Ylen puolueellisuus ja tulisiko sillä olla täysi sananvapaus vai olla sidottu julkaisemaan kaikki kannat?

Jostain syystä Areenassa ei ole tarjolla Naapurineljännes tai Näin naapurissa -ohjelmia, jotka olivat 110 % Neukkulan ylistystä alusta loppuun. Niitä katselisi mielellään. :)

Radiopuheessa oli joitakin vuosia sitten loma-aikana teema nimeltään Punainen heinäkuu. Siellä niitä pätkiä soitettiin päivittäin eli kyllä ne tallessa ovat.



Helmenä...
 
Haastattelija kysyi YLEn silloiselta pääjohtajalta, että kannattiko tuollaista propagandaa yleensä tuottaa ja lähettää?

”Ei täydellistä totuutta ole koskaan”

Taitaa tuo viisaus edelleen päteä, eli sitä kerrotaan mihin uskotaan vahvimmin. Totuudesta 5.

 
Itse olen 70-luvun lapsi. Asuttiin Itä-Suomessa pikkukaupungissa ns. työläisperheessä. Ikinä en ollut kuullutkaan mistään pioneerijärjestöstä. Vasta 90-luvulla telkkarista sellaisesta kuulin. Oliko se järjestö joku Helsingin älymystön juttu? Meillä oltiin ihan partiolaisia. Toisaalta ennen sotaa suurin puolue meillä taisi olla IKL,heh. Nyt persut. Ei tainnut olla pioneeriaatteelle kysyntää..
 
Itse olen 70-luvun lapsi. Asuttiin Itä-Suomessa pikkukaupungissa ns. työläisperheessä. Ikinä en ollut kuullutkaan mistään pioneerijärjestöstä. Vasta 90-luvulla telkkarista sellaisesta kuulin. Oliko se järjestö joku Helsingin älymystön juttu? Meillä oltiin ihan partiolaisia. Toisaalta ennen sotaa suurin puolue meillä taisi olla IKL,heh. Nyt persut. Ei tainnut olla pioneeriaatteelle kysyntää..

ei ollut pelkästään älymystön, Lapissakin Kolari, kommunistisin paikkakunta Kemin pohjoispuolella. Pahimmillaan pienet paikkakunnat oli niin jakautuneita että partiot erikseen, urheiluseurat erikseen, vasemmistolle kelvannut mikään.

ja ne oli äärivasemmistoa, mitään sosiaalidemokraatteja.

keskustan kunnissa oli niissäkin ongelmat, Suomi-Neuvostoliitto -seurat.
Ja sen asian kanssa tässä maassa ei tehty tiliä.

Kokoomus, se oli 70-luvulla hiukan kuin perussuomalaiset,
ikuisessa oppositiossa ja valonpilkahdus kohti länttä, siis vapautta.
Sitten se pääsi valtaan ja meni piloille.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top