Wienissä hyökätty synagogaan


Eivät sitten aiemmin aikoneet? Homma sai varoituksista ja varoittavista esimerkeistä huolimatta pyöriä rauhassa niin kauan kunnes tuli rumiita. Sama kaava tultaneen näkemään joka paikassa, ”ei koske meitä”.
 
Sama kaava tultaneen näkemään joka paikassa, ”ei koske meitä”.

Maailma

Ruotsin poliisi varautuu terrori-iskuun – yleisölle ei ohjeita välttää tiettyjä paikkoja​

Turun Sanomat
15:571 kommentti
Ruotsissa poliisi on päättänyt varautumisesta terrori-iskuun. Se näkyy poliisin lisääntyneenä läsnäolona tietyissä paikoissa.
Taustalla ovat terroriteot Ranskassa ja Itävallassa, kertoo poliisin mediakeskuksen lehdistösihteeri Anna Engelberg muun muassa Svenska Dagbladetissa.
– Poliisi tietää, että isku voi tapahtua Ruotsissa, Engelberg sanoo lehdessä.
Ruotsissa terroriuhka on nostettu kolmannelle tasolle viisiportaisella asteikolla, mikä tarkoittaa, että iskua pidetään mahdollisena.
Korotettu valmius koskee suurten kaupunkien alueita Tukholmassa, Etelä-Ruotsissa, Länsi-Ruotsissa ja maan keskiosissa. Engelberg ei kuitenkaan ota kantaa, onko näillä alueilla riski terrori-iskuun suurempi kuin muualla.
Yleisölle ei kuitenkaan annettu ohjeita välttää tiettyjä paikkoja tai asioita.
Ruotsi pidensi eilen torstaina rajatarkastuksien aikaa ensi toukokuun 11. päivään asti. Yksi syy oli, että terroriuhka on yhä päällä
https://www.ts.fi/uutiset/maailma/5...leisolle+ei+ohjeita+valttaa+tiettyja+paikkoja
 
Eivät sitten aiemmin aikoneet? Homma sai varoituksista ja varoittavista esimerkeistä huolimatta pyöriä rauhassa niin kauan kunnes tuli rumiita. Sama kaava tultaneen näkemään joka paikassa, ”ei koske meitä”.
 

Ei tuo ole varsinaisesti juurisyihin puuttumista.

Tarkoitin kommentillani, että nyt Itävalta laittaa radikaalimoskeijat kiinni, ovat siis olleet tietoisia näistä, mutta kynnys tehdä asialle jotain ylittyi vasta ruumiiden myötä. Ruotsin poliisi ja raja partioi nyt kahdessa vuorossa. Tarvitaan ilmeisesti niitä ruumiita, ennen kuin rajojen ja kauppakeskusten vartioinnin sijasta alkaa löytymään muutakin suljettavaa.
 
Tuohon yksikköön liittyen... Tutustuin joskus eräissä pippaloissa ko. yksikön operaattoriin. Keskustelumme alkoi seuraavasti: Hän aloitti.. My granpap been in Lappland. He fight with Finnish soldier against Russians. (eipä tuo engelska ollut meillä hääppöstä mutta...)

Ja sen jälkeen meillä meni ilta useita tuoppia tuhoten ja keskustellen... no arvaatten varmaankin mistä. :salut:
 
Tuohon yksikköön liittyen... Tutustuin joskus eräissä pippaloissa ko. yksikön operaattoriin. Keskustelumme alkoi seuraavasti: Hän aloitti.. My granpap been in Lappland. He fight with Finnish soldier against Russians. (eipä tuo engelska ollut meillä hääppöstä mutta...)

Ja sen jälkeen meillä meni ilta useita tuoppia tuhoten ja keskustellen... no arvaatten varmaankin mistä.

Pappa vanha alppijääkäri selvästikin. :) Ja en ihmettele. Kun Saksa 1938 nielaisi Itävallan, liitettiin maan asevoimat Saksan Wehrmachtiin. Ja Suomen Lappiin päätyi toki myös itävaltalaisia poikia kun hyökkäys Neuvostoliittoon alkoi kesällä 1941.
 
Suomi ei ole monikulttuurinen maa, jos Sipilä tarkoittaa islamia "kulttuurina". Suomessa asuu suomalaisia, suomenruotsalaisia ja saamelaisia. Loput on ulkomaalaisia. Tiedän, koska olen yksi niistä.

Suomalainen on ihminen joka hyväksyy suomessa olevat yleiset tavat ja traditiot. Ja joka haluaa olla osa suomalaista yhteisöä.

Minulle henkilökohtaisesti on se ja sama oletko musta, valkoinen, keltainen tai punainen. Kumarratko Allahia vai syötkö Kristuksen Ruumista Katolisten tavoin tai oletko ateisti. Tulet Somaliasta, Turkista, Kiinasta, Antarktikselta taikka vaikka Marssista, minulle se on se ja sama.

Niin kauan kuin henkilö hyväksyy Suomen arvot ja säännöt ainakaan minulla ei ole mitään ongelmia asian suhteen. Jolla on, hän miettiköön, onko oikeasti rasisti.

Eli. @Fremen minua ei kiinnosta paskaakaan missä olet syntynyt tai miten olet tänne härmään päätynyt tai täältä pois lähtenyt.

Minun henkilökohtainen kantani on, että niin kauan kuin koet itsesi Härmäläiseksi, niin minun silmissäsi sitä myös olet.
 
Eli. @Fremen minua ei kiinnosta paskaakaan missä olet syntynyt tai miten olet tänne härmään päätynyt tai täältä pois lähtenyt.
Naistenklinikalla stadissa. Yksi piste, ja hätäkaste, mahaportin ahtauma ja samantien vatsa auki. Massiivinen kymmensenttinen arpi vatsassa, jossa on vain 5 tikkiä, koska olin noin 50 senttiä pitkä kun se tehtiin .

Nyt 188cm. Ja edelleen elossa.

Mutta arvostan suorapuheisuutta yli kaiken.
 
Naistenklinikalla stadissa. Yksi piste, ja hätäkaste, mahaportin ahtauma ja samantien vatsa auki. Massiivinen kymmensenttinen arpi vatsassa, jossa on vain 5 tikkiä, koska olin noin 50 senttiä pitkä kun se tehtiin .

Nyt 188cm. Ja edelleen elossa.

Mutta arvostan suorapuheisuutta yli kaiken.

Tumppi... Skäfä... Keskenskasvuinen...

@inscout 190cm

Ja 52cm Kättärillä! Respect the power and bow before your ruler beotch:)!
 
Jaahas, eli sekä että: elämänvirtaa nauttivat MIEHET syntyvät keskosina: isä, sekä molemmat isoisät syntyivät näin ja kaikille annettiin hätäkaste. Elivät lähemmäs vuosisadan ja isoisät olivat hirveitä juoppoja ja tupakkimiehiä.

He elivät.

Mutta minä synnyin luurankoisesta äidistä läskinä ja nutipäänä. Ja olen hirveääkin hirveämpi juoppo ja kuin juhannuksinen sauna kessun osalta.

Mitä minulle annetaan?
 
Noh hohhoijaa... pari fättäriä pienessä karsinassa huitomassa. Mitäs sitten.

pieni ruskea kaveri tässä videossa on mun entinen valmentaja... ja monen muunkin, ja voin todeta ainakin omasta puolestani että kukaan ei teen tota paskaa yli neljää vuotta jollei ole viha/ rakkaus -suhdetta väkivaltaan.
Sain Kiatadiakilta pataan niin että napanuora soi ja karkeloi, ja jatkoin silti. Ja joo, tää oli Kaartissa ja siitä eteenpäin. Spol-komppaniassa treenivapaat järjestyi kyllä, jos laji ja asenne oli oikein. Ja meille firma järjesti thai-mitsit, pitkät säkit ja muunkin.
Joten mee uhoomaan jollekin muulle, olen 47 but I still bring it. Take the pain.

 
Jaahas, eli sekä että: elämänvirtaa nauttivat MIEHET syntyvät keskosina: isä, sekä molemmat isoisät syntyivät näin ja kaikille annettiin hätäkaste. Elivät lähemmäs vuosisadan ja isoisät olivat hirveitä juoppoja ja tupakkimiehiä.

He elivät.

Mutta minä synnyin luurankoisesta äidistä läskinä ja nutipäänä. Ja olen hirveääkin hirveämpi juoppo ja kuin juhannuksinen sauna kessun osalta.

Mitä minulle annetaan?

Suoraan sanottuna?

Mitä sattuu.

Voit syntyä vaikka minne ja tapaat lapsuudessa jonkun joka vie sinut ties minne. Tai synnyt miljardööriperheeseen ja jokin geeni mokaa josta seurauksena olet suvun musta lammas. Tai sankari.

Tai saat kaikki hyvät geenit ja sinusta tulee Nobel-palkittu ajattelija. Tai saat ne hyvät geenit ja astut väärässä kohta suojatielle ja joku ajaa ylitsesi päivää ennen kuin ajattelit pistää paperille kaavasi universumin olemuksesta.

Suomeksi sanottuna. Me kaikki olemme yksilötasolla vain ja ainoastaan sattuman lopputuloksia.

Tässä tosiasiassa on vain yksi ongelma. Jos yksilö sen tunnustaa, seurauksena on apatia ja täydellinen henkinen hajoaminen. Siksi meidän on pakko kuvitella hallitsevamme elämäämme vaikka tosiasiat olisivat mitä.

Sota on hyvä esimerkki tästä tosiasta.
 
Noh hohhoijaa... pari fättäriä pienessä karsinassa huitomassa. Mitäs sitten.

pieni ruskea kaveri tässä videossa on mun entinen valmentaja... ja monen muunkin, ja voin todeta ainakin omasta puolestani että kukaan ei teen tota paskaa yli neljää vuotta jollei ole viha/ rakkaus -suhdetta väkivaltaan.
Sain Kiatadiakilta pataan niin että napanuora soi ja karkeloi, ja jatkoin silti. Ja joo, tää oli Kaartissa ja siitä eteenpäin. Spol-komppaniassa treenivapaat järjestyi kyllä, jos laji ja asenne oli oikein. Ja meille firma järjesti thai-mitsit, pitkät säkit ja muunkin.
Joten mee uhoomaan jollekin muulle, olen 47 but I still bring it. Take the pain.


Esitin asiani huonosti. Puhuin Brittiläisestä kulttuurista, en sinusta. Sori.

Jomhodin potkut olivat kyllä kokemus:). Joskaan eivät kovi miellyttävä.
 
-
 
Viimeksi muokattu:
Esitin asiani huonosti. Puhuin Brittiläisestä kulttuurista, en sinusta. Sori.

Jomhodin potkut olivat kyllä kokemus:). Joskaan eivät kovi miellyttävä.
Pahoittelut omasta puolestani. Ja polvipotkut olivat aivan helvettiä, niihin kun yritti jotenkin reagoida blokeilla niin lähti pyyhkäisyt tai heitot samantien. Ja parkettilattia. Vittu se itse asiassa sattui selkään!

Näin jälkikäteen ajateltuna koko homma oli ihan perseestä!

Mut silti sen arvoista. Tekesin rehellisesti sanottuna uudestaan, jos olisin nuori.
 
Back
Top