Venäjän propagandakoneiston päivittäiset ylilyönnit ja riman alitukset

Voisi mennä johonkin muuhunkin ketjuun, mutta sopii tännekin:

Myyjä



jobackma

Tunnistautunut

Yksityishenkilö

Lähetä yksityisviesti


Katso ilmoitukset (140)




Keräilyharvinaisuus Suomalaisille Donbassin vapaaehtoisille tarkoitettu Donbassin puolustajien II

luokan hopeanvärinen mitali "vapauden ja totuuden puolustamisesta" koteloineen. Mannerheim-ristin symboliikasta mukailtu heraldiikka symboloi idän ja lännen vastakkainasettelua Ukrainan sisällissodassa. Keskiössä Mannerheim-rististä tutut heraldinen ruusu, seppele ja idän ja lännen miekat, joihin lisätty Novorossijan (Ukrainan itäinen alue) suojeluspyhimys Arkkienkeli Mikael sekä sulkakynä, joka kuvaa sananvapautta. Mitalin etupuolella suomenkielinen teksti "Donbassin puolustajat", mitalin takana venäjänkielinen teksti "Suomalaisille Donbassin puolustajille 2014-2015". Mitalinauhassa on yhdistetty Suomen lipun värit Pyhän Georgios (Yrjö) Voittajan oranssimustaan nauhaan (yrjönnauhaan), jonka värit symboloivat voitokkaan taistelun savua ja tulta. Valmistusmaa, paikka ja aika: Venäjä, Moskova, 2015. Valmistusaine: metalliseos.




Tuo vois olla mielenkiintoinen lisä tuonne mun neukkumitalien joukkoon, mutta en kyllä viittääkymppiä tai yli satasta maksaisi. Jollekin maanpetturille myönnetystä voisi harkita maksavansa tuota luokkaa, jos olisi aito nimi myöntökirjassa. Mikäköhän noissa on myöntömäärä/painomäärä?
 
Tuo vois olla mielenkiintoinen lisä tuonne mun neukkumitalien joukkoon, mutta en kyllä viittääkymppiä tai yli satasta maksaisi. Jollekin maanpetturille myönnetystä voisi harkita maksavansa tuota luokkaa, jos olisi aito nimi myöntökirjassa. Mikäköhän noissa on myöntömäärä/painomäärä?
Sulta loppuu rahat ennenkun tolta ukolta peltilimput....;)
 
Silti osa ja ilmeisesti vielä se isoin osa asukeista ei ollut kiinnostunut vallankumouksesta/itsenäidyystetä. Oliko se tyhmyyttä, laiskuutta, vai ideologiaa, itsenäisyys ansaitaan teoilla. Nyt aktiivisesti toimittiin vastaan, tai oltiin passiivisesti sivustakatsojia

Minä luulen kanssa, että bolsevikkien pelko oli paras peruste ottaa vintofka käteen. Omien pitäjien ja kylien puolustaminen. Apua siihen sai vain Suomesta. Vain.
 
Tuo vois olla mielenkiintoinen lisä tuonne mun neukkumitalien joukkoon, mutta en kyllä viittääkymppiä tai yli satasta maksaisi. Jollekin maanpetturille myönnetystä voisi harkita maksavansa tuota luokkaa, jos olisi aito nimi myöntökirjassa. Mikäköhän noissa on myöntömäärä/painomäärä?
Nimimerkin perusteella mahdollisesti aito Batman on tilannut noita jaettavaksi. Lienee ollut niin reilusti, että jäänyt jakamatta. Kalliimpaan versioon:
Suomalaisille Donbassin vapaaehtoisille tarkoitettu "Donbassin puolustajat" I luokan kullanvärinen "urhoollisuudesta rintamalla"-mitali koteloineen ja alkuperäisine käyttämättömine luovutuskirjoineen leimalla.
saa mukaan jopa täyttämättömän luovutuskirjan johon voi laittaa saajaksi valitsemansa henkilön. Tuollainenhan voisi olla vitsikästä antaa lahjaksi jollekin itäiseen naapuriin erityisen nuivasti suhtautuvalle henkilölle. Vaikka lappu, mitali ja photoshopattu kuva jossa Batman ja saaja kehyksiin...:)
 
Minä luulen kanssa, että bolsevikkien pelko oli paras peruste ottaa vintofka käteen. Omien pitäjien ja kylien puolustaminen. Apua siihen sai vain Suomesta. Vain.
Kyllä varmasti moni ajattelin juuri näin. Ja kyllä, mielestäni he olivat niitä fiksuja jotka ymmärsivät mistä kommarien tuuli puhaltaa ja mitä se tuo.
Mutta selkeästi se ei riittänyt.

Voi olla että olen väärässä tässä asiassa, mutta jotenkin itselle on jäänyt sellainen käsitys, ettei Heimosotureita otettu minkään juhlien vastaan. Osa näistä ase kädessä vastaanottajista on tietysti voinut olla etnisesti venäläisiä, mutta en ole nyt lähtenut erottelemaan väestöä mitenkään kun ei sellainen taida jälkikäteen mitenkään mahdollista.
 
Kyllä varmasti moni ajattelin juuri näin. Ja kyllä, mielestäni he olivat niitä fiksuja jotka ymmärsivät mistä kommarien tuuli puhaltaa ja mitä se tuo.
Mutta selkeästi se ei riittänyt.

Voi olla että olen väärässä tässä asiassa, mutta jotenkin itselle on jäänyt sellainen käsitys, ettei Heimosotureita otettu minkään juhlien vastaan. Osa näistä ase kädessä vastaanottajista on tietysti voinut olla etnisesti venäläisiä, mutta en ole nyt lähtenut erottelemaan väestöä mitenkään kun ei sellainen taida jälkikäteen mitenkään mahdollista.

Kansannousut ovat ihan totta, miksi se on vaikea uskoa että kansallisuusaate kiinnosti enemmän kuin kommunismi?
 
Kansannousut ovat ihan totta, miksi se on vaikea uskoa että kansallisuusaate kiinnosti enemmän kuin kommunismi?
En epäile kansannousun todenmukaisuutta. Vaan sitä, että isossa kuvassa alueella oli enemmän niitä jotka toimivat aktiivisesti kansannousua vastaan ja niitä jotka olivat passiivisia ja menivät virran mukana niin kuin asia ei olisi koskettanut heitä. Ovat saattaneet herätä junamatkalla...
 
En epäile kansannousun todenmukaisuutta. Vaan sitä, että isossa kuvassa alueella oli enemmän niitä jotka toimivat aktiivisesti kansannousua vastaan ja niitä jotka olivat passiivisia ja menivät virran mukana niin kuin asia ei olisi koskettanut heitä. Ovat saattaneet herätä junamatkalla...

Perustuu taas mutuun?
 
Voi olla että olen väärässä tässä asiassa, mutta jotenkin itselle on jäänyt sellainen käsitys, ettei Heimosotureita otettu minkään juhlien vastaan. Osa näistä ase kädessä vastaanottajista on tietysti voinut olla etnisesti venäläisiä, mutta en ole nyt lähtenut erottelemaan väestöä mitenkään kun ei sellainen taida jälkikäteen mitenkään mahdollista.
Ihan sama kahtiajako siellä oli kuin missä tahansa muuallakin Suomessa ja Venäjällä tuohon aikaan. Osa oli punaisten puolella, osa valkoisten puolella.

Omat Viteleessä asuneet isoisovanhempani majoittivat ja muonittivat suojeluskuntalaisia heimosotureita, osa kauemmista sukulaisista taas oli punaisten puolella (etenkin eräs hyvin runsaslapsinen perhe, jotka olivat vähän osattomia). Mutta kyllä ainakin Aunuksessa oli paljon heimoaatteessa mukana olleita.
 
Itäkarjalan kansannousu kyllä pohjasi heimoaatteeseen joka sinne levitettiin Suomesta.

Milloin tämän aatteen levittäminen aloitettiin? Meinaan vaan, että yleensä minkä tahansa aatteen levittäminen kestää aikansa, kunnes se imaisutetaan ja hyväksytään laajoihin väestökerroksiin. Saati sitten, että lähdetään pyssysille jonkun -aatteen palon- vuoksi. Vuosia ja hyvä otollinen alusta siihen tarvitaan.

Kyllä mä vaan luulen, että -tuhansien vintofkamiesten heimoiluun- tarvittiin: bolsun pelko ja pakko-otot. Pakko-otoista olen kuullut jo hau evö vuosia sitten. Eli mies talosta parhaasta kaksi ja vaihtoehtoja annettiin kovin vähän. Ja ainakin muutaman pitäjän osalta joukkojen keruuta suoritettiin petkuttamalla. Käskettiin kyläkokoukseen ja kas, reessä odottikin vintofka ja pari rasiaa patruunoita ja eikun kokoukseen tulijasta sukeutui heimosotilas. Tämä koskee nyt tietysti itäkarjalaista väenottoa.

Heimoaate oli loppujen lopuksi pienten vaikutusvaltaisten piirien tohinaa. Siihen oli valjastettu papit, opettajat, lääkärit, apteekkarit, firmojen patruunat, mehtäyhtiöitten herroja sekä sotaväen upseereita. Nämä piirit saivat äänensä kuuluviin ja heille löytyi palstatilaa sen aikaisista metioista.

Perimmäisenä pontimena todennäköisesti oli kuitenkin todella laajojen metsäalueiden himo. Hyvien uittoväylien varret houkuttelivat ja mehtät olivat kirveenkoskemattomat. Seuraa rahaa, sieltä se yleensä syykin löytyy. Mehtäyhtiöt olivat vaikutusvaltaisia ja niillä oli suorat suhteet mm. jääkäriupseeristoon. Pankitkin olivat innoissaan näistä luonnonvaroihin liittyvistä mahdollisuuksista.

Tuohon maailmanaikaan jokainen valtio himoitsi lebensraumia. Katsottiin, että valtioalan koko määrää valtion tosiolevuuden. Kahtokkee nyt vaikka siirtomaatohinoita. Ihan samalla asialla se piskuinen nuori Suomikin teuhasi. Mutta henkseleissä ei piisannut leveyttä.

Yksittäiset ihmiset ovat tuollaisessa valtamittelössä kuin olemattomat lastut laineilla.
 
Back
Top