katso, sinun päiväs' koittaa,
Yön uhka karkoitettu on jo pois,
Ja aamun kiuru kirkkaudessa soittaa,
Kuin itse taivahan kansi sois'.
Yön vallat aamun valkeus jo voittaa,
Sun päiväs' koittaa, oi synnyinmaa.
Oi, nouse, Suomi, nosta korkealle,
Pääs' seppelöimä suurten muistojen.
Oi, nouse, Suomi, näytit maailmalle,
Sa että karkoitit orjuuden,
Ja ettet taipunut sa sorron alle,
On aamus' alkanut, synnyinmaa.

:a-smiley:
 
Last edited by a moderator:
Rautatieaseman akustiikka on hieno ja sopii kyseiselle kappaleelle. Ymmärrän oikein hyvin, että Hejsan jakaa täällä samalla tavalla suuntautuneen ehdokkaan vaalimainosvideota, mutta kyllä se on jo myöhäistä. Vaalit meni jo.
Itselläni on ollut kyseisestä kappaleesta suuri kunnia kuulla livenä toisenlainen versio, kun Ms.Baez esitti sen omistettuna kolmen hengen suomalaisryhmälle, johon kuuluin. Kappale on toki kuulunut hänen ohjelmistoonsa muulloinkin.
 
Last edited by a moderator:
Touhottaja kirjoitti:
"juu safeer" on klassikko. Ihan oikeasti on.

Älä unohda jatkokysymystä:
"But why?"

Mutta tasan ei käy onnenlahjat. Toisia on siunattu nuoruudella, kauneudella ja rahakkaalla taustaorganisaatiolla. Toisia on siunattu kehitysvammaisuudella ja punk-asenteella. Toisen sanoma on "pap-pa-da-da-da-pap-pap-pa-duu-da-dappaa" ja toisen "Mä kaipaan vähän kunnoitusta, tasa-arvoa elämään.". Kumpi myy?

Tämä myy

Tämä ei myy
 
Last edited by a moderator:
Olen myös ihmetellyt, että kun Erin laulaa kuuntelevansa Popedaa keittiössä mielitiettynsä kanssa, niin kuuntelevatko ne sitä biisiä, missä on "huumeita, viinaa, naisia, ja rahaa" vai sitä missä ollaan sitä mieltä, että "Jos pillua saan, niin mä lähden mukaan"?
 
Ei kun se on se "latinkinsa hälle suo" :D
 
Eihän se sanoma välttämättä musiikissa ole myyvä asia vaan useimmiten kaupallisuuden este.

Tossa Erinin biisissähän on sikäli mielenkiintoista että laulaa "ei mennä naimisiin koskaan eikö niin" ja on ollut naimisissa jo vuosia.

Aina silloin tällöin (24/7) meikäläistä vituttaa ja siitä kertomaan on useita biisejä mutta entisenä rauhantuhraajan tää saa aina nauramaan enkä vielä montaa kertaa oo kyennyt kuuntelemaan loppuun saakka.
Suomesa osataan tehdä koomisia kappaleita. Toinen vastaava on se Meijun versio Status Quon klassikosta.
 
Last edited by a moderator:
Sotilasmusiikkikoulu näyttäisi lähtevän Lahdesta.


EDIT: Parolannummelle ymmärtääkseni menossa niiltä osin kuin nyt soittokuntatoimintaa ylipäätään ylläpidetään. Eli varusmiessoittokunta varmaankin kyllä, itse koulu ei niinkään.
 
Last edited by a moderator:
Suuntana Lappeen Ranta.. ?
 
Back
Top