Ties vaikka jenkki kipparilla olisi havannalaiset loppuneet puulaatikosta ja päätti ottaa yhteyttä tuttuun venäläiseen kippariin. Nuo venäläiset fregatit ovat tuttu näky Kuubassa joten tämä teoria saattaa pitää kutinsa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Ampukaa entraushaka!"Usa:n laivasto tulisi varustaa samanlaisilla hyökkäyssilloilla mitä Roomalaiset käyttivät Karthagolaisia vastaan.
Sillan päässä on piikki joka tarttuu vihollislaivaan ja sitä pitkin voi merijalkaväki hyökätä.
Eivät venäläiset uskaltaisi tulla aivan noin lähelle.
Ylimmästä kuvasta näkee että venäläinen alus on ollut samalla kurssilla mutta sitten kiihdyttänyt tälle leikkaavalla kurssille.
Ihan piruttani täytyi perehtyä aiheeseen kun on tullut merellä liikuttua. Siteeraukset säännöksistä:
13. OvertakingNotwithstanding anything contained in the Rules ... ... an overtaking vessel must keep out of the way of the vessel being overtaken. "Overtaking" means approaching another vessel at more than 22.5 degrees abaft[18] her beam, i.e., so that at night, the overtaking vessel would see only the stern light and neither of the sidelights of the vessel being overtaken.[11][page needed] Note that the opening words of this rule make clear that this rule overrides all other rules.
15. Crossing situationsWhen two power-driven vessels are crossing, the vessel which has the other on the starboard side must give way and avoid crossing ahead of her.[11][page needed] The saying is "If to starboard red appear, 'tis your duty to keep clear".[19] "...Act as judgement says is proper: port or starboard, back or stop her."
16. The give-way vesselThe give-way vessel must take early and substantial action to keep well clear.[11][page needed]
17. The stand-on vesselThe stand-on vessel shall maintain her course and speed, but she may take action to avoid collision if it becomes clear that the give-way vessel is not taking appropriate action, or when so close that collision can no longer be avoided by the actions of the give-way vessel alone. In a crossing situation, the stand-on vessel should avoid turning to port even if the give-way vessel is not taking appropriate action. These options for the stand-on vessel do not relieve the give-way vessel of her obligations under the rules.[11][page needed
Kuvan 1 perusteella jenkki on Overtaking vessel. Ja joka tapauksessa pykälän 15 mukaan väistämisvelvollisuus on selvä koska jenkki on board-side vessel. Se on sitten eri asia manöveerattinko tuohon tilanteeseen tahallaan. Joko venakko väänsi itsensä tahallaan tuohon asemaan tai jenkki leikkasi piruttaan kurssin. Todennäköisesti molempia. Nämä on näitä isojen poikien helvetin tyhmiä pelejä.
15. Crossing situationsWhen two power-driven vessels are crossing, the vessel which has the other on the starboard side must give way and avoid crossing ahead of her.[11][page needed] The saying is "If to starboard red appear, 'tis your duty to keep clear".[19] "...Act as judgement says is proper: port or starboard, back or stop her."
Kyllä, ryssä yritti saada jenkin väistämään syöksymällä tuolta takaa, jenkki päätti näyttää ettei väistä vaikka tulisi päin.
Pidän erittäin tärkeänä että jenkki ei väistä, nämä ovat pelejä mutta niissä testataan kanttia tosipaikkaa varten ja ryssille ei heikkoutta pidä näyttää koska he käyttävät sen aina hyväksi.
Poikien pelit ovat pelejä. Mutta se ei muuta sitä, että merenkulun sääntöjen mukaan jenkki oli väistämisvelvollinen. Se leikkasi suoraan toisen kurssin eteen ja ryssä oli tyyrpuurin halssilla. Sääntö on selkeä.
Tuollaiset pelit ovat 5-vuotiaiden lasten hiekkalaatikkoleikkejä. Niillä ei ole mitään merkitystä tosipaikassa. Molemmilta osapuolilta helvetin typerää pelleilyä. Tyypillistä "suurvaltojen" munanheiluttamista.
Tässähän sitten jo siteerasit sitä, että sikäli kun venäläisalus tuli yli 22,5 astetta taaempaa kuin suoraan sivulta, niin venäläinen alus oli ohittava alus, jolloin sen pitäisi pysytellä poissa ohitettavan aluksen tieltä. Tuo kuva kyllä viittaa siihen, että venäläiset tulivat varsin takaviistosta, hyvinkin taaempaa kuin tuo 22,5 asteen vaatimus.13. OvertakingNotwithstanding anything contained in the Rules ... ... an overtaking vessel must keep out of the way of the vessel being overtaken. "Overtaking" means approaching another vessel at more than 22.5 degrees abaft[18] her beam, i.e., so that at night, the overtaking vessel would see only the stern light and neither of the sidelights of the vessel being overtaken.[11][page needed] Note that the opening words of this rule make clear that this rule overrides all other rules.
Tässähän sitten jo siteerasit sitä, että sikäli kun venäläisalus tuli yli 22,5 astetta taaempaa kuin suoraan sivulta, niin venäläinen alus oli ohittava alus, jolloin sen pitäisi pysytellä poissa ohitettavan aluksen tieltä. Tuo kuva kyllä viittaa siihen, että venäläiset tulivat varsin takaviistosta, hyvinkin taaempaa kuin tuo 22,5 asteen vaatimus.
Nuo kurssit näkyy kuvassa ja sekin että ryssä kiihdyttää täysillä "full speed" toisin kuin jenkki joka ajaa "steady course" ja selvästi "cruise speed".
Katso liite: 30517
Jos tuosta olisi tullut kolari, niin minne oltaisiin hinattu?
Kiinaan taikka sotilassatamaan heti siinä PKn yläpuolella. En muista sen nimeä.
Joka on myös kyseisen paatin kotisatama. Eikös tuo liki törmäys tapahtunut jossain Filippiinien lähistöllä eli kaukana Vladovostokista.Vladivostok.
Vladivostok.