Fencer
Kenraali
Kyllä.Eli saan ohjeistusta asiaan mikäli paska osuu tuulettimeen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä.Eli saan ohjeistusta asiaan mikäli paska osuu tuulettimeen?
Kyllä.
Hienoa. Tosin toivottavasti vankeja ei minulle tule.Kyllä.
Annettujen käskyjen mukaan. Tokko sotilaalla sen parempaa ohjenuoraa onkaan, eikä sellaista tule.
Kategorisesti ottaen erikoisjoukkojen sotilas ei antaudu.
Annettujen käskyjen mukaan. Tokko sotilaalla sen parempaa ohjenuoraa onkaan, eikä sellaista tule.
Kategorisesti ottaen erikoisjoukkojen sotilas ei antaudu.
Israelista voisi Suomi ottaa mallia. Israelissa vaikuttaa olevan eräänlainen soturikulttuuri, joskin resurssit heillä on melkoisia verrattuna naapureihin. Suomessa tilanne ei resursoinnin osalta ole yhtä hyvä, mutta ehkä voisi oppia että ei tarvitse pelästyä vaikka kova tilanne tulisikin vastaan. Tai tiedä sitten tarvitseeko tuollaista oppia, kai valtaosa suomalaisista sellaiseen sopeutuisi (ja kyse on vain minusta tämän pelästymisen suhteen). Ihminen on sopeutuva olento.
Käsittääkseni asia on jopa päinvastoin. Hätäpäissään kertoo toki mitä tahansa, keksii vastauksiakin kunhan vaan saa pitää henkensä. MUTTA, jos kuulustellaan ja kohdellaan oikein hyvin ja inhimillisesti, niin iskee päälle eräänlainen katumus ja luottamus, sekä tarve koettaa miellyttää kun "ei nämä pahoja tyyppejä ole ja säästävät mun henkenikin hei vaikka voisivat hyvin ampua". Israel nimenomaan on saanut monia tyyppejä värvättyä kiihkomuslimeistakin tällä tapaa, on kohdellut hyvin ja tehnyt selväksi, että missään nimessä heitä ei vahingoiteta tai saateta tilanteeseen, että joku voisi luulla heidän kertoneen jotain tärkeää jne.Olen antanut kertoa itselleni, että vanki on henkisesti haavoittuvimmillaan juuri jäätyään vangiksi, kun on suuri epävarmuus tuleeko samantien ammutuksi tai leikataanko munat irti. Silloin vanki kertoo henkensä pitimiksi tietoja. Kun vanki huomaa, että kohtelu on asiallista, niin tämä primitiivinen reaktio laimenee. Siitä hetkestä lähtien voi istua tuppisuuna koko loppukärhämän ajan. Ja varsinkin erikoisjoukkojen kohdalla kynnys tietojen antamiseen on korkea.
Ottihan ne sekä Talvi- että Jatkosodassakin. Mutta riippuu tietty vihollisesta...
Mitä sotavangeille tulisi ylipäätään tehdä? Asepalvelusta suorittaessani yhdessä harjoituksessa sain käyttööni sotavangin. Kysyin yliluutnanilta toimintaohjeita, ja hän sanoi että saan itse päättää mitä teen. Oli kylmä talvi, ja teltassani ei ollut tilaa. Päätin poistaa vangin muonavahvuudesta. Mitä tuossa tilanteessa olisi tehtävä? Vanki paleltuisi pakkaseen. Oletetaan että kyseessä on joku rivimosuri, vaikka tykkmies Sergei, eikä mikään spesiaalinazi jonka olen vanginut täysin itse. Tosin tuskin tulen tälläisiä tilanteita kohtaamaan tositilanteessa. En tiedä kykenisinkö oikeasti tekemään tuollaista päätöstä, vaikka tosin voisin olla melko vittuuntunut vastustajan toimiin, jollonka voisin kenties toteuttaakin sellaisen toimen.
Kaikkea ei käydä varusmiespalveluksessa tai kertausharjoituksissa läpi. Vai oletko harjoitellut kuinka toimitaan vankina tai miten kaatuneet kerätään taistelukentältä taakse?
En kuitenkaan mielellään päätyisi tuollaiseen ratkaisuun, vaikka toki sotatilanteesta en tiedä. Sillon minua voisi vainolaisen toimet vituttaa sen verran, että ehkä ryhtyisin moraalittomaksi. Toivottavasti en.
Geneven sopimus on aika tyly sotavankien ampumista kohtaan. Ja Suomen rikoslaistakin varmasti alkaa löytyä pykäliä tarvittaessa.
Noita "kolmannen asteen kuulusteluja", saako niitä toteuttaa näille vihreille miehille tai terroristeille ym? Niitä kaiketi kuitenkin harjoitellaan Suomessa, kun iltalehtikin tietää kertoa erikoisista kuulustelumetodeista.