Varsikengät

No eihän nuo välttämättä liian kalliit olisi jos olisi käyttöä, mutta nyt en voi sanoa tarvitsevani tuommoisia.
 
Käännetääns toisinpäin, onko olemassa kumisaapasta maihariominaisuuksilla, siis vaikka nilkkatuen osalta?
 
Kesällä on parempi olla kengät ilman kalvoja, kyllä ne kastuvat mutta myös kuivuvat aika nopeasti. Ajatelkaa USA;n viidakkomaihari.
Esim Palladiumin canvaskengät, pitävät melko hyvin vettä mutta myös hengittävät hyvin ja kuivuvat nopeasti. Pari kesää olen semmoisilla kulkenut.

palladium-pampa-hi-stiefel-metal-black-1230-zoom-0.jpg
 
Joskus tuolla lähi-idässä kamraatit kääri hihojaan ja meni paavoon lyhytvartisissa haljasnahoissa ja minä ihmettelin. Se on kyllä kumma, kun on ranteet ja nilkat paljaana, helpottaa kummasti.
Sekin pitää paikkansa, kun pistetään "rätei ja lumbui pali bääl, ni ei pääs lämmin liki."o_O
 
Viimeksi muokattu:
Sekin pitää paikkansa, kun pistetään "rätei ja lumbui pali bääl, ni ei pääs lämmin liki."o_O
Tämän kun saisi suomalaisille opetettua, kun juoksevat helteellä puoli alasti. Ei ole niin kuuma jos on löysät vaatteet päällä ettei aurinko pääse iholle paistamaan. Nimenomaan pitää olla löysät että ilma kiertää.

Oma vaatetukseni (paita pellavaa) kun helteessä kierrettiin Vallisaari:
 
Viimeksi muokattu:
Tämän kun saisi suomalaisille opetettua, kun juoksevat helteellä puoli alasti. Ei ole niin kuuma jos on löysät vaatteet päällä ettei aurinko pääse iholle paistamaan. Nimenomaan pitää olla löysät että ilma kiertää.
Miten me suomalaiset mitään lämmöstä ymmärrettäisiin, kun ei ole törmätty kuin saunassa. Beduiinit sun muut vetää kahvia mustassa kaavussaan aavikolla, en menisi neuvomaan. Sandaalimiehillä on sen verran loivat liikkeet, ettei ainakaan työkosteutta pääse syntymään.
 
Muuten tuo pellavapaitani on tehty Supernovassa aikanaan myynnissä olleista pellavapöytäliinoista. Olivat muutaman euron kappale. Osti niitä kolme, vein ompelijalle ja sanoin että teepä minulle hellepaita.
 
Kesällä on parempi olla kengät ilman kalvoja, kyllä ne kastuvat mutta myös kuivuvat aika nopeasti. Ajatelkaa USA;n viidakkomaihari.
Esim Palladiumin canvaskengät, pitävät melko hyvin vettä mutta myös hengittävät hyvin ja kuivuvat nopeasti. Pari kesää olen semmoisilla kulkenut.

palladium-pampa-hi-stiefel-metal-black-1230-zoom-0.jpg

Itse suosittelen Salomonin kalvottomia kenkiä kesään, en usko että haluan kesällä noilla kalvollisilla painaa.
 
Itse en ole huomannut mitään eroa kalvollisten ja kalvottomien kenkien suhteen. Ainuat mitkä hiostaa on kumpparit.

Aion kyllä testailla noita uusia kalvollisia helteilläkin mutta uudet kalvottomat Salomonit on hakusessa, testattu jopa sademetsässä ja itse olen tykästynyt keveyteen ja hengittävyyteen.
 
Halkes ja mureni Töysän vahvanahkaisten saappaiden pohjat noin vuodessa. Ei tainnu olla ihan just linjasta tulleet.

Kaipa tuo ois pitänyt jo oppia monien paskapopojen jälkeen, että uretaanilla pohjatuilla tee vittuakaan.
 
Kukahan noita LJK-hyppykenkiä nykyään valmistaa vai valmistaako kukaan ja vielä paremmin saako niitä mistään ostettua? Niitähän on valmistanut kaikki kolme nykyistä potentiaalista puljua eli Jalas, Sievi ja Laitosjalkine.
Laitosjalkineelta kyselin joskus viime vuoden puolella sähköpostilla useampaan kertaan, mutta koskaan en mitään vastausta saanut.

Ysiykköset ovat murentuneet vuosia sitten ja nyt on ruvenneet murenemaan ja halkeilemaan Jalaksen (2011 valmistetut) nollavitosetkin. Melko huonoja jalkineita molemmat huonosti hengittävän, polyuretaanilla pinnoitetun nahan takia, mutta pehmeillä PU-pohjilla on kiva käppäillä silloin kun jalat ovat aremmassa kunnossa.

Koskaan en ole noita hyppykenkiä luonnossa nähnyt, mutta ilmeisesti niissä on hieman kapeampi lesti, normaalit nauhareiät, kiristyvät tiukemmalle jalkapöydän päältä ja varresta, ovat hieman korkeammat ysiykkösiin ja nollavitosiin nähden, niissä on jonkunlainen cordura-vuori ja pehmeät PU-pohjat kuten noissa kahdessa edellämainituissakin.
 
Laitosjalkineelta kyselin joskus viime vuoden puolella sähköpostilla useampaan kertaan, mutta koskaan en mitään vastausta saanut.
Laitosjalkinehan kävi tässä välillä konkurssissakin, edellisen PV:n varsikenkätilauksen jälkeen.
 
Back
Top