Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Valtamerilaivaston rakentaminen on Venäjälle järjetöntä rahanhaaskausta ja suuruudenhullua uhoa jotta voidaan esittää suurvaltaa isojen poikken kikkelinmittauskilpailuissa.
Venäjä on kaikista maailman valtioista varmaan vähiten merireiteistä riippuvainen, koska se on kahdelle mantereelle levittäytynyt jättiläisvaltio joka kattaa mm planeetan suurimman mantereen koko pohjoisosan. Lisäksi laivastokisassa Venäjä joutuu aina antamaan muille etumatkaa jakamalla laivastovoimansa peräti neljään osaan, joista kaksi operoi ahtailla ja helposti suljettavilla sisämerillä.
Venäjän kannattaisi keskittyä pienillä aluksilla operoiviin rannikkolaivastoihin sekä ilmavoimiin ja ehkä jäämerellä toimiviin arktiselle alueelle erikoistuneisiin merivoimiin. Loput paukut maavoimiin.
Laivaston vuosiparaati on sunnuntaina. Jostain syystä tänä vuonna siihen on panostettu erityisen paljon, melkein kaikki vähänkään isompi tai fiinimpi on roudattu paikalle. Mahtaisiko syynä olla kiinalaisten läsnäolo, saa nähä osallistuvatko nekin juhlallisuuksiin.
Saattoi olla räkänokka varusveijareita jotka ajattelemattomuuttaan naureskelivat. Samanlaisia kusipäitä löytyy täältäkin.Venäläisten sympatia kuolemanvaarassa olevia ihmisiä kohtaan on käsinkosketeltavaa. Hyi helvetti että voikin halveksia tuollaista nauramista asialle.
Eikös niillä ollu pyöriät synttärit. Laivasto 100v.
Aamulehden mukaan näin
172-metrinen sukellusvene on matkalla Pietariin, missä se osallistuu Venäjän laivaston satavuotisjuhlaan. Juhlaparaati pidetään heinäkuun lopulla.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/maailman-suurin-ydinsukellusvene-saapui-suomenlahdelle-200283102/
Mikä tuo Kirov-luokan aluksen pääasiallinen tehtävä on?
Valtamerilaivaston rakentaminen on Venäjälle järjetöntä rahanhaaskausta ja suuruudenhullua uhoa jotta voidaan esittää suurvaltaa isojen poikken kikkelinmittauskilpailuissa.
Venäjä on kaikista maailman valtioista varmaan vähiten merireiteistä riippuvainen, koska se on kahdelle mantereelle levittäytynyt jättiläisvaltio joka kattaa mm planeetan suurimman mantereen koko pohjoisosan. Lisäksi laivastokisassa Venäjä joutuu aina antamaan muille etumatkaa jakamalla laivastovoimansa peräti neljään osaan, joista kaksi operoi ahtailla ja helposti suljettavilla sisämerillä.
Venäjän kannattaisi keskittyä pienillä aluksilla operoiviin rannikkolaivastoihin sekä ilmavoimiin ja ehkä jäämerellä toimiviin arktiselle alueelle erikoistuneisiin merivoimiin. Loput paukut maavoimiin.
Hinaaja mukana. Kuinkas muualla? Onkos muillakin aina hinaaja saattamassa sukellusvenettä?ensimmäisenä saattuessa meni hinaaja-alus Nikolai Tshiker
Hinaaja mukana. Kuinkas muualla? Onkos muillakin aina hinaaja saattamassa sukellusvenettä?
Yleinen irvistelyn aihe maailmalla!
Mutta johtuu siitä, ettei heillä ole muita omia aluksia tai liittolaisia maailman merillä. Jos laiva saisi konevian olisi apuun kutsuttava jostakin hinaaja. Se olisi sitten samalla pelastusalus, jonka palkkio määrättäisiin kansainvälisten merilakien mukaisesti prosenttiosuutena sotalaivan arvosta. Voihan olla alusten ikään tai kuntoonkin liittyviä syitä, mutta tämä on mainittu pääperusteeksi.
No Suomen rannikko on Venäjälle ystävällismielistä. Täällä hinaajia operoi Alfons Håkans. Firma jolle valtio ei suostunut myymään miinalaiva Pohjanmaata jostakin syystä.Yleinen irvistelyn aihe maailmalla!
Mutta johtuu siitä, ettei heillä ole muita omia aluksia tai liittolaisia maailman merillä. Jos laiva saisi konevian olisi apuun kutsuttava jostakin hinaaja. Se olisi sitten samalla pelastusalus, jonka palkkio määrättäisiin kansainvälisten merilakien mukaisesti prosenttiosuutena sotalaivan arvosta. Voihan olla alusten ikään tai kuntoonkin liittyviä syitä, mutta tämä on mainittu pääperusteeksi.
Olen asiassa @StmSvejk linjoilla, eli sitä parempi mitä enemmän Venäjä sijoittaa varoja hyödyttömään laivastoonsa.Tämänkaltaiset argumentit ovat Venäjällä hyvin yleisiä. On totta ettei Venäjä ole meriyhteyksistä samalla tapaa riippuvainen kuin esimerkiksi Japani tai Kiina ja puhtaasti rannikkopuolustukseen vahvan ilma- ja ohjusaseen omaava Venäjä ei pintalaivastoa tarvitse. Toisaalta, maailman sivu sellaiset maat jotka ovat halunneet suurvalloiksi ovat kehittäneet ainakin jonkunmoisen laivaston, jopa mongolit rakensivat laivastoja.
Vladivostokiin kannattaa toki myös jatkossa sijottaa modernia hyökkäys sukellusvene laivastoa.Olen asiassa @StmSvejk linjoilla, eli sitä parempi mitä enemmän Venäjä sijoittaa varoja hyödyttömään laivastoonsa.
Laivastossa näkyy hyvin venäläisten haikailu 2 MS jälkeiseen neljän vuosikymmenen pituiseen supervalta-aikaan.
Mihin Venäjä sitten merivoimillaan pystyy? Tyynimeri on Venäjälle kaukainen periferia jossa se ei pysty haastamaan alueen mahtivaltioista ketään. Rannikkopuolustus riittää.
Mustan meren dominointiin Venäjälle riittäisi x määrä korvetti/fregattiluokan aluksia ja sukellusveneitä. Rajoitettu maihinnousukyky loisi vaihtoehtoja. Todella kuumassa tilanteessa meri olisi suljettu Venäjälle mutta auki sen vihollisille joka saattaisi Venäjän alivoimaiseen asemaan.
Itämeren tilanne on samankaltainen, mutta Venäjän asema merellä suhteellisesti Mustaamerta heikompi ja maalla vahvempi. Mustanmeren kaltainen mutta vähäisempi panostus merivoimiin olisi perusteltua.
Jäämerellä Venäjä on vahvin valta ja sinne sen kannattaisi sijoittaa koko ydinpelotteensa. Sukellusveneitä ja vahvan pitkän kantaman ilmatorjuntakyvyllä varustettuja pinta-aluksia, max fregattiluokkaa. Nykyinen ydinarsenaali tosin on ylimitoitettu ja kallis.
No Suomen rannikko on Venäjälle ystävällismielistä. Täällä hinaajia operoi Alfons Håkans. Firma jolle valtio ei suostunut myymään miinalaiva Pohjanmaata jostakin syystä.
--
Jäämerellä Venäjä on vahvin valta ja sinne sen kannattaisi sijoittaa koko ydinpelotteensa. Sukellusveneitä ja vahvan pitkän kantaman ilmatorjuntakyvyllä varustettuja pinta-aluksia, max fregattiluokkaa. Nykyinen ydinarsenaali tosin on ylimitoitettu ja kallis.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Projekti_705
Venäläisillä oli aikoinaan hyökkäyssukellusvene, Alfa-luokka.
Sukelsi syvälle ja kulki lujaa, tosin pellit auki meluakin lähti ''riittävästi!'.
Amerikkalaiset lähes kuuli omalta rannikoltaan, kun Alfa pisti lämän tiskiin jossain Irlannin kupeessa.
Reaktorit veneessä olivat vaarallisen epäluotettavat.
Vene oli kuitenkin niin nopea, että se olisi kyennyt jättämään torpedot jälkeensä. Tämä johti US / GB akselilla uusien torpedojen kehittämiseen.
Oliko Typhoonin "toukka" todella olemassa