VEH-kutsu

Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Ammatti ja koulutus oli ainakin itellä Väestörekisteristä otetut tiedot. JA samalta vuodelta kuin kotiutuminen.
Voi niitä joku joskus lukeakin. Ainakin itselläni nykyään arvo/ammatissa lukee se, mitä joskus lapun tyhjään kohtaan kirjoitin, ja koulusivistyksessä ei lue enää mitään...
 
Voi niitä joku joskus lukeakin. Ainakin itselläni nykyään arvo/ammatissa lukee se, mitä joskus lapun tyhjään kohtaan kirjoitin, ja koulusivistyksessä ei lue enää mitään...

Itse olen kirjoitellut lappuun oikeat tiedot jo muutaman kerran, mutta ei oo mennyt viesti perille....! :oops:
 
Minkäs näköisiä nämä tämmöset kutsulaput oikein ovat? Ajattelin, että voisi alkaa itse itselleen väsäämään sellaista, kun tuo puolustusministeri ja presidentti ovat kovin hitaita niitä tekemään...voisi vähän avittaa...
 
Äläs nyt, puolustusministeri suuttu ja jyrähti, on iiivana nyt polvillaan tuolla raja takana..
 
Itse olen kirjoitellut lappuun oikeat tiedot jo muutaman kerran, mutta ei oo mennyt viesti perille....! :oops:

Ite selvitin asiaa kun alkoi harmittamaan nuo nuoren ylioppilaan tiedot niin aluetoimiston täti kertoi jotta he eivät voi tehdä pysyvää merkintää sinne tietoihinsa, vaan on ilmoitettava maistraatille päivitykset. No sitten soitin sinne ja laitoin emailiakin. Saas nähdä mitä lukee sitten seuraavissa lapuissa.
 
Aha, jos en ihan väärin muista niin yhdessä KH:ssa sain laput käteen ja siihen sitten kirjoitin sen hetken ammatin ym. ja kyllä ne muutti ne sinne. Maistraatin käyttäminen tähän kuulostaa jo melko monimutkaiselta.
 
Pitääkö täällä alkaa pitää kansalaistaidon kursseja? :)

Osoite ilmoitetaan maistraattiin ja postiin - sen voi tehdä samalla kaavakkeella, jonka saa postipalvelun antajalta. On myös muuttoilmoituspuhelin.

On monia instansseja, joiden lappusiin laitetaan osoite- ym.tietoja mutta järjestelmässä olette siellä, mihin olette virallisesti muuttaneet kirjoille ja posti hoitaa halunne mukaan uudelleenohjauksen postiosoitteen muutoksen perusteella, jos asuttekin reaalisesti mökkiosoitteessa tms.

Jos olet asunnoton, valitse luukuksesi Poste Restante ja hae itse lappusi skutsiin luettavaksi. Erämiehiä tarvitaankin.
 
Pitääkö täällä alkaa pitää kansalaistaidon kursseja? :)

Osoite ilmoitetaan maistraattiin ja postiin - sen voi tehdä samalla kaavakkeella, jonka saa postipalvelun antajalta. On myös muuttoilmoituspuhelin.

On monia instansseja, joiden lappusiin laitetaan osoite- ym.tietoja mutta järjestelmässä olette siellä, mihin olette virallisesti muuttaneet kirjoille ja posti hoitaa halunne mukaan uudelleenohjauksen postiosoitteen muutoksen perusteella, jos asuttekin reaalisesti mökkiosoitteessa tms.

Jos olet asunnoton, valitse luukuksesi Poste Restante ja hae itse lappusi skutsiin luettavaksi. Erämiehiä tarvitaankin.

Veli Vonka, nyt ei ollut kyse osoitteesta vaan kantakortissa ja siten KH/VEH-kutsussa seisovasta ammatista ja koulutuksesta....:cool:
 
Epäilen suuresti, että jäät. Vinkkaatko autosta, jossa kilometrikustannus on alle 20 sentin/km,jotta touhu edes jotenkin kannattaisi.

Taitaapi olla 30 snt/km useimmat autot ja osa reilusti ylikin (ne ökymallit)


Itelle VEH-keikat on harrastusta. En silloin viiti laskea joka senttiä.

Mutta kuten Kainuussa sanotaan köyhät voi pysyä kotonaan.

Matkahuollon taulukosta kun kahtoo niin sadan kilometrin matkasta maksetaan PV:n ohjeiden mukaan menopaluuna 37,4 e.

Oma auto syö matka-ajossa sen 7 litraa / 100 km. Eli näillä hinnoilla jää vielä 14e ylitte bensakuluissa. Sen rahan voi rahastoida sitten vaikka käyttövoimaveron maksurahastoon.

Plus. Aika monella reissulla julkiset on hitaampi vaihtoehto kuin oma auto. Joten lasken sillekkin oman arvonsa.Toki joku sissikeikan jälkeinen yksin ajaminen ei ole välttämättä viksa.
 
Itelle VEH-keikat on harrastusta. En silloin viiti laskea joka senttiä.

Mutta kuten Kainuussa sanotaan köyhät voi pysyä kotonaan.

Matkahuollon taulukosta kun kahtoo niin sadan kilometrin matkasta maksetaan PV:n ohjeiden mukaan menopaluuna 37,4 e.

Oma auto syö matka-ajossa sen 7 litraa / 100 km. Eli näillä hinnoilla jää vielä 14e ylitte bensakuluissa. Sen rahan voi rahastoida sitten vaikka käyttövoimaveron maksurahastoon.

Raivokas maalitolppien siirtely alkoi.... Väitit alunperin, että saadulla korvauksella jää voitolle. Siihen väitteeseesi pyysin tarkennusta. Ei minua varsinaisesti kiinnosta, mitä itsekukin pitää harrastuksena jne, minua kiinnosti erikoinen ja luultavasti totuudenvastainen väitteesi.

Nämä pelkkien bensojen auton km-kuluiksi laskijat ovat varmaan taas niitä kuuluisia ilmaisen auton omistajia, joilla on ilmaiset vakuutukset, ilmaiset katsastukset, ilmaiset renkaat ja nollaverot sun muut.
 
Epäilen suuresti, että jäät. Vinkkaatko autosta, jossa kilometrikustannus on alle 20 sentin/km,jotta touhu edes jotenkin kannattaisi.

Taitaapi olla 30 snt/km useimmat autot ja osa reilusti ylikin (ne ökymallit)

Omasta kirjanpidosta vuodelta 2012 jos katsoo, niin kilometrikustannus oli 26,8 senttiä kun puhutaan velattomasta autosta. Käytännössä hieman vähemmän, koska samalle momentille on laitettu myös kaikki perheen julkisten kulkupelien kuukausi- ja kertalippujen hinnat. Mutta tuo alle 20 senttiä/km on kyllä käytännössä aika utopiaa. Ehkä joku parin tonnin auto ilman kaskoa ja huoltoa tyyliin ajetaan kunnes laukeaa niin voi päästä sinne alle 20 senttiin.
 
Itelle VEH-keikat on harrastusta. En silloin viiti laskea joka senttiä.

Mutta kuten Kainuussa sanotaan köyhät voi pysyä kotonaan.

Matkahuollon taulukosta kun kahtoo niin sadan kilometrin matkasta maksetaan PV:n ohjeiden mukaan menopaluuna 37,4 e.

Oma auto syö matka-ajossa sen 7 litraa / 100 km. Eli näillä hinnoilla jää vielä 14e ylitte bensakuluissa. Sen rahan voi rahastoida sitten vaikka käyttövoimaveron maksurahastoon.

Plus. Aika monella reissulla julkiset on hitaampi vaihtoehto kuin oma auto. Joten lasken sillekkin oman arvonsa.Toki joku sissikeikan jälkeinen yksin ajaminen ei ole välttämättä viksa.

Nyt tulee SALAISTA TIETOA. Joskus joku on kertonut, että VEH:hit saa kannattamaan myöskin taloudellisesti siten, että kaikki samassa autokyydissä olevat laittavat matkalaskun PV:lle niin, että kirjoittavat ajaneensa omalla autolla paikkakunnalta oma - harjoituspaikkakunta. Porukka jakakoon pennit keskenään. Minä en ollut täällä. Minä en sanonut tätä.
 
Raivokas maalitolppien siirtely alkoi.... Väitit alunperin, että saadulla korvauksella jää voitolle. Siihen väitteeseesi pyysin tarkennusta. Ei minua varsinaisesti kiinnosta, mitä itsekukin pitää harrastuksena jne, minua kiinnosti erikoinen ja luultavasti totuudenvastainen väitteesi.

Nämä pelkkien bensojen auton km-kuluiksi laskijat ovat varmaan taas niitä kuuluisia ilmaisen auton omistajia, joilla on ilmaiset vakuutukset, ilmaiset katsastukset, ilmaiset renkaat ja nollaverot sun muut.

Sen mää vielä ymmärrän että joku rakastaa nätei flikoi, mutta että joku jaksaa nussia pillkua. Sitä mää hämmästelen niin maan kauhiasti
 
Omasta kirjanpidosta vuodelta 2012 jos katsoo, niin kilometrikustannus oli 26,8 senttiä kun puhutaan velattomasta autosta. Käytännössä hieman vähemmän, koska samalle momentille on laitettu myös kaikki perheen julkisten kulkupelien kuukausi- ja kertalippujen hinnat. Mutta tuo alle 20 senttiä/km on kyllä käytännössä aika utopiaa. Ehkä joku parin tonnin auto ilman kaskoa ja huoltoa tyyliin ajetaan kunnes laukeaa niin voi päästä sinne alle 20 senttiin.

Kyllä minä laskin tuolla omalle ajallekkin arvon. Vaikka VEH-keikka onkin harrastus. Joka siis saa maksaa. Mutta en minä huvikseni istu kahta kertaa samalla viikolla puolta työpäivää julkisissa, jos omalla autolla pääsee ja siitä edes bensat maksetaan. Yrittäjänä joutuu miettimään sen että miten saa kasaan veroeurot ja oman palkkansa.

Siinä ei jonkun muutaman sentin säädöt ole mittään
 
Onpas tarkkaa touhua. Muistakaa ottaa mukaan "kannattavuuslaskelmiin" se, että VEH- harjoituksen aikana teillä on ilmainen ravinto, vaatetus ja terveydenhuolto. Aika monen €:n arvoinen etu!
 
Monestihan myös harjoituksesta saa mukaansa arvomerkit ja sen muovisen kenttäpullon. Näitä jos myy Huuto-net:issä tai laittaa vaimon mukaan kirpparille, voi vuosien saatossa saada kasaan vaikkapa 2 euroa. Sillä saa monta senttilitraa laadukasta synteettistä moottoriöljyä.

Itse unohdin hienon siviiliflanellipaitani (jota käytin puolijoukkueteltassa tyynynä) harjoituksen loppuvaiheessa ajoneuvoon. Tappiota tuli noin 60 euroa, josta toki laskin vakuutusyhtiön mallin mukaan vuosittaiset arvonalennukset mutta silti. Nyt valmistelen valitusta paikalliseen hallinto-oikeuteen asiasta ja jos se ei auta, Euroopan ihmistuomioistuimeen. Sitä odotellessa koetan pärjäillä kauppaamalla ruusukkeita naapureille ovelta-ovelle taktiikalla yksi kerrallaan.

Elämä on kovaa.
 
Turhaa nillittämistä muutamasta eurosta.

Minä laitan omaa rahaani tuhansia euroja vuodessa vapaaehtoiseen maanpuolustukseen ja omaan harjoitteluun sekä varusteluun. Kun asia on tärkeä niin se on tärkeä.
 
Turhaa nillittämistä muutamasta eurosta.

Minä laitan omaa rahaani tuhansia euroja vuodessa vapaaehtoiseen maanpuolustukseen ja omaan harjoitteluun sekä varusteluun. Kun asia on tärkeä niin se on tärkeä.

No itellä on pari harrastusta joihin tullee laitettua aikaa ja rahhaa. Kun tekkee raskasta työtä, niin ei jaksa laskea sitten vapaa-ajan juttuja.

Jopa nolottaa ne viiden euron korvausten kuittailut.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top