Kent Uranium
Kenraali
Ehkä enemmän heitä, kenellä on vaikkapa hevonen siellä auton/kärryn kyydissä...
Tai lastillinen halpatyöntekijöitä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ehkä enemmän heitä, kenellä on vaikkapa hevonen siellä auton/kärryn kyydissä...
Tai lastillinen halpatyöntekijöitä.
Miksi ne missään kontissa olisivat, kun schengen-alueella ollaan ja Ruotsista tulevan rajaliikenteen valvonta poistui juuri sopivasti.
Mitenkäs muuten salakuljettaja rahansa keräisi?
Riippuu siitä miksi evakuointi suoritetaan. Jos olisi oikeasti syytä pelätä aluksen kaatuvan tai uppoavan, taikka esim täyttyvän myrkyllisellä kaasulla tulipalon takia, olisit täysin oikeassa. Tilanne ei kuitenkaan ollut sellainen, vaan koko toimenpide tehtiin etukäteen valmisteltujen ohjeiden mukaan varmuuden vuoksi, ja selvästikin sellaisilla ohjeilla joita ei ollut päivitetty corona aikaan. Alus on savipohjassa, eikä siksi uppoa yhtään syvemmälle eikä voi kaatua. Vuotoakin on ilmeisesti vain yhteen osastoon sekä kaksoispohjassa useamman osaston alueella. Nyt ei käsittääksen olla varmoja edes siitä että lastin purkuun olisi mitään tarvetta ennen aluksen hinaamista takaisin vesille, koska vuoto on niin pieneen tilavuuteen. Olisi aivan hyvin voitu evakuoida ulkotiloihinkin, ja poikkeustilanteen tarjoiluun olisi corona aikana voitu sisällyttää pelastusliivien lisäksi myös kasvomaskit, ei niistä tosin mitään hyötyä silloin ole, jos koko porukka syö pienessä tilassa samaan aikaan, eihän niitä silloin kukaan naamallaan voi pitää.Tän hetkinen korona yhtä tyhjän kanssa jos aluksella suoritetaan evakuointi.
Maskien osalta kyse ei myöskään ole siitä mitä asianomainen itse haluaa, vaan syyt ovat kansanterveydelliset. Niiden pitäisi olla tärkeysjärjestyksessä selvästi kahvin, sämpylöiden ja hedelmien edellä, paitsi silloin kun kyse on esim diabeetikosta jolla on terveydellinen syy poiketa pääsäännöstä. Pelastusliivit voi ja tulee tietysti jakaa ensin jos on jossain vaiheessa ollut pientäkin syytä epäillä tilanteen voivan olla nyt todettua vakavampi.Siinä kohtaa saa kaikki mummut, fammut sekä muffat itse huolehtia jos haluaa jokun lapun nassun eteen.
Googlella löytyy asetus sekunnissa:Jos autosi on Amorellassa niin en suosittele googlaamaan tai kaivamaan finlexistä yhteinen haveri -nimistä tapahtumaa. Siis rahdin omistajien vastuuta laivan pelastamiseksi.
Muutoinkin koko meripelastus on aika mielenkiintoista myös juridisesti. Sille oli hyvä syy, että Sally Albatrossin kapteeni ei jättänyt laivaansa. Vastaavasti Alfons Håkansin miehistö olisi tosi mieluusti astunut heti samalla hetkellä tyhjäksi jääneeseen laivaan.
Juu näin varmasti on. Ohjeistuksia ei olla päivitetty.Riippuu siitä miksi evakuointi suoritetaan. Jos olisi oikeasti syytä pelätä aluksen kaatuvan tai uppoavan, taikka esim täyttyvän myrkyllisellä kaasulla tulipalon takia, olisit täysin oikeassa. Tilanne ei kuitenkaan ollut sellainen, vaan koko toimenpide tehtiin etukäteen valmisteltujen ohjeiden mukaan varmuuden vuoksi, ja selvästikin sellaisilla ohjeilla joita ei ollut päivitetty corona aikaan. Alus on savipohjassa, eikä siksi uppoa yhtään syvemmälle eikä voi kaatua. Vuotoakin on ilmeisesti vain yhteen osastoon sekä kaksoispohjassa useamman osaston alueella. Nyt ei käsittääksen olla varmoja edes siitä että lastin purkuun olisi mitään tarvetta ennen aluksen hinaamista takaisin vesille, koska vuoto on niin pieneen tilavuuteen. Olisi aivan hyvin voitu evakuoida ulkotiloihinkin, ja poikkeustilanteen tarjoiluun olisi corona aikana voitu sisällyttää pelastusliivien lisäksi myös kasvomaskit, ei niistä tosin mitään hyötyä silloin ole, jos koko porukka syö pienessä tilassa samaan aikaan, eihän niitä silloin kukaan naamallaan voi pitää.
Maskien osalta kyse ei myöskään ole siitä mitä asianomainen itse haluaa, vaan syyt ovat kansanterveydelliset. Niiden pitäisi olla tärkeysjärjestyksessä selvästi kahvin, sämpylöiden ja hedelmien edellä, paitsi silloin kun kyse on esim diabeetikosta jolla on terveydellinen syy poiketa pääsäännöstä. Pelastusliivit voi ja tulee tietysti jakaa ensin jos on jossain vaiheessa ollut pientäkin syytä epäillä tilanteen voivan olla nyt todettua vakavampi.
Tuo laiva jos väriä katso niin on Silja Line?Jos autosi on Amorellassa niin en suosittele googlaamaan tai kaivamaan finlexistä yhteinen haveri -nimistä tapahtumaa. Siis rahdin omistajien vastuuta laivan pelastamiseksi.
Muutoinkin koko meripelastus on aika mielenkiintoista myös juridisesti. Sille oli hyvä syy, että Sally Albatrossin kapteeni ei jättänyt laivaansa. Vastaavasti Alfons Håkansin miehistö olisi tosi mieluusti astunut heti samalla hetkellä tyhjäksi jääneeseen laivaan.
Mitähän se m/s siinä edessä oikein tarkoittaakaan? Ei se ainakaan neitiä tarkoita.
Saako wanha narumies yrittää jotain asiallista?
Kyse on Hjulgrundin kapeikosta.
2013 konehuoneessa tehtiin järjestelmäpäivitystä ja tuli peräsimelle pahassa paikassa käyttökatko. Tosi on.
Saa nähdä, mitä tällä kertaa.
Muista vastaavista sähläyksistä on huomattu, että käännösten onnistuminen edellyttää tutkakartan pysymistä paikallaan ja oikeita referenssipisteitä, että kompassi saa oikean signaalin. DGPS ja manuaalinen tutkakartta saadaan myös komeasti riitelemään yhdellä tavalla.
Kyse on nörttihommista eikä merimiestaidosta.
Sally Albatrossilla DGPS-satelliittipaikannuslaite oli asetettu väärään koordinaattijärjestelmään. Suomalaisissa merikartoissa käytettävän KKJ-järjestelmän sijasta se oli kansainvälisessä WGS84-järjestelmässä. Väärä koordinaattijärjestelmä aiheuttaa tutkakartan kohdistukseen noin 170 metrin suuruisen virheen, ja luotsiperämies laittoi oman tutkakartan. Tutkakarttaa laitettaessa ja laskettaessa referenssipistettä tehtiin käyttövirhe eli kartta ei pysynyt "paikoillaan". Tallennettu siirto pysyi tutkan muistissa, kunnes se kumottiin. Kun tutkalle siirretään uusi tutkakartta ja se kohdistetaan samalla tavalla paikalleen, tutkan muistissa mahdollisesti oleva vanha tallennettu siirto on syytä kumota, kun uusi kartta siirretään tutkalle. Jos vanhaa siirtoa ei kumota ja uuden kartan siirto jää jostakin syystä tallentamatta, muistissa ollut siirto palaa voimaan ja aiheuttaa uudella kartalla kohdistusvirheen ("kartan putoamisen pois paikaltaan").
Googlella löytyy asetus sekunnissa:
mutta muutamassa minuutissa ei asia aukene.Asetus yhteisestä haverista. 502/1980 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®
Finlex ® on oikeusministeriön omistama oikeudellisen aineiston julkinen ja maksuton Internet-palvelu.www.finlex.fi
Ihan yleisestä mielenkiinnosta ja Amorellassa autojaan hilloavien ahdistuksen lisäämiseksi voitko referoida selkokielellä mitä yhteinen haveri tarkoittaa tässä tapauksessa? Vissiin kyseessä on varsin huono diili auton / rahdin omistajille?
EU:n sivu:En osaa sanoa, kun merioikeus ei sen suuremmin ole hallussa minullakaan.
Sellainen varovainen käsitys minulla on, että tällaisten autolauttojen kuljetussopimuksissa (siis matkalipun pienellä painetuissa) olisi tuo yhteinen haveri rajattu ulkopuolelle. Eli autoilijat saavat autonsa takaisin ilman mitään suurempia muttia.
En tosin ole aivan varma miten sitten tilanne, että olisi vaikka tulipalo autokannella ja ainoa järkevä keino olisi pudottaa mereen lähempänä ramppia olevia autoja. Kyllähän ne mereen pudotettaisiin jos vaakakupissa olisi 2000 ihmisen henki, mutta kuka korvaisi ja mitä korvaisi. Enpä tiedä.
Ei niin kovin montaa vuotta sitten oli englannin kanaalissa tapaus, jossa autolautalta pudotettiin mereen jokin vaarallista ainetta sisältänyt ja vuotanut kontti ja rekka-auto siinä mukana. Ei siis ihan vain teoriaa tuollainen.
Jos laivayhtiö osoittaa, ettei ole tehnyt virhettä: artisti maksaa. Korvausmäärä ei myös riitä ihan kaikille ajoneuvoille.Matkatavarat ovat viivästyneet, kadonneet tai vahingoittuneet
Jos matkatavarasi tai ajoneuvosi vahingoittuvat, katoavat tai viivästyvät laivaonnettomuuden seurauksena, sinulla on oikeus laivayhtiön maksamaan korvaukseen. Matkatavaroista voi saada korvausta noin 2 700 euroa ja ajoneuvosta 15 500 euroa (johon sisältyvät ajoneuvossa mahdollisesti olevat matkatavarat). Sinulla ei ole oikeutta korvaukseen, jos laivayhtiö pystyy osoittamaan, että onnettomuus ei johtunut sen virheestä. Jos arvoesineitä (rahaa, jalokiviä, taide-esineitä tms.), jotka on jätetty laivayhtiön huostaan säilyttämistä varten, katoaa tai vahingoittuu, korvausta voi saada noin 4 100 euroa.
Jos liikuntarajoitteisen matkustajan pyörätuoli tai muu vastaava apuväline katoaa tai vahingoittuu, korvauksen on katettava korjauskustannukset tai korvaavan välineen hankintakulut.
Joskus aikanaan työnantajani koneen osia oli haveriin joutuneessa laivassa ja aika monimutkaista oli. Rahallisesti kuljetusvakuutus korvasi pitkälti mutta ongelman muodosti se että ko. osat olisi tarvittu niinku paperitehtaan seisokkiin ja eihän niitä saatu ulos haverista ennenkuin homma oli selvä. Kuukausiahan siihen meni.
Haverit on pirullisia selvitettäviä rahdin ja omaisuuden osalta...
EU:n sivu:
Kertoo:Laivamatkustajan oikeudet - Your Europe
Matkustajan oikeudet – myöhästymiset, peruutukset ja vahingonkorvaukset laivamatkojen yhteydessäeuropa.eu
Jos laivayhtiö osoittaa, ettei ole tehnyt virhettä: artisti maksaa. Korvausmäärä ei myös riitä ihan kaikille ajoneuvoille.
Yleinen haveri ei taida tämän perusteella ihan suoraan koskea matkustajaliikennettä.