#vihapuhe

En oikein tiennyt oliko pitänyt itkeä vai nauraa tämän vapaalla olleen toimittajan facebook live streemistä eilen 612-kävelyn aikaan.

Toimittaja oli jossain, ilmeisesti kahvilassa tjms. paikassa ja vaaraa uhmaten uskaltautui ulos noin 100m päähän jätelavan taakse tästä "kävelevästä vaarasta".

Kun 612-ryhmä tuli näkysälle, niin se aiheutti niin kovan ahdistuksen toimittajalle, että oli pakko palata sisätiloihin..

Yritin seurata tätä "tavallisten ihmisten" mieleosoitusta toimittajan tarjoaman live streemin kautta, mutta pohja jotenkin putosi paikallisen " Vakaan Neron" eli Jussi Parviaisen toimiessa kommentaattorina..
 
Romakkaniemikin on tainnut tajuta millaista väkeä "alpakka -antifasisti peli poikki" porukka oikeasti on:
Juho Romakkaniemi retweeted
Sebastian Stenfors Sebastian Stenfors
@SebuStenfors 12h
Taustalla liehuu ilmeisesti anarkokommunistien lippu. Nämä punamustat ovat siitä hassua porukkaa, että he haluavat kumota valtiojärjestyksen, koska sen jälkeen päädyttäisi jotenkin kollektiiviseen tasajakotalouteen. En ole ikinä löytänyt järkeä tai logiikkaa tästä aatteesta

Sebastian Stenfors
@SebuStenfors Dec 6
Kapitalismista kumpuavien sairaiden ihmiskuvien takia pitää mennä vastustamaan kansallissosialisteja?
Kommunistinuoret
@Komnuoret
Olemme mukana tukemassa Helsinki ilman natseja -mielenosoitusta! Kapitalismista kumpuavat sairaan ihmiskuvan ajatukset eivät ole tervetulleita minnekään. Solidaarisuutta antifasistisille kanssataistelijoillemme!
 
Asta Tenhunen
@Astatenhunen
Replying to @johanneskoski @JessikkaAro
Jessikka Aro on tehnyt tärkeää työtä kirjaansa. MV:stä olemme kaikki samaa mieltä. Hgissä oli pe kaikkien tieten äärioikeiston + muut miekkarit. Jos joku menee kyselemään höpöjä vapaalla ja hänelle vastataan "painu v***uun", mielestäni se ei ole rikos eikä maalittamisen seuraus

"höpöjä" :D

Otto Ryynänen
@fantas0s 6h
Minä kyllä eilen oikeasti ihmettelin että miksi kaikista ihmisistä juuri @JessikkaAro lähtee livestriimaamaan ihmisiä? Olisi kai pitänyt kysyä.

Itsenäisyyspäivän erikoisuuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Se, mikä valtamediaa ja Jessikkaa maalittamisessa todellisuudessa harmittaa on, että nykyään somen aikakaudella heillä ei ole siihen monopolia.
 
Pitempi klippi.. 5min jälkee poliisi ohjeistaa

Huomioita tuohon videoklippiin liittyen.
- Toimittajalta odottaisi että ei kuvaisi pystykännykällä. Ymmärrän jos teinit eivät osaa kääntää kännyä vaaka-asentoon kuvatessaan, mutta ammatikseen toimittajan työtä tekevältä odottaisi kuvan ja äänen laadun suhteen enemmän.
- "Tää jatkuu tää livelähetys.. ..Mä oon siis ihan yksityishenkilönä. Mä oon tällä hetkellä iltakävelyllä, itsenäisyyspäivän iltakävelyllä tosiaan tässä ja haluun nähdä mitä mun kotikaupungissa tapahtuu..." Facepalm. Ei toimittajien kannattaisi syöttää täysin epäuskottavaa soopaa. Ei kukaan toimittaja vedä livelähetystä iltakävelyistään "ihan yksityishenkilönä" vaan toimittajat juontavat livelähetystä silloin kun tekevät journalistista työtä.
- Ihan yksityishenkilönä iltakävely suuntautuu juuri niiden ihmisten luo, joille on hakemassa lähestymiskieltoa. Epäuskottavaa.
- Ihan ilman journalistista tarkoitusta ja yksityishenkilönä Soldiers of Putinien luo. Iltakävely nyt vain sattui kulkemaan näin suoraan lähdössä olevan kulkueen ja kuvaamassa olevien toimittajien eteen.

Kohdassa 4:26 en enää jaksanut katsoa. Tylsää, epäinformatiivista ja egoilevaa. Ei kiinnosta.

Jos olisi tehnyt tekniseltä ja journalistiselta laadultaan hyvän jutun ja jättänyt suoralta valehtelemiselta vaikuttavan egoilun pois, niin olisi ehkä saanut aikaan todella mielenkiintoisen jutun. Nyt... Tylsä ja itsekeskeinen.

Asetelma sisltää valmiiksi niin paljon jännitteitä, että aineksia hyvään videojournalismiin olisi ollut käsittämätön määrä. Nyt ne ainekset päätettiin jättää käyttämättä. Outoa.

Sekä äärivasemmiston että äärioikeiston - jos niillä nyt sen isompaa eroa on - toimintatapoihin kuuluu maalitolppiensiirtelypeli. Välillä ollaan muka toimittajia, sitten muka yksityisiä kansalaisia, välillä muka vaaditaan turvallisuutta tai vapautta ja toisella hetkellä ollaan uhraamassa niitä jonkin ideologisen syyn vuoksi. Rasittavaa ja typerää. Luulisi että toimittajat haluaisivat nimenomaan ylläpitää selvää rajaa näiden erilaisten kaahojen toimintatapojen ja vakavasti otettavan journalismin toimintatapojen välillä. Nyt toimittaja meni täysillä mukaan tähän maalitolppiensiirtelyyn.

Jos ei ole duunipaikan valtuuttamaa tai antamaa journalismia tekemässä, niin sitten voi sanoa selkeästi ääneen vaikka sen, että tekee kansalaisjournalismia siksi, että kyse on niin vahvasti omaa elämää koskettavasta asiasta. Valehtelemaan ei kuitenkaan pidä sortua - etenkään Suomen tapaisessa maassa missä luottamus ja rehellisyys otetaan todella vakavasti.

Luottamus on kuin hieno kristallilasi. Riko se kerran, niin mitä ikinä sen jälkeen saatkin liimattua kasaan ei todellakaan ole sama kuin mitä se oli aluksi. Eikä se kasaan liimattu välttämättä pidä enää vettä vaikka mitä tekisi.

(Yritän katsoa vielä vähän mutta en jaksa kommentoida tämän enempää.)

^^,^ Minä luulin ensin, että nää on jotain Krisse Salmisen sketsejä. Mutta se olikin Jessica, ja ilmeisesti tosissaan...

Sekä äänensävyssä, sanavalinnoissa, puheen rytmittämisessä että lauserakenteissa on paljon samaa. Se varmaan oli mukana luomassa tuota mielikuvaa.
 
Viimeksi muokattu:
Huomioita tuohon videoklippiin liittyen.
- Toimittajalta odottaisi että ei kuvaisi pystykännykällä. Ymmärrän jos teinit eivät osaa kääntää kännyä vaaka-asentoon kuvatessaan, mutta ammatikseen toimittajan työtä tekevältä odottaisi kuvan ja äänen laadun suhteen enemmän.
- "Tää jatkuu tää livelähetys.. ..Mä oon siis ihan yksityishenkilönä. Mä oon tällä hetkellä iltakävelyllä, itsenäisyyspäivän iltakävelyllä tosiaan tässä ja haluun nähdä mitä mun kotikaupungissa tapahtuu..." Facepalm. Ei toimittajien kannattaisi syöttää täysin epäuskottavaa soopaa. Ei kukaan toimittaja vedä livelähetystä iltakävelyistään "ihan yksityishenkilönä" vaan toimittajat juontavat livelähetystä silloin kun tekevät journalistista työtä.
- Ihan yksityishenkilönä iltakävely suuntautuu juuri niiden ihmisten luo, joille on hakemassa lähestymiskieltoa. Epäuskottavaa.
- Ihan ilman journalistista tarkoitusta ja yksityishenkilönä Soldiers of Putinien luo. Iltakävely nyt vain sattui kulkemaan näin suoraan lähdössä olevan kulkueen ja kuvaamassa olevien toimittajien eteen.

Kohdassa 4:26 en enää jaksanut katsoa. Tylsää, epäinformatiivista ja egoilevaa. Ei kiinnosta.

Jos olisi tehnyt tekniseltä ja journalistiselta laadultaan hyvän jutun ja jättänyt suoralta valehtelemiselta vaikuttavan egoilun pois, niin olisi ehkä saanut aikaan todella mielenkiintoisen jutun. Nyt... Tylsä ja itsekeskeinen.

Asetelma sisltää valmiiksi niin paljon jännitteitä, että aineksia hyvään videojournalismiin olisi ollut käsittämätön määrä. Nyt ne ainekset päätettiin jättää käyttämättä. Outoa.

Sekä äärivasemmiston että äärioikeiston - jos niillä nyt sen isompaa eroa on - toimintatapoihin kuuluu maalitolppiensiirtelypeli. Välillä ollaan muka toimittajia, sitten muka yksityisiä kansalaisia, välillä muka vaaditaan turvallisuutta tai vapautta ja toisella hetkellä ollaan uhraamassa niitä jonkin ideologisen syyn vuoksi. Rasittavaa ja typerää. Luulisi että toimittajat haluaisivat nimenomaan ylläpitää selvää rajaa näiden erilaisten kaahojen toimintatapojen ja vakavasti otettavan journalismin toimintatapojen välillä. Nyt toimittaja meni täysillä mukaan tähän maalitolppiensiirtelyyn.

Jos ei ole duunipaikan valtuuttamaa tai antamaa journalismia tekemässä, niin sitten voi sanoa selkeästi ääneen vaikka sen, että tekee kansalaisjournalismia siksi, että kyse on niin vahvasti omaa elämää koskettavasta asiasta. Valehtelemaan ei kuitenkaan pidä sortua - etenkään Suomen tapaisessa maassa missä luottamus ja rehellisyys otetaan todella vakavasti.

Luottamus on kuin hieno kristallilasi. Riko se kerran, niin mitä ikinä sen jälkeen saatkin liimattua kasaan ei todellakaan ole sama kuin mitä se oli aluksi. Eikä se kasaan liimattu välttämättä pidä enää vettä vaikka mitä tekisi.

(Yritän katsoa vielä vähän mutta en jaksa kommentoida tämän enempää.)



Sekä äänensävyssä, sanavalinnoissa, puheen rytmittämisessä että lauserakenteissa on paljon samaa. Se varmaan oli mukana luomassa tuota mielikuvaa.
Mikähän tähtitoimittajalle on tullut, kun poistanut koko eilisen mestariteosten saagan facebookistaan?
:oops:
 
Mikähän tähtitoimittajalle on tullut, kun poistanut koko eilisen mestariteosten saagan facebookistaan?
:oops:

En tiedä.

Olen käsittänyt että olisi ihan hyvä toimittaja. Lisäksi olen saanut sen kuvan, että olisi rohkea ja oivaltava. Niinpä tuollainen selfiehenkinen pystykännykkähöpsöily on aika järkyttävä asia.

Tossa oli oikeasti aineksia tosi hyvään juttuun. Ihmetyttää että miksi ne ainekset jätettiin käyttämättä.

Yksi mahdollisuus on se, että työnantaja on tehnyt joitain rajauksia ja Aron on ollut pakko pysyä ainakin muodollisesti niiden sisällä.

Toivottavasti käyttää jatkossa osaamistaan paremmin ja vähemmän henkilökohtaisesti/itseensä keskittyen kun tekee videojuttuja. Kiinnostaisi nähdä että mitä saa aikaan kun tekee työtä ajatuksen kanssa.
 
En tiedä.

Olen käsittänyt että olisi ihan hyvä toimittaja. Lisäksi olen saanut sen kuvan, että olisi rohkea ja oivaltava. Niinpä tuollainen selfiehenkinen pystykännykkähöpsöily on aika järkyttävä asia.

Tossa oli oikeasti aineksia tosi hyvään juttuun. Ihmetyttää että miksi ne ainekset jätettiin käyttämättä.

Yksi mahdollisuus on se, että työnantaja on tehnyt joitain rajauksia ja Aron on ollut pakko pysyä ainakin muodollisesti niiden sisällä.

Toivottavasti käyttää jatkossa osaamistaan paremmin ja vähemmän henkilökohtaisesti/itseensä keskittyen kun tekee videojuttuja. Kiinnostaisi nähdä että mitä saa aikaan kun tekee työtä ajatuksen kanssa.
Kiinnosti juurikin ammattilaisen tekemänä juttu hki ilman natseja-mielenosoituksesta, mutta eihän tuollaista pelleilyä jaksa tai pysty katsoa.

Lievä.Minä, minä, minä,minä.
 
Olen käsittänyt että olisi ihan hyvä toimittaja. Lisäksi olen saanut sen kuvan, että olisi rohkea ja oivaltava. Niinpä tuollainen selfiehenkinen pystykännykkähöpsöily on aika järkyttävä asia.

Ongelma on siinä että hän laskeutui kaikenlaisten hassuttelijoiden tasolle. Toisaalta somekäytöskin on jo ollut jonkin aikaa sitä. Menee vielä vittuilemaan Yhdysvaltain presidentille. Ei sillä mihinkään vaikutusta kyseiseen henkilöön ole mutta luo mielikuvia joilla asettaa itsensä niiden rinnalle jotka nyt heittävät paskaa esimerkiksi Pekka Haaviston someen (siis paskaa, en tarkoita kritiikkiä)

Monet tarvitsivat Kaarinan neuvoja http://www.suonpera.net/
 
Viimeksi muokattu:
Ongelma on siinä että hän laskeutui kaikenlaisten hassuttelijoiden tasolle. Toisaalta somekäytöskin on jo ollut jonkin aikaa sitä. Menee vielä vittuilemaan Yhdysvaltain presidentille. Ei sillä mihinkään vaikutusta kyseiseen henkilöön ole mutta luo mielikuvia joilla asettaa itsensä niiden rinnalle jotka nyt heittävät paskaa esimerkiksi Pekka Haaviston someen.

Tuo on hiukan häkellyttävää kun on kyse journalistista ja journalismista.

Toisaalta pitkään jatkuva kova henkinen paine saa suurimman osan ihmisistä tekemään hölmöyksiä.

Vielä häkellyttävämpää se on kun on kyse Venäjän hybriditoimintaa ruotivasta journalistista, joka tietää taatusti, että jokaista uskottavuudessa, ammatillisuudessa ja yleisessä profiloitumisessa ilmenevää rakoa tullaan käyttämään häntä vastaan.

Eniten mua varmaan häiritsee siinä videossa ja joissain muissa asioissa se, että proaktiivista toimintaa tehdään reaktiivisen toiminnan logiikalla. Mä en löydä sille uskottavaa enkä ymmärrettävää selitystä ja se häiritsee mua.

Toivottavasti Aro saa itseään journalistisesti ja muutenkin niskasta kiinni ja tekee jatkossa hyvää työtä Suomen ja itsensä hyväksi.
 
Back
Top