Päinvastoin..
Kun on muutaman kerran nähnyt molempien ehdokkaiden puheita ja esiintymisiä niin selvää on että Biden on sekä ulkoiselta että sisäiseltä habitukseltaan huomattavasti terveempi kuin Trump..
- Biden keskustelee sekä kommentoi älykkäästi ja huumorintajuisesti (jota Trump'ilta ei löydy lainkaan)
- toki hieman iäkäs, mutta kaikin puolin terve ja tulee elämään ainakin 90-vuotiaaksi (taustatukena on vielä hyvä työterveyshuolto)
- Biden on varmasti ehdokkaana vielä seuraavalle kaudelle 2024...
- mahdollisesti Harris'in aika tulee sitten myöhemmin.
Olen nimittäin varma siitä että Biden nimittää osaavan ja ammattitaitoisen ministeri- ja hallintoryhmän avukseen.
- ei sukulaisiaan kuten Trump, vaan täysipäisiä ammattilaisia.
- enkä usko sitäkään että Biden'ille tulisi erityisemmin tarvetta irtisanoa valitsemiaan ministereitä jne. (sellainen painostaminen kertoo vain ja ainoastaan sairaasta tai epävakaasta luonteesta)
- sitäkään ei tarvitse epäillä etteikä Biden'illa olisi asialliset ja jopa hyvät suhteet kongressin molempiin puolueisiin..tottakai näkökulmissa on erilaisuutta mutta niistä kyetään keskustelemaan.
- tuskinpa kongressin tarvitsee rajoittaa Biden'in toimivaltaa ulkosuhteissa (kuten jouduttiin tekemään Trump'in kohdalla Venäjän suhteiden hoidon osalta)
Kun on molempien tekemisiä ja historiaa seurannut niin näen tulossa olevat muutokset positiivisena:
- jatkossa näemme Trump'in presidenttikautta vähemmän oman edun ajamista, nepotismia, oman egon sairasta esilletuontia, julkista öykkäröintiä muita päättäjiä kohtaan jne.
- Biden tuo puolestaan lojaalisuutta sekä luottamusta itse nimittämäänsä hallintoa kohtaan, yhteistyötä kongressin molempien puolueiden suuntaan, ..osaavaa diplomatiaa kansainvälisesti.
Tottakai saa olla erimieltä..oma näkemykseni perustuu kuitenkin omiin silmin ja korvin tehtyihin havaintoihin..
- olin suoraan sanottuna yllättynyt, koska totuus on osoittatunut täysin päinvastaiseksi kuin se mitä Trump'in (ja hänen kannattajiensa) valheellisesta herjaamisesta saattoi kuvitella..
Mutta, kansa on puhunut ja pulinat pois.. Neljän vuoden päästä kansalaiset saavat uudelleen päättää siitä jatkuuko luottamus tai vaihdetaanko presidentti. Se on varsin reilua meininkiä.