Vartijat ja Vartiointiyritykset

Aika nopeasti korjasivat kuvatekstin:
"Muutossarjalla varustettu pistooli"-muotoon :ROFLMAO:
Sinänsä karkeasti arvioituna 85% suomalaisista sanoisi tuota konepistooliksi tai konetuliaseeksi. Aseharrastajat ja mp.netin hessut tunnistavat israelilaisen muutossarjan :D
 
Mä vähän luulen, että tuossa on ollut valittavana työ tai työpaikka.
 
Pitäisköhän tutkia tarkemmin tuon yhtiön omistussuhteita. Ettei vain löytyisi taustalta "olikarkkeja".
 
Parempi kai nuon, kuin jotta siellä joutuis poliisi päivystämään. En nyt aivan lynkkaisi kuitenkaan. Eiköhän sieltä useamman suomalaisen yrityksen kanssa ole edelleen palvelusopimuksia.
 
Mä vähän luulen, että tuossa on ollut valittavana työ tai työpaikka.

Vartija on pienipalkkainen ammatti, on hyvin vaikea olla ronkeli työtehtävien suhteen jos aikoo leivässä pysyä.

Jos haluaisin heitä puolustella (mitä en siis tee) niin hieman hassua että juuri vartiointi-firma on nostettu tikunnokkaan muutaman päivän (?) työkeikasta. Samaan aikaan iso rivi firmoja tarjoaa palveluja samalle suurlähetystölle.

Toimialaan kai kuuluu että julkisuuteen päätyvät asiat paisuvat isoiksi. Esim kaverin vartiointiliike menetti ison tilauksen sen jälkeen kun "Sellon vartija pahoinpitelee" -video levisi julkisuuteen. Kaverin firmalla ei ole siis mitään sidettä Sellon caseen, mutta asiakas koki tärkeäksi hyvesignaloida sidosryhmilleen että "Meillä asiat on paremmin hoidossa, ja olemme ryhtyneet tarvittaviin toiemenpiteisiin" tms.
 
Joo totta ihminen se vartijakin on, ja tekee työtään, monesti vielä tärkeää työtä. Ja en minä ainakaan haluaisi, että kuitenkaan kukaan lähtisi vaikka venäjän lähetystöä turmelemaan, tai muuta vastaavaa, että ehkä nuo vartiat on ihan hyvästä. Paskalla sen lähetystön toki saisi täyttää, mutta eikö me edelleen olla sivistysvalton maaperällä.
 
Olisi hyvä jos se ensimmäinen sairasvapaa päivä olisi omavastuu, voisi helposti tuollaisen keikan tullessa ilmoittaa että ei pysty tänään, ei sitä kehtaa kotiin jäädä jos palkka tulee. Mutta minua ei tuonne olisi saanut seisomaan edes aseella uhaten.
 
Back
Top