Hyvä pointti. Tuotapa olen pohtinut viimeaikoina ihan spontaanisti. Tai oikeasti lähdin asiaa pohtimaan sitä kautta, että onko eräille toimijoille edes hirveän paha juttu, että Venäjä on heikolla hapella? Ajattelen tässä Yhdysvaltoja ja CIA:ta. Yhdysvallathan ilmeisesti hyötyy aika lailla tästä kuviosta, talous kasvaa ensi vuonna jopa 3,5%. Samaan aikaan Eurooppa räpistelee liki deflaation kynnyksellä. Näitäkin sopii miettiä.
Pakko puuttua nyt jurppi tuohon sinun pätemiseesi. Kommenttisi osoittaa selvästi, että tuskin edes luit Nikolenkon artikkelia. Minkä huomasi muutkin lukijat kuin vain minä.
En usko, että sinusta on siihen kun edes neutraalia artikkelia et pysty lukemaan. Sinulla on nyt ilmiselvästi vauhtisokeutta. Otappa vähän rauhallisemmin ja rajoita muutenkin tuota selektiivistä uutisvirrasta poimintaa. Maailmasta saa vaikka minkä näköisen valikoivaa lähdeviittailua harrastamalla. Internet on nykyään niin iso, että sieltä löytyy viittailtavaa vähän joka makuun. Objektiivisen näkemyksen takuu ei siis ole, että joku jurppi kehuskelee, että "lähdeviitteitä on". On varmasti, mutta minkälaisia ja millä menttaliteetilla poimittuja?
Puhut ilmeisesti Liberan julkaisusta? Sen Nikolenko kertoo blogissaan olevan tekstiä "syys-lokakuulta" (siis aivan ilmeisesti syys-loka 2014). Se teksti mistä jurppi ja minä keskustelemme on tämä blogikirjoitus, joka on päivätty 12.12.2014. Siis EILEN!
http://anikolen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/182179-venajan-kauppa-se-on-joka-kannattaa Jos tuosta tekstistä jurppi on löytänyt jotain oleellisesti "vanhentunutta", niin anti kuulua! Siitähän tässä keskusteltiin.
Nyt se onkin "ihan hyvää ja oikeaa"? Vielä hetki sitten tyrmästi sen "vanhentuneena paskana". Jep jep. Et ole jurppi oikein uskottava enää tuossa paatoksessasi. Et ainakaan minun silmissäni. Ehkä joku muu jaksaa tota sun tuuliviirimeininkiä ja tajutonta yksipuoliseen linkkipoimintaan perustuvaa paasaamista digata, mutta minua tuo nyt lähinnä jo kyllästyttää. Musta sua vaivaa ilmiselvä teini-angsti ja kun en itse enää teini-iässä ole, niin ei jaksa oikein syttyä tommoiselle tyylille. Mitä taas tulee Nikolenkon teksteihin, niin tyyppiä en tunne mitenkään, vasta eilen ensi kertaa edes kuulin koko hemmosta. Mutta tuon yhden tekstin lukemisen perusteella: 100x mieluummin luen jotain Nikolenkoa kuin sinua, Jurppi. Miksikö? Siksi, että Nikolenkon teksteistä saattaa oppiakkin jotain kun niitä ei ole hirveän paatoksen sokaisemina laadittu. Sinun teksteistäsi jurppi oppii yhtä paljon kuin jostain Moskovan trollin teksteistä. Molemmat on tehty vain paskanjauhantamielessä ja manipulointitarkoituksessa. Se, että sinun manipulointipyrkimyksesi on toisenlainen kuin Putinin trollilla, ei tee siitä mitenkään kiinnostavampaa.
Sinä se vaan jankkaat tuota. Ilmeisesti olet sen verran nuori, että olet nähnyt niin vähän diktaattoreita. Onhan se myös tosiasia, että niitä on nykyään aika vähän. Et varmaan tiedä ajoista, jolloinka Euroopassakin oli vielä vino pino diktaattoreita. Enkä tarkoita sitä kuuluisaa Aatua, oli niitä paljon muitakin, aina rautaesiriipun romahdukseen asti. Oli myös lännessä, ihan Aatun ajoiltakin periytyviä, kuten Franco Espanjassa.
Ei diktaattorit välttämättä talouden piiputukseen sorru, jos vaan on aseet kunnossa.