Yhdysvaltain presidentinvaalit 2020

Ennen kuin poliisit vedetään kölin ali valkoisten kannattajina: niin olen kuunnellut paikalla olleiden kertomusta, niin eräs yksityiskohta särähti.

Kaikki olettaa, että kongressin hulina tapahtui Trumpin puheen jälkeen, kun lähdettiin marssikierrokselle.

Mutta, olen törmännyt väitteeseen, että hulina tapahtui, kun trumpetin puhe oli vielä kesken ja väki oli ihan toisaalla kuuntelemassa puhetta.

Näin ollen suurin osa poliisista olisi ollut Trumpetin pääjoukon seurassa, ymmärtääkseni Valkoisen Talon edustalla.

Tosin jos poliisia halutaan kurittaa, niin sitä varmasti kuritetaan. Olihan niistä puhdistuksista jo puhetta. Ainakin se on sitä parempaa puhdistusta.

Olen yrittänyt vaktatarkistaa, mutta ei onnistu googlen algoritmeilla.
Kuten on kerrottu, operaatio oli hyvin suunniteltu, vaikka ei heti uskoisi.
 
Jotenkin tulee mieleen nämä viime vuosien yksittäistapausten kommentoinnit..
Jos eno putoaa veneestä niin pääosa kommentoinnista luultavasti harmittelee tapahtumaa ja toivoo enon olevan kunnossa ihan ilman koordinointia.
Ja sitten on se yksi....
 
Taitava kansavillitsijä oli tämäkin mies, Joseph Goebbels. Talvella 1943 Stalingradin murskatappio piti jotenkin selittää saksalaisille parhain päin. Niinpä natsit päättivät että mitään tappiota ei myönnetä, vaan käydään propagandahyökkäykseen. Tuleen ei jääty makaamaan vaan Goebbels lietsoi kuulijakunnan massapsykoosiin. Taistelu jatkuu ja nyt käydään totaalista sotaa lopulliseen voittoon saakka. Muistaakseni Goebbels itse totesi puheen jälkeen, että jos olisi kehottanut yleisöä hyppäämään korkean rakennuksen katolta kadulle, olisivat nämä tehneet sen.

 
Siinä sitä onkin ristiriitaa kerrakseen.

Trump piti vaalilupauksensa poikkeuksellisen hyvin mutta samalla se jauhoi paskaa enemmän kun muut presidentit yhteenlaskettuna ja siellä on sentään ollut historian saatossa muitakin paskanjauhajia :ROFLMAO:
Tämän mukaan 50% lupauksista tuli petetyksi, vastaavasti Obamalla 24%. Voipi pitää paikkansa tai sitten ei. Veikkaan että omasta mielestään piti lupauksista ainakin 200%, joka tapauksessa paremmin kuin kukaan presidentti ikinä - varsinkin paremmin kuin Obama.

 
Ennen kuin poliisit vedetään kölin ali valkoisten kannattajina: niin olen kuunnellut paikalla olleiden kertomusta, niin eräs yksityiskohta särähti.

Kaikki olettaa, että kongressin hulina tapahtui Trumpin puheen jälkeen, kun lähdettiin marssikierrokselle.

Mutta, olen törmännyt väitteeseen, että hulina tapahtui, kun trumpetin puhe oli vielä kesken ja väki oli ihan toisaalla kuuntelemassa puhetta.

Näin ollen suurin osa poliisista olisi ollut Trumpetin pääjoukon seurassa, ymmärtääkseni Valkoisen Talon edustalla.

Tosin jos poliisia halutaan kurittaa, niin sitä varmasti kuritetaan. Olihan niistä puhdistuksista jo puhetta. Ainakin se on sitä parempaa puhdistusta.

Olen yrittänyt vaktatarkistaa, mutta ei onnistu googlen algoritmeilla.

Eli Trumpin puhe alkoi noin 11:50, mellakoijat kahinoivat poliisin kanssa 13:00-13:10 paikkeilla... klo 14 poliisin rintaman murtuminen Capitol portaiden alapäässä. Trumpin puhe kesti noin 1h 10min.
 
Viimeksi muokattu:
Kenties tilaustyö vai onko kuitenkaan. Edes ryssä tuskin olisi uskonut että turvallisuus ryssittäisiin noin pahasti.

Joku oli jo laittanut tähän ketjuun kuvan ryssästä joka poseeraa selfiessä sen sarvipään kanssa. Sama ryssä on aiemmin ollut mukana Itä-Ukrainan sodassa. Mutta joo, en hämmästy yhtään mikäli MAGA-väen seassa Capitoliin livahti sisään tiedusteluväkeä. Varmasti oli aika uniikki tilaisuus päästä penkomaan mielenkiintoisia toimistoja.
 

Aaltola: Yhdysvalloissa ydinaseita suurempi riski on Trumpin ydinkannattajien mielettömyys​


Jos ei ole olemassa maahan kohdistuvaa uhkaa, ja presidentti selvästi käyttää ydinaseita luodakseen kaaosta kotimaassa, niin se on laiton käsky ja sitä ei tarvitse kuunnella.

Colin Powell sanoi haastattelussa että jos joku haluaa käyttää ydinasetta niin hän tietää ehdottoman varmasti ettei ole mahdollista.
 
Tuskin tuolla kovin suurta merkitystä, jos homma toteutettu tolkulla tavalla. Salausavaimet vaihtoon vain ;) Toki tulee hetken katko. Toivottavasti levykryptaus ollut kunnollinen.

Olihan noita selfieitä twitterissä, jossa oikeuden soturit istuivat edustajien läppäreiden vieressä. Läppäreissä istunnot ja sähköpostit edelleen auki, oli ukot ja akat paimennettu pommariin vauhdikkaasti.
 
Back
Top