Venäjän masinoimat "pakolais"-virrat Suomeen

Samalla joku voisi kysyä, että miksi tulijoiden ihmisoikeudet ovat korkeammalla tasolla mitä jo täällä olevien.
Ei ne oikeastaan voikaan olla. Eikä mielestäni ole nyt missään noin vahvistettu.

Siksi kysymys ehkä pitäisi asettaa niin, että "miksi jotkut vaativat tulijoille enemmän ihmisoikeutta täällä jo olevien kustannuksella?"
Näin kysyttäessä käsiteltäisiin olosuhteiden muutosta ja vastaukset voisivat pyöriä muutosten perusteluissa.....jotka toki ovat vaikeita näin kysyttäessä. Myös jatkokysymys on ketkä vaativat, koska koko yhteiskunta ei ajattele näin.

Jos kysytään "miksi tulijoiden ihmisoikeudet ovat korkeammalla tasolla mitä jo täällä olevien", niin jo pelkällä kysymyksellä tunnistetaan tilanne vakiintuneeksi lähtökohdaksi, mitä tilanne ei kuitenkaan ole. Tämähän on vain spekulaatiota käsitteillä ja mielipiteillä.
Vihervasemmisto ja demaritoimittajat osaavat tämän pelin mutta oikeistolla on vielä opeteltavaa sanakäänteissä.

.
 
Edes Kemissä jossa olen välillä käynyt hommissa en ole nähnyt sitten yhden yhtäänkään Ladaa,
Tämä johtuu siitä, että 90-luvun alussa venäläiset ostivat kaikki ladat mitä vastaan tuli. Muistaakseni siinä oli ajatuksena, että uutta autoa ei saanut silloin rahallakaan ja tuontiautoissa oli hervoton tulli, jos eivät olleet neuvostoliitossa tai venäjällä rakennettuja.
Todistin tätä toimintaa nimenomaan Kemissä, jossa Lada kattoi 70% ajoneuvokannasta siihen aikaan.
 
Koepallo numero yksi? Kuhmossa laiton rajan ylitys. Otettu kiinni, hakee turvapaikkaa. Kohta tulee kaksi, sitten viisi, sitten yksi… ? Liruttamalla lähetetään, jotta välineellistetyn maahantunkeutumisen kynnys ei ylity. Haetaan rajaa siitä, miten uutta lakia sovelletaan.

Läpi meni ainakin tämä tapaus. Ei käännytetty.

 
Hesari kirjoittaapi että Euroopan komissio ryhtyy nyt syynäämään käännytyslakia.



”Totta kai kansallisten lakien täytyy olla yhdenmukaisia EU-lainsäädännön kanssa, ja siksi aiomme nyt analysoida lain ottaen huomioon tilanteen Suomen rajalla, missä siirtolaisia välineellistetään. Siksi emme ole tavanomaisessa tilanteessa. Jäsenmailla on velvollisuus suojella rajojaan noudattaen tiettyjä ehtoja. Siksi aiomme nyt analysoida lain”, komission viestintäjohtaja Eric Mamer sanoo.

KOMISSIO sanoo nyt aloittavansa rajalain analysoinnin. Se ei kerro, kuinka kauan työ kestää.
 
Koepallo numero yksi? Kuhmossa laiton rajan ylitys. Otettu kiinni, hakee turvapaikkaa. Kohta tulee kaksi, sitten viisi, sitten yksi… ? Liruttamalla lähetetään, jotta välineellistetyn maahantunkeutumisen kynnys ei ylity. Haetaan rajaa siitä, miten uutta lakia sovelletaan.

Läpi meni ainakin tämä tapaus. Ei käännytetty.
Ykkönen tuli jo torstaina Ilomantsissa.
 
Tämä johtuu siitä, että 90-luvun alussa venäläiset ostivat kaikki ladat mitä vastaan tuli. Muistaakseni siinä oli ajatuksena, että uutta autoa ei saanut silloin rahallakaan ja tuontiautoissa oli hervoton tulli, jos eivät olleet neuvostoliitossa tai venäjällä rakennettuja.
Todistin tätä toimintaa nimenomaan Kemissä, jossa Lada kattoi 70% ajoneuvokannasta siihen aikaan.
Turussakin taisivat kaupungin liki kaikki saippuakotelo-Ladat päätyä korjaustelakan p-paikalle ja siitä itänaapuriin suuntaavien laivojen kyytiin.
 
Uusi laki tulee voimaan piakkoin, sanoo sisäministeriö.



Kiistelty käännytyslaki etenee valtioneuvoston käsittelyyn tällä viikolla. Laki pyritään saamaan voimaan tämän viikon aikana, kertoo hallitusneuvos Sanna Palo sisäministeriön rajavartio-osastolta

Mikäli presidentti vahvistaa lain, samassa yhteydessä päätetään myös lain voimaantulopäivä, Palo kertoo. Laki pyritään hänen mukaansa saamaan nopeasti voimaan, joten kyse lain astumisesta voimaan voi olla vain päivistä.
 
Turussakin taisivat kaupungin liki kaikki saippuakotelo-Ladat päätyä korjaustelakan p-paikalle ja siitä itänaapuriin suuntaavien laivojen kyytiin.
Eestiläisetkin noita vei. Yhden myin entiselle virolaiselle mailerille ja toisen tuttuni kautta kaakkoisrajan yli.
 
Jos autoista puhutaan, niin mun Carina meni ryssille.... Mutta asiasta jos puhutaan, niin NYT eletään Suomen kohtalonhetkiä, tajus päättäjät sitä tai ei....
ps. tämä Carina tapahtu 80-luvulla, ettei joku kerkee syyttävällä sormella osottamaan kuin ryssää tuen....
 
Hesarissa nyyhkytarinaa siitä miten epäinhimillistä on jonottaa Viron ja Venäjän välisen rajan ylityspaikoilla. Kyllä nyt pitäisi saada Suomen itäraja taas auki liikenteelle.

 
Jos autoista puhutaan, niin mun Carina meni ryssille.... Mutta asiasta jos puhutaan, niin NYT eletään Suomen kohtalonhetkiä, tajus päättäjät sitä tai ei....
Minusta Suomen tilanne on vakaampi kuin sukupolviiin.

Mitä jos Putin olisi 2022 päättänyt lähteä palauttamaan rajojaan Suomesta?

Joo joo, ei tänne mitään mieltä tai syytä olisi ollut.. Suomi olisi laittanut niin hantilla vastaan, että Vanja olisi kokenut hinnan kalliiksi jne jne.

Näitähän me toistelimme 70-vuotta niin eduskunnassa, tupailloissa, koulussa kuin intissäkin.

Nyt on nähty, että Putinia ei paina satojen tuhansien miehistötappiot, ei kaasu eikä öljybisnes eikä mikään muukaan. Pientä vihreää ukkoa vain marssii rintamalle.

Ollaan juurikin siinä "suomalainen vastaa kymmentä ryssää - mitäs kun tulee 11.?" Huonosti olisi käynyt.
 
Koepallo numero yksi? Kuhmossa laiton rajan ylitys. Otettu kiinni, hakee turvapaikkaa. Kohta tulee kaksi, sitten viisi, sitten yksi… ? Liruttamalla lähetetään, jotta välineellistetyn maahantunkeutumisen kynnys ei ylity. Haetaan rajaa siitä, miten uutta lakia sovelletaan.

Läpi meni ainakin tämä tapaus. Ei käännytetty.

Tämä on itseasiassa koepallo numero kaksi. Ensimmäinen tuli yli Ilomantsissa viime torstaina.
 
Hesarissa nyyhkytarinaa siitä miten epäinhimillistä on jonottaa Viron ja Venäjän välisen rajan ylityspaikoilla. Kyllä nyt pitäisi saada Suomen itäraja taas auki liikenteelle.

Kirjoittaja on HS:n Venäjän kirjeenvaihtaja, vatnikki Jenni Jeskanen, joka veti uudet pohjat tuolla kirjoituksellaan.
 
Back
Top