Venäjän masinoimat "pakolais"-virrat Suomeen

Päivitetty uutinen. Ryssän uutisointia, mutta väittävät että olisi Venäjän passin haltija.

Venäläinen uutissivusto 47 News kirjoittaa, että poika on ukrainalaisesta pakolaisperheestä.

Valtiollinen uutistoimisto Tass kertoo pojan olevan kotoisin Itä-Ukrainan Donbassin alueelta, jonka Venäjä liitti laittomasti itseensä syksyllä 2022.

Tassin mukaan poika ja perheensä muuttivat liitoksen jälkeen Volga-joen varrella sijaitsevaan Samaraan, jossa heille myönnettiin myös Venäjän kansalaisuus.

Sen jälkeen perhe väitetysti matkusti uusilla asiakirjoilla Valko-Venäjälle ja sieltä vanhoilla Ukrainan passeilla Puolaan ja edelleen Suomeen.

Päivitetty uutinen. Ryssän uutisointia, mutta väittävät että olisi Venäjän passin haltija.

Venäläinen uutissivusto 47 News kirjoittaa, että poika on ukrainalaisesta pakolaisperheestä.

Valtiollinen uutistoimisto Tass kertoo pojan olevan kotoisin Itä-Ukrainan Donbassin alueelta, jonka Venäjä liitti laittomasti itseensä syksyllä 2022.

Tassin mukaan poika ja perheensä muuttivat liitoksen jälkeen Volga-joen varrella sijaitsevaan Samaraan, jossa heille myönnettiin myös Venäjän kansalaisuus.

Sen jälkeen perhe väitetysti matkusti uusilla asiakirjoilla Valko-Venäjälle ja sieltä vanhoilla Ukrainan passeilla Puolaan ja edelleen Suomeen.
Onkohan orkestroitua hybridiä tämä juttu?

Onkohan orkestroitua hybridiä tämä juttu?
Lähinnä tulee mieleen että lapsen herkkäuskoisuutta on käytetty hyväksi ja jossain mainittiin että pojalla syynä oli myös ongelmat afrikasta ja arabimaista tulleiden pakolaisten kanssa. Venäjä kun on tunnetusti niin "suvaitsevainen" näitä kohtaan, niin se ideologia on ollut helppo ujuttaa yksinäisen ja kiusatun lapsen päähän että Venäjällä on parempaa.

Ryssätrollit on iskeneet sinne missä on ollut heikko kohta ja propaganda on purrut. Tottakai tätä käytetään sitten hyväksi. :(

Joo, tuskin on etukäteen suunniteltu juttu, vaan on vain tartuttu tilaisuuteen.

Vai haluaa nyt tämä 13-vuotias poika myös jäädä Venäjälle, koska Suomessa mm. opettajat häntä ryssittelivät.

– Näin Suomen rajavartijat, kun he tulivat autoilla vilkut päällä. Mutta he eivät ehtineet saada minua kiinni, olin jo Venäjän puolella. Olin siitä iloinen. Rehellisesti sanoen haluan jäädä Venäjälle.

Vai haluaa nyt tämä 13-vuotias poika myös jäädä Venäjälle, koska Suomessa mm. opettajat häntä ryssittelivät.

– Näin Suomen rajavartijat, kun he tulivat autoilla vilkut päällä. Mutta he eivät ehtineet saada minua kiinni, olin jo Venäjän puolella. Olin siitä iloinen. Rehellisesti sanoen haluan jäädä Venäjälle.

1739434379958.webp

Jutun mukaan ”Mariupolista kotoisin oleva perhe pakeni venäjän brutaalia hyökkäyssotaa” ja muuttivat maaliskuussa 2022 venäjälle Samaran alueelle.

Siis pakenivat venäjän hyökkäystä syvälle venäjälle. Siellä saaneet venäjän kansalaisuuden. Sitten valko-venäjän kautta Puolaan ja Suomeen ukrainan passilla pakolaiseksi. Erikoinen reitti Suomeen.

Hieman outo haju tässä jutussa on, en voi sille mitään. Poika haluaa kuulemma jäädä sinne. 13-vuotiaana ilman ketään läheistä asettuu orvoksi vieraaseen maahan? Eiköhän kohta perhe ala vaatimaan pääsyä venäjälle pojan perässä. Jotain soppaa tässä hämmennetään.

Back