OXPAHA
Kenraali
Tämä kumiseva hiljaisuus Orpon-Sipilän-Soinin rikoksista 2015 rapauttaa luottamusta myös nykyiseen hallitukseen. On kuin niitä 30000:a ei olisi ollutkaan, koska tulivat lännestä. Ei noussut Haaparannan laidalle piikkilankaesteitä. Muutama rohkea joka matkusti paikalle osoittamaan mieltä joko demoralisoitui, tai radikalisoitui tulevien putinistipuljujen riveihin.Vuonna 2015 Suomeen saapui 30 000 tuhatta siirtolaista, eikä heitä yritetty estää vaan päinvastoin Suomessa yritettiin estää raa'alla tavalla (siis tuntui raakalta näin virkamiehen näkövinkkelistä, kun katsoi miten suita tukittiin virkakoneistossa ym.) poikkeavien mielipiteiden esittämistä, joissa epäiltiin että me ei tienatakaan tällä. Esim:
https://www.uusilahti.fi/paikalliset/805846
Poliiseille tuli kielto kertoa turvapaikanhakijoiden rikoksista
-----
Kaipaisin suhteellisuudentajua nykytilanteeseen, kun meinaa muutamat läpitihkuneet aiheuttaa sydämentykytystä.
Vartiuksessakin on ryhdytty tuumasta toimeen, aivan kuten täällä jo havainnoitiin ja ennakoitiin:
https://yle.fi/a/74-20060587
Puolustusvoimien virka-apua Kuhmon Vartiuksen rajalle
Vartiuksessa aloitetaan väliaikaisten esteiden rakentaminen raja-alueelle. Puolustusvoimat antavat virka-apua, kertoo rajavartioaseman päällikkö, kapteeni Jouko Kinnunen.
Väliaikaisilla esteillä varaudutaan pitkään jatkuvaan tilanteeseen Vartiuksen raja-asemalla.
EDIT: Tällainen lisäys tuli eli Oulun polliisikin siellä jo on:
"Lauantaina myös Oulun poliisilaitos oli turvaamassa rajavartioston työtä Vartiuksessa."
Vaimo sanoi tuossa ihan äskettäin, kun puhuttiin terveydestä ja jäljellä olevasta elämästä, että minä muutuin noihin aikoihin ihmisenä, ja olen sen jälkeen ollut kroonisesti vihainen, onneton, huolissaan, kyyninen tai kaikkia näitä yhdessä. Tuskin olen ainoa keski-ikäinen joka kypsällä iällä tajusi että maailma on mennyt jengoiltaan eikä vakaaseen tilaan ole paluuta. Suurin petos oli antautuminen tunkeilijoiden edessä 2015 ja se valeiden ja typeryyden määrä millä meitä ja maailmaa on sen jälkeen hallittu on äärimmäisen raskas kantaa.
En enää usko enkä toivo asioiden järjestyvän hyvällä. Harmi, olisipa tapahtunut kun olin nuori ja terve.