Viking Amorella ajanut karille

Fencer

Kenraali
Useita vuotoja lehtitietojen mukaan, evakuoinnit alkamassa.




 
Viimeksi muokattu:
No onneksi nyt on reservissä paatteja mitä laittaa reitille. Saas nähdä mikä kerrotaan syyksi.
Syyksi mille?
Sille että matkustajille jaettiin pelastusliivejä, sämpylöitä, kahvia sekä hedelmiä, muttei kasvomaskeja, ja sitten heidät määrättiin kaikki pienehköön ja suljettuun sisätilaan kokoushuoneeseen?
Jos tuosta tulee monia altistuneita ja/tai coronaan sairastuneita, luulenpa ettei syystä koskaan mainita julkisuuteen yhtään mitään.
 
Syyksi mille?
Sille että matkustajille jaettiin pelastusliivejä, sämpylöitä, kahvia sekä hedelmiä, muttei kasvomaskeja, ja sitten heidät määrättiin kaikki pienehköön ja suljettuun sisätilaan kokoushuoneeseen?
Jos tuosta tulee monia altistuneita ja/tai coronaan sairastuneita, luulenpa ettei syystä koskaan mainita julkisuuteen yhtään mitään.
Tän hetkinen korona yhtä tyhjän kanssa jos aluksella suoritetaan evakuointi. Siinä kohtaa saa kaikki mummut, fammut sekä muffat itse huolehtia jos haluaa jokun lapun nassun eteen.
 
Epäilen syyksi sitä, ettei kölin alla ollut riittävästi vettä.

Kyseessä on Putinin juoni. Venäjän sukellusveneet tuovat kiviä väylille pikku hiljaa jotta alue madaltuu. Sitten yhtäkkiä lopuksi tuodaan iso kivi ja kolina kuuluu.

Tämä on selvä asia. Airiston Helmi oli yksi operaation päätukikohdista. Kuvassa näkyy sepeliä mitä kuskataan laivareiteille. Laskeutumispaikka on maskirovkaa.

1600612836433.png

Belgorodin muutostöiden todellinen tarkoitus oli muuttaa se kivenkantosukellusveneeksi. Se tuo sen ison kiven lopuksi. Kuva toisen sukellusveneen tai jätitorpedon kantamisesta ovat myös maskirovkaa.

1600613164209.png
 
Saako wanha narumies yrittää jotain asiallista? :)

Kyse on Hjulgrundin kapeikosta.

2013 konehuoneessa tehtiin järjestelmäpäivitystä ja tuli peräsimelle pahassa paikassa käyttökatko. Tosi on.

Saa nähdä, mitä tällä kertaa.

Muista vastaavista sähläyksistä on huomattu, että käännösten onnistuminen edellyttää tutkakartan pysymistä paikallaan ja oikeita referenssipisteitä, että kompassi saa oikean signaalin. DGPS ja manuaalinen tutkakartta saadaan myös komeasti riitelemään yhdellä tavalla.

Kyse on nörttihommista eikä merimiestaidosta.

Sally Albatrossilla DGPS-satelliittipaikannuslaite oli asetettu väärään koordinaattijärjestelmään. Suomalaisissa merikartoissa käytettävän KKJ-järjestelmän sijasta se oli kansainvälisessä WGS84-järjestelmässä. Väärä koordinaattijärjestelmä aiheuttaa tutkakartan kohdistukseen noin 170 metrin suuruisen virheen, ja luotsiperämies laittoi oman tutkakartan. Tutkakarttaa laitettaessa ja laskettaessa referenssipistettä tehtiin käyttövirhe eli kartta ei pysynyt "paikoillaan". Tallennettu siirto pysyi tutkan muistissa, kunnes se kumottiin. Kun tutkalle siirretään uusi tutkakartta ja se kohdistetaan samalla tavalla paikalleen, tutkan muistissa mahdollisesti oleva vanha tallennettu siirto on syytä kumota, kun uusi kartta siirretään tutkalle. Jos vanhaa siirtoa ei kumota ja uuden kartan siirto jää jostakin syystä tallentamatta, muistissa ollut siirto palaa voimaan ja aiheuttaa uudella kartalla kohdistusvirheen ("kartan putoamisen pois paikaltaan").
 
No jokatapauksessa me saadaan nyt loppuvuosi lukea selviytymistarinoita, kuinka kari ja pirkko melkeen kuoli amorellan tragediassa. Katkaravun syönti jäi buffassa kesken, kukaan ei infonnut mitään ja hiton hyvä känni pääsi lipsahtamaan laskuun siinä ootellessa. Paskareissu ja lapsenlapset itkee ku lakupiiput jäi saamatta (sen sijaan saivat tulkkareina koronan).

sillai onni onnettomuudessa että paatti oli melkeen tyhjä ja sen sai kätsästi parkkiin jonkun mökkilaituriin (ehkä kapteenin oma möksä?) niin vältyttiin costa concordia-tyyppiseltä sählingiltä. Riittävästi vauhtia kun on paatissa niin kivennökkäre hoitelee purkin kätsästi lunariin niin pääsee siitäkin riesasta näinä vaikeina aikoina sillai kätevästi eroon ja vakuutusyhtiö maksaa sekä paatin että karin ja pirkon Tuliaisviinat.

sitten vaan joku romikselta lomautettu puolalainen purkumies duuniin, släbärit jalkaan ja rälläkkä käteen ni yks amorella on laatikoissa lajiteltuna.

Sattuuhan näitä ku vituiks mänee
 
Osaa ne isotkin nämä vakuutustemput. Sitä on vedetty oikein kunnolla sinne matalikolle.

Kosketus oli ennen kuin päällikkö käski ajaa suoraan Järsön rantaan, missä se näkyy kuvassa. Päätöksen hän teki sen vuoksi, että tuli vuotoja ja ettei se perhanan kippo pääse uppoamaan. Nopea päätös. Siinä taas näkyy oikea ammattitaito.
 
Kosketus oli ennen kuin päällikkö käski ajaa suoraan Järsön rantaan, missä se näkyy kuvassa. Päätöksen hän teki sen vuoksi, että tuli vuotoja ja ettei se perhanan kippo pääse uppoamaan. Nopea päätös. Siinä taas näkyy oikea ammattitaito.

Juu, mutta miten se pohjakosketus sitten pääsi sattumaan?
 
Back
Top