Venäjän masinoimat "pakolais"-virrat Suomeen

Valtaosa hakemuksista rauennut kun turhapaikanhakija on ottanut ritolat ja jatkanut matkaansa syvemmälle Eurooppaan. Luulisi nyt tyhmimmällekin poliitikolle olevan aika selvää pässinlihaa etteivät nämä ole mitään aitoja turvapaikanhakijoita, vaan elintasosurffareita.


Mutta noikin tulee hylättyjen hakemusten kanssa Euroopasta takaisin Suomeen ja kymmenien valitusprosessien kautta tänne jäävät lopullisesti jos haluavat. Kun ne on täällä ensin kuitenkin rekisteröity.
 
Mutta noikin tulee hylättyjen hakemusten kanssa Euroopasta takaisin Suomeen ja kymmenien valitusprosessien kautta tänne jäävät lopullisesti jos haluavat. Kun ne on täällä ensin kuitenkin rekisteröity.

Niin no, jos en väärin muista niin silloin kun porukkaa lappasi 2015 Ruotsin läpi Suomeen, niin täällä vaadittiin yhtä lailla Dublin-pykälien noudattamista. Eli sitä, että läpsyttelijät tulee palauttaa siihen maahan, jossa turhapaikkahakemus pantiin ensimmäistä kertaa vireille. Nyt tietenkin sama pykälä lyö myös meitä omille näpeille.
 
Olen kysynyt itseltäni tätä samaa ja paras vastaus on mielestäni se, että pelikentälle on päässyt ohisalolais-scheininiläisiä myyriä, jotka halvauttavat valtiokoneiston. Ei ole uskottavaa, ettei laki mahdollistaisi. Sen sijaan on edes vähän uskottavaa, että solutus ja sabotaasi.
Ei kannata yksittäisiä proffia liikaa syytellä, koska eduskunta meillä lait säätää.

Eduskunta ei vuosikymmeniin ole laittanut tikkua ristiin Venäjän suuntaan, koska siellähän on ystäviä.
 
Koska rajavartiointimme on perustunut Venäjän rajavartiointiin.

Vanha vitsi - mutta vain puoliksi vitsi - kysyy mitä yhteistä on suomalaisella ja venäläisellä rajavartijalla? Molemmat tähyävät itään.

Rajavartiosto on läpi vuosien aina korostanut kuinka hyvä yhteystyö heillä on venäjän rajavartijoiden kanssa. Nyt ollaan sitten vähän uudessa tilanteessa, kun rajavartioiden pitäisi olla rajavartioita eikä yhteystyökonsultteja. Ja se maksaa, rajan vartioiminen. Varsinkin ilman miinakenttiä.
 
Niin no, jos en väärin muista niin silloin kun porukkaa lappasi 2015 Ruotsin läpi Suomeen, niin täällä vaadittiin yhtä lailla Dublin-pykälien noudattamista. Eli sitä, että läpsyttelijät tulee palauttaa siihen maahan, jossa turhapaikkahakemus pantiin ensimmäistä kertaa vireille. Nyt tietenkin sama pykälä lyö myös meitä omille näpeille.
Mutta eihän niitä silloin palautettu.

Nyt sitten taas ilmeisesti: Se nyt on vaan ihan eri asia.
 
Rajavartiosto on läpi vuosien aina korostanut kuinka hyvä yhteystyö heillä on venäjän rajavartijoiden kanssa. Nyt ollaan sitten vähän uudessa tilanteessa, kun rajavartioiden pitäisi olla rajavartioita eikä yhteystyökonsultteja. Ja se maksaa, rajan vartioiminen. Varsinkin ilman miinakenttiä.

Venäläisessä rajavartiointikäytännössä potentiaaliset laittomat rajanylittäjät pyritään nappaamaan mielellään jo uloimmalla rajavyöhykkeellä useampi kymmenen kilometriä ennen rajalinjaa. Näin kattavaa valvontaa on suomalaisten vaikea korvata millään. Paitsi ehkä tosiaan miinakentällä, mutta vesistöjen kohdalle ei pysty miinakenttiäkään asentamaan...
 
Tässä nimenomaan nähdään se, että tietyn asian hoitamiseen kyllä lakivalikosta löytyy pätevä laki... MUTTA sitä ei käytetä, vaan aletaan sorvaamaan jotain uutta, tiettyyn nippelitilanteeseen sopivaa pykälää... ja se saadaan valmiiksi sitten, kun on liian myöhäistä... Vaikka meillä olisi hyvinkin pätevät toimivaltuudet asiassa jos toisessakin lain mukaan, niin ei... Lakia tulkitaan AINA väärin ja aletaan luomaan uutta pykälää ja momenttia, vaikka kuinka voimassa olevien lakien mukaan voitais toimia, JOS niitä lakeja käytettäis sillon, kun on tarpeellista... vatuttaa tää soutaminen ja huopaaminen AINA....
Kehitys on ollut jo vuosia, että laista pyritään tekemään aukotonta. Ennen lakia sovellettiin/tulkittiin, nyt sitä luetaan kirjain kirjaimelta. Ajatuksena ihan hieno, mutta tällaisissa "harmaissa" tilanteissa ei enää osata/voida/tohdita toimia, koska tämä kehityssuunta. Tällaisia lakeja vaan pitäisi kirjoittaa sopivan pyöreästi, että saadaan asiat tapahtumaan, suuntaan tai toiseen. Riidellään sitten tulkinnoista/soveltamisista myöhemmin, jos on tarvetta.
 
Kehitys on ollut jo vuosia, että laista pyritään tekemään aukotonta. Ennen lakia sovellettiin/tulkittiin, nyt sitä luetaan kirjain kirjaimelta. Ajatuksena ihan hieno, mutta tällaisissa "harmaissa" tilanteissa ei enää osata/voida/tohdita toimia, koska tämä kehityssuunta. Tällaisia lakeja vaan pitäisi kirjoittaa sopivan pyöreästi, että saadaan asiat tapahtumaan, suuntaan tai toiseen. Riidellään sitten tulkinnoista/soveltamisista myöhemmin, jos on tarvetta.
... ja vaikka ne lait kirjotettais (kun aikaa on sorvaamisessa tolkuttomasti kulunut) kuin pyöreesti, ni jostain syystä niitä ei voida käyttää: " kun tämän voi myöskin tulkita niin, että Abdilla on maahantulo oikeus, mutta hän ei saa verovaroilla mustaa Audia heti, vaan joutuu tyytymään ilmaisen asumisen ja elatuksen lisäksi kaksi vuotta vanhaan BMW merkkiseen autoon, kyllä tässä on kysymys rasismista...." sitte aletaan sorvaamaan uutta pykälää koskien Audia ja Bemaria....
 
... ja vaikka ne lait kirjotettais (kun aikaa on sorvaamisessa tolkuttomasti kulunut) kuin pyöreesti, ni jostain syystä niitä ei voida käyttää: " kun tämän voi myöskin tulkita niin, että Abdilla on maahantulo oikeus, mutta hän ei saa verovaroilla mustaa Audia heti, vaan joutuu tyytymään ilmaisen asumisen ja elatuksen lisäksi kaksi vuotta vanhaan BMW merkkiseen autoon, kyllä tässä on kysymys rasismista...." sitte aletaan sorvaamaan uutta pykälää koskien Audia ja Bemaria....

Hyvä esimerkki ovat kansanryhmää vastaan kiihottamisen ja uskonrauhan rikkomisen kieltävät pykälät. Ne koskevat periaatteessa tasavertaisesti erilaisia kansanryhmiä ja uskontoja, mutta käytännössä niitä sovelletaan intersektionaalisen feminismin uhrihierarkian mukaisesti.
 
"
opposition saaneen lakiluonnoksesta suullisen katsauksen, miten hallitus on työstänyt lakiesitystä lausuntopalautteen perusteella.

– Emme saaneet mustaa valkoisella lakiesitystä. Meidän käsityksemme mukaan lakiesitysluonnos ei ole vielä lopullisesti valmis. Tämän päiväisen suullisen katsauksen perusteella ei pysty luomaan lopullista käsitystä, minkä kannan sosiaalidemokraatit voivat lopulta ottaa, Lindtman sanoi viime keskiviikkona."


Suomeksi: Emme kannata lakiesitystä, koska riittävää määrää poliittista pääomaa ei voi saavuttaa tuota puoltamalla. Eli on tultu johtopäätökseen ettei SDP:n kannattajille tuon lain kannattaminen ole kynnyskysymys ja se voi siten äänestää kumoon. Sen päätöksen voi sitten piillottaa ulvomiseen hallituksen lain epäselvyydestä tms. Muuten kyllä halutaan suojella isänmaata vahingollisilta vaikutuksista. :)

Tästä syystä itse epäilen ettei tuo mene läpi, tuo ennemmistövaatimus on niin korkea,että toi on tosi helppo kaataa.
 

……….

Tänään sitten hallituksen esitys käännyslaista. Toivottavasti tätä lakia ei nyt ihan hampaattomaksi ole muokattu monien särmäämisten jälkeen ja yksittäisten rajavartijan oikeusturva on huomioitu.
Itsestäni tuo vaikuttaa hampaattomalta, mutta jos rajavartiolaitos näkee lain tarpeelliseksi se kannattaa ajaa läpi.
 
Itsestäni tuo vaikuttaa hampaattomalta, mutta jos rajavartiolaitos näkee lain tarpeelliseksi se kannattaa ajaa läpi.
Hampaallista lainsäädäntöä tänne pölhölään on ihan mahdotonta tehdä.

Eniten kyllä ihmettelen miksi ihmeessä venäjä lopetti tuon operaationsa ? Oliko kysymys vaan siitä, että tuo oli venäjän jonkun alaportaan keksintö alunperinkin ? Ja tuo tehtiin kokeiluna, joka sinällään kyllä onnistui, mutta päätettiin kuitenkin lopettaa odottamaan parempaa hetkeä ?

Rajahan olisi ollut niille (ja myös tulee olemaan) käytännössä ihan auki tunkea mitä tahansa jengiä tänne. Senkun pistävät porukan kävelemään rajan yli.
 
"
opposition saaneen lakiluonnoksesta suullisen katsauksen, miten hallitus on työstänyt lakiesitystä lausuntopalautteen perusteella.

– Emme saaneet mustaa valkoisella lakiesitystä. Meidän käsityksemme mukaan lakiesitysluonnos ei ole vielä lopullisesti valmis. Tämän päiväisen suullisen katsauksen perusteella ei pysty luomaan lopullista käsitystä, minkä kannan sosiaalidemokraatit voivat lopulta ottaa, Lindtman sanoi viime keskiviikkona."


Suomeksi: Emme kannata lakiesitystä, koska riittävää määrää poliittista pääomaa ei voi saavuttaa tuota puoltamalla. Eli on tultu johtopäätökseen ettei SDP:n kannattajille tuon lain kannattaminen ole kynnyskysymys ja se voi siten äänestää kumoon. Sen päätöksen voi sitten piillottaa ulvomiseen hallituksen lain epäselvyydestä tms. Muuten kyllä halutaan suojella isänmaata vahingollisilta vaikutuksista. :)

Tästä syystä itse epäilen ettei tuo mene läpi, tuo ennemmistövaatimus on niin korkea,että toi on tosi helppo kaataa.

Demarit vissiin nyt avainasemassa. Ne kaikki pitäisi saada lain taakse. Kepu oletettavasti asettuu tukemaan. Virheät ja vasurit todnäk. vastustaa henkeen ja vereen.
 
Lakiesityksestä sanotaan näin, eli ilmeisesti ruanda-mallia haetaan. Mistäs me sellainen pikku leiri/tukikohta kehitetään?

Laki mahdollistaisi Suomeen laittomasti tulevan henkilön poistamisen maasta ja ohjaamisen paikkaan, jossa turvapaikkaa voi hakea.
 
Venäläisessä rajavartiointikäytännössä potentiaaliset laittomat rajanylittäjät pyritään nappaamaan mielellään jo uloimmalla rajavyöhykkeellä useampi kymmenen kilometriä ennen rajalinjaa. Näin kattavaa valvontaa on suomalaisten vaikea korvata millään. Paitsi ehkä tosiaan miinakentällä, mutta vesistöjen kohdalle ei pysty miinakenttiäkään asentamaan...
MITÄH?!!!?!

1716277922369.png
 
Back
Top