Venäjän masinoimat "pakolais"-virrat Suomeen

Tässä on sama ongelma kuin meillä muutenkin. Se kielteinen päätös on pelkkä paperinpala. Ei estä tai edes vaikeuta pääsyä Puhoksen eid-bileisiin.

Kyllä se estää jos se ilmoitetaan hakijalle tismalleen rajalinjalla jo ryssälän puolelle. Ei se tarvitse kuin päätöksen että sellainen tulee automaattisesti jos hakija suuntaa tänne ryssälän kautta.

Tämän pitäisi onnistua, mutta eipä vain onnistu. Katettuja koppeja ei ole riittävästi ja leirejä ei meidän vetelä väkemme osaa rakentaa. Lentokoneita meillä on, mutta kenties meidän lentäjämme eivät tiedä, missä Irak ja Afganistan ovat.

Jos hakijan tulo meille ryssälän kautta johtaisi automaattisesti kielteiseen päätökseen, niin nuo voidaan laittaa kotimaahan samantien reittilennolla. Ne maat jotka eivät ota vastaan omiaan, ovat ongelma, mutta kuten aijemmin ilmaisin, määrät ei kohoa kovin suuriksi kunhan viesti pikana automaattisesti annettavista kielteisistä päätöksistä + kopittamisesta alkaa leviämään.
 
määrät ei kohoa kovin suuriksi kunhan viesti pikana automaattisesti annettavista kielteisistä päätöksistä + kopittamisesta alkaa leviämään.
Tämä on minun käsitykseni mukaan se, millä tästä voidaan selvitä. Mutta en pidätä hengitystäni odottaessani tuota tänä keväänä. Systeemimme kykenee tuottamaan lait ja paragraafit noihin molempiin jotakuinkin ajoissa. Siis sillä ehdolla, että se haluaa sen tehdä. Ja ei halua. Luulen -- ja tämä on salaliittoteoria -- että sisäministeriömme on niin mätä, että se tuottaa kyllä tarvittavan ratkaisun osia, mutta sen verran kriittisistä kohdista rei'illä, että kokonaisuus ei toimi. Tarkoitus on sumuttaa sekä kansaa että ministeriä että valiokuntien puheenjohtajia.
 
että sisäministeriömme on niin mätä, että se tuottaa kyllä tarvittavan ratkaisun osia, mutta sen verran kriittisistä kohdista rei'illä, että kokonaisuus ei toimi. Tarkoitus on sumuttaa sekä kansaa että ministeriä että valiokuntien puheenjohtajia.
Nyt pitää ilmoittaa ministeriön virkamiehille/-naisille että jos ei tuu kunnon lakia niin tuossa on ovi ei tarvii tulla takasin, etsitään pätevämmät henkilöt tilalle.
 
Suomettumisen kulttuuri on siirtynyt NL kaaduttua täydellisesti EU puoleen, joku ihmeellinen pelko Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen tuomiosta tai edes tutkinnasta tuntuu vastaavan tänä päivänä jotain pahinta mahdollista NL aikaista noottia / jopa sodalla uhkaamista. Kysymys kuuluu, minkä ihmeen takia???
Ei ole EU:n kanssa mitään tekemistä Euroopan ihmisoikeussopimuksella ja sen tuomioistuimella.

Jopa Venäjä on ollut Euroopan ihmisoikeussopimuksen jäsen aina 16.9.2022 asti, jolloin ryssä saatiin potkittua siitä pois. Suomi liittyi sopimukseen 1989 muun itäblokin mukana.

Muutoin olen kanssasi samaa mieltä tuosta, mutta eipä se pottunokkien oikeuksien polkemista ole estänyt.

"Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen (EIT) langettavien tuomioiden poikkeuksellisen suuri määrä Suomelle suhteessa muihin Pohjoismaihin sai huomiota julkisuudessa 2000-luvun lopulla. Suomi oli vuosien 1994−2009 välillä saanut EIT:ltä yhteensä 75 langettavaa päätöstä, mikä on enemmän kuin kaikkien muiden Pohjoismaiden yhteensä saamien langettavien tuomioiden määrä"
 
Herää kyllä kysymys, että onko puolet virkakoneistosta valjastettu päätösten tekoon, ja toinen puoli näiden päätösten kumoamiseen. Oikeusvaltiossa vasen, köh, käsi toki vahtii oikeaa ja toisin päin, mutta jossain varmaan kulkee se, köh, raja jolloin päätöksenteko muuttuu mahdottomaksi. Tämä tietenkin olettaen että päätösten aikaan saaminen on järjestelmän tarkoitus...
 
Herää kyllä kysymys, että onko puolet virkakoneistosta valjastettu päätösten tekoon, ja toinen puoli näiden päätösten kumoamiseen. Oikeusvaltiossa vasen, köh, käsi toki vahtii oikeaa ja toisin päin, mutta jossain varmaan kulkee se, köh, raja jolloin päätöksenteko muuttuu mahdottomaksi. Tämä tietenkin olettaen että päätösten aikaan saaminen on järjestelmän tarkoitus...
Texasin rajalla on juuri sellainen tilanne päällä. Asia on vakava, ja viranomaisten kokonaissuoritus on sirkuspelleilyä. Toinen rakentaa aitaa ja toinen purkaa sitä samaa.
 
Ei ole EU:n kanssa mitään tekemistä Euroopan ihmisoikeussopimuksella ja sen tuomioistuimella.

Jopa Venäjä on ollut Euroopan ihmisoikeussopimuksen jäsen aina 16.9.2022 asti, jolloin ryssä saatiin potkittua siitä pois. Suomi liittyi sopimukseen 1989 muun itäblokin mukana.

Muutoin olen kanssasi samaa mieltä tuosta, mutta eipä se pottunokkien oikeuksien polkemista ole estänyt.

"Euroopan ihmisoikeustuomioistuimen (EIT) langettavien tuomioiden poikkeuksellisen suuri määrä Suomelle suhteessa muihin Pohjoismaihin sai huomiota julkisuudessa 2000-luvun lopulla. Suomi oli vuosien 1994−2009 välillä saanut EIT:ltä yhteensä 75 langettavaa päätöstä, mikä on enemmän kuin kaikkien muiden Pohjoismaiden yhteensä saamien langettavien tuomioiden määrä"
Kun koskee kantasuomalaisia niin sillä ei ole ilmeisesti niin suurta väliä. Kyllähän nyt vaalienkin aikaan on saanut kuunnella miten tässä pitäisi olla valmis (joidenkin mielestä) ottamaan tänne meille kaikki halukkaat koska ihmisoikeudet.
 
Nyt pitää ilmoittaa ministeriön virkamiehille/-naisille että jos ei tuu kunnon lakia niin tuossa on ovi ei tarvii tulla takasin, etsitään pätevämmät henkilöt tilalle.
Tämä. Virkakunnan iso rotaatio olisi tarpeen eikä vain tämän tapauksen osalta. Paskat noilla nykyisillä mitään korvaamatonta "hiljaista tietoa" ole, pelkkä kusipääasenne ja useinkin vasemmistolainen maailmankuva. Ulos!
 
Nyt pitää ilmoittaa ministeriön virkamiehille/-naisille että jos ei tuu kunnon lakia niin tuossa on ovi ei tarvii tulla takasin, etsitään pätevämmät henkilöt tilalle.

Kyllähän ne tekevät jos käsketään. Mutta virkamiehen keskeisin taito piilee siinä, että laaditaan uskottavan kuuloiset perustelut sille, että miksi poliitikkojen haluama tekeminen olisi mahdotonta tai ainakin täysin kannattamatonta.
 
Nyt päättäjät matka Viroon, ja sieltä malli suhteessa 1:1 tänne, ja heti.
Meidän vallanpitäjämme ovat sellaisia, että he mieluummin antavat Suomen upota mereen kuin tekevät mitään Baltian maiden mallin mukaisesti. Tarvitaan nähtyjä selvästi isompi myllerrys ennen kuin noin on mahdollista edes ajatella, saati sitten tehdä. Voisimme kenties vuokrata itärajan Norjalle. Sieltä saataisiin lainsäädäntö.
 
Meidän vallanpitäjämme ovat sellaisia, että he mieluummin antavat Suomen upota mereen kuin tekevät mitään Baltian maiden mallin mukaisesti. Tarvitaan nähtyjä selvästi isompi myllerrys ennen kuin noin on mahdollista edes ajatella, saati sitten tehdä. Voisimme kenties vuokrata itärajan Norjalle. Sieltä saataisiin lainsäädäntö.
 
Mikä yllätys että turhapaikkaa hakeneet läpsyttelijät ovat itse nostaneet kytkintä kohti läntisempää Eurooppaa. No, siellä kun joutuvat viranomaisten haaviin ja sormenjäljet syynätään, niin kohta nämä kultamussukat ovat taas täällä Härmässä.

 
Mikä yllätys että turhapaikkaa hakeneet läpsyttelijät ovat itse nostaneet kytkintä kohti läntisempää Eurooppaa. No, siellä kun joutuvat viranomaisten haaviin ja sormenjäljet syynätään, niin kohta nämä kultamussukat ovat taas täällä Härmässä.


Kesken prosessin katoavat hakijat ovat pelkästään positiivinen uutinen, palautuu sieltä yksilöitä tänne joskus tai ei, niin kaikki puhuu sen puolesta että tuskin jäävät tänne kulueräksi kun koko show joskus lopulta on ohi. Vastaavasti se että jutussa ei mainita yhdenkään Somalin(360kpl) haihtuneen kesken prosessin on erittäin huono uutinen ja kertoo nimenomaan siitä että tod.näk. jäävät meille sossun asiakkaiksi vuosikymmeniksi(n)
 
Kesken prosessin katoavat hakijat ovat pelkästään positiivinen uutinen, palautuu sieltä yksilöitä tänne joskus tai ei, niin kaikki puhuu sen puolesta että tuskin jäävät tänne kulueräksi kun koko show joskus lopulta on ohi. Vastaavasti se että jutussa ei mainita yhdenkään Somalin(360kpl) haihtuneen kesken prosessin on erittäin huono uutinen ja kertoo nimenomaan siitä että tod.näk. jäävät meille sossun asiakkaiksi vuosikymmeniksi(n)
Tai palaavat viettämään ansaittuja eläkepäiviä suomeen..
 
Tämä. Pallo on poliitikoilla. Sisäministeriössä kuulemma valmistellaan ja valmistellaan. Eri asia sitten että milloin tulee valmista.
Toivottavasti on jo alkanut putoilemaan RVL:n ressuille pitkiä kertauskäskyjä eli vähintään 1kk pätkiä. Kun sulan maan aikana aletaan 24/7 pitää vahtia maastossa, loppuu pelkät virkamiesvoimat jo ennen kättelyä. Aitoja ei ehdi tulla. Tekninen valvonta on tässä siitä kiva että voidaan vastaanottaa tulijoiden lentopusuja.

Toki aina voidaan todeta kuten Helsingin lumitöistä vastannut Pekka Sauri noin v2012 kun lunta vaan tulee ja tulee: Ylityötunnit on täynnä, nyt ei vaan aurata
 
Kuten olen yllä sanonut, ja moni muukin: ei tämä 1500km kyttäämällä ratkea. Eikä edes push backillä.

Vaan poistamalla ne insentiivit jotta tänne on niin kannattavaa yrittää. Erotetaan kansalaisuus ja sosiaaliturvan edut ja äänestysoikeus. Asumispohjainen kunnallisvaaliäänestysoikeus voi ehkä säilyä. Laittomista maahantuloista poisto maasta. Tarvittaessa pakolaisleirit kolmansiin maihin, joissa voi odottaa tai sitten lähteä kotiin. Sosiaaliturva vain rajallisesti maassa (jostain syystä) laillisesti oleville. Turvapaikkaprosessilla oleville rajoitettu liikkuminen.
Helppoja, halpoja, ei vaadi kuin sen poliittisen tahdon. Eivät taida edes rikkoa mitään kansainvälisiä oikeuksia.
Toki vihervasemmisto noista ulisee, mutta se ei muuta sitä etteikö noita voisi tehdä ihan laillisesti ja kansainvälisiä sopimuksia noudattaen. Jopa turvapaikanhakuun voi tuolla perusteella päästää, koska se insentiivi siinä tapauksessa edelleen puuttuu.

Poistetaan lähtökohta ja ongelma laantuu.
 
Tai palaavat viettämään ansaittuja eläkepäiviä suomeen..

En tiedä, mutta voisin kuvitella että kesken turvapaikka prosessin katoaminen keski-eurooppaan ei ainakaan edistä sitä myönteistä turvapaikan saantia vaikka prosessi joskus jatkuisikin. Pitäisi ehdottomasti johtaa kielteiseen päätökseen, kuten myös turvallisen maan kautta kulkeminen.
Olen edelleen sitä mieltä, että mitä enemmän katoaa eteenpäin, sitä parempi. Se kertoo myös siitä että suomen vetovoimatekijät ei ole 1-prioriteetissä.
 
Ei huolta, turvapaikanhakijoiden määrän odotetaan vähenevän tänä vuonna...
"Suomessa jätetään tänä vuonna noin 3 500–4 500 uutta turvapaikkahakemusta, arvioi Maahanmuuttovirasto."
(Viime vuoden määrä oli noin 5400. Hieman offtopic, mutta työperäinen maahanmuutto siis väheni, ja eniten kansalaisuushakemuksia viime vuonna jättivät Venäjän, Irakin, Syyrian, Afganistanin ja Somalian kansalaiset...)

 
Back
Top