Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Joo, tänään just ratkesi etten pääse lainkaan itse paikalle viikonloppuna. Jos olet paikalla seurailemassa toimintaa livenä, niin laittele tunnelmia. Kuvat olis kanssa kivoja.
Joo mä en ole ihan perillä Satakunnan rautatieverkostostaAivan! Kankaanpää-Pori rataosuus on olut poissa käytöstä jo vuosia.
Miten se käytännössä menisi. Tutkat poissa pinnoissa ja siitä kohti koneita ja tutkat päälle?Tuosta tuleekin mielenkiintoinen harjoitus. Hornetilla on ehkä yksi sauma yhteenoton alussa, sen jälkeen aika on Eaglen puolella jos Eagle -kuski ei mokaa.
Hävittäjän omaa tutkaa tarvitaan vain itse aseiden laukaisemiseen. Muuten ne pidetäänkin poissa päällä, jotta pysyttäisiin mahdollisimman näkymättömissä. Taistelunjohto hoitaa suurimman osan tappeluista (varsinkin BVR).Miten se käytännössä menisi. Tutkat poissa pinnoissa ja siitä kohti koneita ja tutkat päälle?
Aivan mutta miten lähestyminen? Tuossa oli mainintaa, että Horneteilla olisi alussa tsäänssejä.Hävittäjän omaa tutkaa tarvitaan vain itse aseiden laukaisemiseen. Muuten ne pidetäänkin poissa päällä, jotta pysyttäisiin mahdollisimman näkymättömissä. Taistelunjohto hoitaa suurimman osan tappeluista (varsinkin BVR).
Lähestymisellä @Quixote varmaankin tarkoitti sitä, että taistelun alussa saataisiin mahdollisimman hyvä ns. "geometrinen asema" viholliseen nähden, jolloin oltaisiin etulyöntiasemassa. WVR-tappelussa tai ns. "furball" tappelussa F-15 ja F/A-18 koneilla on omat vahvuudet ja heikkoudet. Hornetti on melko luuska vehje Eagleen verrattuna, mutta esimerkiksi lentokyky suurilla kohtauskulmilla sillä on huomattavasti parempi.Aivan mutta miten lähestyminen? Tuossa oli mainintaa, että Horneteilla olisi alussa tsäänssejä.
Tuosta tuleekin mielenkiintoinen harjoitus. Hornetilla on ehkä yksi sauma yhteenoton alussa, sen jälkeen aika on Eaglen puolella jos Eagle -kuski ei mokaa.
Mitä tarkoitat? Sanoisin, että asia on juuri päinvastoin. Pitä pidemmälle tilanne etenee, mitä enemmän vauhti hidastuu ja korkeus tippuu, sitä todennäköisemmin Hornet saa yliotteen.
Hornetti ei saa sitä energiaa takaisin kovin nopeasti menetettyään sen. Eaglessa taas on paljon tehoa, jonka turvin voi sitten hakeutua parempaan asemaan. Samoin jos kohtaaminen on neutraalissa asemassa, mitä pidempään kahnaus kestää, sen heikommalla Hornet on.
Juuri näin. Mutta on kuitenkin syytä muistaa, että pilotilla on vielä nykyään iso vaikutus taistelun lopputulokseen.Hornetti ei saa sitä energiaa takaisin kovin nopeasti menetettyään sen. Eaglessa taas on paljon tehoa, jonka turvin voi sitten hakeutua parempaan asemaan. Samoin jos kohtaaminen on neutraalissa asemassa, mitä pidempään kahnaus kestää, sen heikommalla Hornet on.
Hornetti ei saa sitä energiaa takaisin kovin nopeasti menetettyään sen. Eaglessa taas on paljon tehoa, jonka turvin voi sitten hakeutua parempaan asemaan. Samoin jos kohtaaminen on neutraalissa asemassa, mitä pidempään kahnaus kestää, sen heikommalla Hornet on.