Varsikengät

Mites tuo Jalaksen Drylock-kalvo. Kalvo, mutta nahka alla.Aikojen saatossa kun kalvo kuluu, voi hoitaa kuin nahkaa ja vedenpitävyydelle saa jatkoaikaa? Vai Jalas-miesten markkinapuhetta.
Onko ihan paskat. Arvon uusien M05:n ja Fantom Drylockin välillä.
Mielestäni ei kannata unohtaa nilkkatukea,pohjan anatomiaa ja iskunvaimennusta, eikä mennä nahka pinnoitteena edellä.
 
Mites tuo Jalaksen Drylock-kalvo. Kalvo, mutta nahka alla.Aikojen saatossa kun kalvo kuluu, voi hoitaa kuin nahkaa ja vedenpitävyydelle saa jatkoaikaa? Vai Jalas-miesten markkinapuhetta.
Onko ihan paskat. Arvon uusien M05:n ja Fantom Drylockin välillä.
Mielestäni ei kannata unohtaa nilkkatukea,pohjan anatomiaa ja iskunvaimennusta, eikä mennä nahka pinnoitteena edellä.

Oon kokeillut noita Fantomeita jalkaan, mutta mun makuun oli liian "lötköt". Pohja pehmeä, niin tuntui kaikki pohjan läpi. Kalvon toimivuutta/kestävyyttä en osaa arvioida.
 
Oon kokeillut noita Fantomeita jalkaan, mutta mun makuun oli liian "lötköt". Pohja pehmeä, niin tuntui kaikki pohjan läpi. Kalvon toimivuutta/kestävyyttä en osaa arvioida.

No tuo justiinsa, eli osa arvostaa "lenkkarimaisuutta" osalle taas pitää olla laskettelumonofiilis. Kalvo vai nahka? Metsäkäyttöön vai ovien potkimiseen?
Hyvä että on meillä vaihtoehtoja!
 
Mites tuo Jalaksen Drylock-kalvo. Kalvo, mutta nahka alla.Aikojen saatossa kun kalvo kuluu, voi hoitaa kuin nahkaa ja vedenpitävyydelle saa jatkoaikaa? Vai Jalas-miesten markkinapuhetta.
Onko ihan paskat. Arvon uusien M05:n ja Fantom Drylockin välillä.
Mielestäni ei kannata unohtaa nilkkatukea,pohjan anatomiaa ja iskunvaimennusta, eikä mennä nahka pinnoitteena edellä.

Jalaksen Drylockit ovat ihan ok. Kalvo on ainakin omissa kengissä kestänyt useamman vuoden. Monista kengistä poiketen kalvo on melko tukevaa materiaalia ja se on suoraan jalkaa vasten. Vedeneristys on varren yläosaan saakka ja kumisaappaita ei tarvitse ottaa matkaan jos on drylockit jalassa. Huomattava osa kenkien joustavuudesta on kiinni jalaksen omasta pohjallisesta. Kyseinen pohjallinen kannattaa vaihtaa vuoden välein ja maksaa noin 20 euroa.

Huonoina puolina voidaan mainita pohjan kovettuminen pakkasella. Pohja ei kuitenkaan murtunut, mutta kopina voi häiritä joissakin hommissa. Pohjalla on hyvä pito myös talvisin ja kulutuskestävyyskin on ihan hyvä. Jos pohjakuvio ajan myötä kuluu, niin kenkä muuttuu liukkaaksi. Pitoa voi parantaa huomattavasti hiomalla kuluneet kohdat pohjasta karkealla hiekkapaperilla tai odottamalla että hiekotuksessa käytetty sepeli hioo pohjaan pieniä uurteita.

Kesällä kertauksissakin olen myös noita drylockeja käyttänyt. Menevät jopa helteellä, jos sukka on oikein valittu esim. coolmax. Pohjatuntuma on mielestäni aivan asiallinen, eli kengän pohja ei ole mielestäni liian paksu tai ohut. Missään nimessä ei ole esimerkiksi kertauksissa pimeässä tai hämärässä juostessa pelottanut, että astuu vaikka terävän juurentyngän päälle.

Fantom on melko turvallinen valinta ugrilaisen lestin omaavalle reserviläiselle. Jos intin maiharit ovat sopineet jalkaan, niin sitten sopii todennäköisesti Fantomkin. Vedenpitävä yleisjalkine. Jos haluaa aavikkomaiharin, vuoristojalkineen tai hyppykengän niin kannattaa valita joku muu tarkoitukseen tehty jalkine.
 
En voi paljon muuta kun kehua Fantomeita. Ainakin mulla on pitäneet veden ulkopuolella vaikka esim. hirvimettässä tuli käveltyä tuntitolkulla nilkkoihin asti vedessä.
Mulla on muut maiharit ollut kokoa 45 tai 46, mutta Fantomin 44 on just sopiva yhdellä ohuemmalla sukalla. Mun mielestä kantsii ostaa numeroa pienempi kun mitä normaalisti käyttää, ellei sitten jostain syystä halua pitää paksuja villasukkia tai syylinkejä.
 
Onko tietoa Haixin P3 versus Fantom tuon lestin leveydestä? Itsellä Haixit, ja kohta käyttöikänsä päässä, ja vähän enemmän ehkä leveyttä kaipaisin.
 
Onko tietoa Haixin P3 versus Fantom tuon lestin leveydestä? Itsellä Haixit, ja kohta käyttöikänsä päässä, ja vähän enemmän ehkä leveyttä kaipaisin.
Fantomit on leveämmät. Itselle ei nuo P3:t mahdu jalkaan lainkaan, Airpower Pro R:t menee nippanappa, mutta niilläkin nykyään tuskaa. Vanhemmiten jalka leveää lisää, alkaa muistuttaan enemmän räpylää ;)
 
Fantomit on leveämmät. Itselle ei nuo P3:t mahdu jalkaan lainkaan, Airpower Pro R:t menee nippanappa, mutta niilläkin nykyään tuskaa. Vanhemmiten jalka leveää lisää, alkaa muistuttaan enemmän räpylää ;)
Sittenhän asia on selvä kuin pläkki.
 
Kunpa sais maiharit mustana mutta Haixin airpower P9 pohjalla. Nykyiset M05:t tuntuu helvetin huonolta. Pohja on liian pehmeä.
 
Kunpa sais maiharit mustana mutta Haixin airpower P9 pohjalla. Nykyiset M05:t tuntuu helvetin huonolta. Pohja on liian pehmeä.

Kokeile ihan uusia Jalksen M05:a. Pohja on paljon jäykempi ja kovempi kuin aiemmin.
 
En voi suositella oikein kellekään. Painavat, kolhot. Meillä Stalingradissa niiden tilalle on hankittu Haix Black Eagle Safery 50 High. Niihin olen ollut tyytyväinen, ovat hyvät.
Hullua, itse ihastuin kyseisiin kenkiin, paitsi että nauhat ei luista. Mutta ei hiosta, ovat tukevat, suojaa hyvin yms. Itse tykkään. Mitä 5 miljoonaa jalkaa, kyllä yksi koko on oikein...
 
Mites tuo Jalaksen Drylock-kalvo. Kalvo, mutta nahka alla.Aikojen saatossa kun kalvo kuluu, voi hoitaa kuin nahkaa ja vedenpitävyydelle saa jatkoaikaa? Vai Jalas-miesten markkinapuhetta.
Onko ihan paskat. Arvon uusien M05:n ja Fantom Drylockin välillä.
Mielestäni ei kannata unohtaa nilkkatukea,pohjan anatomiaa ja iskunvaimennusta, eikä mennä nahka pinnoitteena edellä.

Toinen pari Fantomeita alkaa olla finaalissa. Ovat kestäneet mulla noin 2-3 vuotta per pari, jalassa arviolta 200-250 päivää vuodessa. Kalvo on molemmissa pareissa ehjä mutta pohja kuluu tuossa ajassa sileäksi eikä pitoa talvella enää ole. Kesäkäytössä menee edelleen.

Lesti on leveä ja mulle hyvä. Pohja on tosiaan pehmeähkö mikä sopii itselle. Varreltaan ovat myös pehmeähköt ja "sisäänajo" on tosi nopea. Nilkkatuki ei varmaan paras mahdollinen, en ole jäänyt kuitenkaan enempää kaipaamaan. Pohjallinen tosi hyvä.

Tykkään enemmän kuin Haixeista tai Meindleistä, seuraavat maiharitkin tulevat olemaan Fantomit. En vaihtaisi missään nimessä kalvottomiin M05:iin.
 
Toinen pari Fantomeita alkaa olla finaalissa. Ovat kestäneet mulla noin 2-3 vuotta per pari, jalassa arviolta 200-250 päivää vuodessa. Kalvo on molemmissa pareissa ehjä mutta pohja kuluu tuossa ajassa sileäksi eikä pitoa talvella enää ole. Kesäkäytössä menee edelleen.

Lesti on leveä ja mulle hyvä. Pohja on tosiaan pehmeähkö mikä sopii itselle. Varreltaan ovat myös pehmeähköt ja "sisäänajo" on tosi nopea. Nilkkatuki ei varmaan paras mahdollinen, en ole jäänyt kuitenkaan enempää kaipaamaan. Pohjallinen tosi hyvä.

Tykkään enemmän kuin Haixeista tai Meindleistä, seuraavat maiharitkin tulevat olemaan Fantomit. En vaihtaisi missään nimessä kalvottomiin M05:iin.

Kiitos

ootko miten usein ja millä aineella käsitellyt kalvoa?

Tuota nilkkatukea itse ajattelin, mutta ei kumminkaan top 3 merkitystä itselle. Omaan käyttöön tulevat ja mitään ympärivuotista ei, joten uskon käyttöiän pyörivän yli 5v akselilla.
Viime kertauksessa TA-parin etenemisharjoituksessa edettiin 300m 40-asteen kaltevuudella olevaa mäntykangassupan rinnettä. Tuli nilkkatukea ikävä, jalassa intin maiharit. Voi isäkissan vittu!
 
Kiitos

ootko miten usein ja millä aineella käsitellyt kalvoa?

Tuota nilkkatukea itse ajattelin, mutta ei kumminkaan top 3 merkitystä itselle. Omaan käyttöön tulevat ja mitään ympärivuotista ei, joten uskon käyttöiän pyörivän yli 5v akselilla.
Viime kertauksessa TA-parin etenemisharjoituksessa edettiin 300m 40-asteen kaltevuudella olevaa mäntykangassupan rinnettä. Tuli nilkkatukea ikävä, jalassa intin maiharit. Voi isäkissan vittu!

En oo käsitelly popoja millään lailla. Joskus harvoin olen normaalia kenkälankkia laittanut mutta yleensä en jaksa edes putsata. Varmasti kestää 5 vuotta jos jaksaa ylläpitää eikä oo joka päivä jalassa.
 
En oo käsitelly popoja millään lailla. Joskus harvoin olen normaalia kenkälankkia laittanut mutta yleensä en jaksa edes putsata. Varmasti kestää 5 vuotta jos jaksaa ylläpitää eikä oo joka päivä jalassa.
Halvalla pääset, oma kulutus on kengät vuodessa, parissa. Hyvä on jos kengät saa kuivua kunnolla ennen seuraavaa käyttöä. Kannattaa kuitenkin puhdistaa kengät ja pyyhkästä rasvaa/vahaa pari kertaa vuodessa tai käytön mukaan. Pohjalliset kannattaa myös pesaista joskus, niin on pikkasen vähemmän hajuhaittoja.
 
Halvalla pääset, oma kulutus on kengät vuodessa, parissa. Hyvä on jos kengät saa kuivua kunnolla ennen seuraavaa käyttöä. Kannattaa kuitenkin puhdistaa kengät ja pyyhkästä rasvaa/vahaa pari kertaa vuodessa tai käytön mukaan. Pohjalliset kannattaa myös pesaista joskus, niin on pikkasen vähemmän hajuhaittoja.

Hajuihin seuraava hoito:pohjalliset pois,ruokasoodaa kenkiin,pohjallusiin soodaa,muovipussiin kaikki vuorokaudeksi.sitten pari päivää pakastimeen.sitten imurilla soodat pois ja jotain kenkädödöä perään.VOT!
Ja tietty uudet pohjalliset jos vanhat.
 
Emäntä tykkää välillä kun kengät on pakkasessa :D
Itse olen tykästynyt Kaupunkijääkäreiden maihareihin. Istuu paljon paremmin jalkaan kuin M05 tai muutamat Haixin mallit.
 
Hajuihin seuraava hoito:pohjalliset pois,ruokasoodaa kenkiin,pohjallusiin soodaa,muovipussiin kaikki vuorokaudeksi.sitten pari päivää pakastimeen.sitten imurilla soodat pois ja jotain kenkädödöä perään.VOT!
Ja tietty uudet pohjalliset jos vanhat.
Sooda toimii kyllä. Pakastimeen ei ole asiaa kenkiä laittaa, emännys otti ensimmäisestä kerrasta liian kovat kierrokset :p
 
Back
Top