Venäjän masinoimat "pakolais"-virrat Suomeen

Joitakin pointteja, jotka vahvasti itseäni tässä julkisuudessa käydyssä keskustelussa häiritsevät:

- Venäjän toiminta. Ei siis spekulatiivinen vaan jo toteutunut, massojen käytöstä vieraiden valtioiden sisäistä koheesiota rapauttamaan -->

- hyvin niukasti esillä julkisuudessa oleva skenaario, laajojen massojen suuntaamiseen valtiotamme horjuttamaan sekä tästä seuraavat väistämättömät - potentiaalisesti laajatkin muutokset yhteiskunnan toimintoihin -->

- ainakin pääviestimissä toteutettu asiantuntijoiden käyttö, jossa kv-juristeria ajaa ohi kansallisvaltion itsesuojaamisesta

Haluamatta herätellä mitään impulssireaktioihin pohjaavaa. Missä ovat perustelut siihen, että Venäjällä ei olisi kykyä tai moraalista vapautunutta valtiomallia. Hyvinkin laajaan siirtolaisaallon käyttöön rajallamme? Mitään rationaalista argumentointia tähän, en ole kohdannut.

Miksi julkisuudessa käytävässä keskustelussa, ei Puolaa olla verrokkina käytetty. Ongelmakentän lihaksituomiseen. Meikäläisittäin, ainakin väitetysti kv-lainsäädännön rajoilla ja ohikin liikkuen. Puola on ollut vaikeuksissa hallita Venäjän masinoimaa ihmisaaltoa.

Aivan kuten kaikessa, suomalaiseen yhteiskuntaan laajasti vaikuttavassa. Tapahtuvassa tai potentiaalisesti tapahtuvassa. Tiedotusvälineillä on journalismin periaatteita lukien, velvollisuus antaa kansalaisille parasta mahdollista tietoa.
 
UNHCR:n mukaan pakolaisia. Sekä maiden sisäisiä- että ulkoisia on tällä hetkellä n. 114 miljoonaa.

Yksi kolmesta pakolaisesta, majailee Euroopassa.

Tuo ylläoleva on vain jäävuoren ylimmästä osasta saatu havainto. Muuttopaine Eurooppaan on valtava. Tässä tietynlainen globaali yhtenäistyminen osaansa näyttelee. Tässä ajassa, tp-hakijana tai muuten Eurooppaan siirtymistä harkitseva toimii liki reaaliaikaisen tiedonvälityksen ohjaamana. Tiedosta vähäisin, ei ole varman toimeentulon - sosiaalietuuksien kautta turvatun tulevaisuuden näkymä.

Ymmärrys siihen, kuinka laajoja massoja Venäjä potentiaalisesti kykenisi liikkeelle saamaan, kohti Suomen rajaa. Ei tunnu osaa kansanedustajista ja kuulluista asiantuntijoista huolettavan. Tämä on hyvin outoa. Edes vähäisellä tilastomatematiikkaan perehtymisellä sekä tuohon johdettaviin lukuihin vilkaisemalla. Tulisi lähtökohtaisesti huolta osata kantaa.

 
Samanaikaisesti, yllä jaarittelemani suhteen. Ns. haasteellisista lähtömaista tänne saapuneiden kotiutuminen ei oikein vaikuta onnistuvan.

Juurisyyksi laajalti, joko suoraan tarinankerronnassa tai hieman peitellymmin. Kerrotaan kantaväestön rasistinen asenne, kohdistuen rajatusti juurikin tiettyihin maahantulijoihin ja etnisyyteen pohjautuen.

Näillä spekseillä, kansamme ollessa näinkin vihamielinen etnisesti erotellen. Ehkä hieman tulijoiden tuskaa pyrkisin helpottamaan sillä, että penetroitumista ei tapahtuisi tälle maaperälle.
 
Jos olen oikein ymmärtänyt, sijoittaminen järjestelykeskuksiin rajatulla oikeudella liikkumiseen. On mahdollista vain lyhytaikaisesti.
Kyllä. Senpä takia tässä puhutaankin, miten lakeja pitäisi muuttaa.
 
Kyllä. Poikkeuslait ovat voimassa määräajan kerrallaan; kuten esim itärajan sulkemispäätös. Jos voimassaoloa halutaan jatkaa, pitää tehdä uusi päätös.
 
Tuo kirkko on nykyään täysin vasemmiston temmellyskenttä. En ole kirkon jäsen , mutta minusta on ikävää, että tuollainen suomalainen instituutio on politikoitu täysin pilalle nykyään.
Konservatiivinen enemmistö ei uskalla puhua, koska pelkäävät kirkon yhteiskunnallisen aseman romahdusta, joka johtaisi kirkon päätehtävien eli sen uskonnon itsensä harjoittamisen vaarantumiseen (niin, jollain rahalla ne on kirkon henkilökunnankin palkat maksettava jne.). Siksi kirkko joutuu esittämään liberaalimpaa ja vasemmistolaisempaa kuin se on.
 
Viimeksi muokattu:
Hienosti toimii turvapaikkasysteemi.



Yhdeksän vuotta sitten Suomeen saapui kurdimies Irakista ja haki turvapaikkaa. Hän oli yksi monista, sillä vuoden 2015 aikana turvapaikanhakijoita saapui ennätysmäärä, yhteensä yli 32 000.

Mies on yhä Suomessa. Hänen turvapaikkahakemuksensa on hylätty 12 kertaa, mutta hän ei ole noudattanut yhtäkään lainvoimaista päätöstä

Uusintahakemusten määrää ei ole rajattu. Petteri Orpon (kok.) hallituksen hallitusohjelmaan on kuitenkin kirjattu, että uusintahakemusten tekemisen edellytyksiä kiristetään ja perusteettomat uusintahakemukset estetään.

Ylen hankkimista asiakirjoista ilmenee, että jopa toistuvasti vakaviin rikoksiin syyllistyvien palauttaminen voi olla erittäin vaikeaa, jos turvapaikanhakija tekee koko ajan uusia hakemuksia tai yrittää muilla tavoin vaikeuttaa palauttamistaan.
 
Hienosti toimii turvapaikkasysteemi.

Mies on yhä Suomessa. Hänen turvapaikkahakemuksensa on hylätty 12 kertaa, mutta hän ei ole noudattanut yhtäkään lainvoimaista päätöstä

Näissä pitäisi olla sama, kuin oikeusjutuissa. Eli 1-3 kertaa. Ensimmäisen hylätyn jälkeen pitäisi esittää jotain uusia perusteluita (joita ei ole voinut esittää 1. hakemuksessa), että hakemus otetaan edes käsittelyyn. Henkilön Suomessa tekemät valinnat (liittyminen kirkkoon ym.) ei pitäisi vaikuttaa.
 
Mitenkäs nämä palautuslennot/pakkopalautukset onnistuu ryssiltä ilman mitään ongelmaa, mutta länsimaissa ei, jos lähtömaa "ei suostu ottamaan vastaan"

Toki jos ovat niistä ryssien ystävämaista tyyliin Iran, niin ei varmaan ongelmaa ole. Mutta Suomeenhan tuolta on tullut paljo myös somalialaisia, olisi mielenkiintoista tietää miten toimivat heidän kanssa.
 
Mitenkäs nämä palautuslennot/pakkopalautukset onnistuu ryssiltä ilman mitään ongelmaa, mutta länsimaissa ei, jos lähtömaa "ei suostu ottamaan vastaan"

Toki jos ovat niistä ryssien ystävämaista tyyliin Iran, niin ei varmaan ongelmaa ole. Mutta Suomeenhan tuolta on tullut paljo myös somalialaisia, olisi mielenkiintoista tietää miten toimivat heidän kanssa.
Ainakin luulisi, että ihmisoikeussopimukset ja YK:n sopimukset ylipäätään koskisi järjestön turvallisuusneuvostojen pysyviä jäseniä erityisesti. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan ole koska nämä sopimukset tuntuvat olevan ongelma pienille maille eikä näille suuremmille turvallisuusneuvoston pysyville maille. Jos nämä suuret maat eivät koe sopimuksia ongelmalliseksi niin jännä että pienet kokevat. Suomessahan on paljon perusteltu asioita sillä, että sääntöpohjainen järjestelmä on erityisesti pientenmaiden etu. Toki jos se ei isoja kiinnosta niin silloinhan nämä pienet pelaavat kuitenkin samalla laudalla samaa peliä mutta heikommilla säännöillä. Omasta mielestä tuo on melko lailla typerää, sinisilmäistä ja ennen kaikkea itselleen valehtelua.
 
Hienosti toimii turvapaikkasysteemi.



Yhdeksän vuotta sitten Suomeen saapui kurdimies Irakista ja haki turvapaikkaa. Hän oli yksi monista, sillä vuoden 2015 aikana turvapaikanhakijoita saapui ennätysmäärä, yhteensä yli 32 000.

Mies on yhä Suomessa. Hänen turvapaikkahakemuksensa on hylätty 12 kertaa, mutta hän ei ole noudattanut yhtäkään lainvoimaista päätöstä

Uusintahakemusten määrää ei ole rajattu. Petteri Orpon (kok.) hallituksen hallitusohjelmaan on kuitenkin kirjattu, että uusintahakemusten tekemisen edellytyksiä kiristetään ja perusteettomat uusintahakemukset estetään.

Ylen hankkimista asiakirjoista ilmenee, että jopa toistuvasti vakaviin rikoksiin syyllistyvien palauttaminen voi olla erittäin vaikeaa, jos turvapaikanhakija tekee koko ajan uusia hakemuksia tai yrittää muilla tavoin vaikeuttaa palauttamistaan.

Kuinka helvetin paljon tuollainen pelleily maksaa ? Noillahan on valtion maksamat asianajajat ja kyllä noihin oikeudenkäynteihin menee syyttäjien ja tuomareidenkin aikaa. Kaikkien muiden oikeuskäsittelyjen ajat venyy noiden asioiden käsittelyjen takia. Ihan järjetöntä touhua ja yhteiskunnan rahojen tuhlausta.

Miksi näistä asioista ei ole ennen puhuttu ? Näistä asioista ei kuulunut pihaustakaan vanhan hallituksen aikana.
 
Kuinka helvetin paljon tuollainen pelleily maksaa ? Noillahan on valtion maksamat asianajajat ja kyllä noihin oikeudenkäynteihin menee syyttäjien ja tuomareidenkin aikaa. Kaikkien muiden oikeuskäsittelyjen ajat venyy noiden asioiden käsittelyjen takia. Ihan järjetöntä touhua ja yhteiskunnan rahojen tuhlausta.

Miksi näistä asioista ei ole ennen puhuttu ? Näistä asioista ei kuulunut pihaustakaan vanhan hallituksen aikana.
Vihereillä oli helppo ja selkeä ratkaisuehdotus "paperittomille" maassa notkujille. Annetaan kaikille Suomen kansalaisuus, niin ongelma on hoidettu.

Itse "vähän" vierastan tuota sanaa paperiton. Kyllä heilläkin paperit on, niissä vaan sanotaan että ei saa olla Suomessa.

Tässä vielä mielestäni hyvä uutinen, venäjä karkottaa ulkomaalaisia joilla ei ole oikeutta olla venäjällä. Ja nimenomaan lennättää pois, eikä tunge tänne. Tuskin määrillä on suurtakaan merkitystä, mutta viesti lähtömaiden suuntaan on tärkeä ja oikea.

Pervii Otdel -ihmisoikeusjärjestö kertoo, että pietarilaisten vastaanottokeskusten luona on runsaasti poliisin erityiskalustoa sekä linja-autoja, jotka vievät siirtolaisia suoraan lentokentälle.
– Eilen karkotettiin yli 64 ulkomaan kansalaista pelkästään yhdestä kaupunginosasta. Yhteensä lähti kaksi täyttä lentokonetta, kertoi asianajaja.

Asianajajan mukaan perjantaina iltapäivällä lentokentälle lähti vielä useita busseja.


Karkotusten arvellaan olevan seurausta Moskovan toissa perjantaisesta terrori-iskusta.
 
Mitenkäs nämä palautuslennot/pakkopalautukset onnistuu ryssiltä ilman mitään ongelmaa, mutta länsimaissa ei, jos lähtömaa "ei suostu ottamaan vastaan"

Toki jos ovat niistä ryssien ystävämaista tyyliin Iran, niin ei varmaan ongelmaa ole. Mutta Suomeenhan tuolta on tullut paljo myös somalialaisia, olisi mielenkiintoista tietää miten toimivat heidän kanssa.
Suuret maat noudattavat sopimuksia silloin kuin se on niille eduksi muuten eivät.
 
Back
Top