Tää keskustelu on nyt luokkaa muna vai kana. Pian se nähdään kumpi voittaa ja sitten pulinat pois.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eikun sitten se pulina vasta alkaakin.Tää keskustelu on nyt luokkaa muna vai kana. Pian se nähdään kumpi voittaa ja sitten pulinat pois.
Höpö höpö. Trump oli suvereeni
Paitsi, että teillä taitaa olla eri väittely niin teillä on myös eri hesari kuin mitä uutisoinnista juuri nyt voi päätellä.Ainakin luotettavan ja tasapuolisen Helsingin Sanomien usa-toimittajista koostuneen raadin mielestä.
Ei meidän kannata lähteä kiistelemään näistä, amerikkalaiset saavat/voivat äänestää kumpaa haluavat..Jos puhut viimeisestä Trump-Biden -väittelystä, niin aika yksimielisiä ollaan, että Trump voitti väittelyn paitsi ei tietenkään Suomen valtamedian propagandassa. Parasta antia esim tämä lausahdus:
Biden: “Abraham Lincoln here is the most racist president here”, tarkoittaen Trumpia. Lincoln lopetti orjuuden, joten huonosti häneenkään Bidenin lausunto olisi sopinut.
Tuossa on boldattuna se sana joka kertoo siitä missä tarkoituksessa Biden esitti näkemyksensa...siis lievää suuremmalla sarkasmilla.Biden: “Abraham Lincoln here is the most racist president here”, tarkoittaen Trumpia. Lincoln lopetti orjuuden, joten huonosti häneenkään Bidenin lausunto olisi sopinut.
Ei meidän kannata lähteä kiistelemään näistä, amerikkalaiset saavat/voivat äänestää kumpaa haluavat..
Täälläkin väitteet valehtelevasta Trumpista kummastuttavat minua. Minulle aivan sama mitä sisäpolitiikkaan liittyvää höpinää siellä vääristelee. Merkitystä on ainoastaan sillä, että härmästä ollaan päästy Valkoiseen taloon ja ollaanpa saatu Donald itse tänne härmäänkin vierailulle. Myyntilupia pukkaa kehittyneimpiin asejärjestelmiin etc. Mistä oikein kenkä sitten puristaa? Kehuessaan Suomen metsänhoitoa?
Ja tämän takana olikin sit Iran. En saa kännyllä linkitettyä Ylen uutista.– Tämä on varoitus... Jos olet Bidenin/Harrisin tukija, sinut otetaan kohteeksi.
Äänestäjiä uhkaillaan Yhdysvalloissa: ”Äänestä Trumpia tai tulemme perääsi”
Äänestäjille on lähetelty uhkaavia viestejä. Myös äänestyspaikoilla tapahtuvaa häirintää ja sen uhkaa on ilmennyt.www.iltalehti.fi
– Me olemme niitä, joilla on pelottavat aseet. Me olemme heitä, joista lapsesi näkevät painajaisia, kirjeessä luki.
Aseiden vientilupia nyt on saatu ihan sujuvasti jo Ahtisaaren ja Halosen sekä Niinistön kaudella. Siinä on aika monta pressaa ehtinyt olla jenkkilässäkin samalla ajanjaksolla ja kaikkien kanssa on homma pelittänyt. Ei Trump ole tuohon asiaan muutosta tuottanut. Siitä tietysti täysi kunnia että USA on hänenkin aikanaan jatkanut hyväksi todetulla linjalla.
Ja tämän takana olikin sit Iran. En saa kännyllä linkitettyä Ylen uutista.
Mitenköhän paljon näihin asioihin vaikutti taustalla esim. Jim Mattisin kaltaiset kaverit, jotka olivat ihan oikeasti hyvin perillä Suomenkin puolustuskuvioista. En oikein jaksa uskoa että Vakaa Nero itse olisi asiasta edes millään lailla kiinnostunut.
Aika moni käyttää noita JFK:n lauseita. Esim. "Älkää kysykö mitä maa voi tehdä teille – kysykää, mitä te voitte tehdä maallenne."Eilen tuli telkkarista dokumentti Trumpista ja Bidenista. Creepy Joessa on sen perusteella mytomaanin vikaa, monesti jäänyt kiinni valehtelusta tai ominut toisten poliitikkojen puheet omiksi. Mm JFK;n ja Neil Kinnockin.
Kiitos että nostit esille juuri tämän merkityksen USA:n vaaleista.. Suomelle on erittäin keskeistä juuri se kuinka luotettavana länsimaiden yhteinen linja puolustus- ja turvallisuuspolitiikassa säilyy.Täälläkin väitteet valehtelevasta Trumpista kummastuttavat minua. Minulle aivan sama mitä sisäpolitiikkaan liittyvää höpinää siellä vääristelee. Merkitystä on ainoastaan sillä, että härmästä ollaan päästy Valkoiseen taloon ja ollaanpa saatu Donald itse tänne härmäänkin vierailulle. Myyntilupia pukkaa kehittyneimpiin asejärjestelmiin etc. Mistä oikein kenkä sitten puristaa? Kehuessaan Suomen metsänhoitoa?
..Yhdysvaltain republikaanit ja demokraatit ovat päässeet yhteisymmärrykseen uusista Venäjän vastaisista pakotteista ja presidentti Donald Trumpin päätösvallan kaventamisessa niiden suhteen.
Eikä sekään ollut JFKn oma vaan lainattu.Aika moni käyttää noita JFK:n lauseita. Esim. "Älkää kysykö mitä maa voi tehdä teille – kysykää, mitä te voitte tehdä maallenne."
Sama The Economistin graafista. Florida, Pohjois-Carolina, Arizona saavat kaikki kääntyä Trumpille (Bidenillä niukka gallup-etu), ja sekään ei riitä.Vaa'ankielistä Michigan, Wisconsin, Pennsylvania riittää. Kymmenisen päivää vaaleihin, alkaa kyllä olla taputeltu.
Viiskolmekasin päivittyvä seuranta:
Katso liite: 44749