Suomi osti tuolloin ymmärtääkseni viimeiset linjastolta rullanneet Bf 109 G-2:t.
Suomi sai maaliskuussa 1943, 16 kpl Bf 109 G2 konetta (MT-201-216) nämä olivat tehdas uusia. Seuraavassa erässä (MT 217-230) olivat kaikki korjattuja koneitta (sopimuksen mukaa) MT 226 jäi Prahaan ja tilalle saatiin uusi kone, joka oli Bf109 G2 sarjan viimeisiä koneita. Korvauskoneina saatiin vielä 18 kpl (MT 231-248) 1,6,1944 mennessä.
Kaikkiaan saatiin suomeen Bf-109 g-2 sarjan koneitta 49kpl
Huomattavaa on että saksalaiset itse pitivät korjattuja koneitta parempina, kuin tehdas uusia.
Tehtäessä ”uusia koneitta” tuotanto ei saanut keskeytyä ja koneet kasattiin niistä osista, mitä sattui olemaan.
Alkupään koneissa oli edellisen mallin osia ja loppupäässä taasen jo seuraavan mallin osia.
Tärkeitä oli tuotanto ja siihen käytettiin, niitä osia mitä oli saatavilla.
Korjatuissa koneissa olivat kasattu, mallin ”typpikirjan” mukaan.
Ps Bf-109 G-2 koneita valmistettiin 06,1942-12-1942 välisen ajan.
1612 kpl joita 406 kpl trop 10kpl R1 ja 10kpl R2 versioita. (trop→ Afrikka , R → valokuvaus)