Jos Prigozinin pääasiallinen tehtävä Ukrainassa oli Bakhmutin taistelut ja sen valloituksen jälkeen siellä olleet Wagnerit vedettiin syrjään.
Prigozhin ei itse asiassa paljon sotinutkaan siellä, se on palkka-armeja, joka on laiton Venäjälläkin. Ainakin oli vielä vähän aikaa sitten. Pääosin W. sotinut juuri vankeilla ja muilla idiooteilla, ja varsinainen Wagner on luotu muihin tarkoituksiin, touhumaan muissa maissa, kuten Afrikassa kaikissa Prigozhinin ja omien ja Kremlin kanssa yhteisissä bisneksissä, jos niitä voi jaotella.. ja muissa katalissa kriminaali ja vähemmän kriminaali bisneksissa.
Tykkilihasta oli pula myös Puolustus ministeriössä ja kuulemma kenraalit alkaneet viedä häneltä mahdollisuus tyhjentää vankilat, alkuunhan hän vei kaiken "kerman" sieltä, ja tapattikin sitä aika lailla, luonnollisesti. Puolustusvoimien ministeriö itse ryhtyi käyttämään vankeja. Prigo halusi suojella vain oikeasti "omia" palkkasotilaita siellä, tuskin vankeja ja muita reppanoita. "Omien" määrästä vaikea sanoa, mutta tuskin he olivat rintamalla siellä tulitettavana.
Prigo alkoi kokemaan jo ajemmin että hänet "slivajut", eli vedetään wc:sta alas. Hänellä oli tappelut Shoigun, Gerasimovin ja muiden kanssa, Prigo vaatinut samoja etuoikeuksia itselleen,mutta hänelle vihjattu että häntä liitettään PM:n yhteyteen, ja siksi Prigo alkoi huutaa "meidän poikia tapetaan", eihän hän tarkoittanut vankeja, hän on lahtanut niin palhon näitä "omia", enemmän kun mikään Shoigu, kaikilla teloituksilla mistä milloinkin, eikä hänen "kuvalda" teloitus ainoa laadultaan. Mutta itse sana "oikeudenmukaisuus" tuli niin pontevasti esiin, että monen vatnikin alitajunta oli sama mieltä, se upposi, ja ehkä pelotti varmaan myös joitakin Kremlissa.
Nämä miehet, mitä nähtiin Rostovin kadulla sirkuksessa nimeltään "suuri kapina" olivat juuri hänen "omia". Eikä ollut poliisin poliisia likimain, ihan kun he häipyneet yhdestä käskystä. Ja se oli kuitenkin Southern MIlitary District!
Ihmisten paljous kaduilla ei kerro tasan mitään, uteliaat aina olivat uteliaita. Kukaan ei pelkäsi heitä, yksi vain huusi "menkää pois". Mutta kokonaisuudessa tämä ei todellakaan ollut mikään manifesti rauhan puolestaan, vaan selkeästi sodan eskalaation jatkuminen.
Prigozhin on bandiitti ja ukrainalaisten tappaja, ja saman pellon marja kuten putelikin, hän ei todellakaan ole mikään sankari.